Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Komora regulacji przepływu powietrza [1.4i AUA, BBY]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:11, 05 Lip 2012 Temat postu: Komora regulacji przepływu powietrza [1.4i AUA, BBY]

Komora służy do regulacji zasysanego ciepłego i zimnego powietrza do silnika oczywiście wstępnie do filtra powietrza. Moje pytanie jest takie przy jakich temperaturach ta klapa się zamyka i otwiera. Słyszałem, że często się zacina, skutki większe zużycie paliwa. Podpowiedział mi to PinkFloyd z naszego forum, zajrzałem do niej i była w tej pozycji, temperatura około 28 stopni i myślę sobie że jest ok. otwarta na zimne powietrze i jak myślisz PinkFloyd bo chyba Ty tu precyzyjnie odpowiesz. Dzięki

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 21:02, 27 Sie 2016, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 6:11, 06 Lip 2012 Temat postu:

w temp powyżej 23 st dopływ ciepłego powietrza powinien byc zamknięty a z kolei przy tem mniejszej niż 10 st całkowicie otwarty.Spalanie i spadek mocy nastepuje zwłaszcza latem jak jest goraca komora silnika i auto zasysa gorące powietrze jak klapa się zatnie , u Ciebie jest ok. Wmyślono to bo gdy auto się nie rozgrzeje poniżej 10 st w benzynie może nastapić oblodzenie w wyniku dawkowania paliwa ( jak w dezodorancie ) i autko przy dodaniu gazu mogło by szarpac przy pełnym gazie ot taki wymysł. Przy zaciętej spalanie rosnie i to znacznie ponieważ jest ok 20% spadek mocy na gorącym silniku-wtedy lepiej wywalić ta klapke i jej wogóe nie mieć, bo wiele aut na wtrysku wielopunktowym tego nie ma, jest to wymysł aut gaźnikowych i jednopunktów które miały problem z kulturalna praca silnika na zimno, czemu tu producent to wymyslił, nie wiem? może jakis powód był

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 6:16, 06 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:13, 06 Lip 2012 Temat postu:

Jak zwykle wyczerpująca odpowiedź. Przesuwając klapkę palcem pracuje swobodnie ale była zaśniedziała sprężyna od tego termostatu WD-40 i po sprawie. Może ktoś ma spadek mocy przy wysokich temperaturach i większe zużycie paliwa, warto sprawdzić tą komorę. Wrzucę ten temat na stronę i więcej fotek. Dzięki PinkFloyd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
joszi
 
 


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Fordon
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:42, 08 Sie 2014 Temat postu:

odkopię trochę. Gdzie szukać tej komory?

walczę z dość dużym spalaniem bo aż 9,1 litra w mieście. Może jest to jakiś trop


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:21, 08 Sie 2014 Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Siedząc za kierownicą nad prawą podłużnicą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
joszi
 
 


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Fordon
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:40, 08 Sie 2014 Temat postu:

wielkie dzięki. Kurcze to jest forum z prawdziwego zdarzenia Szczęśliwy Na innym w życiu bym się nie spodziewał takiej porady.

Walczę z wysokim spalaniem, a najlepiej zacząć od najtańszych rzeczy Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:15, 03 Lip 2015 Temat postu:

@up

[link widoczny dla zalogowanych]

Numerek 10 ? --> 8Z0129594.
P/N wskazuje na podzespoł dedykowany do A2, podejrzewam, że w Fabii jest inny, ale żeby się upewnić to proponuję zerknąć do ETKI.

Więcej nie pomogę, nie mam benzynki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 21:16, 03 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:31, 13 Maj 2016 Temat postu:

A czy nie lepiej zdjac ta rurke biegnaca z oslony kolektora i zaslepic otwór wlotowy w filtrze kawałkiem tkaniny na stałe ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:36, 27 Sie 2016 Temat postu:

colorstormimolagelbA2 napisał:
Generalnie wystepuja w niej dwa problemy techniczne.


Dodam kolejne Smutny

Zdjęcie zrobione 4 lata temu



Komora obecnie wygląda tak




Gumowy kołnierz klapy po 15 latach rozpadł się wszystko poleciało do filtra. Wnioskuję, że po takim czasie od wysokiej temperatury gumka stwardniała i się wykruszyła.

Potwierdzam brakowało mocy gdy silnik się rozgrzał, nie rozglądałem się za nową komorą a używkę olewam bo będzie szybko to samo. Zaślepiłem i jest ok zobaczymy jak będzie w zimie gdy to ciepłe powietrze będzie wskazane.

Proponuję wszystkim cierpiącym na brak mocy przy wysokich temperaturach i duże spalanie o zrobienie przeglądu tego elementu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 9:16, 28 Sie 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 17:23, 28 Sie 2016 Temat postu:

Cena nieporównywalnie wysoka jak z Polo Smutny

Tak wygląda z VW



Jest podobna nawet średnice otworów dolotu jak i do filtra powietrza mogą być te same.
Za tą cenę chyba warto się pokusić.

Ps. Tak sobie jeszcze pomyślałem o przyczynie zmęczenia tej gumy uszczelniającej, prawdopodobnie zablokowała się ta klapa i cały czas zasysało gorące powietrze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 17:27, 28 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin