Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Stuki (klekot) po wymianie ojeju

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
żeglarz
 
 


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 23:19, 03 Lis 2015 Temat postu: Stuki (klekot) po wymianie ojeju

Witam.
Wymieniłem olej (Valvoline 5W30) i przy rozruchu coś zaczęło klekotać w silniku, ale tylko chwile, potem jest Ok. Po około trzydziestu minutach postoju
i odpaleniu silnika to samo i znowu spokój, co to się dzieje. Przed wymianą ojeju chodził jak zegarek. Proszę o poradę czy można dalej jechać ?
Mam już swoje lata (76) i nie jestem biegły w tak wypasionych autach.
Pozdrawiam.
Ps. Żadna kontrolka na desce się nie świeci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 23:49, 03 Lis 2015 Temat postu:

Był już ten problem poruszany i kolega grom546 pisał, że takie stukanie przez dwie sekundy po rozruchu to normalne w tych silnikach. Tak stukają zawory zanim nie zostanie wykasowany luz na zaworach przez popychacze zaworowe, które muszą napełnić się olejem po rozruchu. Piszesz, że wcześniej tego nie było słychać, możliwe że wymiana oleju na 5W30 o mniejszej gęstości niż ten który był wcześniej spowodowała, że popychacze dłużej się stabilizują a wcześniej też były te stuki tylko mniej słyszalne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 7:05, 04 Lis 2015 Temat postu:

Jeśli to "klekotanie" trwa 1 - 2 sekundy to ok (hydrauliczne popychacze zanim skasują luz - u mnie jest identycznie) ale jeśli powiedzmy 5 sekund to coś nie tak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
żeglarz
 
 


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 9:43, 04 Lis 2015 Temat postu:

bogdand napisał:
Był już ten problem poruszany i kolega grom546 pisał, że takie stukanie przez dwie sekundy po rozruchu to normalne w tych silnikach. Tak stukają zawory zanim nie zostanie wykasowany luz na zaworach przez popychacze zaworowe, które muszą napełnić się olejem po rozruchu. Piszesz, że wcześniej tego nie było słychać, możliwe że wymiana oleju na 5W30 o mniejszej gęstości niż ten który był wcześniej spowodowała, że popychacze dłużej się stabilizują a wcześniej też były te stuki tylko mniej sł
yszalne.

Olej przed wymianą był taki sam,mam kartkę kiedy był wymiany i jaki.
Przejechane mam 170000 tyś samochód sprowadziłem sam z Niemiec.
Sprawdzałem w serwisie w Niemczech wszystkie przeglądy się zgadzają z książką serwisową. Piętnaście tyś. temu był wymieniany rozrząd i pompa wodna. Samochód super,ma fest kopa i wygląda bardzo fajnie (niebieska perła metalik listwy dach zderzaki czarne.
Czy ten klekot to już tak zostanie?
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Śro 10:16, 04 Lis 2015 Temat postu:

VW 504.00 ?

Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Pon 14:37, 25 Mar 2019, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
żeglarz
 
 


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 10:48, 05 Lis 2015 Temat postu:

Witam.
Przez dwa dni ani razu nie nie zaklekotał.
Co to za dziwny silnik ten fsi.Naczytałem się trochę na forum i przeraża mnie on. Przyśpieszenie ma bardzo dobre,dawno takim nie jezdziłem. Makabra dostać się do czegoś,wszystko tak poupychane,że palca nie idzie wsadzić.
Teraz co dzień ze strachem będę go odpalał aż się przyzwyczaję.
Dzięki wszystkim za poradę.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:50, 05 Lis 2015 Temat postu:

Są rzeczy, na które nie mamy wplywu więc szkoda zdrowia aby ze strachem odpalać silnik ;-)
Coś się zepsuje - trzeba naprawić. Nigdy nie myśleć "a co by było gdyby".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:05, 07 Lis 2015 Temat postu:

Niestety silniki w Audi A2 nijak nie przystaja kultura pracy do reszty auta. Trza sie z tym pogodzic albo zmienic auto na Toyotę. Co do tego ze nie ma gdzie reki wsadzic to zgoda, bardzo irytujace ze nawet filtra powietrza nie da sie zmienic bez podnosnika a o innych sprawach nie wspomne. Swoja droga wlot powietrza umieszczony w goracej komorze silnika ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 555 dnia Śro 19:35, 11 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Śro 16:47, 11 Lis 2015 Temat postu:

Nadwozie i wyposazenie wyprzedzily konkurencje o 10-15 lat.
Niestety silniki nie sa za bardzo udane i pochodza z grupy VAG.
Powrót do góry
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:54, 11 Lis 2015 Temat postu:

Nie można mieć wszystkiego.

Ciekawe jak najnowsza generacja 1.4 TDi się spisuje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:31, 15 Lis 2015 Temat postu:

A propos wymiany oleju i stukotania w silnikach AUA co nie jest zadna nowoscia z uwagi na trzpienie cylinrow. Wymienilem olej wczesniej porzadnie pluczac silnik na Liqui Moli 10W40 ale tez z dodatkiem MOS2. Olej wyglada jak przepracowany ale to przez ten dodatek i powiem wam ze po przejechaniu 100 km silniczek sie wyciszyl i stukoty sa slabiej sluszalne... zobaczymy dalej... w kazdym razie olej polecany i moim zdaniem warty uwagi. Flaszka 5 l to tylko 110 zł na allegro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin