Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Zaniki ciśnienia oleju

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
rodzyn80
 
 


Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk siemianowice śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:55, 06 Kwi 2014 Temat postu: Zaniki ciśnienia oleju

Witam, jak w temacie w moim baku ostatnio pojawily sie zaniki cisnienia oleju w roznych okolicznosciach - cieply czy zimny silnik szybka czy wolna jazda nie ma znaczenia. Czujnik cisnienia wymieniony i nietety nic nie pomoglo. Moge tydzien jezdzic i nic a nastepnego dnia juz kontrolka oleju czerwona sie swieci Smutny
Rece mi juz opadaja nie wiemm czy pomiar cisnienia cos da jezeli wypada to w roznych okolicznosciach. Moze wymiana oleju pomoze aktualnie zalany MOTULEM 5w50 i przejechane na nim jakies 5tys.


/korekta tematu - beerkoff


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:02, 06 Kwi 2014 Temat postu:

Filtr oleju nie wydaje u podstawy dziwnych dźwięków? Olej ostatnio zmieniałeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rodzyn80
 
 


Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk siemianowice śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:20, 06 Kwi 2014 Temat postu:

grom546 napisał:
Filtr oleju nie wydaje u podstawy dziwnych dźwięków? Olej ostatnio zmieniałeś?


olej wymieniany jakiejs 5 mc temu, a co do dziwnych dzwiekow cos buczy tylko nie wiem za bardzo gdzie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:05, 06 Kwi 2014 Temat postu:

Ja miałem wadliwy filtr oleju i u podstawy buczał. W twoim przypadku z takich tanich rozwiązań to można spróbować wymiany filtru, ewentualnie zdjąć miskę i sprawdzić ssak.
A najważniejsze to sprawdź koniecznie ciśnienie oleju na jałowym i na obrotach żeby wyeliminować zatarcie silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Nie 19:06, 06 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:36, 06 Kwi 2014 Temat postu:

Pojawia sie kontrolka olekju? Skanowales bledy z ecu i zegarow? Czasami jak czujnik poziomu oleju szwankuje to takie są cyrki, czujnik podaje blad na jalowym? bo czujniki w glowicy czytają powyżej 1500 obr wiec moze jakieś zwarcie przewody do masy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rodzyn80
 
 


Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk siemianowice śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:40, 07 Kwi 2014 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
Pojawia sie kontrolka olekju? Skanowales bledy z ecu i zegarow? Czasami jak czujnik poziomu oleju szwankuje to takie są cyrki, czujnik podaje blad na jalowym? bo czujniki w glowicy czytają powyżej 1500 obr wiec moze jakieś zwarcie przewody do masy.


A więc tak pojawia sie czerwona oliwiarka, bledow nie ma wcale. Zlalem olej i wymontowalem ten czujnik poziomu oleju, tylko zdziwilo mnie to ze po zlaniu oleju nie informowal nic ze oleju nie ma a dopiero gdy wypiolem calkiem czujnik i przeskanowalem bledy zegarow pojawila sie zolta kontrolka a gdy ja tylko podepne blad znika czy ten czujnik tez dziala na zasadzie cisnienia oleju czy poziomu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:35, 08 Kwi 2014 Temat postu:

Jak wypiąłeś czujnik poziomu to zapaliła się żółta kontrolka z napisem "sensor" informująca o uszkodzeniu - w tym przypadku przerwa do czujnika, natomiast niski poziom pokaże dopiero w czasie jazdy chyba po przejechaniu 100km. Tak jak pisze PinkFloyd jak się zapala czerwona oliwiarka poniżej 1500obr to winą może być np. szwankowanie czegoś w liczniku ( np zimne luty na połączeniach) lub samego czujnika poziomu oleju. Jeżeli jesteś pewny, że masz dobre ciśnienie oleju to wypnij przewód do czujnika ciśnienia oleju i podłącz bezpośrednio do masy aby sprawdzić czy dalej nie wyświetli czerwonej oliwiarki.
PinkFloyd napisał - "czujniki w głowicy" czyli jest jeszcze jeden czujnik do kontroli ciśnienia oleju o którym nie wiem, może ten drugi szwankuje jeżeli jest. Question


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:58, 08 Kwi 2014 Temat postu:

bogdand napisał:

PinkFloyd napisał - "czujniki w głowicy" czyli jest jeszcze jeden czujnik do kontroli ciśnienia oleju o którym nie wiem

Czujnik ciśnienia jest w głowicy i tylko on sprawdza ciśnienie, ten drugi jest od poziomu oleju. Wykręcasz czujnik w głowicy, wkręcasz manometr i sprawdzasz czy masz dobre ciśnienie, według tego co podaje producent.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 20:00, 08 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:51, 08 Kwi 2014 Temat postu:

Zaczynając od podstaw: silnik to jak rozumiem z innych wątków na forum 1,4 16 V.

[link widoczny dla zalogowanych]

ETKA Online, czujniki ciśnienia/poziomu oleju są ładnie oznaczone - nie są jednak opisane w grupie 1 (Silnik,sprzęgło) tylko w grupie 9 (Wyposażenie elektryczne) --> zakładka 919-40. W zakładce są podane zakresy pracy czujników ciśnienia.

Dziwna sprawa, że komputer nie wyświetla żadnych błędów - sprawdzałeś jakimś interfejsem VAG czy jakimś uniwersalnym kabelkiem a'la ELM327 ? Nie chce mi się wierzyć, że za niskie/wysokie ciśnienie nie zostałoby zapamiętane przez sterownik.
Na dzień dobry przychylam się do rady kolegi groma odnośnie wkręcenia manometru w miejsce czujnika. Rozumiem, że przy ostatniej wymianie oleju nie zakładałeś jakiegoś wątpliwej jakości filtra ?

PS. Nie zrozum mnie źle, bo nie chce Ci źle wróżyć, ale może w wątku jak poniżej znajdziesz coś pożytecznego:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 22:01, 08 Kwi 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:09, 08 Kwi 2014 Temat postu:

Czyli PinkFloyd pisząc czujniki w liczbie mnogiej określił ogólnie jako w głowicach i jest tylko jeden czujnik ciśnienia oleju tak jak myślałem. Mam nadzieję, że Kolega rodzyn80 jednak upora się z usterką i opisze co było ostatecznie przyczyną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rodzyn80
 
 


Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk siemianowice śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 7:43, 09 Kwi 2014 Temat postu:

beerkoff napisał:
Zaczynając od podstaw: silnik to jak rozumiem z innych wątków na forum 1,4 16 V.

[link widoczny dla zalogowanych]

ETKA Online, czujniki ciśnienia/poziomu oleju są ładnie oznaczone - nie są jednak opisane w grupie 1 (Silnik,sprzęgło) tylko w grupie 9 (Wyposażenie elektryczne) --> zakładka 919-40. W zakładce są podane zakresy pracy czujników ciśnienia.

Dziwna sprawa, że komputer nie wyświetla żadnych błędów - sprawdzałeś jakimś interfejsem VAG czy jakimś uniwersalnym kabelkiem a'la ELM327 ? Nie chce mi się wierzyć, że za niskie/wysokie ciśnienie nie zostałoby zapamiętane przez sterownik.
Na dzień dobry przychylam się do rady kolegi groma odnośnie wkręcenia manometru w miejsce czujnika. Rozumiem, że przy ostatniej wymianie oleju nie zakładałeś jakiegoś wątpliwej jakości filtra ?

PS. Nie zrozum mnie źle, bo nie chce Ci źle wróżyć, ale może w wątku jak poniżej znajdziesz coś pożytecznego:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


sprawdzalem vag od viakena czyli chyba ok filtr jet FILTRON ale dzis go chce jeszcze wymienic i podepne jeszcze raz kompa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 8:02, 09 Kwi 2014 Temat postu:

Nie wiem jak do 1.4 ale do 1.6 oryginał w aso jest za 20zł. Filtron jest kiepski, jak z IC to knecht, mann.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rodzyn80
 
 


Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk siemianowice śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:16, 09 Kwi 2014 Temat postu:

grom546 napisał:
Nie wiem jak do 1.4 ale do 1.6 oryginał w aso jest za 20zł. Filtron jest kiepski, jak z IC to knecht, mann.


A jednak mialem MANN Mruga no ikupilem dziś znow MANN wymienilem i w sumie jak na razie przestało cos buczeć jest cisza - moze cos byl felerny ten filtr zobaczymy. Auto krecone do 6 tys i nic sie nie dzieje na wolnych obrotach tez stal jakies 10 min i spokoj ale czas pokaze czy sie uspokoilo czy to tak na razie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 18:53, 09 Kwi 2014 Temat postu:

Życzę aby wymiana filtra na nowy pomogła.

grom546 napisał:
Nie wiem jak do 1.4 ale do 1.6 oryginał w aso jest za 20zł. Filtron jest kiepski, jak z IC to knecht, mann.


Filtre oleju do 1.4 16V AUA/BBY:
030115561AN FILTR OLEJU Cena netto: 22.79 Cena brutto: 28.03


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 18:53, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rodzyn80
 
 


Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk siemianowice śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 15:10, 15 Kwi 2014 Temat postu:

beerkoff napisał:
Życzę aby wymiana filtra na nowy pomogła.

grom546 napisał:
Nie wiem jak do 1.4 ale do 1.6 oryginał w aso jest za 20zł. Filtron jest kiepski, jak z IC to knecht, mann.


Filtre oleju do 1.4 16V AUA/BBY:
030115561AN FILTR OLEJU Cena netto: 22.79 Cena brutto: 28.03



No i jednak byl to filtr oleju po wymianie cisza i spokoj Szczęśliwy dzieki za podpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 15:37, 15 Kwi 2014 Temat postu:

Dzięki za info o problemie. Plaga z tymi filtrami ;{

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 15:54, 15 Kwi 2014 Temat postu:

To jakiej bym marki? W sumie to niebezpieczne wychodzi ze zawiodl zawór bezpieczenstwa filtra który jak filtr sie zapcha kieruje olej z pominięciem filtra, widocznie cos bylo z wydatkiem filtrowania a zawór nie zadzialal, moze jakas podroba?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rodzyn80
 
 


Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk siemianowice śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:07, 15 Kwi 2014 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
To jakiej bym marki? W sumie to niebezpieczne wychodzi ze zawiodl zawór bezpieczenstwa filtra który jak filtr sie zapcha kieruje olej z pominięciem filtra, widocznie cos bylo z wydatkiem filtrowania a zawór nie zadzialal, moze jakas podroba?


Filtr był firmy MANN kupiony w hurtowni motoryzacyjnej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:57, 15 Kwi 2014 Temat postu:

rodzyn80 napisał:
PinkFloyd napisał:
To jakiej bym marki? W sumie to niebezpieczne wychodzi ze zawiodl zawór bezpieczenstwa filtra który jak filtr sie zapcha kieruje olej z pominięciem filtra, widocznie cos bylo z wydatkiem filtrowania a zawór nie zadzialal, moze jakas podroba?


Filtr był firmy MANN kupiony w hurtowni motoryzacyjnej


Ja od dłuższego czasu używam filtrów MANN , z reguły kupuję na Allegro i jak do tej pory zero powodów do narzekań. Nawet w weekend kupiłem od gościa z Allegro 2 sztuki, a jak się okazało: odebrałem w sklepie motoryzacyjnym. Koszt filtra do 1.4 TDI: 21 zł brutto, z FV nie było problemu.

Zastanawia mnie jedna rzecz: w 1.4 TDI na obudowie filtra oleju jest oring uszczelniający: w 1.4i jest tak samo ? Jesli tak, to może nie miałeś go założonego prawidłowo i w efekcie układ smarowania nie trzymał prawidłowo ciśnienia ? Wydaje mi się to mało mało prawdopodobne, bo pewnie na obudowie widziałbyś ślady wyciekającego oleju, ale... ? Sam już nie wiem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:18, 15 Kwi 2014 Temat postu:

W sumie w tamtym roku też założyłem filtr oleju właśnie firmy MANN jak i pozostałe filtry nie mam z nimi problemów. Może kolega trafił na jakąś podróbę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin