Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 199 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:12, 25 Gru 2012 Temat postu: Kołysanie autem przy skręconych kołach |
|
Wczoraj podczas wolnej jazdy poczułem na maksymalnym skręcie w prawo lub lewo impulsowe dość mocne bujnięcie, szarpnięcie autem na boki. Zawieszenie układ kierowniczy i przeguby wyglądają na ok. Zrobiłem próbę ruszenia przód tył na ręcznym, słychać skrzypienie tak jakby poduszka silnika tylko która czyżby to ta tylna łapa? Nawet gdy ręcznie poruszam silnikiem dość wyraźnie piszczy. Moje pytanie czy to kołysanie autem przy skręcie może powodować walnięta poduszka silnika? Może ktoś miał taki przypadek i coś podpowie abym nie musiał wszystkiego po kolei sprawdzać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 12:10, 22 Cze 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:04, 25 Gru 2012 Temat postu: |
|
napisz dokladniej czy to wyglada na chwilowy jakby zanik lub zwiekrzenie sily wspomagania co daje taki efekt, czy jakis luz w ukladzie przeniesienia napedu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 199 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:20, 25 Gru 2012 Temat postu: |
|
Wspomaganie działa płynnie bez zarzutu nie ma żadnego bicia na kierownicy. Może zabrzmi to trochę niewiarygodnie ale chcę to tylko opisać abyś wyobraził sobie jaki jest efekt tego bujania a więc powolna jazda 1 bieg i nagle bujniecie autem tak jakby to koło zewnętrzne na zakręcie było bez powietrza przez sekundę pełen obrót koła i znowu bujniecie. Gdy koła lekko naprostuję wszystko jest ok
Dzisiaj pobujałem się na parkingu ok 5 min i tylko raz to wystąpiło i tylko przy skręcie w lewo, normalnie zagadkowa sprawa chyba będę się bujać aż coś trzaśnie chociaż dreszcze mnie przeszły jak zaczęło bujać ale teraz nie wiadomo gdzie szukać skoro występuje sporadycznie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 20:38, 25 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:08, 25 Gru 2012 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | Wspomaganie działa płynnie bez zarzutu nie ma żadnego bicia na kierownicy. Może zabrzmi to trochę niewiarygodnie ale chcę to tylko opisać abyś wyobraził sobie jaki jest efekt tego bujania a więc powolna jazda 1 bieg i nagle bujniecie autem tak jakby to koło zewnętrzne na zakręcie było bez powietrza przez sekundę pełen obrót koła i znowu bujniecie. Gdy koła lekko naprostuję wszystko jest ok
Dzisiaj pobujałem się na parkingu ok 5 min i tylko raz to wystąpiło i tylko przy skręcie w lewo, normalnie zagadkowa sprawa chyba będę się bujać aż coś trzaśnie chociaż dreszcze mnie przeszły jak zaczęło bujać ale teraz nie wiadomo gdzie szukać skoro występuje sporadycznie. |
u mnie to sie zdarza na felgach alu i oponach letnich, przerzuciłem na stalówki i zimówki 165/65/15 i tego tez nie mam- wiec pewnie cos z pochyleniem i ustawieniem koła wzgledem powierzchni- pojawilo sie po wymianie przekladni i ponownym jej ustawieniu. Cos kiedys wykminiałem ze przy mocnym wychyleniu przy pewnej szerokosci opony zmieniało sie pochylenie koła, ale to olałem, pewnie min o 1-2 stopnie kierownica w jedno bardziej sie skreca niz w druga strone i pewnie o to chodzi, ale smialo mozesz to olac. Przerzuc na chwile na przód na letnie zobaczysz ze nie bedzie tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 199 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:49, 25 Gru 2012 Temat postu: |
|
Kamień z serca myślałem, że czeka mnie grubsza robótka. Moje zimówki to niskie i wąskie oponki 155/65. na tym maksymalnym skręcie możliwe że się momentami mocno uginają prawie do felgi. Muszę to sprawdzić z drugą osobą. Zwiększę też ciśnienie w oponie może to pomoże sprawdzę jeszcze te letnie. Dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 22:54, 25 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:45, 26 Gru 2012 Temat postu: |
|
Stawiam na opony. Przyczyną jest to że są bardzo wąskie, miałem taką samą przygodą jak zakupiłem auto, profil opony 155/65 a na rondzie z większą prędkością myślałem że opony wyskoczyły z felg. Po założeniu aluminiowych i opon o profilu 195/50/R15 komfort jazdy mocno się polepszył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 199 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:55, 26 Gru 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | Stawiam na opony. Przyczyną jest to że są bardzo wąskie, miałem taką samą przygodą jak zakupiłem auto, profil opony 155/65 a na rondzie z większą prędkością myślałem że opony wyskoczyły z felg. Po założeniu aluminiowych i opon o profilu 195/50/R15 komfort jazdy mocno się polepszył. |
Dzięki tobi71 Twoja wypowiedź potwierdza przyczynę tego bujania. Czas najwyższy je wymienić na szersze, chociaż na śniegu sprawują się idealnie, zwiększę ciśnienie i zobaczę czy coś pomorze.
Potwierdza się tez wypowiedź PinkFloyd o zmianie przekładni kierowniczej. Mam te opony już trzy lata dostałem je z felgami przy zakupie mojej A2 i przed wymianą przekładni tego nie było ale zostawię ją w spokoju mechanicznie działa super.
Dzięki za wszelką pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 20:22, 13 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|