Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

zapiekające się śruby

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Felgi opony
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 9:27, 20 Paź 2014 Temat postu: zapiekające się śruby

Mam problem z zapiekającymi się śrubami - w szczególności problem dotyczy przednich kół, ostatnio na jednej ze śrub wykończyłem dwa klucze.
Jakieś porady?? śruby są dosyć stare, pamiętają pewnie narodziny autka Laughing

do tej pory starałem się czyścić gwinty i moczyć w małej ilości oleju silnikowego - jest lepiej ale bez rewelacji czasami mam problem...
myślałem nad śrubami z podkładką - niby dedykowanych do felg aluminiowych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miko1988
 
 


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:41, 20 Paź 2014 Temat postu:

Ja czasem smaruję wyczyszczony gwint śruby bardzo cienko smarem miedziowym i zawsze jest ok. Przy wymianach na zimówki/letnie też się spotkałem z takim zabiegiem. Koło nigdy mi się nie luzuje i mogę je odkręcić org. kluczem.
Co więcej serwisant z 20 letnim stażem też tak robi i dodatkowo dokręca koła jedną ręką ile się da i mówił, że to wystarcza bo na prostych i dobrych felgach to się samo nie odkręci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:32, 20 Paź 2014 Temat postu:

1. Smar miedziowy.

2. Dobry klucz do kół (np. Cr-V teleskopowy - ramię do 0,5 m) + markowa nasadka Cr-V (wytrzymała + trzyma wymiar i nie zniszczy łba śruby).
Na klucze marketowe szkoda czasu - niektóre tanie "krzyżaki" gięły mi się w rękach bez przedłużki....

3. Dokręcanie śrub "z wyczuciem" - a najlepiej kluczem dynamometrycznym. Nie dokręcamy śrub na siłę rozłożonym kluczem teleskopowym (duży moment !) - dokręcenie złożonym w zupełności powinno wystarczyć.

A jak koniecznie chcesz używać oryginalny klucz z zestawu Audi to polecam kawałek rurki jako przedłużkę Szczęśliwy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 13:36, 20 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:00, 20 Paź 2014 Temat postu:

Spróbuję z tym smarem miedziowym może będzie lepiej niż z olejem silnikowym, zniechęcało mnie tylko do niego to, że ma niby wpływ na aluminium (zarówno letnie jak i zimowe opony mam na alufelgach).

Zarówno ori klucz jak i dwie końcówki (w tym jedna z naprawdę porządnego zestawu) poszły. Do ori klucza woziłem rurkę do przedłużenia.
Dzisiaj podskoczę do mechanika by mi wykręcili tą śrubę, kiedyś pomogli jak mi się klucze pokończyły - też mieli problem Laughing

Mam jeszcze w miarę porządny klucz teleskopowy - ale boję się że też się z nim pożegnam Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:41, 20 Paź 2014 Temat postu:

Kwestię korozji możesz w tym przypadku pominąć: smarem miedziowym pokrywa się gwint śruby a ona wkręca się w stalową piastę. Ja wiem, że zawsze odrobina trafi na alufelgę, ale jej to nie zaszkodzi Szczęśliwy.

Co do klucza teleskopowego i połamanego klucza nasadkowego - ja to nie wiem jak Ty masz te koła dokręcone, ale ja mając klucz teleskopowy nawet się nie wysilam żeby go mocno ciągnąć, a śruba zawsze puszcza. Może Ty za mocno je po prostu dokręcasz ? Złamać chromowo - wanadową nasadkę w rozmiarze 17 (czy tez 19, nie pamiętam) nie jest chyba łatwo, a przynajmniej mnie się nie udało nawet jak w poprzednim aucie zakładałem na klucz do kół metrową rurę (tak mi pneumatykiem fachowcy wulkanizatorzy dokręcili śruby...)..

PS. Osobiście używam bity Yato, można kupić nawet na sztuki - sprawdzają się w przydomowym garażu, choć brat mi niektóre Torxy i PHx połamał waląc w nie młotkiem Szczęśliwy . Fajne te zestawy Yato, szkoda tylko, ze bity trochę rdzewieją jak się o nie nie dba... No, ale póki mnie nie stać na Proxxona to nie będę wybrzydzał Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 14:45, 20 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:15, 20 Paź 2014 Temat postu:

W większości przypadków miałem problem po dokręcaniu w wulkanizacji i raz zbuntowała się jedna śruba u mechanika (naśmiewał się ze mnie dokąd sam nie złamał przedłużenia klucza Laughing ).
Yato znam - mam jak najbardziej pozytywną opinię Szczęśliwy.

Zamówiłem dzisiaj smar miedziowy - przy wymianie na zimówki oczyszczę śruby i na wszelki wypadek potraktuję tym smarem Szczęśliwy.

Ja dokręcam zawsze ręcznie - bez przedłużenia - by nie przedobrzyć Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 18:25, 20 Paź 2014 Temat postu:

a ja mam inne podejście i nigdy śrub od kół smarem żadnym nie smaruję a klucz zawsze z auta jest używany żadnych przedłużek tylko nogą stuknę aż zazgrzypi i to wystarcza to jest ponad 30-te auto i nigdy nie miałem problemów ,smar z temperaturą to najgorsze co może być przy kołach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:02, 20 Paź 2014 Temat postu:

Ja również miałem problemy z odkręceniem śrub ale do czasu kiedy zakupiłem klucz dynamometryczny i sprawdziłem jakiej siły trzeba użyć aby dokręcić śrubę z siłą 120 Nm z taką powinna być dokręcana, wystarczy na oryginalny klucz lekko oprzeć się ciałem i to wszystko.

Wcześniej dokręcałem tak jak kolega berthold61 napisał stukając nogą aż skrzypiało, zdecydowanie za mocno, przy odkręcaniu tak dokręconej śruby kluczem dynamometrycznym brakowało skali, która w tym kluczu kończyła się na 180 Nm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiugm
 
 


Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:56, 22 Sty 2016 Temat postu:

N tak to właśnie jest, jak wulkanizatorzy na maxa dowalą kluczem pneumatycznym, potem na drodze jeszcze bardziej złapie a później zonk nie da się odkręcić,
zawsze powinno się dokręcić ręcznie z wyczuciem, lub dynamometrcznym jak się ma Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Felgi opony Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin