Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

błąd zapłonu na 2 cyl, ciśnienie oleju, paliwo w oleju.POMOC

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
gawels
 
 


Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GW
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 12:12, 03 Lis 2015 Temat postu: błąd zapłonu na 2 cyl, ciśnienie oleju, paliwo w oleju.POMOC

witam,
blisko 2 lata temu kupiłem a2 1.4 (AUA) benz 2000r.
historia w skrócie..
na początku był wyciek z pod wałka rozrządu. podczas wymiany zimmeringa mechanik ujawnił delikatne luzy wałka i mówił ze prawdopodobnie te ruchy uszkodziły zimmering.
następnie bardzo długo się nagrzewał wiec wymieniłem termostat jak sie okazało była sama obudowa bez środka.. celowo ktoś go uszkodził.
po wymianie jak juz ładnie sie nagrzewał to na rozgrzanym poniżej 2000 obr piekna ikona olejarki w kolorze czerwonym z przerażającym piskiem.
nadmieniam ze od samego początku był błąd na 2 cyl.
świece, cewka i kable poszły na pierwszy rzut i jak sie okazało bezskutecznie. podmieniane były czujniki wałka i wału. auto oprócz tego ze wyrzuca błąd na 2 cyl to kuleje i nie ma siły jechać. cały czas się pali check engine ale kuleje tylko jak on miga.

auto trafiło do porządnego warsztatu w Gorzowie który specjalizuje się w audi. diagnoza: trzeba wymienic cały wałek bo jest krzywy i są duże luzy. podobno było za dużo oleju o 1,5 l około.
wymiana wałka na używany, olej 15w40 i kilka innych spraw.
zapłacone 2500 zł bo jeszcze sprzęgło wymienione bo już się kończyło...
wyjeżdżam z warsztatu i mówię ze dalej silnik drga i zaraz bedzie to samo ze wypadnie zapłon.. i faktycznie.. auto wróciło... po macoszemu wymieniony został sterownik bo ponoć był grzebany i wtrysk na 2 cyl był inny.
nic nie dały te naprawy kolejne 500 wydane...
brak sił. teraz mam wrażenie że jest za dużo oleju i śmierdzi benzyną. zapala się czasem kontrolka oleju. i kuleje nieregularnie.

na komputerze wywaliło: uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin i czujnik ciśnienia paliwa/ atmosferyczny tak było tłumaczone w vag elektronik stwierdził ze sprawdził działanie i nie widzi nic niepokojącego w jego pracy. podgrzewana sonda lamda.. auto nawet jak chodzi w miare normalnie to delikatnie falują obroty..
na chwile obecna mam wrażenie ze czujnik ciśnienia oleju może być uszkodzony bo obraca sie razem z wtyczką . nie chcę popadać w paranoję ale okaże się że termostat też Mruga

nie wiem czy wszystkie istotne fakty opisałem ale nie mam już za bardzo pomysłu...
może ktoś na forum miał podobne problemy z autkiem bo nie bardzo skory jestem wydawać pieniędzy bez sensu...
liczę na pomoc Tak


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gawels dnia Wto 12:13, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 12:49, 03 Lis 2015 Temat postu:

Czytając powyższy tekst - powiem tak, i bez urazy ale jeśli nie potrafiszsam dokonywać napraw tylko rożnego rodzaju aso to może okazać się to dziura bez dna na $$$, będą podmięniać po kolei podzespoły a ty będziesz bulił.
Osobiście w takim przypadku rozważył bym podmianę całego silnika może nawet na nowszy BBY.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Wto 17:15, 03 Lis 2015 Temat postu:

To nie bylo zadne ASO

Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Pon 14:36, 25 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gawels
 
 


Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GW
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 23:13, 03 Lis 2015 Temat postu:

potwierdzam, To nie było żadne ASO :/ do aso być może się zgłoszę bo mam tam znajomego elektryka ale... mam wrażenie ze nie koniecznie o elektryke chodzi.
propos jesli chodzi o za duzy stan oleju to nawet jakby lał bardzo wtrysk to i tak musi być silnik już wyeksploatowany.. jeśli się mylę proszę mnie poprawić.

colorstormimolagelbA2- masz racje że dobrze by było ale w tej chwili to troszkę mi szkoda bo jednak na aucie trace okolo 5 tys bo ceny rynkowo uśrednionej nie wezmę... boli :/
na diagnozę nie liczę bo online to chyba w takich ciezkich przypadkach "kaszpirowski" by sobie nie poradził.

do azxxc. spoko zadnej urazy... wszystko do oddania do warsztatu robiłem sam. podmianki wymiany itd. zeby ograniczyc koszta. a miły pan w warsztacie powiedział ze za darmo zdiagnozuje.. notabene był to znajomy kolegi.. wiec zawierzyłem naiwny Szczęśliwy
cały czas miałem nadzieję że będzie to pierdoła... zreszta dalej mam Szczęśliwy

myślałem ze moze borykał się ktoś z problemem pernamentnie wypadającego 2 cyl.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gawels dnia Wto 23:14, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 0:47, 04 Lis 2015 Temat postu:

Moim zdaniem masz głowicę do kapitalnego remontu oraz wymiana pokrywy zaworów i pytanie czy drugi wałek też nie nadaje się do wymiany.
Podaj dokładnie jak nazywa się ten błąd na 2 cylindrze. (kod błędu)
Przyczyną niskiego ciśnienia oleju często w tych silnikach są luzy na łożyskowaniu wałków rozrządu.
Podwyższony poziom oleju to pewnie spływające paliwo z 2 cylindra i brak zapłonu bo są nie szczelne zawory.
Czy był robiony pomiar kompresji cylindrów i ciśnienia oleju?
Ważne jest czy wypadanie zapłonu pojawia się na wolnych obrotach czy podczas jazdy.
Czy wtryski były zamieniane miejscami? Pytam dla pewności.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Śro 0:57, 04 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawels
 
 


Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GW
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 9:25, 04 Lis 2015 Temat postu:

bogdand:
bład nr 16686- brak zapłonu cyl 2- brak osprzetu0 nie związany ze sprzetem- błąd sporadyczny
cisnienie było mierzone. na cylindrach podobno prawie jak fabryka dała..
na zimnym ciśnienie oleju było ok ale na rozgrzanym juz bardzo słąbe. jesli chodzi o kontrolke cisnienia to oczywiscie ponizej 2000 obr.
jesli chodzi o wypadanie zapłonu jak juz zacznie wypadać to jakby odcieło czasem i jak sie jedzie to niestety jedzie na 3 gary. takie mam odczucie. wtedy mruga kontroka check engine. jak kontrolka sie swieci cały czas to jedzie ok.
jesli chodzi o wtryski to powiem tak ze nie ja sie tym osobiscie zajmowałem bo musiałem wyjechac ale mechanik rzeźbił z wtryskami i wymieniał tam cos ale mimo wszystko wkrecił ten stary bo rózni sie od pozostałych. a jakieś dwa walają mi sie w kufrze.
tak sobie myśle czy jak bysmy pomineli kwestie głowicy i tych wałków to czy sam rozrzedzony benzyna olej chyba tez spowoduje czasem problem z cisnieniem oleju bo film olejowy jest skrócony- moge sie mylic...
ale zeby to usunąc to i tak grubszy remont. :0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Śro 10:10, 04 Lis 2015 Temat postu:

Twoj egzemplarz jest za mocno przegrzebany by mogl normalnie chodzic bez kolejnych inwestycji.
Jak jestes sentymentalnie z nim zwiazany to kup drugi silnik z anglika.
Ten co masz sprzedasz po czesciach i obnizysz strate.
Naprawa tego nie jest uzasadniona ekonomicznie.
Powrót do góry
gawels
 
 


Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GW
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:27, 04 Lis 2015 Temat postu:

colorstormimolagelbA2: brzmisz rozsądnie Szczęśliwy sentymentalna wymiana silnika to tez okolo 2 tys. ale jak napiszesz mi jeszcze z dwa razy to pewnie sie przekonam do rozsądku ;P ale pierw spróbuje pierwszej opcji ze sprzedaza. moze ktos sie trafi kto lubi wyzwania Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Śro 10:38, 04 Lis 2015 Temat postu:

Silnik do twojego auta kosztuje pomiedzy 900-1400zl

Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Pon 14:36, 25 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:32, 04 Lis 2015 Temat postu:

Pierwsza lepsza aukcja:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawels
 
 


Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GW
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 15:26, 04 Lis 2015 Temat postu:

No wlasnie tym bardziej zaluje tej nieudolnej naprawy bo juz poprzednim razem mialem wymienic silnik ale ... i tu historia znana. Rozwaze wzystkie wasze podpowiedzi...
dziekuje za zaangazowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 16:23, 04 Lis 2015 Temat postu:

Najlepiej samemu wszystko ogarniąć. W Twoim przypadku obawiam się, że poza wymianą silnika pomoże jedynie rozłożenie silnika na czynniki pierwsze i sprawdzenie wszystkiego oddzielnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawels
 
 


Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GW
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 16:48, 04 Lis 2015 Temat postu:

Przypuszczam ze taniej wyjdzie wymiana niz remont bo wszystko trzeba bedzoe roboc zeby nie okazalo se ze sie posklada i i dalej nic...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Śro 21:43, 04 Lis 2015 Temat postu:

Zanim kupisz silnik wklej nam tu link bym mogl ocenic dawce.
Link wklejony przez adamona uwazam za naganny ze wzgledu na przebieg jednostki.
Twoj sensowny dawca powinien miec przebieg 90-110 tys km co jest mozliwe w przypadku benzyniaka.
Kupno silnikow z przebiegiem 150+ nie jest pozadane.
Powrót do góry
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:22, 07 Lis 2015 Temat postu:

Nie bardzo rozumiem dlaczego ludzie sie na to godzą. Jesli jade do warsztatu i zlecam naprawe. Place i to nie mało a usterka nadal wystepuje to albo warsztat sie poddaje i oddaje $ albo naprawia do skutku. Tak samo powinno sie placic lekarzowu dopiero jak sie bedzie zdrowym... ludzie pozwalaja soba pomiatac dlatego jest jak jest...

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Nie 8:58, 08 Lis 2015 Temat postu:

Dlatego jak masz nietypowa usterke to trzeba robic w serwisie firmowym a nie w warsztacie niezaleznym.
Niestety ta metoda zawodzi gdy auto jest juz grzebane przez wielu mechanikow czy elektrykow bo taki serwis nie jest w stanie odtworzyc polaczen bez duzych nakladow finansowych ze strony klienta.
Im auto bardziej oryginalne do stanu fabrycznego tym latwiej diagnozowac awarie.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin