Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Stuki w zawieszeniu

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Zawieszenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
peplus
 
 


Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 18:22, 26 Cze 2013 Temat postu:

Ja mam do wymiany łącznik stabilizatora prawy który puka i stuka Szczęśliwy Czy istnieje jakaś prawidłowość/zasada ,żeby te łączniki wymieniać parami?
Ciekawa jest też sprawa z tymi gumami na stabilizatorze...czy po wymianie należy ustawiać geoemetrię/zbieżność jak w innych przypadkach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:20, 26 Cze 2013 Temat postu:

Mozna wymieniac pojedynczo ale wymienia się parami zbieżności nie trzeba robic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxwit
 
 


Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 11:57, 09 Lip 2013 Temat postu:

Mam problem coś stuka, wjechałem już na kanał cztery razy żeby zlokalizować co to jest i nie mogę znaleść. Słychać to z przodu z prawej strony najczęściej przy pierwszej fazie hamowania czasami podczas ruszania. Jest to jedne uderzenie takie głuche jak by w podłogę. Mam wymienione gumki i łączniki stabilizatora, wahacze i tuleje są ok. Nie ma luzu na końcówkach drążka kierowniczego. Jedyne co znalazłem to mały luz na przekładni kierowniczej z lewej strony ale nie mam pewności czy to jest przyczyną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:01, 09 Lip 2013 Temat postu:

Dobre pytanie MAXWIT bo sam mam podobny problem do Twojego. U mnie słychać głuchy stuk z okolic przedniego prawego koła przy pierwszym hamowaniu podczas jazdy do tyłu - tak jakby coś w zawieszeniu się "układało". Problem nie jest specjalnie uciążliwy choć wolałbym aby nie występował Szczęśliwy. Jak czegoś się dowiesz daj znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:27, 09 Lip 2013 Temat postu:

Patrzyliscie na stan plastikowych tulejek stabilizatora gdzie są gumy czy sie nie przesunely. przy hamowaniu i jazdy do tylu stuk to wina zacisku który przesuwa sie i udeza o jazmo zacisku wraz z klockiem, nic szkodliwego. Nie ma to żadnego wplywu na nic a nie warto dla tego wymieniac calego zaciski

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 17:30, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxwit
 
 


Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:52, 09 Lip 2013 Temat postu:

Masz na myśli te dwie gumki prowadzące które są w zacisku hamulcowym? [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maxwit dnia Wto 20:08, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:22, 12 Lip 2013 Temat postu:

Nie o to chodzi ,zewnętrzna czesc zacisku na którym jest klocek w pocztakowej fazie jak auto się toczy do tyłu przy hamowaniu przemieszcza się 1-2 mm wraz z tarcza i uderza o metalowe prowadzenie zewnętrznej części zacisku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxwit
 
 


Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 14:24, 12 Lip 2013 Temat postu:

Nie do końca rozumie w którym miejscu to puka. U mnie puka prawie przy każdym hamowaniu ale podczas jazdy do przodu. Piszesz że to wina zacisku hamulcowego, to co jest wybite/wytarte? [link widoczny dla zalogowanych] tu zaznaczyłem, czy o to chodzi?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maxwit dnia Pią 15:01, 12 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:40, 14 Lip 2013 Temat postu:

Tak zacisk i klocek stuka w elementach polaczeniowych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxwit
 
 


Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 8:32, 15 Lip 2013 Temat postu:

Dzięki. Oglądałem zacisk hamulcowy i chyba nie w tym problem. Sprawdzałem wczoraj co mogłem i chyba te stuki pochodzą z przegubu. Jak wymiennie i przestanie to dam znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxwit
 
 


Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 9:47, 20 Lip 2013 Temat postu:

Wczoraj wymieniłem przegub z lewej strony zewnętrzny i dalej stuka. Po 6 miesiącach poszukiwań znalazłem powód stukania. W moim przepadku winna była zerwana nakrętka od śruby która trzyma poduszkę od skrzyni biegów.

maxwit napisał:
Wczoraj wymieniłem przegub z lewej strony zewnętrzny i dalej stuka. Po 6 miesiącach poszukiwań znalazłem powód stukania. W moim przepadku winna była zerwana nakrętka od śruby która trzyma poduszkę od skrzyni biegów i dodatkowo dokręciłem cztery śruby mocujące zawieszenie. Byłem zaskoczony bo poszły o dwa obroty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maxwit dnia Czw 11:14, 13 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 8:36, 22 Gru 2016 Temat postu:

Widzę, że te stuki to jakaś przypadłość Audi A2 bo ja od jakiegoś czasu mam to samo, a w necie jest trochę tematu stuków w Audi A2 poruszanych. Wcześniej miałem dwa rodzaje stuków. Jeden rodzaj jakby ktoś młotkiem walił w piastę i taki sprężynujący odgłos, i głównie przy manewrach kierownicą nawet na postoju, drugi zaś rodzaj pukania to taki głuchy odgłos jakby uderzenia przez szmatę kamieniem od spodu. Pierwszy typ wyeliminowałem poprzez wymianę sprężyn i McPersonów z przodu (zresztą kawałek sprężyny w końcu się urwał i leżał w garażu pod prawym nadkolem). Po wymianie tego stuki pierwszego rodzaju - głównie słyszalne jak pisałem wcześniej - przy manewrach kierownicą nawet z małą prędkością - ustały.
Za to ten drugi stuk, taki głuchy - pozostał. Jestem na etapie lokalizowania przyczyny. Jak siedzę w środku to słyszę to cholerstwo od spodu na wysokości deski rozdzielczej. Jak wyjdę z auta i pobujam nim mocno na boki to ten stuk jest właśnie dobrze słychać - i wtedy słyszę go bardziej z prawej strony w okolicach deski rozdzielczej czy fotela pasażera (z przodu). Wyjdźcie z auta jak wam tak puka i pobujajcie budą na bok łapiąc przy suficie na otwartych drzwiach, a stuk ten będzie słychać. Jak będę wymieniał olej to dam znać mechanikom by to spróbowali zlokalizować. Na razie muszę z tym żyć choć nie ukrywam że to jest irytujące, a wręcz wk......ące po jakimś czasie.
Jak widać z pozoru idealny samochodzik też potrafi po jakimś czasie zacząć uprzykrzać życie kierowcy, tym bardziej, że teściowa w seacie z 1991 r. ma cicho. I jak się tu się cieszyć z jazdy? Lubię to auto ale w sytuacjach gdy człowieku słuchasz i nie wiesz skąd te puki to masz czasami ochotę sprzedać to w cholerę i kupić co innego. Najlepsze jak czytam wasze komentarze, że iluś tam mechaników przykładało ucho do tego małego gówna i nikt nie może zlokalizować co puka. 10 mechaników i 10 przyczyn.... Tak to można pół auta wymienić wsadzając 10 000zł.... Tu trzeba by dobrego mechanika, jak pan z programu TVN TURBO - "Samochód Marzeń KUP i ZRÓB"... ale weź takiego namierz w okolicy, to jak szukanie dobrego lekarza wśród konowałów jakich dziesiątki wokoło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 8:52, 22 Gru 2016, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekA22
 
 


Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:31, 03 Lip 2018 Temat postu:

Za uogólnione nazwanie Lekarzy konowałami powinieneś dostać w ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 15:12, 04 Lip 2018 Temat postu:

Popatrz czasem na daty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hiszu
 
 


Dołączył: 30 Sie 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mysłowice
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 7:26, 25 Wrz 2018 Temat postu:

U mnie waliło na każdej nierówności wymieniłem wszystko od wahaczy ,łączniki , amortyzatory kończąc na łożyskach i klockach nic nie pomogło dopiero po wymianie poduszek silnika cisza aż miło ,wymieniłem wszystkie trzy koszt nie mały ale moim zdaniem warto

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zine5
 
 


Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 87
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nekla
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:45, 26 Lis 2023 Temat postu:

U mnie też pukało nawet na lekkich nierównościach i nawet jak z garażu wyjeżdżałem- okazało się że to oparcia tylnych foteli - wystarczyło podkleić kawałek filcu i/lub pianki w okolicach zaczepu oparcia i problem z głowy Szczęśliwy , a jeśli coś wam brzęczy z okolic dźwigni biegów/konsoli środkowej - sprawdźcie dwie śrubki mocują one konsole środkową do metalowej części karoseri - widoczne po zdjęciu bocznych osłon tunelu środkowego - po jednej na stronę bodajże na torx tx30

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:06, 26 Lis 2023 Temat postu:

zine5 napisał:
U mnie też pukało nawet na lekkich nierównościach i nawet jak z garażu wyjeżdżałem- okazało się że to oparcia tylnych foteli - wystarczyło podkleić kawałek filcu i/lub pianki w okolicach zaczepu oparcia i problem z głowy Szczęśliwy , a jeśli coś wam brzęczy z okolic dźwigni biegów/konsoli środkowej - sprawdźcie dwie śrubki mocują one konsole środkową do metalowej części karoseri - widoczne po zdjęciu bocznych osłon tunelu środkowego - po jednej na stronę bodajże na torx tx30


U mnie też stuka z tyłu, cały czas sądzę, że to coś w tylnej klapie. Ciekawy trop z tym oparciem... muszę sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 8:37, 27 Lis 2023 Temat postu:

Taka ciekawostka nie dotycząca audi tylko smarta fortwo nie mogłem dojść co wali z tyłu a waliło na każdej dziurze wymieniłem niepotrzebnie wszystko co się dało i dalej wali , wyciągam dobre amory trzymają jak nienormalne prawie nówki ale okazało się że mają luzy poprzeczne nie góra dół tylko na boki ,po wy mianie idealnia cisza , z autami to czasem ciekawe kwiatki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zine5
 
 


Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 87
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nekla
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:43, 21 Mar 2024 Temat postu:

Audi A2 napisał:
zine5 napisał:
U mnie też pukało nawet na lekkich nierównościach i nawet jak z garażu wyjeżdżałem- okazało się że to oparcia tylnych foteli - wystarczyło podkleić kawałek filcu i/lub pianki w okolicach zaczepu oparcia i problem z głowy Szczęśliwy , a jeśli coś wam brzęczy z okolic dźwigni biegów/konsoli środkowej - sprawdźcie dwie śrubki mocują one konsole środkową do metalowej części karoseri - widoczne po zdjęciu bocznych osłon tunelu środkowego - po jednej na stronę bodajże na torx tx30


U mnie też stuka z tyłu, cały czas sądzę, że to coś w tylnej klapie. Ciekawy trop z tym oparciem... muszę sprawdzić.


Ewentualnie jeszcze górne mocowanie tylnych amortyzatorów- ta nakrętka co przykręcony jest amortyzator do mocowania się luzuje i amortyzator popukuje Szczęśliwy (trza odkręcić koło, zdjąć nadkole i wykręcić amortyzator (od dołu jedna śruba z nakrętką a od góry dwie śruby - wtedy amortyzator wychodzi z mocowaniem i widać tą nakrętkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin