Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Prośba o poradę

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Doradzamy przy zakupie Audi A2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
sampanadam
 
 


Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Ursus
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:55, 06 Sty 2013 Temat postu: Prośba o poradę

Witam,

prosze forumowiczów o cenną radę, jestem zdecydowany na zakup A2, ale nie mam pojęcia na który silnik się zdecydować, benzyna 1.4 czy diesel 1.4.
Auto będzie jeździło najczęściej po Warszawie, dużo krótkich odcinków, czasami wyjazd weekendowy za miasto - 200 km. w jedną stronę i z powrotem, roczne przebiegi, góra 15.000 - 17.000 tys. km.
Autem przede wszystkim będzie jeździła żona, ale czasami również i ja wsiądę za jego kierownicą.
Interesuja mnie również róznice w spalaniu (realne) w mieście między benz., a diesl.
Z góry dziękuję za podpowiedź Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 2:30, 07 Sty 2013 Temat postu:

A2 to drogie auto, liczy sie stan i przebieg, tdi za granica z uwagi na podatki lata min 35 tys rocznie, wiec najmlodsze maja ponad 200 tys km, a te z malymi przebiegami za granica to min 6 tys euro, w Polsce tdi to 99 proc cofniete liczniki , benzyny mozna dostac w leprzym stanie, chociaz wiadomo co przyprowadza sie do Polski, benzyne to najlepiej po 05.2002r BBY 1.4 16v, odradzam 1.6 fsi sa problematyczne, awaryjne i szybko je wycofano. Podstawa to kontrola przebiegu po vin jak to zrobic i u kogo jest tu na forum. Ja zawsze mialem tdi ale z uwagi na to ze juz auto troche nie jest produkowane z malym przebiem w razsadnej cenie trudno znalesc. Aby tdi oplacalo sie ganiac trzeba robic 20-25 tys rocznie min. Mialem a2 tdi żonie przeszkadzalo terkotanie 3 cylindrowca a mi nie Szczęśliwy, tdi daje wiecej mozliwosci chiptuning Szczęśliwy a benzyna co bloga cisza i tania eksploatacja ale tylko 1.4 16v. Tdi w miescie do 6,5l a benzyna do 8l, trasa tdi ok 4l, benzyna ok 5-6l. Na krotkie odcinki to benzyna,dla niej to wszystko jedno i szybko sie rozgrzewa, tdi wolno lapie temp. I nie lubi krotkich odcinkow odpalenie gaszenie, ekonomika w tdi jest jak pokonujesz wiekrze przeloty, wtedy rekompensuja sie koszty zakupu i eksploatacji. W benzynie nie ma turbiny, pompowtryskow, kol dwumasowych, w tdi male spalanie i fajny moment obrotowy. Decyzja nalezy do kupujacego i od stanu konkretnego modelu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 2:51, 07 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sampanadam
 
 


Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Ursus
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:22, 07 Sty 2013 Temat postu:

Dzięki PinkFloyd za cenną radę, po prostu jestem dość ciemny w temacie A2, a w dodatku nie znam osobiście żadnego użytkownika tego auta, mam jeszcze jedno pytanie, chodzi o szyberdach, czy wiesz może jak się sprawuje w conajmniej już kilkuletnich egzemplarzach?

Pozdrawiam,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:06, 07 Sty 2013 Temat postu:

nowe czesci sa stronomicznie drogie komplet szyb ok 6 tys zl + mechanizmy ( dlatego na szyby w tej wersji warto miec ac i nie ma zamiennikow ), jak ktos ich nie czysci i o niego nie dba czasami zawodzi, sa specjalisci co poza aso to ogarniaja koszt 300-800zl i znaja te szyberachy, znam takich co auta maja 10 lat, przebiegi 300 tys km i bez problemu, dach nie lubi brudu i bezczynnosci zwlaszcza zimą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cra3y
 
 


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:00, 09 Mar 2013 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
W benzynie nie ma turbiny, pompowtryskow, kol dwumasowych, w tdi male spalanie i fajny moment obrotowy.


Popraw mnie, jeżeli się mylę, ale w 1.2 i 1.4 TDi w A2 nie ma koła dwumasowego (z wyjątkiem 90KM ATL).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cra3y dnia Sob 21:48, 09 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 22:43, 09 Mar 2013 Temat postu:

cra3y napisał:
PinkFloyd napisał:
W benzynie nie ma turbiny, pompowtryskow, kol dwumasowych, w tdi male spalanie i fajny moment obrotowy.


Popraw mnie, jeżeli się mylę, ale w 1.2 i 1.4 TDi w A2 nie ma koła dwumasowego (z wyjątkiem 90KM ATL).


tak , ale mimo tego i tak bym wział 90KM Szczęśliwy po programie to rakieta Shocked w tej lekkiej budzie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Doradzamy przy zakupie Audi A2 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin