Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Jaki olej zalać? A2 1.4 benzyna

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 9:43, 15 Lis 2013 Temat postu: Jaki olej zalać? A2 1.4 benzyna

Witam. Jak zakupiłem moje Audi nie wiedziałem jaki olej był zalany przez pierwszego właściciela (Szwajcar), więc mechanik polecił mi 10W40. Taki tez już leję ładnych parę lat. W międzyczasie wpadł mi w oko artykuł: [link widoczny dla zalogowanych] i pomyślałem, że może by zamienić wielosezonowy olej 10W40 na wielosezonowy ale 5W40. Z tego co piszą w artykule, który zalinkowałem taka zmiana zwiększy ochronę w mniejszych temperaturach, bo w normalnej temperaturze roboczej ochrona jest ta sama - cyfra 40 po literze W. Mi chodzi o cyfrę przed "w", czyli zmiana z 10 na 5. Czy można zmienić i się nie przejmować? Z tego co pamiętam to instrukcja mówi wręcz nawet o 0W30. No ale moje auto ma ponad 150 tysięcy przebiegu więc xxW30 raczej nie będę lał z uwagi na cieniutki filtr ochronny (cyfra 30)...

Jaki olej polecacie do aut z silnikiem benzynowym 1.4 z przebiegiem ponad 150 000km?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Pią 9:48, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 10:00, 15 Lis 2013 Temat postu:

ja kupiłem amerykański AMSOIL 5w40 podobno jedne z najlepszych olei ale ja mam pompowtryski ale ten olej jest do diesli i benzyny ,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:02, 15 Lis 2013 Temat postu:

Zależy czy bierze Ci olej, jakie ilości i na jakim jeździsz. Jeżeli samochód był serwisowany w ASO to możesz sprawdzić jaki zalewali u mnie to było 5w30, dodatkowo według bazy w które sprawdzał mój mechanik (sprawdzał dla 1.6) olej zalecany w umiarkowanych klimatach to albo 5w albo 10w. w ciepłych 0w

Dodatkowo np. olej 5w40 valvoline będzie inaczej rozprowadzany po silniku niż np. castrol / motul. Jest na youtubie taki filmik który to fajnie pokazuje..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 10:06, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:26, 15 Lis 2013 Temat postu:

grom546 napisał:
dodatkowo według bazy w które sprawdzał mój mechanik (sprawdzał dla 1.6) olej zalecany w umiarkowanych klimatach to albo 5w albo 10w. w ciepłych 0w

W ciepłych klimatach 0W? Nie bardzo rozumiem w kontekście informacji w artykule, który na początku zalinkowałem. Tam piszą, że cyfra przed W oznacza, że im niższa T na dworze, tym olej mniej gęsty w niższej temperaturze. Przykładowo 0W jest jeszcze dobrze płynny w -35 stopniach, 5W w -30 stopniach, 10W w -25 stopniach (dopiero poniżej tych temperatur oleje gęstnieją). Więc jak się ma ta informacja do zalecenia, że 0W w cieplejszych klimatach nie rozumiem...

Osobiście myślałem o zmianie na 5W40. Rozumiem, że jak bierze olej to lepiej nie zamieniać?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Pią 10:32, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:03, 15 Lis 2013 Temat postu:

Tak, powinno być nie 0w a w30. Zły skrót myślowy Szczęśliwy
Jak by mi brał olej to bym raczej nie wymieniał. Chociaż słyszałem o przypadkach z których wymiana na pełen syntetyk zmniejszyła pobór oleju, przy czym trzeba pamiętać że nie każdy 5w40 to full syntetyk, tutaj zależy od producenta.
Tylko nie lej castrola i innych tańszych wynalazków. Miałem motula, teraz testuje valvoline i na razie różnicy nie widzę. Opinie są podzielone, jedni wybierają motula a inni na odwrót.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 11:04, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxfly
 
 


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:11, 15 Lis 2013 Temat postu:

Widzę, że taki dylemat ma każdy świeżo upieczony posiadacz A2.
U mnie po zakupie od Niemca silnik był zalany zgodnie ze specyfikacją ASO tj. 5W30. Kilko zgłębieniu tematu i popczytaniu wątków PinkFloyd zdecydowałem się na 5W50 i nie załuję. Po krótkim epizodzie z 5W30 w 1.4 AUA, gdzie olej znikał w oczach teraz nie ubywa ani kropli. Zdecydowałem sie na olej 5W50 Vavoline i polecam wszyskim, jest to olej dedykowany do aut sportowych z wysilonymi jednostkami. W A4 jezdżę od 270kkm tylko i wyłącznie Motul, ale 5w50 Motula nie mogłem znaleźć.
P.S tylko nie Castrol ani Mobil... chyba, że chcesz nabijać kasę do CR7 i płacić za reklamę koncernom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:33, 18 Lis 2013 Temat postu:

No patrzcie, a ja myślałem, że CASTROL jest dobry, tak piszą na innych forach... co forum to opinia. Mam Castrol 10W40. Po zaznajomieniu się z opiniami tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] pomyślałem, że jeśli miałbym zmieniać to np. na chwaloną markę VALVOLINE (i 5W40).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Pon 10:40, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:58, 18 Lis 2013 Temat postu:

Valvoline, Motul, LM, jak najbardziej. Castrol jest bardzo kiepskim olejem bo zawiera mało środków czyszczących. I nie jest to opinia z internetu (chociaż to też wyczytasz) ale od mechaników którzy rozbierali silnik samochodu jeżdzącego od nowości na tym właśnie oleju (nie jeden silnik). Straszny syf i wszystko pozaklejane olejem. Jak nasz Castrol - i to jeszcze półsyntetyk :/ to przed samą wymianą oleju zrób płukanie np. preparatem LM.
W celu weryfikacji możesz sobie zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć jak to wygląda u Ciebie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pon 11:59, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:14, 21 Lis 2013 Temat postu:

grom546 napisał:
przed samą wymianą oleju zrób płukanie np. preparatem LM.
.

http://www.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg Bardzo szczęśliwy od 4'15
Ale szczerze mówiąc, różne są opinie. Jedni piszą, że lepiej tego nie robić, bo cały syf nie zejdzie - a jeszcze narobi kuku - inni piszą, aby płukać...

Fachowej opinii eksperckiej na ten temat nie znalazłem. Jedynie takie reklamy jak w w/w filmiku, albo fora użytkowników.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 11:26, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:38, 21 Lis 2013 Temat postu:

Ja zawsze płucze i nie narzekam. Nic się nie może stać bo ten preparat nie odkleja syfu od ścianek tylko rozpuszcza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:51, 21 Lis 2013 Temat postu:

grom546 napisał:
Ja zawsze płucze i nie narzekam. Nic się nie może stać bo ten preparat nie odkleja syfu od ścianek tylko rozpuszcza.

Świetnie. Kolego, a możesz pokrótce opisać jak się tym czyści (płuka)? Filmik oglądałem bez dźwięku, a tam dużo było mówione więc pewności nie mam. Z góry dzięki. Z tym płukaniem to interesująca propozycja.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 11:53, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:02, 21 Lis 2013 Temat postu:

Dokładnie jest napisane na etykiecie, napiszę jak to robiłem, nie pamiętam tylko czy wlewałem na ciepły czy na zimny silnik, ale pewnie na ciepły. Wlewasz ten preparat i czekasz określony czas (chyba 10 minut) - tak jak podane na etykiecie, samochód w tym czasie odpalony sobie pracuje na biegu jałowym. Jak minie ten czas to zlewasz olej i tyle. Ja kupiłem ten 300 ml koszt ok 25 zł, wiem że jest jeszcze jakiś pro 0,5l ale jego nie stosowałem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 12:03, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:09, 21 Lis 2013 Temat postu:

grom546 napisał:
Ja kupiłem ten 300 ml koszt ok 25 zł, wiem że jest jeszcze jakiś pro 0,5l ale jego nie stosowałem.

Czyli jak rozumiem po ilości zakupionego preparatu, musiałbym wlać to do obecnie zalanego CASTROL 10W40 jak będzie ciepły silnik, odpalić silnik i poczekać. Następnie zlać Castrola z rozpuszczonymi w nim nagarami i dopiero wtedy zalać VALVOLINE 5W40 Max Live, bo o takim myślałem (ewentualnie VALVOLINE DuraBlend 10W40). Dobrze kumam?

Te moje propozycje nowych olejów wynikają ze skorzystania z tego konfiguratora: [link widoczny dla zalogowanych]

Jedyny jaki znalazłem, gdzie jest opcja wskazania przebiegu auta.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 12:11, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:20, 21 Lis 2013 Temat postu:

Dokładnie tak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:40, 21 Lis 2013 Temat postu:

Dzięki. M.in. znaleźć to można tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Jak znalazłem ten link, to rzeczywiście - tam też jest napisane: Środek do mycia silnika przed wymianą oleju; dolewany do starego oleju.

Nic nie jest za to napisane jak długo silnik ma chodzić po wlaniu tego. Ale znalazłem też takie coś: [link widoczny dla zalogowanych] gdzie jest to wyjaśnione. Niepokojące są za to niektóre komentarze pod tym artykułem z linku, np. drugi komentarz....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 12:59, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:10, 21 Lis 2013 Temat postu:

Na etykiecie jest napisane ile minut - na 99% 10. Co do tego komentarza to odnoszę wrażenia że koleś nie wie o czym mówi, no ale każdy może mieć woje zdanie. Paru moich znajomych płucze przez każdą wymianą oleju i im się "panewki" nie pozacierały (nie wiem w ogóle jak mają się pozacierać) . Ja jestem na tak w przypadku tego preparatu, ale jak wiadomo, nigdy nic nie wiadomo Szczęśliwy. Kiedyś koncerny tytoniowe wciskały ludziom kit że papierosy nie są niezdrowe (trwało to 40 lat) a teraz wiemy jak jest.

Na pewno z twoim przypadku wypukał bym przed wymianą z tego Castrola, potem jak nie chcesz płukać co wymianę to nie musisz. Valvoline ma lepsze dodatki czyszczące niż castrol.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 13:12, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawko
 
 


Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:35, 10 Sty 2014 Temat postu:

Teraz pytanie, który olej Valvoline

DuraBlend 10W-40 czy DuraBlend FE 5W-30
czy może
MaxLife 10W-40 czy MaxLife Synthetic 5W-40

A co sądzicie o olejach Shell ?

Wszędzie czytam, że A2 potrzebuje około 3,5 L oleju. Wystarczy opakowanie 4L czy lepiej zabezpieczyć się 5L ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawko dnia Pią 18:38, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:42, 10 Sty 2014 Temat postu:

4l wystarczy tylko na dolewkę zostanie mało (jak Ci nie bierze oleju to nie ma sprawy). A ci di oleju to sam musisz zdecydować czy syntetyk czy pół.
Co do shella to się nie wypowiem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 18:44, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:05, 10 Sty 2014 Temat postu:

Zdecydowanie sytetyk.
Jeżeli obroty silnika będą od 3 tyś. wzwysz to będziesz dolewał, ten silnik tak ma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:12, 10 Sty 2014 Temat postu:

Mi się jeszcze nie zdarzyło robić dolewek a obroty przekraczały niejednokrotnie 4 tysie. Co roku zostaje około 0,5 L w bańce Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin