Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wymiana tulei wahacza

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Zawieszenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 13:33, 23 Kwi 2013 Temat postu: Wymiana tulei wahacza

Witam, przymierzam się na dniach do wymiany tulei wahacza, przednia oś, tuleje tylne. Nie wiem jak się do tego zabrać, tuleje kupione od kilku miesięcy czekają na wymianę. Po wstępnych oględzinach wiem że jest to wykonalne w warunkach domowych, jeśli ktoś robił to samemu bardzo proszę o porady w jaki sposób i z jakimi narzędziami się do tego zabrać. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 5:53, 24 Kwi 2013 Temat postu:

to to samo zawieszenie jak w polo 9n tylko tuleje w Audi A2 są wzmacniane

[link widoczny dla zalogowanych] ja np. demontuję wahacz i mam małą prase hydrauliczną zakupioną na allegro i zajmuje mi to chwilkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 5:55, 24 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 6:56, 24 Kwi 2013 Temat postu:

Super porada, wielkie dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szymon
 
 


Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:15, 01 Mar 2015 Temat postu:

Witam,
Mnie także czeka wymiana tulei wahaczy, może podpowiecie jakiej produkcji wybrać żeby po roku nie wymieniać ponownie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 8:29, 01 Mar 2015 Temat postu:

napewno w ciemno możesz brać takie firmy jak lemforder , boge , gorsze są febi ale ujdą jako tako , ale możesz się pokusić na wymianę tulei z polo one są miększe to pewnie komfort też poprawi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:41, 01 Mar 2015 Temat postu:

Może i poprawi komfort ale chłopaki w polo zakładają tuleje z A2 znowu Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snakev3
 
 


Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:02, 01 Mar 2015 Temat postu:

powiem tak przednie tuleje przed wymiana zalecam potraktowanie jakims srodkiem np wd40 by nie zlamac aluminium w pol niestety niestety mi sie tak przytrafilo z jednej strony a z tylu najlepiej jak bys mial dostep do prasy jesli nie masz troszke inwencji tworczej musisz zastwosowac ja wyjelem to za pomoca dluta i mlotka a puzniej uzylem tej samej prascki co do przodu by to ladnie wcisnac jak sie wachasz moge ci ladnie to opisac krok po kroku jak ja to zrobilem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szymon
 
 


Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:29, 01 Mar 2015 Temat postu:

Zamówiłem Lemfordery, mam nadzieje że jakoś pójdzie wymiana. Wg poniższej instrukcji i mając takie narzędzia to raczej nic trudnego.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:40, 29 Lut 2016 Temat postu:

Wymieniłem w swoim samochodzie jedną tuleję wahacza (tyle mi się udało w parę h...). Zamontowalem ori tuleję Lemfordera z zdartymi znaczkami Audi/VW. Demontaż wykonałem przy pomocy odpowiedniego ściągacza, który można zakupić na allegro w cenie ok 170zł.
Powiem tak - sam demontaż i montaż tulei bajecznie prosty, lewą ręką bez wysiłku kręci się kluczem.
Ale, jak dla mnie, najgorszą czynnością był demontaż i późniejszy montaż wahacza (niestety wąski kanał i ciężko breszką było się dobrze umiejscowić). I dlatego tylko jedna strona zrobiona.

W celu łatwiejszego montażu wahacza poluzowałem dolny wózek wraz z dolną poduszką silnika a później skręciłem to tak, jak producent przewiduje (a więc część śrub na podniesionym samochodzie a część na opuszczonym).

Wrażenia (a nie lubię rozsiewać niepotwierdzonych informacji pod wpływem impulsu i dlatego wstrzymałem się kilka dni z opublikowaniem tego):
- tuleje wahacza, czy widać zniszczenia, czy nie, warto zmienić. Guma w tulei ma już swój wiek i nie amortyzuje tak jak powinna. Po wymianie (tylko jednej tulei, z prawej strony) zauważyłem poprawę prowadzenia oraz zwiększenie komfortu. Naprawdę samochód zaczął się zachowywać pewnie na drodze.
Dodatkowo, poluzowanie wózka i dolnej poduszki oraz ponowny montaż spowodował spadek drgań silnika podczas jazdy (jedyne wytłumaczenie jakie mam to jest takie, że z czasem, podczas pracy karoserii i skakaniu po dziurach, tworzą się naprężenia w przednim wózku, do którego przymocowana jest dolna poduszka silnika. Wibracje, idące od silnika podczas jazdy wzbudzają naprężenia w rezonans, co podowuje drgania całej karoserii, a jak wiemy karoseria jest lekka bo aluminiowa). Może się to wydawać dziwne (i dla mnie też jest) ale podczas ostatniej jazdy delektowałem się tym, że na 4 biegu ustawiłem na tempomacie prędkość 70km/h i nie słyszałem pracy silnika ani nie odczuwałem jego drgań niezależnie od tego, czy ECU przyśpieszał pod górkę czy na jałowym staczałem się z górki. Jedynie szum opływającego karoserię powietrza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mario2
 
 


Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko-pomorze
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 6:37, 25 Lip 2017 Temat postu:

Panowie ,mam pytanie typu jak po kolei dobrać się do samego wahacza?Czyli co odkręcić w kolejności żeby prosto wyszedł.Czytając wyżej posty wychodzi na to że normalnie powinien sam wyskoczyć,proszę o porady.
dzięki..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin