Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Regulacja hamulca ręcznego

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ hamulcowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 6:33, 16 Paź 2012 Temat postu: Regulacja hamulca ręcznego

Witam szanowne grono kolegów.
Interesuje mnie gdzie jest regulacja hamulca ręcznego na lince. Po wymianie klocków w zacisku hamulcowym z przodu wymieniłem też szczęki w tyle + odpowietrzenie układu, problemem pozostała dźwignia hamulca ręcznego która łapie dopiero w skrajnym górnym położeniu po naciągnięciu. Mam pytanie czy muszę wyregulować bęben na samoregulatorach tak aby bęben wszedł na ciasno w szczęki czy regulacja linki wymaga naciągnięcia przy dźwigni hamulca między fotelami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 9:49, 16 Paź 2012 Temat postu:

Jak już pisałem w którymś temacie samoregulator sam reguluje odległość szczęki od bębna. Klin samoregulatora wysuń na tyle abyś mógł swobodnie założyć bęben. Po kilku naciśnięciach hamulca szczęki się wyregulują. Co do ręcznego tak między siedzeniami regulujerz naciąg linki. Tył auta do góry i na pierwszym ząbku powinien lekko już hamować może fabrycznie ustawiane jest inaczej ale ja tak ustawiłem i jest ok, bęben się nie grzeje a auto ustawione na dość stromej górce stoi tą trzecim ząbku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 10:02, 16 Paź 2012 Temat postu:

a linki swobodnie dzialaja w pancerzu? Jak jedna lub dwie nie odbijają to hamulec reczny tez jest luzny. hamulce regulujesz jak w Polo 9n na moim chomiku jest pelna instrukcja sam naprawiam Polo 9n zawiecha, hamulce, silniki to to samo co A2

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 15:31, 16 Paź 2012 Temat postu:

Wielkie dzięki za poważne info. Jak przestanie padać deszcz i będę po nockach w pracy zaraz się biorę za to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:01, 10 Paź 2013 Temat postu:

W moim aucie po zaciągnięciu ręcznego na ostatni ząbek hamulec ręczny ledwo trzyma i auto.... nadal jedzie do przodu. Dodam, że mam wrażenie iż lewy tylny bęben po zwolnieniu hamulca ręcznego nadal stawia niewielki opór i tak jest cały czas. Czy przyczyn szukać w samej lince czy bardziej w mechaniźmie szczęk ? Jak najprościej potwierdzić czy linka nie jest czasem zablokowana ? Jeśli by tak było to linka wymaga wymiany czy możną ja w jakiś sposób "nasmarować" ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 20:02, 10 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:30, 10 Paź 2013 Temat postu:

Skoro hamuje jedno koło przy zwolnionym hamulcu to zrób przegląd szczęk, bębna, cylinderka i mechanizmu samoregulacji. Przy okazji sprawdzisz linki czy odbijają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:15, 13 Paź 2013 Temat postu:

ja obstawiam ze linki nie odbijaja jak sa stare przyrdzewiałe..sam miałem taki problem..

linki kup nowe nie sa drogie smarowanie nic nieda..sprawdz bebny czy maja duzy rant..jak tak to tez wymien..

scalono w jeden post /beerkoff


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gidon
 
 


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 16:52, 04 Lut 2014 Temat postu:

witam
jedno pytanie
zatem do czego sluzy sruba nr 16 , czy nie jest regulacyjna?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:02, 04 Lut 2014 Temat postu:

Pytasz już drugi raz, było tutaj http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-12-png-a-font-size-2-color-6a0303-wnetrze-font,15/demontaz-obudowy-dzwigni-hamulca-recznego,817.html#13674

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:25, 14 Kwi 2018 Temat postu:

Hej. Pytanie jak w tarczach tylnich poluzowac ręczny? Po wymianie klocków i tarcz ściągnął mi sie hamulec i ciągle delikatnie trzyma

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:49, 14 Kwi 2018 Temat postu:

Tak jak w bębnach, czyli śrubka pod popielniczką z tyłu. Wyciągasz ją do góry. Śruba na klucz 10 o ile dobrze pamiętam. [link widoczny dla zalogowanych] - numerek 16. Ja w bębnach ustawiam tak, że staram się luzować aż zaczynam czuć że linka jest luźna, potem podciągam do momentu, że czuć że drążek zaczyna ciągnąć linkę od początku, od pierwszego ząbka - jeśli hamulec jest skuteczny zostawiam jeśli nie to podciągam dalej. Warto też sprawdzić czy koło nie hamuje po podniesieniu tyłu na lewarku. Może co najwyżej minimalnie cyrkać bęben lub tarcza, ale ma się kręcić lekko ręką. W przeciwnym wypadku będą problemy. Mi mechanik tak złożył i ustawił że po przejechaniu 10 km felgi nie dało się dotknąć.. (Tłumaczył że ma się ułożyć bo nowe okładziny i bębny...) W bębnach jest jeszcze temat samoregulaci - po złożeniu wszystkiego do kupy trzeba trochę pojeździć i pohamować żeby się ułożył w dobrej pozycji i dopiero regulować linkę ale Ciebie jak masz bębny to nie dotyczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:32, 14 Kwi 2018 Temat postu:

Ok dzięki myślałem ze jest jeszcze cos przy zacisku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ hamulcowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin