Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

1.4 aua mruga kontrolka oleju tylko przy 90 stopniach

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
msnet
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:51, 08 Kwi 2019 Temat postu: 1.4 aua mruga kontrolka oleju tylko przy 90 stopniach

Jak w temacie ale jeszcze trzeba dopisac.

Kontrolka oleju mruga TYLKO przy 90 stopniach i jeszcze powiedzmy dogrzaniu choc wskaznik temperatury stoi w miejscu. Mowa o krotkich odcinkach, wystarczy doslownie kawalek sie przejechac i problem z glowy. Stoimy znow sie dogrzal, ruszamy 1500 ogrotow - trzy bipy kontrolka jedziemy dalej, kontrolka gasnie az do ponownego postoju np na swiatlach i "dogrzaniu".
Ogolnie tak w kolko, do 90 stopni i tego "dogrzewania" wszystko jest ok.
Odpialem gorny czujnik od cisnienia to o ile pamietam kontrolka zapalila sie ale juz nie zgasla.

Od czego wlasciwie zaczac: kupilem manometr to oczywiscie po podpieciu cieknie i jedyne co zdazylem sprawdzic to ze na prawie zimnym (jakas tam moze pokojowa temp) jalowe obroty cisnienie 2bary.
Gdzies cos wyczytalem ze powinien miec 2bary przy 2000obr i 80stopniach ale bym prosil o weryfikacje tej informacji.

Moim zdaniem a nie jestem mechanikiem najpierw sprawdzic dokladnie cisnienie oleju i porownac z danymi producenta ktorych nie znam.
Nastepnie co? wymienic filtr oleju i ponownie sprawdzic cisnienie?
Aktualnie nie mam mozliwosci podlaczenia do kompa ale to juz w krotce sie zmieni.

Podajcie Forumowicze jakas kolejnosc sprawdzania bo ze tak powiem troche krew zalewa. Auto oczywiscie kupione kiedy bylo zimno a wtedy mowy nie ma zeby sie jakas kontrolka zapalila heh...
Bardzo bym prosil o szczegolowe dane odnosnie tego prawidlowego ksiazkowego cisnienia, ile ono wynosi na jalowym i przy obrotach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:07, 08 Kwi 2019 Temat postu:

Jaki jest książkowe ciśnienie to nie wiem, ale 2 bary na jalowym są ok. Sprawdź czujnik ciśnienia (ten który wykręcałeś) czy zwiera do masy jak zaczyna Ci piszczeć w kabinie. Chociaż jak objaw zależy od temperatury to obstawiał bym czujnik w misce olejowej, jego zasada działania opiera się na pomiarze temperatury.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
msnet
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 14:05, 10 Kwi 2019 Temat postu:

Watek bedzie rozwijany ale widze ze to sie rozciagnie w czasie.
Bardzo duza strata cisnienia oleju wzgledem zimnego silnika a cieplego.
Zimny jalowe obr 2bar
Goracy jalowe obr 0.1 i to ledwo ledwo.
Goracy 2000obr 1bar
Oczywista sprawa ze jak olej goracy to strata cisnienia ale bez przesady nie az tyle...

Na poczatek to moze, pompa oleju nowy filtr i zmiana oleju z 5w40 na polsyntetyk 10w40 i sprawdzic co wtedy wyjdzie na manometrze.

Jak macie jakies pomysly to piszcie bo sie zrobilo niezbyt ciekawie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez msnet dnia Śro 14:14, 10 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:29, 10 Kwi 2019 Temat postu:

Nie lał bym gorszego oleju tylko dlatego że jest niskie ciśnienie. Po za tym to że mineralny olej ma większą lepkość na zimno nie oznacza że będzie miał większą lepkość na gorąco. Z miana z 5w40 na 10w40 nic absolutnie nie zmieni bo druga liczba tzn 40 jest taka sama więc będzie miał taką samą lepkość na gorąco. Utrata ciśnienia oleju to nie tylko pompa, to mogą być panewki/wał, zapchany smok olejowy, albo uszkodzony zawór przelewowy (ten co odpowiada za ograniczenie mak. ciśnienia). Zrzuć miskę, sprawdź panewki. I tak musisz to zrobić (zrzucić miskę) jeśli chcesz wymienić pompę.

Polecam nie jeździć z takim ciśnieniem oleju ponad to co konieczne, bo może być po silniku...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Śro 17:31, 10 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
msnet
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:12, 10 Kwi 2019 Temat postu:

Zaczynam od najtanszych rzeczy i zobaczymy na czym sie skonczy.

Olej szczerze mowiac bralem pod uwage gdzie gosc testowal kilka olejow i wbrew pozorom byl zysk cisnienia na goracym silniku o 0.6 jesli chodzi o 10w40 a w przypadku 5w50 zysk 0.4bara. Oczwiscie porownanie do 5w30 i jalowe obroty i sprawny silnik.
Teoretycznie skoro skala nominalna jest niby 0.3-0.7 na jalowym (opis skody z tym silnikiem) powinien sie zmiescic w najlepszym razie.

Ogolnie od czegos trzeba zaczac i posprawdzac jak pisales.
Pompa filtr i panewki (sprawdzenie) cos juz wykluczy lub potwierdzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mat7x
 
 


Dołączył: 04 Lip 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:59, 10 Kwi 2019 Temat postu:

Nie chce straszy ale miałem to samo co opisujesz i silnik był całkowity złom zaczynając od zatartych wałków rozrządu przez wytarte pierścienie oporowe wału po pompę oleju w słabym stanie co podejrzewam było przyczyna zatarcia silnika . Proponuje zdemontować pasek rozrządu i sprawdzić czy walki nie maja luzów góra dół . Jeśli będzie wyczuwalny luz w ręce znaczy ze loże walka i sam wałek wytarte i w tym miejscu ucieka ciśnienie,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 4:42, 11 Kwi 2019 Temat postu:

I jak to sie skonczylo u Ciebie? Wymianą silnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mat7x
 
 


Dołączył: 04 Lip 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:13, 14 Kwi 2019 Temat postu:

Tak wymiana silnika bo u mnie wał był uszkodzony i blok silnika też z powodu zatartej panewki oporowej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leszek_o
 
 


Dołączył: 16 Cze 2018
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racibórz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 13:47, 17 Kwi 2019 Temat postu:

Witam, Wymień jak najszybciej pompę oleju. Zabawa w wymianę filtrów i oleju nic tu nie da. Po wymianie pompy zalej nowy olej 5W40 lub 5W50.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leszek_o dnia Śro 13:53, 17 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
msnet
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 13:20, 01 Gru 2019 Temat postu:

Jak kolega wyzej napisal, silnik zlom. Nie nadawal sie nawet do remontu.

Mialem 1.4 AUA z aluminiowa miska, nie moglem znalezc takiego samego.
Zostal wymieniony na 1.4 BBY tez z aluminiowa miska i czujnikiem.

Poczatkowo mechanicy nie byli pewni czy ten BBY bedzie pasowal zamiast AUA ale obylo sie bez zadnych niespodzianek, wszystko dziala poprawnie.

W razie problemow wyzej opisanych proponuje nie bawic sie w diagnozy i proby remontow. Rozkladanie na czesci, pomiary diagnoza itp kosztuja slono.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mamal
 
 


Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 15:51, 01 Gru 2019 Temat postu:

A ECU zostawiłeś od AUA?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
msnet
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 5:12, 02 Gru 2019 Temat postu:

Tak ECU zostalo od AUA

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rarytas1
 
 


Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:35, 08 Gru 2019 Temat postu:

Msten z ciekawości ile Cię cala operacja kosztowała z robocizna. Przerzutka silnika ( robocizna). Wdzucales nową pompę oleju?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rarytas1 dnia Nie 20:36, 08 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin