Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Za a nawet przeciw

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Doradzamy przy zakupie Audi A2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 10:04, 05 Kwi 2014
PRZENIESIONY
Nie 12:22, 06 Kwi 2014 Temat postu: Za a nawet przeciw

Producent sam chyba już tego nie ogarnia. Na dowód tego dodam że gdy potrzebowałem blaszek do mocowania osłony dolnej silnika (3 wkręty od strony zderzaka) to na schematach w ETCE takich elementów nie ma. Sprzedawca w ASO rozłożył ręce twierdząc, że nie może mi w tej sytuacji pomóc Szczęśliwy. Ale tak jest na każdym kroku niestety, zbyt duża gama silników znacznie różniących się między sobą osprzętem, absurdalne różnice jak np. te związane z doborem sprężyn. Chyba czas już aby przesiąść się na Hondę - prosta konstrukcja, do wyboru 2-3 różne silniki do tego trwałe i niezawodne a przy okazji każdy motor od początku do końca jego produkcji ma tą samą budowę i osprzęt. Patrząc na to zastanawiam się po co VW/AUDI tak komplikuje sprawę?. Ale jak to mówią - jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 21:20, 05 Kwi 2014
PRZENIESIONY
Nie 12:23, 06 Kwi 2014 Temat postu:

sagemini napisał:
Trafione w sedno!. Producent sam chyba już tego nie ogarnia. Na dowód tego dodam że gdy potrzebowałem blaszek do mocowania osłony dolnej silnika (3 wkręty od strony zderzaka) to na schematach w ETCE takich elementów nie ma. Sprzedawca w ASO rozłożył ręce twierdząc, że nie może mi w tej sytuacji pomóc Szczęśliwy. Ale tak jest na każdym kroku niestety, zbyt duża gama silników znacznie różniących się między sobą osprzętem, absurdalne różnice jak np. te związane z doborem sprężyn. Chyba czas już aby przesiąść się na Hondę - prosta konstrukcja, do wyboru 2-3 różne silniki do tego trwałe i niezawodne a przy okazji każdy motor od początku do końca jego produkcji ma tą samą budowę i osprzęt. Patrząc na to zastanawiam się po co VW/AUDI tak komplikuje sprawę?. Ale jak to mówią - jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.





w koncernie PSA produkują 3 rodzaje silnika i one są montowane w 7 dużych koncernach od suzuki,ford po volvo 1,6 hdi92 ps , 1,6 hdi 112ps , 2,0 hdi 136ps i w zasadzi nic więcej wszystkie mają ten sam kod silnika od rocznika 2004 do 2010 oraz od 2010 do nadal a w volkswagenie co pół roku inny typ silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:55, 06 Kwi 2014
PRZENIESIONY
Nie 12:23, 06 Kwi 2014 Temat postu:

sagemini napisał:
Chyba czas już aby przesiąść się na Hondę - prosta konstrukcja


Chyba nie jesteś pasjonatem konkretnej marki nie wspominając już o modelu Smutny porostu kierowca, który potrzebuje się przemieścić z punktu A do B uzupełniając tylko zbiornik paliwa. Mimo tych niedogodności, które wymieniłeś auto jest ponad czasowe a największą jego zaletą to wszechobecne aluminium Szczęśliwy Moje roczne przebiegi to około 20 tyś. - sporadyczne usterki, albo masz zajechaną sztukę albo Twój styl jazdy to auto nie wytrzymuje.
Zastanawiam się dlaczego wybrałeś Audi A2 a nie inny model czy markę?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 9:07, 06 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:13, 06 Kwi 2014
PRZENIESIONY
Nie 12:24, 06 Kwi 2014 Temat postu:

Weź pod uwagę że masz benzynę więc i wrażenia z użytkowania mogą być inne. Ciekawe czy byłbyś tym autem równie zafascynowany po 5 latach jego użytkowania z silnikiem diesla gdzie dźwięk pracy silnika doprowadza z czasem do szału. Nie wspomnę także o różnicach w cenach części na niekorzyść diesla. Jak na tak małe auto są one zdecydowanie za wysokie. W kwestii konstrukcji z aluminium to nie zapominaj że nie jest to jednak wyłącznie zaletą. Wiem że pisząc to mogę zostać tu zaraz zlinczowany ale trudno. Na tym forum chyba tylko ja i kolega berthold61 mamy dość trzeźwe spojrzenie na to auto jako całokształt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 9:45, 06 Kwi 2014
PRZENIESIONY
Nie 12:24, 06 Kwi 2014 Temat postu:

sagemini napisał:
Weź pod uwagę że masz benzynę więc i wrażenia z użytkowania mogą być inne. Ciekawe czy byłbyś tym autem równie zafascynowany po 5 latach jego użytkowania z silnikiem diesla gdzie dźwięk pracy silnika doprowadza z czasem do szału. Nie wspomnę także o różnicach w cenach części na niekorzyść diesla. Jak na tak małe auto są one zdecydowanie za wysokie. W kwestii konstrukcji z aluminium to nie zapominaj że nie jest to jednak wyłącznie zaletą. Wiem że pisząc to mogę zostać tu zaraz zlinczowany ale trudno. Na tym forum chyba tylko ja i kolega berthold61 mamy dość trzeźwe spojrzenie na to auto jako całokształt.




fakt te auto mnie czasami irytuje bo ja miałem chyba z 30 aut ad małych do dużych ale ten jako jedyny raz mnie denerwuje raz go uwielbiam najgorszy jest ten silnik diesla istna masakra ale z drugiej strony ma bardzo fajne osiągi karoseria to jest plus niezaprzeczalny i dlatego raczej bym się nie pozbywał ale zamiana na benzyniaka tak tym bardziej że ja z reguły sam jeżdżę czasem z żoną ona ma swoje auto ,
ale jeśli idzie o części do VW-audi to faktycznie istna kiszka ,dała mi się już we znaki z innymi autami tego koncernu a miałem ich już razem licząc 9 sztuk i nigdy nie wiedziałem czy zakupiona część będzie akurat dobra ,
do francuza zamawiałem i zawsze pasowało do fordów też chociaż tu też czasem były kwiatki .
ale suma sumarum te auto jest dobre ,zwłaszcza jak się czasem przejedzie innym to widać że te audi ma coś w sobie ,przejechałem się zafirą 2006 rok 120 ps diesel i co ,ano to że w środku wcale nie było ciszej ,koła toczyły się głośno wszystko w kabinie słychać tandetne plastiki ,po tym porównaniu tak jak by się utwierdziłem że audi to audi chociaż usterkowe ciut bardziej niż np wybrzydzane francuzy to dotyczy się wszystkich audików jakie miałem (4 szt)(5szt VW)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:23, 06 Kwi 2014
PRZENIESIONY
Nie 12:24, 06 Kwi 2014 Temat postu:

sagemini napisał:
Na tym forum chyba tylko ja i kolega berthold61 mamy dość trzeźwe spojrzenie na to auto jako całokształt.


Dalej czekam na odp. dlaczego wybrałeś A2?
Przed zakupem pewnie nie sprawdziłeś jak głośno słychać silnik wewnątrz, jakie są ceny części zamiennych, jaka jest awaryjność tych silników, montowane były nie tylko w A2 itp.
Co do jedynych wad aluminium to pewnie wysokie koszty naprawy. No cóż skoro z góry zakładasz dzwona, a nie to że z aluminiowej puszki jest większa szansa wyjścia o własnych siłach lub w ogóle to widocznie liczy się tylko kasa a za kasę zdrowia, życia nie kupisz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:28, 06 Kwi 2014
PRZENIESIONY
Nie 12:25, 06 Kwi 2014 Temat postu:

Koledzy uświadommy sobie jedno. Mamy 2014. Wysokie koszty naprawy samochodu z alu to były w 1990. Owszem są wyższe niż zwykłej blachy, ale to nie tragedia. Ostatnio kumpel chciał kupić A8 po dzwonie (nie zdążył Szczęśliwy) i dowiadywał się ile cenowo wychodzi. Sam się zdziwiłem bo myślałem że drożej. Tu nie cena jest największym problemem. Tylko znalezienie kogoś kto nie spartoli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 13:08, 06 Kwi 2014 Temat postu:

Ale ja nie zamierzam się nikomu spowiadać z powodów dla których kupiłem A2 - to po pierwsze. Po drugie - czy uważasz że nawet znając ceny podstawowych części zmiennych można przygotować się na tak absurdalne wydatki jak np. wymiana modułu komfortu?. Nie musicie się że mną zgadzać, ale uważam za pieniądze jakie trzeba wydać na przyzwoity egzemplarz A2 można kupić ciekawsze i wygodniejsze auto. Uważacie inaczej - OK, nikogo na siłę przekonywać nie będę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Nie 13:11, 06 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 13:50, 06 Kwi 2014 Temat postu:

Oczywiście nie musisz mi odpowiadać, przykro mi tylko, że trafiłeś na wadliwy lub wykończony egzemplarz ale nie oceniaj jedną miarą wszystkie A2-ki. W maju minie 5 lat od zakupu, poważna usterka to wymiana przepustnicy, powód przez 13 lat to 80% miasto.

Pozdrawiam i powodzenia u Japończyków


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 14:03, 06 Kwi 2014 Temat postu:

Niepowiedziałbym że to styrany egzemplarz. U mnie póki co 2x robiłem rozrząd, padł moduł komfortu, teraz sprężyny przód i w ubiegłym roku wymieniłem łańcuch napędzający pompę oleju bo delikatne hałasował. Do tego jakieś drobiazgi w stylu gum stabilizatora oraz łączników. Moje odczucia dotyczą jednak całokształtu. Nie sposób tego wytłumaczyć bo każdy ma inne potrzeby. Moje ewoluowały od małego i oszczędnego auta do miasta, do auta praktycznego, komfortowego i bardziej przestronnego jakiego oczekuje obecnie. W tej roli A2 sprawdza się średnio szczególnie że za pieniądze które trzeba na nie wydać można kupić coś lepiej dopasowanego do takich potrzeb.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 14:31, 06 Kwi 2014 Temat postu:

Czyli jedyną nietypową usterką był moduł komfortu, prawdopodobnie wilgoć z dywaników reszta to typowo eksploatacyjna wymiana. Jeżeli chcesz porównywać auta z rocznika mniej więcej 2005 wzwyż a myśl techniczną z końca lat 90 to zawsze A2 będzie z tyłu mimo, że seryjnie była extra wyposażona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:43, 06 Kwi 2014 Temat postu:

Mialem a2 tdi i opylilem, jedyny sluszny silnik diesla grupy vag - nie dotyczy a2 to 1.9 tdi i 2.0 tdi Cr, w A2 w benzynie bylem i jestem zadowolony, prosty i tani silnik z mnóstwem, części pasujących od fabii I po polo 6r 2010r, za 1.4 tdi nie przepadam ale to moja opinia.Poza tym bezawaryjny, mankamenty typu sprężyny, stabilizator wymienione byly jeszcze w ramach gwarancji i od 100 tys km spokój.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 21:46, 06 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:55, 06 Kwi 2014 Temat postu:

sagemini napisał:
Ale ja nie zamierzam się nikomu spowiadać z powodów dla których kupiłem A2 - to po pierwsze. Po drugie - czy uważasz że nawet znając ceny podstawowych części zmiennych można przygotować się na tak absurdalne wydatki jak np. wymiana modułu komfortu?. Nie musicie się że mną zgadzać, ale uważam za pieniądze jakie trzeba wydać na przyzwoity egzemplarz A2 można kupić ciekawsze i wygodniejsze auto. Uważacie inaczej - OK, nikogo na siłę przekonywać nie będę.
ja kiedyś nie przepadalem za tym autem a kupilem dlatego ze dobre zadbane egzemplarze będą kiedyś zabytkiem, są moze fajniejsze auta ale sam fakt posiadania auta które sie nie starzeje i prawie nikt go nie ma w Usa mnie rajcuje, do szybkiego i komfortowego przemieszczania mam inne ale sentyment mam do A2 . Staram sie szanować to ze na każdym egzemplarzu wtopili 14 tys euro o nie traktuje je jako auto na codzien dlatego chyba mam inne podejście, zachwyca mnie innowacyjna konstrukcja nadwozia której z uwagi na koszty nikt nie powiela. Ja mam takie samo podejście do tego auta jak kolekcjonerzy starych aut , nie są moze komfortowe ale unikatowe i rajcuje to ich posiadaczy i taki mam do tego stosunek i dlatego go kupilem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:13, 06 Kwi 2014 Temat postu:

Koledzy, o gustach się nie dyskutuje Szczęśliwy Jeden lubi jak mu Cyganie grają, drugi jak mu skarpety śmierdzą Szczęśliwy. Dla mnie akurat koszty eksploatacji A2 i nadwozie z alu eliminujące problemy korozji są akurat na plus, a na minus kultura trzycylindrowego silnika i komfort na długie trasy. Ale każdy mierzy swoją miarą i ma swoje kryteria oceny - w tej batalii nie będzie ani zwycięzców ani przegranych. Auto to nie rodzina, jak ci coś w nim nie pasuje to bezstresowo zmieniasz na inny model i życie toczy się dalej. Szczęśliwy A2 nie jest autem bez wad, bo takich samochodów po prostu NIE MA. Pytanie tylko czy mankamenty tego modelu są dla Ciebie krytyczne, bo jeśli je akceptujesz to masz trwale auto na lata, które patrząc na lata produkcji jest relatywnie drogie w zakupie, ale za to nie traci szybko na wartości i potrafi odwdzięczyć się niskim spalanie i wysoką funkcjonalnością. A jeśli do tego dodam, że sporo usterek i błędów zdiagnozujesz kabelkiem za 30 zł i często gotową odpowiedź na to co dolega twojemu samochodzikowi dostaniesz na naszym forum to... czego chcieć więcej od życia ? Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 22:17, 06 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 5:18, 07 Kwi 2014 Temat postu:

Dzięki koledzy za trzeźwe podsumowanie, trochę z segemini zapędziliśmy się z tymi za i przeciw Bardzo szczęśliwy

Podsumowując dla mnie nie wchodząc w szczegóły na plus to aluminium i kształt tego nadwozia, a wielkim minusem twardość zawieszenia ale wynika to pewnie z testu łośa, które by nie przeszedł przy zbyt miękkim.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 5:24, 07 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 15:59, 07 Kwi 2014 Temat postu:

no i dobrze się czasem wygadać ,wysłuchać i od razu lepiej i jedziemy dalej wiadomo auto ciut ma wad ale więcej zalet no i za 10-15 lat kasa murowana

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Doradzamy przy zakupie Audi A2 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin