Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze 1.4 benzyna (75) 2002

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
knowaczyk
 
 


Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 10:59, 28 Sie 2014 Temat postu: Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze 1.4 benzyna (75) 2002

Witam szanowne forum ludzi dobrej woli i proszę o pomoc. Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałośc.
Audi A2 1.4 benzyna (75) 2002
Według badania VAG i AutoCom – Błędy:
- wypada zapłon na 2 cylindrze
- drugi cos z Klimą, zablokowany nawiew ….

Pomarańczowa kontrolka silnika pali się.. i auto chodzi w miarę!, gdy zaczyna mrugać Silnik muli i chodzi chropowato.
- raz na jakiś czas zapali się czerwona oliwiarka z 3 sygnałami po czym gaśnie ( po ok. 10 km jazdy i staniu w korku).
Mój mechanik, sprawdził
- świece
- cewkę
- kable od cewki….
- ciśnienie .. na 2 ok. 12,5 bar reszta ok. 13bar
i wciąż to samo.
Powiedział ze winę może mieć ECU.... MOŻE?
Proszę o podpowiedzi co robić dalej.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał ten problem i czy został rozwiązany?

PS.
Na forach naczytałem się że winę może mieć, brudna przepustnica, uszkodzony „czujnik spalania stukowego” – poddaje się
Proszę o pomoc w tej sprawie
K.Nowaczyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxwit
 
 


Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:31, 28 Sie 2014 Temat postu:

Ja też tak miałem wymieniłem kable (NGK) i cewkę razem z modułem (Bosch) i po problemie. Świec nie wymieniałem bo mają trzy miesiące.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maxwit dnia Czw 11:32, 28 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
knowaczyk
 
 


Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 15:26, 28 Sie 2014 Temat postu:

Witaj,
Cewka jest w zasadzie nowa, ale mechanik podpiął na próbę nową, kabel do świecy , potem przepiął na inny wtrysk, i to samo na komputerze wciąż wypada na 2 cylindrze.
On obstawia komputer ECU, ale jeśli komputer wariuje to by gubił zapłon tylko na tym 2 ?
Podsunąłem mu temat czujnika spalania stukowego, stwierdził że raczej nie!

Pomocy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:23, 28 Sie 2014 Temat postu:

Przeczytaj te dwa tematy, w jednym przyczyną wypadania zapłonu był wałek rozrządu a w drugim sonda lambda

http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-1-png-a-font-size-2-color-6a0303-silnik-benzynowy-font,79/walki-rozrzadu-regeneracja-036-103-475n,1890.html

http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-1-png-a-font-size-2-color-6a0303-silnik-benzynowy-font,79/dwa-problemy-egr-i-na-cylindrze-wyskakuja-zaplony,1550.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
knowaczyk
 
 


Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:02, 29 Sie 2014 Temat postu:

Dzień dobry,
dziękuję za podpowiedzi zobaczymy co na to mój mechanik. W poniedziałek mam umówiona wizytę z pacjentem. Mam nadzieję, że go wyleczy.

Największym problemem dla mnie jest to, ze fizycznie nie jestem w Polsce, bo tu byłoby łatwiej, a tak muszę czekać na wizytę u mechanika.

Kilka dni temu były właściciel podiął się naprawy, zabrał auto do jakiegoś mechanika, co prawda kontrolka silnika nie świeci, ale na moje auto dalej ma problem z paleniem na ten cylinder, bo raz na jakiś czas się dławi – dodam że audi prowadzi się ok.

Pozostaje ta kontrolka oleju i 3 sygnały – tylko wtedy kiedy auto jest rozgrzane po ok. 7 km w korkach.

Proszę napiszcie, czy jeżdżąc dziennie ok. 17km, auto mi się nie rozsypie, przez te kilka dni (praca dom)?.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sylwestro_k
 
 


Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Derby UK
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:53, 10 Mar 2015 Temat postu:

Witam!
trochę czasu uleciało, a czy problem został rozwiązany?
jeśli tak, warto by było podzielić się doświadczeniem, komuś może się przydać tak na przyszłość.
Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy życzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
joszi
 
 


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Fordon
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 14:58, 11 Mar 2015 Temat postu:

to ja jeszcze dopisze bo też miałem problem z wypadaniem zapłonu na jednym z wtrysków. Jak się później okazało winowajcą był sam wtrysk.
Najlepiej żeby to sprawdzić należy zamienić wtryski miejscami pojeździć i sprawdzić jeszcze raz błędy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pakuR
 
 


Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 10:24, 18 Lut 2016 Temat postu:

Mam to samo! Ratunku.Nowy rozrząd. Świece nowe, cewka nowa. Chodził pięć kilometrów i znowu wypadł chyba 1 i 2. Powrót do warsztatu.... Buuuu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiugm
 
 


Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:09, 18 Lut 2016 Temat postu:

zrob tak jak pisze joszi bedzie wiadomo, jesli to wtryski powinny byc zapisane błedy.

knowaczyk - a czy wieniałes kable i swiece? cociaz swiece zamien miejscami,

w takich przypadkach bedą zawsze winne swiece, kable, lub wtrysk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pakuR
 
 


Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 15:03, 18 Lut 2016 Temat postu:

Dzięki za info, jednak nie było nawet widać ale na kablu było uszkodzenie. Wszystko wymieniłem na NGK i błędy skasowane wszystko działa przynajmniej do teraz. Silnik wywalał zapłon jak tylko się ogrzał. Teraz sprawdzony już na ciepłym jest ok, na autostradę też go trochę przecisnąłem na szybkości i błędy nie wychodzą już. Wtrysk też sprawdzony ale działa, chociaż uwaga!!! Przy tym wywalił błąd wtrysku. Wydaje mi się że to działa jak system naczyń połączonych. Jedno z drugim powiązane to i przy okazji chyba wychodzi na komputerze.

Po 50km dalej to samo! Ręce już opadają, zaczynam się bać jeździć a szkoda bo to miły w prowadzeniu samochód, tylko co z tym silnikiem się dzieje to naprawdę. Jutro kolejny dzień dochodzenia w tej sprawie. Ma taki dziwny objaw jeszcze jakby raz dobrze chodzi na dobrych obrotach a po chwili potrafi lekko klepać zaworami jakby obroty się zmniejszyły... Buuu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pakuR dnia Czw 16:49, 18 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiugm
 
 


Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:10, 18 Lut 2016 Temat postu:

pakuR - trzeba sprawdzic kable czy nie mają przebicia, najlepiej spryskiwaczem w nocy, no i swiece pewnie tez nie wymieniałes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pakuR
 
 


Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:29, 18 Lut 2016 Temat postu:

Robiłem cały duży przegląd auta. Rozrząd, świece, cewka nowa. Wymieniony olej, filtry wszystkie i po nagrzaniu na światłach. Check i błąd wypadania zapłonu! Sprawdzone kable, jeden był uszkodzony. Wymienione. Było idealnie przez 50km i nawet po nagrzaniu silnika. Na postoju pojechałem po ciotkę i znowu to samo. Zaczynam się martwić bo przeleciałem te tematy i kilka z nich zakończyło się końcowa diagnoza -uszkodzona głowica!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiugm
 
 


Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:28, 18 Lut 2016 Temat postu:

na ktorym cylindrze? czi wypada

pozamieniaj miejscami swiece, kable, zobaczysz czy bedzie na innym, jesli tak masz winowajce.

NGK - hmm ostatnio wymieniałem sąsiadce i lipa była, niby miała wymieniane jakis czas temu wszystkie, ale okazało się że wmienili tylko dwie właśnie na NKG i jedna z nich padła, dwie drugie stare były DENSO, i własnie one stare miały iskre że by konia zabiło a kupiłem nowe NGK i jakas tak lipa straszna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adi73
 
 


Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 23:04, 18 Lut 2016 Temat postu:

Witam, przeszedłem wypadanie zapłonu.

link do historii moich napraw:
http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-1-png-a-font-size-2-color-6a0303-silnik-benzynowy-font,79/migajaca-kontrolka-check-engine,1115.html

Pozdrawiam
Adrian


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:46, 19 Lut 2016 Temat postu:

1.Czy delikatne szarpniecia co kilka sekund na biegu jałowym (bez dodawania gazu) mozna nazwac wypadaniem zaplonu?

2.Czy wypadaniu zapłonu musi towarzyszyc bład na desce?

jakie sa jeszcze objawy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:45, 22 Lut 2016 Temat postu:

Mi przy wypadaniu zaplonu nie pojawiał sie check.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pakuR
 
 


Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 23:44, 22 Lut 2016 Temat postu:

Przy wypadnięciu zapłonu następuje całkowite wyłączenie przez komputer paliwa do wtrysku i silnik działa tylko na trzech cylindrach. Chodzi jak traktor i ledwo da się nim ruszyć. Można wyłączyć stacyjkę i uruchomić silnik ponownie, powinien znowu chodzić normalnie, mało tego po którymś uruchomieniu zniknie check i nie zapali się aż do kolejnego błędu.

Walczymy z tym problemem dalej. Skoro ciśnienie jest dobre to silnik nie nadaje się do remontu. Wybaczcie ale to tak jakby zawołać straż pożarna żeby ugasić popielniczkę. Mało tego! Przy włączonym Komputerze silnik zagrzany i błąd! Zapłon wyłączony.... Pstryk >usuń błąd>silnik jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki działa jak ta lala. Nie można przecież zwiększyć ciśnienia za nacisnieciem guzika. Błąd jest czysto elektroniczny i nie powinien dotyczyć ECU ale to się okaże. Nie wiem dlaczego wszyscy którzy poradzili sobie z tym problemem to skrywają. Przyczyna jest usuwana podczas remontu silnika, ale nikt nie chce się przyznać żeby nie tracić olbrzymich pieniędzy które się z tym wiążą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pakuR dnia Wto 18:19, 23 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NYGA
 
 


Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:52, 23 Lut 2016 Temat postu:

Kolego problemem Twojego silnika jest zapewne głowica a to że masz ciśnienie prawidłowe na garach to pół sukcesu, drugą połową było by prawidłowe uchylanie się zaworów...pomyśl...kiedy masz uszkodzony wałek rozrządu (krzywkę) albo popychacz lub dźwigienkę zaworową cylinder nie będzie prawidłowo opróżniany w przypadku zaworów wydechowych lub w przypadku zaworów ssących nie będzie zasysał odpowiedniej ilości mieszanki.Kiedy zawór nie będzie prawidłowo uchylany kompresja będzie wzorowa a silnik będzie kulał.Na wolnych obrotach spowolni pracę do tego stopnia że czujnik położenia wału będzie mógł to odczytać i przekaże informacje do komputera silnika który następnie wyrzuci checka i odetnie dany wtrysk.Proponuje przy regeneracji głowicy wymienić odrazu tłoki z pierścieniami na mahle bo pewnie stukają jak w każdym 1.4 16V.To jest jedyna właściwa droga przy wypadaniu zapłonu i klekotaniu jakże nieudanego silnika 1.4 16V !!! Tym którym udało się usunąć usterkę wypadania zapłonu zapewne zabiorą tajemnicę ze sobą do grobu bo przecież po co komuś podpowiedzieć? ja tyle kasy wydałem na nietrafione diagnozy...niech inni też wydają a co tam, niech przejdą tą drogę co ja przeszedłem niech wymieniają aż się posrają!!! Mam nadzieję że już nie zobaczę nowego tematu na tym forum "wypadające zapłony POMOCY"Szczęśliwy

Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez NYGA dnia Wto 23:53, 23 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Wto 8:35, 22 Mar 2016 Temat postu:

Takich tanich silnikow sie nie naprawia tylko wrzuca na podmiane drugi panowie Szczęśliwy
Nie kupujemy tez czesci japonskich do niemieckich pojazdow.
Jesli przewody,swiece czy cewki badz czujniki to tylko BERU lub BOSCH.
Stosowanie sprawdzonych czesci to meritum sprawy.
Diagnozy u janka w szopie tez mozna sobie odpuscic.

PS.Jeden z moich rezerwowych mechanikow robi zazwyczaj auta z grupy VAG ale to jego audi A4 ciagle stoi zepsute na kolkach...
Nie wystarczy byc mechanikiem by miec rozum do jakichkolwiek napraw mechnicznych.
Powrót do góry
NYGA
 
 


Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:00, 24 Mar 2016 Temat postu:

colorstormimolagelbA2 napisał:
Takich tanich silnikow sie nie naprawia tylko wrzuca na podmiane drugi panowie Szczęśliwy
Nie kupujemy tez czesci japonskich do niemieckich pojazdow.
Jesli przewody,swiece czy cewki badz czujniki to tylko BERU lub BOSCH.
Stosowanie sprawdzonych czesci to meritum sprawy.
Diagnozy u janka w szopie tez mozna sobie odpuscic.

PS.Jeden z moich rezerwowych mechanikow robi zazwyczaj auta z grupy VAG ale to jego audi A4 ciagle stoi zepsute na kolkach...
Nie wystarczy byc mechanikiem by miec rozum do jakichkolwiek napraw mechnicznych.


Jak najbardziej się z Tobą zgodzę ale nie w przypadku 1.4 16V...szansa na to że trafisz silnik w dobrej kondycji jest jak trafienie w totka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin