Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Zakup silnika TDI mity i fakty

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Doradzamy przy zakupie Audi A2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:54, 11 Lis 2013 Temat postu: Zakup silnika TDI mity i fakty

Ostatnio miałem szkolenie w biurze do spraw eksploatacji, gdzie zbierane sa wszystkie informacje odnośnie awarii gwarancyjnych czy tez nie w samochodach grupy VAG , które sa regularnie serwisowane w ASO- ponieważ ich awarie sa adekwatne co do stanu i częstotliwości dokonywanych przeglądów, nie serwisowane w ASO trudno zweryfikować czy awaria powstała z wyniku błędu konstrukcyjnego czy braku przeglądów i odpowiedniej eksploatacji.

Odnośnie mitów silnika 2.0 TDI nie ma co się rozpisywać ponieważ każdy o tym wie lub sięgnie do ineternetu
Odnośnie niezawodności silników 1.9 TDI każdy wie, ale postanowiłem rozpisać się o tych silnikach od rocznika 2006r. takie jakie aktualnie cieszą się największym popytem w Polsce

1. Silniki 1.9 TDI do 2005r są na prawdę bezawaryjne, a silniki 2.0 TDi do końca 2006r obarczone dużym ryzykiem , ale chciałem obalić trochę mit awaryjności 2.0 TDI w stosunku do 1.9 TDI
W 2007r poprawiono wszystkie błędy konstrukcyjne 2.0 TDI - dotyczy silników ustawionych poprzecznie o mocy 140KM( golf,leon, skoda i itp.) ( w Passtaach i Audi A4 dalej bywały awarie stąd ta opinia- tam silnik ma wałki zmniejszające drgania i słabsza pompę oleju ) - w 140KM ustawionych poprzecznie nie zdążają się pęknięte głowice, poprawiono wtryskiwacze, inna pompa oleju, pancerne wałki rozrządu i panewki- mimo że 2.0 TDI Cr wprowadzono od 2008r. Ostatnie 2.0 TDI 140KM model 2007r zarówni PD i CR od 2008r to bardzo udane konstrukcje nie mówiąc o największej wapadce 1.9 TDI 105KM o oznaczeniu BLS od 2006r a od 2007 do 2010r BXE
BLS wałki i popychacze z masła, zatkane otwory olejowe powyżej 100 tys km - nie doprowadza to do uszkodzenia silnika ale spadek mocy , kopcenie- 90% BLS ma z tym problem
Popychacze po przebiegu 98 tys km
[link widoczny dla zalogowanych]

i wytarty wałek
[link widoczny dla zalogowanych]

a BXE tu zupełna kicha, ale po 2007r nie ma wyboru w 1.9 TDI, jedyna opcja po zakupie od razu wymienić panewki, od 2007r panewki dostosowano do norm ekologii zmniejszając opory i pokrywając je odp. wartwa co okazało się błędem , 95% BXE nie dojeżdża 200 tys km, konczy się urwaniem korbowodu i silnik do śmieci, wymiana panewek na standardowe załatwia problem
panewki po przebiegi 80 tys km wymienione prewencyjnie
[link widoczny dla zalogowanych]

po przebiegu 140 tys km
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie ma żadnych objawów, silnik staje i urywa się korbowód, zalecenie serwisu olej 5w40 co 15 tys km, i nowe panewki i nie ma problemu, wiec jak widać 1.9 TDI już nie takie pancerne a problemy w porównaniu do 2.0 tdi się większe postaram się uzupełnić temat o więcej zdjęć. Dla zainteresowanych proponuje poszukać opinii o silniku BXE 1.9 TDI Shocked


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 11:56, 11 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:30, 11 Lis 2013 Temat postu:

zdjęcia silnik BXE przebieg 142.000km - to nie jest odosobniony przypadek, raczej reguła w silniku 1.9 TDI 105Km BXE z lat 2007-201o
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

BXE nie jest złym motorem, po zakupie szybko wymiana panewek, koszt ok 800zł z materiałami i olej co 15.000km , ale nie ma co liczyc ze seria przezyje długo. Wprowadzono zmiany dla serwisów, auto serwisowane, przebieg nie większy niż 150 tys km i 5 lat 100% partycypuje w kosztach, 50% w kosztach robocizny, powyżej przebiegu tak jak w Polsce martwię się sami, nie dotyczy aut sprowadzanych nawet serwisowanych z przebiegiem poniżej 150.000km. temat szczególnie dla tych co narzekają na nasze 1.4 tdi i 1.4 16V, nasze silniki to miodzio Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 13:15, 11 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 16:06, 11 Lis 2013 Temat postu:

I wszystko przez ekologie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Doradzamy przy zakupie Audi A2 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin