Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wyciszenie wygłuszenie silnika TDI AMF

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 21:45, 18 Paź 2013 Temat postu: Wyciszenie wygłuszenie silnika TDI AMF

witam stresuje mnie kilka rzeczy w tym aucie w porównaniu do innych aut które miałem i jeszcze mam
1 strasznie głośny diesel 1,4 tdi nigdy tak głośnym autem nie jechałem
2 bardzo mało komfortowe zawieszenie

ad nr 1 mam parcie na wyciszenie tej besti na rynku są różne czary do wygłuszeń ale ile tak naprawdę są warte dowiadujemy się dopiero wydając 500 lub 800 zł [link widoczny dla zalogowanych]
zaraz zachodzi pytanie może sprzedać-zamienić na benzynę i olać to

ad 2 zawieszenie tego auta też do finezyjnych zbytnio nie należy więc co chciałbym zrobić taka moja propozycja
1 zamienić felgi z 15 na 14-ki ale opony np 185/80/14 wysoki balon
2 amory innej firmy np kyab-by
3 silenblocki z polo lub fabi

zapraszam do dyskusji chyba że ktoś się chce zamienić benzynę na diesla :twisted: :twisted: -------to taki cichy żart


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monkeymafia82
 
 


Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stalowe Miasto
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 7:54, 19 Paź 2013 Temat postu:

Witka jesli chodzi o zawieszenie to tylko tyle powiem ze jest to moje trzecie auto pierwsze bylo seat ibiza, skoda octavia i teraz A2 i felunie mam 16 i niewiem ale zawieszenie u mnie jest oki tzn twarde nie jest (jeszze zalezy kto czego oczekuje )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 8:41, 19 Paź 2013 Temat postu:

monkeymafia82 napisał:
Witka jesli chodzi o zawieszenie to tylko tyle powiem ze jest to moje trzecie auto pierwsze bylo seat ibiza, skoda octavia i teraz A2 i felunie mam 16 i niewiem ale zawieszenie u mnie jest oki tzn twarde nie jest (jeszze zalezy kto czego oczekuje )




moje tylko dwa ostatnie innych nie wspominam ale np peugeot 307 szedł cichutko po dziurach nie wspomnę o drugim aucie które jeszcze mam focusie mk 2 tdci on płynie po dziurach i nie wydaje żadnych odgłosów audi niby też odgłosów nie wydaje ale komfort to nazwa daleka od poprawnej zwłaszcza na drobnych garbach poprzecznych
z zawieszeniem coś tam wymodzę włożę 14-ki i opony profil 80 to powinno pomóc robiłem tak kiedyś w polo i poprawa była kolosalna

bardziej interesuje mnie czy wydanie 500-700 zł na profesjonalne maty tłumiące coś da czy tylko placebo --ten silnik jest dosyć specyficzny

ps naczytałem się tego i uwierzyłem że w audi jest super wyciszenie
[link widoczny dla zalogowanych]

mogłem kupić benzyniaka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 11:12, 19 Paź 2013 Temat postu:

kolega ma a2 1.4 TDI ale nie jest głośna, na gośnośc ma wpływ dobre świece żarowe- dogrzewają silnik przez 2,5 min po odpaleniu, sprawny egr, zamknięty silnik chodzi twardziej, wprowadzono modyfikacje 1.4 tdi przy wiekrzym ciśnieniu wtrysku silnik chodził ciszej, pierwsze 1.4 tdi były głośniejsze, wpływ ma synchronizacja wałka rozrządu lub zle ustawiony rozrząd oraz nieosiowosc wału korbowego co zdarza się w pierwszych 1.4 tdi, 90KM już chodzi cichutko a przy dobrej dwumasie nawet nie ma wibracji. Miałem 1.4 tdi A2 ale zona wolała benzynę i go sprzedałem, no cóż benzyny to w ogóle nie słysze a po obecnej aktualizacji silnik jeszcze bardziej ucichł z uwagi na zmianę map zapłonu i paliwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 20:42, 19 Paź 2013 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
kolega ma a2 1.4 TDI ale nie jest głośna, na gośnośc ma wpływ dobre świece żarowe- dogrzewają silnik przez 2,5 min po odpaleniu, sprawny egr, zamknięty silnik chodzi twardziej, wprowadzono modyfikacje 1.4 tdi przy wiekrzym ciśnieniu wtrysku silnik chodził ciszej, pierwsze 1.4 tdi były głośniejsze, wpływ ma synchronizacja wałka rozrządu lub zle ustawiony rozrząd oraz nieosiowosc wału korbowego co zdarza się w pierwszych 1.4 tdi, 90KM już chodzi cichutko a przy dobrej dwumasie nawet nie ma wibracji. Miałem 1.4 tdi A2 ale zona wolała benzynę i go sprzedałem, no cóż benzyny to w ogóle nie słysze a po obecnej aktualizacji silnik jeszcze bardziej ucichł z uwagi na zmianę map zapłonu i paliwa.



wałki są dobrze zsynchronizowane świece też oki tylko sęk w tym że świece nie powinny się załączać w ogóle w temp powyżej -5 ale tu jest mowa o rozgrzanym silniku i szybkościach powyżej 120/godz ,ja już duużo diesli miałem ale ten je przebija śmiem twierdzić że stary golf 23 letni którego sprzedałem niedawno chodził ciszej ---auto jest sprawne silnik też tylko ja się przyzwyczaiłem do tych lepszych diesli i tu mi trochę nie pasi

JEST CHĘTNY NA ZAMIANĘ Bardzo szczęśliwy Bardzo szczęśliwy Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:08, 20 Paź 2013 Temat postu:

A jakie masz korekcje na pompkach? 3 cylindrowce tak chodza a zona odnośnie komfortu woli A2 w benzynce, mi tam nie przeszkadzalo jej klekot, przyznam ze pierwsze 1.4 tdi chodzily glosniej, masz oslone silnika z wygluszeniem? nawet montowali przez to filcowe wygluszenie na glowicy, mozna by wygłuszyć grodz od strony silnika i w środku na wysokości pedalow po zdjeciu dolnej deski oraz nadkola, najleprzy efekt by bylo wyrzucić deskę ale za dużo roboty

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 10:15, 20 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxfly
 
 


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:19, 20 Paź 2013 Temat postu:

berthold61 napisał:
JEST CHĘTNY NA ZAMIANĘ Bardzo szczęśliwy Bardzo szczęśliwy Bardzo szczęśliwy

Jaki kolor kolega ma tej A2??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 20:39, 20 Paź 2013 Temat postu:

berthold61 napisał:
JEST CHĘTNY NA ZAMIANĘ Very Happy Very Happy Very Happy

Jaki kolor kolega ma tej A2??


srebrno-błękitnawy jakoś tak



A jakie masz korekcje na pompkach? 3 cylindrowce tak chodza a zona odnośnie komfortu woli A2 w benzynce, mi tam nie przeszkadzalo jej klekot, przyznam ze pierwsze 1.4 tdi chodzily glosniej, masz oslone silnika z wygluszeniem? nawet montowali przez to filcowe wygluszenie na glowicy, mozna by wygłuszyć grodz od strony silnika i w środku na wysokości pedalow po zdjeciu dolnej deski oraz nadkola, najleprzy efekt by bylo wyrzucić deskę ale za dużo roboty
_________________

osłona jest korekcje mi sprawdzałeś w dziale diesel i są oki tak mi powiedziałeś

jednak za te wyciszenia trzeba się zabrać a jak mnie złapie szaleństwo to i ten silnik znaczy się blok okleję matami butylowymi ściana grodziowa butyl + filc
dziś zaatakowałem znajomą z widzenia na jazdę krótką testową i żadnej różnicy
ciut jestem zmanierowany bo zawsze troszkę lepszymi autami się jeżdziło no może większymi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:55, 20 Paź 2013 Temat postu:

No cóż 3 cylindrowy diesel, moja zona po 6 miesiącach jazdy A2 TDI podciągniętym ostro pod 130KM chciała zmienić na benzynę BBY, w sumie gania tylko po mieście i zadowolona jest z nowego nabytku ( w sumie starego 3 lata nim gania Szczęśliwy ) i nie chce w ogóle już diesla, ja tez się wyleczyłem z diesli chociaż kiedyś miałem od 98r tylko TDI.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 20:30, 03 Wrz 2013
PRZENIESIONY
Pon 22:29, 28 Paź 2013 Temat postu: wygłuszenie odgłosów besti tdi

takiego tematu o wygłuszeniu nie było jeszcze ale może ktoś już coś przerabiał to niech coś chlapnie bo mnie ta bestyjka zaczyna po
nerwo-uszach grać i może by warto coś z tym zrobić ,może jakiś bandaż termiczny na plecionkę od kolektora wydechowego czy jakąś matę głuszącą dodatkową ,ewentualnie podobno są takie elektroniczne wygłuszenia ,mikrofon odbiera dżwięk i głośnik w podobnej fazie wydaje podobny niby się to zbija ,podobno nie wali tak w dakle , temat w dieslu ?? bo jego to dotyczy tak myślę

bo to to już lekka przesada - jakaś firma


wyciszanie silnika, wyciszenie silnika, wyciszony silnik, wyciszyć silnik
Wyciszenie silnika

Kiepskie lub nieprzyjemne brzmienie silnika może zepsuć frajdę z użytkowania niejednego samochodu, na szczęście potrafimy fachowo wyciszyć taki silnik eliminując lub obniżając hałas z uciążliwych częstotliwości dźwięku.

Czas usługi : 1 dzień.
Koszt ok. 3900-5900 zł

wyciszanie
Wyciszenie kół i nadkoli

Szum opon czy hałas pochodzący z okolic nadkoli nie stanowią problemu, odkąd profesjonalnie zabraliśmy się za ich wyciszanie, skutecznie eliminując uciążliwe hałasy w autach każdej marki i każdego typu.

Czas usługi : 2 dni.
Koszt ok. 4700 zł

wyciszenie
Wyciszenie pod audio

Oferta przygotowana specjalnie dla fanów szlachetnie brzmiącej muzyki, ponieważ wyciągamy z dobrych systemów dźwiękowych maksimum jakości i soczystości tworząc solidną podstawę opartą na prawach akustyki, podstawę niczym wysokiej klasy obudowa głośników.

Po więcej informacji zapraszamy do działu hi end car audio
wyciszenie
Wyciszenie podwozia

Profesjonalne zabezpieczenie od hałasu z podwozia (na zewnątrz), pełni także funkcje zabezpieczenia antykorozyjnego. Zapraszamy także na Zabezpieczenie Antykorozyjne Samochodu Warszawa

Czas usługi : 2 dni.
Koszt ok. 3700 zł


a może to jest jakaś metoda

W sierpniu 2003 roku zastosowano do napędu zmodernizowany silnik 1,4 TDI 75 KM o oznaczeniu BHC. Modyfikacje obejmowały między innymi: wprowadzenie szerszego paska rozrządu (wymiana, co 120 tys. km), lepsze wyciszenie silnika poprzez zwiększenie ciśnienia wtrysku paliwa i jednoczesne dostosowanie go do norm emisji EURO 4.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Wto 21:12, 03 Wrz 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:36, 04 Lis 2013 Temat postu:

Nawiązując do tematu hałasu wydawanego przez silniki 1.4 TDI zapytam Was fachowców i codziennych użytkowników czy wasze silniki też cykają tak jak na poniższym filmiku?

http://www.youtube.com/watch?v=AgyAYfWAX5c

U mnie ten dźwięk jest raczej mniej uciążliwy niemniej jednak użytkując autko już 5 rok mam go powoli naprawdę dość. Czy nie jest to przypadkiem wina zużytych hydropopychaczy?. Jeśli tak to w jakiej kwocie powinienem się zamknąć z ich wymianą (części + robocizna)?. Teraz gdy jest chłodniej dźwięk ten połączony z twardą pracą TDI jest na dłuższą metę nie do wytrzymania. Jest to tak irytujące że zaczynam rozważać nawet rozstanie z A2 i przesiadkę na jakąś bardziej ucywilizowaną benzynę Smutny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:34, 05 Lis 2013 Temat postu:

Z mojego doświadczenia jeśli chodzi o silniki 1,4tdi to odpowiem, że słuchałem kilka A2 i silniki klekotały różnie niezależnie od podawanego przebiegu, w jednym słychać było tykanie i twardą pracę (był z Niemiec), w drugim silnik pracował miękko ale ogólnie głośno (z Włoch), dopiero w trzecim sprowadzonym z Niemiec serwisowany do końca z przebiegiem 190kkm silnik pracował miękko i cicho. Gdy się przejechałem to przy małych prędkościach w kabinie niemal cisza - delikatne miękkie mruczenie a powyżej 40km/h silnika nie było słychać - zasługa wyciszenia. Porównuję teraz 1,4tdi VW Polo i Seat Ibiza. W pierwszym silnik pracuje cicho i miękko ale w kabinie jest głośniej niż w A2 dopiero przy wyższych prędkościach pojazdu silnika nie było słychać a w Seacie silnik na zewnątrz pracuje niemal idealnie ale podczas jazdy na każdym biegu i prędkości słychać było tykanie silnika.
Ja mam 1,2tdi i silnik moim zdaniem pracuje cicho, gdy jadę wolno albo stoję to jak mam włączoną dmuchawę nawiewu na środkowy zakres to silnika nie słyszę a już w czasie jazdy od 50km/h aż do max V nawet przy
wyłączonej dmuchawie silniczka nie słychać.
Niestety nie było tak wesoło gdy kupiłem A2. Porównując pracę silnika z Lupo3L 1,2tdi,(korekty na pompkach zerowe przy 187kkm, jedna tylko miała 0,1) którym jeżdziłem wcześniej a poszedł na zamianę z A2 to praca tego silnika była 2 razy głośniejsza a silnik jak był zimny to pracował jak traktorek. I to było A2 z Włoch z książką serwisową z przebiegiem 110kkm ( w serwisie był tylko 3 razy na wymianie oleju). W aucie było wszystko jeszcze oryginalne nawet pasek rozrządu, który był sparciały jak 10 letni trzewik i opony niemal podobne, tylko ten silnik mnie złościł. Szukałem więc okazji na Allegro i znalazłem silniczek z rozbitka A2 z przebiegiem ok 40kkm za 2300zł razem z pompkami, dopłaciłem jeszcze 100zł za koło zamachowe z dociskiem i tarczą sprzęgłową i wymieniłem silnik, a nowy pracuje super, cały suchutki i brak dolewek oleju (turbinka też nowa oryginalna za 1200zł tzw po testowa).
Porównując hałas w kabinie przy 100km/h to w mojej A2 jest ciszej niż jadąc A4 z silnikiem 1,8T.
Piszę to dlatego, że częściowa reanimacja silnika może okazać się mało opłacalna i skuteczna.
Po nowy silnik jechałem 500km do Wrocławia, wolałem odebrać osobiście, obejrzeć czy aby nie myty, zardzewiały itp. (jak się okazało to był jeszcze zalany olejem).

Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 15:45, 07 Lis 2013 Temat postu:

bogdand napisał:
Z mojego doświadczenia jeśli chodzi o silniki 1,4tdi to odpowiem, że słuchałem kilka A2 i silniki klekotały różnie niezależnie od podawanego przebiegu, w jednym słychać było tykanie i twardą pracę (był z Niemiec), w drugim silnik pracował miękko ale ogólnie głośno (z Włoch), dopiero w trzecim sprowadzonym z Niemiec serwisowany do końca z przebiegiem 190kkm silnik pracował miękko i cicho. Gdy się przejechałem to przy małych prędkościach w kabinie niemal cisza - delikatne miękkie mruczenie a powyżej 40km/h silnika nie było słychać - zasługa wyciszenia. Porównuję teraz 1,4tdi VW Polo i Seat Ibiza. W pierwszym silnik pracuje cicho i miękko ale w kabinie jest głośniej niż w A2 dopiero przy wyższych prędkościach pojazdu silnika nie było słychać a w Seacie silnik na zewnątrz pracuje niemal idealnie ale podczas jazdy na każdym biegu i prędkości słychać było tykanie silnika.
Ja mam 1,2tdi i silnik moim zdaniem pracuje cicho, gdy jadę wolno albo stoję to jak mam włączoną dmuchawę nawiewu na środkowy zakres to silnika nie słyszę a już w czasie jazdy od 50km/h aż do max V nawet przy
wyłączonej dmuchawie silniczka nie słychać.
Niestety nie było tak wesoło gdy kupiłem A2. Porównując pracę silnika z Lupo3L 1,2tdi,(korekty na pompkach zerowe przy 187kkm, jedna tylko miała 0,1) którym jeżdziłem wcześniej a poszedł na zamianę z A2 to praca tego silnika była 2 razy głośniejsza a silnik jak był zimny to pracował jak traktorek. I to było A2 z Włoch z książką serwisową z przebiegiem 110kkm ( w serwisie był tylko 3 razy na wymianie oleju). W aucie było wszystko jeszcze oryginalne nawet pasek rozrządu, który był sparciały jak 10 letni trzewik i opony niemal podobne, tylko ten silnik mnie złościł. Szukałem więc okazji na Allegro i znalazłem silniczek z rozbitka A2 z przebiegiem ok 40kkm za 2300zł razem z pompkami, dopłaciłem jeszcze 100zł za koło zamachowe z dociskiem i tarczą sprzęgłową i wymieniłem silnik, a nowy pracuje super, cały suchutki i brak dolewek oleju (turbinka też nowa oryginalna za 1200zł tzw po testowa).
Porównując hałas w kabinie przy 100km/h to w mojej A2 jest ciszej niż jadąc A4 z silnikiem 1,8T.
Piszę to dlatego, że częściowa reanimacja silnika może okazać się mało opłacalna i skuteczna.
Po nowy silnik jechałem 500km do Wrocławia, wolałem odebrać osobiście, obejrzeć czy aby nie myty, zardzewiały itp. (jak się okazało to był jeszcze zalany olejem).

Bardzo szczęśliwy






wiesz ja mam jeszcze 3 inne diesle w domu i od prawie 20-stu lat samymi dieslami latam i ciut wiem jak diesel powinien klekotać ale ten wynalazek VW jest zgoła inny niż np Francuskie HDI i co by nie robić i w jakim stanie by nie był to i tak będzie taki jaki jest 3 gary swoje robią
w moim do 90/godz też jest znośnie ale jak go pogonić 140 wzwyż to ciary po plecach latają ale z drugiej strony klang subaru boxera przypomina to też nie jest najgorzej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:20, 07 Lis 2013 Temat postu:

Szkoda, że nie możemy porównać Twojej A2 1,4 tdi 105,6ps z moją 1,2tdi 83ps jakie są hałasy z silnika bo ja jak jadę powyżej 100km/h to nie słyszę silnika a jak jadę 140 i powyżej to słychać tylko powietrze i opony ale to pewnie dlatego, że 1,2 to nowsza konstrukcja, blok aluminiowy i pewnie wyższe ciśnienia na pompkach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 9:13, 18 Maj 2014 Temat postu:

no to się zdecydowałem na te wyciszenie zamówiłem już kilka sztuk takiej maty i do dzieła
[link widoczny dla zalogowanych]
zobaczymy czy to coś da jak nie to trzeba będzie coś pomyśleć dalej co robić ,jak już pokleję dam znać co i jak jakie efekty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin