Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

1.4 aua skaczą obroty

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 9:39, 16 Mar 2017 Temat postu: 1.4 aua skaczą obroty

Przez rok miałem spokój z autem - nic się nie działo. Wczoraj na jałowym zaczęły mi skakać obroty dosyć regularnie góra dół. Kiedyś było to związane z mokrą od góry świecą. Zdjąłem kablem osuszyłem świecę nr.2. Dzisiaj powtórka z rozrywki. Dojechałem jakoś pod pracę ale wrócę chyba komunikacją miejską.

Profilaktycznie mam ze sobą kompa diagnostycznego wyskoczyły dwa błędy:
16786 P0402 System recyrkulacji spalin zbyt wysoki przepływ;
17582 P1174 Bank 1, system pomiaru paliwa odchylenie w regulacji wtrysku;

skasowałem błędy odpaliłem silnik, ponownie wachlował obrotami góra dół,
zgasiłem silnik podpiąłem kompa i ponownie było:
17582 P1174 Bank 1, system pomiaru paliwa odchylenie w regulacji wtrysku;

Jak się za ten temat zabrać?
Smutny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudi261
 
 


Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żelechów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 9:56, 16 Mar 2017 Temat postu:

Zerknij tutaj
http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-6-png-a-font-size-2-color-6a0303-diagnostyka-vag-font,12/blad-17582,1944.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 10:10, 16 Mar 2017 Temat postu:

Wątek już widziałem, objawy są trochę inne mimo tego samego kodu błędu. I oczywiście multum potencjalnych przyczyn ehh

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:55, 16 Mar 2017 Temat postu:

Minęło już trochę czasu i stwierdzam, że główną przyczyną była sonda lambda przed katalizatorem. Problem w tym, że wymieniłem już 3 sztuki czyli wychodzi jedna na rok ale dlaczego padały nie wiem 400 - 500 zł sztuka Smutny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:42, 17 Mar 2017 Temat postu:

U mnie akumulator z 2011r. Varty - na razie nawet w największych mrozach nie zawiódł. Alternator wymieniony w zeszłym roku (bo poprzedni nie ładował).

Zastanawiam sie czy nie szukać przyczyny w EGR i wtryskiwaczach a w następnej kolejności sonda.

Przy przegazowaniach pojawiały się jeszcze sporadycznie komunikaty że mieszanka jest za bogata / za uboga.

Jak ustaliłeś że to lambda?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:18, 17 Mar 2017 Temat postu:

Podmieniałem drugi EGR bez zmian, wtryskiwacze również zamieniłem miejscami zero poprawy błąd dotyczył tego samego cylindra. Co do sondy - 17586 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - wyjście - przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
wywaliło dopiero po jakimś pół roku od 17582 ale silnik od razu odżył. Przy kolejnych dwóch wymianach oba błędy jednocześnie, na razie mam spokój.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 12:20, 17 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:33, 17 Mar 2017 Temat postu:

Ja spróbuje do egr'a zajrzeć i pomierzyć w weekend wtryskiwacze. Zastanawia mnie czy nie byłoby w jakiś sposób szkodliwe wykręcić listwę i po zakręceniu kluczykiem sprawdzić jak działają wtryski w ten sposób :

https://www.youtube.com/watch?v=8HM32PWSCaw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:24, 12 Maj 2017 Temat postu:

aktualizacja

EGR przeczyszczony, wtryski pomierzone niby są ok.

Praktycznie codziennie wyskakują mi dwa błędy:
17559 – P1151 Bank 1, adaptacja mieszanki region 1 poniżej granicy poziomu ubogiego.
17598 – P1190 liniowa sonda lambda / napięcie odniesienia niewiarygodne.
Czasami od razu jak odpalę silnik a czasami jak podkręcę na wyższe obroty w trakcie jazdy.

Z objawów:
- w dalszym ciągu na jałowym skaczą mi obroty (dosyć mocno czasami gaśnie) i przygasają światła,
- w trakcie przyśpieszania czuję jak by się dławił,
- mam wrażenie że spalanie wzrosło o ok 1-1.5l
- zapach spalin (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie)
- na jałowym szybko się zagrzewa – wczoraj robiąc testy vagiem po 20 min stania przekroczył 110 stopni.

Próbowałem cos ustalić w VAG com 311:
EGR: 074 - 0.86 V 3.86 V 0.996 V ADP OK.
grupa 030 - 111 110 bin bits
grupa 031 - 0.988 0.984 lambda factor
grupa 031 – 0.984 0.992
grupa 032 - 0.0% 0.0% lambda (odczyt stały)
grupa 033 - 3.0% 0.448 V
grupa 033 – 0.0% 0.458 V (dwa odczyty bo mocno skacze na jałowych %)

grupa 041 – (pusta) Htg. S1 ON 16 ohms Htg. S2 ON
grupa 036 – 0.2008 V test off
grupa 036 – 0.555 V test off
grupa 037 – 13.7% load 0.188V 0.0% lambda
grupa 037 – 14.0% load 0.059 V 0.0% lambda
grupa 099 – 732RPM/min 110 temp. lambda 4.0% ON
grupa 075 – 729/min 310.0 mbar (absolute press) 0 mbar (presure) test off

pod pracą próbowałem dzisiaj rano zrobić test jednej I drugiej sondy ale pomimo rozgrzania katalizatora do 380 stopni test nie chciał zaskoczyć.
grupa 037 - 10.5% load 0.741 V 0.0% lambda.

Może ktoś ma jakieś pomysły? błędy 17559 i 17598 wskazują niby na drugą sondę. Nie wiem tylko czy pierwsza też się do wymiany nie kwalifikuje a nie mam specjalnie jak sprawdzić. Kończą mi się pomysły Smutny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:21, 12 Maj 2017 Temat postu:

Jeżeli nie wymienisz 1 sondy to nigdy się nie dowiesz.
Miałem te błędy dwa razy po wymianie wszystko gra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 15:15, 13 Maj 2017 Temat postu:

pozostaje mi chyba spróbować z 1 i 2 sondą. Dzisiaj tylko wywala 17582
P1174 Bank 1, system pomiaru paliwa odchylenie w regulacji wtrysku

Wie ktoś może jakie powinno być napięcie sondy lambdy? dziwne są odczyty w grupie 33 i 37..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin