Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Swap silnika na 1.2 TSI.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 21:10, 03 Kwi 2015 Temat postu: Swap silnika na 1.2 TSI.

a tak na koniec , jak ja żałuję że nie brałem w zeszłym roku tego silnika 1,2 tsi od pinkflojda to by był bajer w tym aucie istne szaleństwo cicho i ten moment , no cuż za długo ciut myślałem i pinki sprzedał komuś innemu .
i tu nasuwa się pytanie któż go wtedy kupił i do czego wstawił ???

/wydzieliłem nowy wątek
beerkoff


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:04, 05 Kwi 2015 Temat postu:

A to był jakiś swap? Bo przecież nie ma w A2 1,2Tsi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 17:20, 05 Kwi 2015 Temat postu:

pinki jak sprzedawał ten silnik to napisał że kupił go forumowicz ale temat się uciął i cisza nastała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:15, 05 Kwi 2015 Temat postu:

Bajer by był, ale czy by podszedł? W jakiej cenie to chodzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:35, 05 Kwi 2015 Temat postu:

Co dalej to nie wiem, przyjechał zabrał i wiem tyle, podał ze jest z forum, musialbym sięgnąć do historii kto to, kupiłem prawie nówkę po wypadku 1.2 tsi 105KM + dsg wraz z wiązkami, komputerem półosiami, miał być swap w A2 co nie było trudne plus program na ok135KM, w związku z wyjazdem i innymi planami dotyczącymi pogoni za mocą wysprzedał wszystko do A2 i zostały tylko pojedyncze rzeczy a miałem tego dużo. Temat swapu nie zakończyłem ale materiały do zmiany zgromadziłem razem z rozpiską co i jak. W tym aucie przy konfiguracji z 6 biegowym dsg i mocy 135KM powinno auto przypieszac do 100km/h w ok 7,5-8 s, v max 225km/h, spalanie miasto 6,5-7,5l przy normalnej jeździe.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 18:43, 05 Kwi 2015, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 9:43, 06 Kwi 2015 Temat postu:

pinki a jak już jesteś to wypytam ciut ,
czy silnik w miarę mieści się jako tako w komorze ?
skrzynia DSG no fajna sprawa ale są też manuale jak by to miało w miarę spasować ? dużo przeróbek ? bo te obecne pewnie nie paszą co ?
komputer ? jak on by współgrał z obecnym modułem komfortu
silniki już są w miarę dostępne jest tego dużo skrzynie biegów też ceny nie zwalają z nóg , tylko kwestia półosi -długość
jak by w tym aucie wstawić fajny silnik to można zapomnieć o wymianie auta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:11, 06 Kwi 2015 Temat postu:

Ja też podbiję, bo temat arcyciekawy.

Pink,
Dodam też jedno pytanie extra: szykowałeś się pod wymianę z AUA/BBY. A czy W AMF/BHC taka wymiana wchodzi w grę ? Pomijam przeniesienie napędu, bo skrzynię i półośki trzeba dobrać i zorganizować wraz z silnikiem, ale dojdzie sporo sporo dłubania w układzie paliwowym, do tego konieczne inne zegary (obrotomierz) i pewnie milion innych drobiazgów. Pozostanie też kwestia poduszek silnika - wiadomo z czego by podeszły ?
Cholercia, to chyba pół auta by trzeba zmienić Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 11:14, 06 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:56, 06 Kwi 2015 Temat postu:

beerkoff napisał:
Ja też podbiję, bo temat arcyciekawy.

Pink,
Dodam też jedno pytanie extra: szykowałeś się pod wymianę z AUA/BBY. A czy W AMF/BHC taka wymiana wchodzi w grę ? Pomijam przeniesienie napędu, bo skrzynię i półośki trzeba dobrać i zorganizować wraz z silnikiem, ale dojdzie sporo sporo dłubania w układzie paliwowym, do tego konieczne inne zegary (obrotomierz) i pewnie milion innych drobiazgów. Pozostanie też kwestia poduszek silnika - wiadomo z czego by podeszły ?
Cholercia, to chyba pół auta by trzeba zmienić Szczęśliwy


Do diesla nieopłacalne,.zmienić trzeba wiele rzeczy łącznie z zegarami i itp, widziałem A2 z 1.8T z skrzynia 6 i weszło na styk, dsg z 1.2 tsi jest bardzo kompaktowe mniejsze niż automat w 1.2 tdi w serii, z ecu idacym tylko po canie nie ma problemu bo stosuje sie konwerter na kkl lub można wywalić wszystko z A2 oprócz sterownika Klimy ktora zawsze idzie po kkl, założyć bramkę can i resztę sterowników np z polo 6r ale to troche rzeźba dla kogoś kto nie ma pojecia. Jesli robisz sam zamkniesz sie w kwocie 5000- 6000zł w zależności gdzie będziesz szukał gratów, u kogoś z robocizną wg mnie nie warto, taniej wyjdzie zrobić remont silnika bby i na tych gratach uturbic go na 120-130KM


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 20:37, 06 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 9:18, 07 Kwi 2015 Temat postu:

no też godne uwagi tym bardziej że sam silnik grosze kosztuje skrzynia praktycznie każda też spasi a o uturbieniu pewnie są już jakieś wieści w necie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 10:22, 07 Kwi 2015 Temat postu:

Mi po głowie chodzi swap na 1.6 TDI. Ciekawe czy by podpasowało zamiast ATL'a?

Bo raczej A2 będzie mieć u mnie dożywocie, dokupi się najwyżej drugi i trzeci samochód ;-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 12:17, 07 Kwi 2015 Temat postu:

trepek napisał:
Mi po głowie chodzi swap na 1.6 TDI. Ciekawe czy by podpasowało zamiast ATL'a?

Bo raczej A2 będzie mieć u mnie dożywocie, dokupi się najwyżej drugi i trzeci samochód ;-)

Bardzo dobry dynamiczny, cichy ( CR ) bezawaryjny silnik- dobry pomysł, jezeli będzie pochodził z fabi II, polo to nie trzeba zmieniać calej instalacji bo np. W fabi II wszystko jak w A2 leci po KKL oprócz wspomagania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 12:42, 07 Kwi 2015 Temat postu:

W życiu już wykonałem dwa swapy silnika także myślę, że i z tym bym sobie poradził :-) Najbardziej to tylko martwił bym się o łapy silnika i półosi bo elektryka nie jest dla mnie problemem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 10:04, 08 Kwi 2015 Temat postu:

tak tylko sęk w tym że ci co sprzedają te silniki 1,6 tdi to ocipieli z tymi cenami , moim zdaniem jak ja bym miał się za to brać (niewykluczone ) to brałbym francuski silnik bo za połowę tej ceny mam komplet łacznie ze skrzynią biegów coś około 3 tys komplet natomiast z VW to co najmniej 6-7 tys a gdzie reszta ? tym bardziej że te franciskie silniki zwłaszcza E-HDI to bajeczka poniżej przykład z alledrogo
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko zgranie tego do kupy to wyzwanie ale jak by to poszło to mamy auto z dożywotnim zadowoleniem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:20, 08 Kwi 2015 Temat postu:

Francuska elektryka. Szczęść Ci Panie Boże!
Z resztą cenowo wyjdzie Cię na jedno bo byś musiał całą elektrykę z francuza przenieść do A2, podejrzewam, że łącznie z modułem komfortu. Bo szyna CAN ma zupełnie inne kodowanie interfejsów i protokołów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:25, 08 Kwi 2015 Temat postu:

trepek napisał:
Francuska elektryka. Szczęść Ci Panie Boże!
Z resztą cenowo wyjdzie Cię na jedno bo byś musiał całą elektrykę z francuza przenieść do A2, podejrzewam, że łącznie z modułem komfortu. Bo szyna CAN ma zupełnie inne kodowanie interfejsów i protokołów.


Ha ha no właśnie np sterownik sypie błędem zepsutego sterownika a to np brak masy na tylnej lampie Nic nierozumiem Kto to wymyślił Nic nierozumiem . Jeździłem kolegi 1.6 hdi i nie ma porównania co do 1.6 tdi mimo podobnej mocy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 12:27, 08 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 13:00, 08 Kwi 2015 Temat postu:

Parę lat temu spotkałem się w Peugeocie z tym, że wszystkie kable wiązki silnikowej były koloru czarnego. Bez totalnie żadnego opisu, nic, tylko czarne kolory.
A w Audi? Jak 30 lat temu wprowadzili standaryzację kolorów tak jest do tej pory. W każdym Audi brązowy to masa, biało-brązowy to masa po zapłonie i tak dalej i tak dalej. Nie ważne czy stare Audi 80 czy nowa A8'mka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 14:54, 08 Kwi 2015 Temat postu:

kable kablami co to ma do rzeczy jak to już działa to tym bym się nie jarał , a z pinkim śmiem polemizować bo jeżdziłem 1,6 tdi oraz posiadałem 1,6 hdi i w peugeocie reakcja na gaz była błyskawiczna silnik znacznie dynamiczniejszy taki żywszy natomiast w fabi o tej samej mocy silnik był strasznie przymulony bez ducha ale tak po prawdzie i zastanowieniu całe to rozważania do niczego nie prowadzą bo to jest strasznie nieopłacalne , wymiana tego całego wariactwa to zeżre pewnie ze 10 tys jak nie wiecej to w takim wypadku swoje powiedzmy 13 tys plus 10 tys robi się 23 tys i dalej małe auto i klekot dokładam kolejne 3 tys i kupuję audi a8 no fakt starawy ale zgoła inne auto komfort nieziemski tak samo aluminium , najlepiej silnik 4,2 zakładać gaz i koszt jazdy podobny ale w jakim komforcie he

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 15:29, 08 Kwi 2015 Temat postu:

Tylko koszta utrzymania A8 ;-)
Wóz fajny ale nie na co dzień. Szczególnie jak się A8 chce kupić za ok 26 tys, bo taki samochód będzie miał grubo ponad 10 lat a pewnie i do 15 będzie dobijał. Wystarczy spojrzeć na cenę takich rzeczy jak hamulce, wielowahacz, amortyzatory itp.

Ja tam i tak kiedyś sobie zmienie silnik w mojej A2. Dwa swapy mam za sobą, w tym przerobienie benzyny na diesla (do Audi Coupe wsadziłem 1.9 TDI na pełnej elektryce, w dowodzie wszystko legalnie wbite było, żaden drut) i wiem z czym się wiąże przekładka silnika :-) Ot, dobre schematy elektryczne i można działać (czego niestety o francuskich autach powiedzieć nie można).

Cała sztuka swapa silnika nie polega na zamontowaniu go pod maską tylko na współgraniu silnika z tym, co zostaje w samochodzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 16:06, 08 Kwi 2015 Temat postu:

no ja się też muszę pochwalić jednym swapem ale to był rok 1991 czyli jeszcze bez ery internetu to wiadomo 10 razy gorzej hehe pacjent to był mercedes 123 z silnikiem 2,0 benzyna wymiana na diesla 2,4 d i o dziwo wszystko działało a przy okazji musiałem ściągać głowicę i zakładać . robiłem jeszcze wymiany w golfie 2 ale to były inne auta a nie te pieprzone CAN-y DPF-y inne durnoty i możemy dyskutować ale po prawdzie to nie warto tego robić już lepiej taki sam silnik kupić zaszaleć z tuningiem i podmienić , ciszej nie będzie , oszczędniej nie będzie ale ciekawiej na pewno będzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 16:21, 08 Kwi 2015 Temat postu:

Nie rozumiem czemu piszesz, że ciszej nie będzie? A2 jest bardzo dobrze wyciszone, tylko ta niemiłosiernie głośna sieczkarnia w postaci 3 cylindrowego diesla z pompowtryskiwaczami robi swoje ;-)
Stąd właśnie mam w głowie coś cichszego.

A co do CAN to działa to jak sieć komputerowa, wszystkie moduły i czujniki komunikują się jedną linią poprzez pakiety danych, jeśli są błędy w kodowaniu informacji to nie ma szans aby dekoder to odczytał bądź jakoś zinterpretował, poprostu odrzuca takie dane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin