Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Modyfikacje 1.4 16V AUA droga do 120KM

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> WitamTuning mechaniczny/font>
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:22, 20 Paź 2012 Temat postu: Modyfikacje 1.4 16V AUA droga do 120KM

Pokrewny silnik do AUA 75KM to AUB 100KM - prosta i tania modyfikacja
[link widoczny dla zalogowanych]

silnik bardzo popularny w Skodach fabiach i można graty znaleść w b.dobrym stanie
Wymieniamy:
Kolektor ssący na metalowy, przepustnicę na 60mm zamiast 48mm i wtryski z tego modelu bez strojenia silnik AUA wypluje ok 88KM- z uwagi na pokrewność komputer nie pluje błędami i wszystko ładnie chodzi.
Strojenie komputera ok 107KM
wałek, wydech, strojenie komputera 120KM
Najleprze efekty w tym silniku w strojeniu ma firma [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 20:23, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:59, 20 Paź 2012 Temat postu:

To chyba jedyna taka modyfikacja tego silnika aby dołożyć tyle kucyków. Wszystko pięknie tylko jakie spalanie? Jeżeli na mieście wyjdzie 10l to wolę zainwestować w Sprint Booster.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:12, 20 Paź 2012 Temat postu:

Audi A2 napisał:
To chyba jedyna taka modyfikacja tego silnika aby dołożyć tyle kucyków. Wszystko pięknie tylko jakie spalanie? Jeżeli na mieście wyjdzie 10l to wolę zainwestować w Sprint Booster.


wersja 107-120 spala 10l w miescie normalnie- spokojna jazda schodza do 9l, 2l benzyna o tej mocy 11-12l wiec nie jest źle, wersja 88KM ok 8,5-9l w stosunku do 8,2l dla 75KM w miescie z uwagi na wydajniejsze wtryski. Ale dla chcących jest jakas alternatywa, lepiej zmodyfikować 1.4 16V niz kupowac FSI z uwagi na problemy eksploatacyjne wczesniej czy później


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 1:23, 21 Paź 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 1:15, 21 Paź 2012 Temat postu:

AUA po tych modach bez wymiany walka tylko kolektora, wtrysków, przepustnicy i strojenie Unitronic co dało 115KM http://www.youtube.com/watch?v=Efz3OqH2lww

http://www.youtube.com/watch?v=d_xn8dPfvng

http://www.youtube.com/watch?v=kADjm8pbcRs&playnext=1&list=PL1D9A37DD16DE5C79&feature=results_video

Nowy projekt Unitronika silnika AUA co wyżej plus wałek, bez rozbierania silnika + sprint booster, wydech z TDI, plus dolot 145KM , 0-100km/h 7,6s. w Polo 6N jak coś więcej bedzie wrzuce.
Wariant 1 koszt ok 600-800zł przy pracy własnej, wariant drugi ok 1500-1800zł, wariant 3 ok 6000tys zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 1:28, 21 Paź 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
max_mind
 
 


Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:25, 23 Sie 2013 Temat postu: problem

Jako że tanim kosztem można zyskac pare kucy postawnoiłem zakupić secik na 88km to jest przepustnice , kolektor oraz listwe wtryskową, i mam problem ponieważ wtyczki na listwie wtryskowej sa inne. Co robic ?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:14, 23 Sie 2013 Temat postu:

wtyczki sa inne ale działanie takie same zachowując takie same położenie przełożyć wtyczki

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
max_mind
 
 


Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:47, 23 Sie 2013 Temat postu:

Ok Dzieki wielkie, a co z plastikowym dolotem nie pasuje do wiekszej przepustnicy , zastąpić go w całości wężem powietrza czy też zmodernicować samą koncówke plastikowego dolotu tuż przy przepustnicy?

Oraz kolejne pytanie ponieważ listwa wtryskowa od AUA posiada dwa węże doprowadzajace paliwo natomiast od tej w skodzie jest tylko jeden kruciec.
Czy przełozyc wtryski z AUB do listwy AUA ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max_mind dnia Pią 19:53, 23 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:53, 23 Sie 2013 Temat postu:

Puszkę dolotu zostaw jak jest i zmodyfikuj wejście poniewaz puszka stanowi tlumik szmerów zasysanego powietrza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:55, 23 Sie 2013 Temat postu:

Przeloz do listwy z aua

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
max_mind
 
 


Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 13:26, 24 Sie 2013 Temat postu:

Dzieki za pomoc, napotkałem kolejny problem mianowicie z kolektora plastikowego idzie węzyk podcisnienia do listwy wtryskowej , natomiast w kolektorze metalowym z AUB nie ma miejsca na podpiecie tego wężyka.
Zaślepiłem EGR, uzyskałem tym samym wolny przewód podciśnienia lecz nie jest on nigdzie podłaczony ma ok 30cm długości i zakończony jest filterkiem.
Czy wiercic w kolektorze dziure i umiescic kruciec do podłaczenia podciśnienia na listwe wtryskową , czy też wystarczy zamocować węzyk od EGR zakończony filtrem?

Oraz kolejne pytanie mianowicie jak odpowietrzyć listwę wtryskową, nie ma na niej wentyla, a troszke paliwa uciekło gdy zmieniałem wtryski, czy poprostu wystarczy podpompowac pompą przekrecając kluczyk pare razy przed uruchomieniem.?
Z góry dzieki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max_mind dnia Pon 15:24, 26 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
max_mind
 
 


Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 13:01, 28 Sie 2013 Temat postu:

Auto poskładane, wszystko gwizda. Czeka na chip i usuniecie z mapy egr oraz ostatniej sondy lambda. Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
joszi
 
 


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Fordon
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 13:07, 28 Sie 2013 Temat postu:

jakie wrażenia po zmianie samych gratów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
max_mind
 
 


Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 13:49, 28 Sie 2013 Temat postu:

Silnik praucje równiutko, lepsza reakcja na gaz, spora poprawa mocy w szczególności w zakresie 1-3tys obrotów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxfly
 
 


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:40, 12 Wrz 2013 Temat postu:

Super sprawa. Też jestem po wymianie gratów i przyznam, że auto popierdziela teraz nieźle. Normalnie przy tej masie auta rakieta. Jeszcze raz podziękowania dla PinkFloyd'a.
Nie daje mi tylko spokoju jedna rzecz, mianowicie EGR. Postanowiłem go wywalić całkiem, a otwory zaślepić. Problem w tym, że wyrzuca błąd i nie ma możliwości go skasować. Czy może zna ktoś sposób żeby ogarnąć temat za pomocą VAG'a bo bez tego nie można zaadoptować odpowiednio przepustnicy??
Serdecznie pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 4:31, 13 Wrz 2013 Temat postu:

Adaptacje mozna zrobić tylko wtedy kiedy sterownik nie ma bledow, po drugie usuniecie programowo egr ze sterownika tylko u tunera modyfikujac soft, najlepiej przy okazji zrobić mapy wtrysku po te graty aby przekroczyć 100km

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxfly
 
 


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:41, 13 Wrz 2013 Temat postu:

Dzięki serdeczne za odpowiedź. Duża klasa i ogromna wiedza.
Modyfikacje jakie dokonałem to:
- wywalenie i zaślepienie EGR;
- kolektor dolotowy AUB;
- wtryski AUB;
- przepustnica 60mm z AUB;
- wywalenie kata i wstawienie tłumika przelotowego;
- emulator 2. sondy lambda.
Na co mam zwrócić uwagę tunerowi w czasie rozmowy o modyfikacji softu??
Na pewno o wyłączeniu softowo EGR i co jeszcze??
Adaptacja przepustnicy, pedału gazu, wtrysków??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monkeymafia82
 
 


Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stalowe Miasto
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:57, 13 Wrz 2013 Temat postu:

Kolego Maxfly czy mozesz zrobić zdjęcie jak zaślepiłes EGR ?? I czy po wywaleniu EGR oprucz bledu nic sie z autem nie dzieje ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxfly
 
 


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:32, 13 Wrz 2013 Temat postu:

Nic się nie dzieje. Robiłem kompleksową wymianę gratów także mam pewien problem z przepustnicą, bo po wywaleniu EGR wyskoczył błąd, a jak wiadomo przy błędzie w sterowniku nie można zaadoptować przepustnicy. Poza tym gitara.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:46, 13 Wrz 2013 Temat postu:

Musisz dowiedzieć który tuner kolo ciebie stroi silnik na nowych gratach , są tylko firmy co wygrywają gotowca a w twoim przypadku musi byc inaczej, zmieniając soft niech ze sterownika wywali mapy egr i drugiej sondy, cena powinna zostać ta sama bo przy robieniu softu to ta sama robota.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxfly
 
 


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:57, 13 Wrz 2013 Temat postu:

Wszystkie poprzednie auta robiłem w Unitronicu, ale z każdy kolejnym autem stwierdzam, że Panowie są coraz bardziej zmanierowani:-). Niewątpliwie są to fachowcy i wiedzę mają ogromną. Ostatnio robiłem MB Vito w firmie drtuning w Łomiankach i muszę stwierdzić, że jest ok. Oczywiście piszą soft pod konkretne auto, a nie wrzucają gotowce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> WitamTuning mechaniczny/font> Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin