Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Buczenie w okolicach półosi + opiłki w skrzyni [1.4 AMF]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ napędowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:07, 30 Cze 2014 Temat postu: Buczenie w okolicach półosi + opiłki w skrzyni [1.4 AMF]

Koledzy,
kolejna prośba o komentarz i fachowe rady.
Moje A2 zaczyna przyprawiać mnie o dreszcze, po ostatnich przygodach z opadającym pedałem sprzęgła (nierozwiązane póki co) doszła kolejna zagadka. Auto podczas jazdy z niewielkimi prędkościami generuje nietypowe dźwięki z okolic prawej półosi, dźwięki są zauważalne tylko przy prędkościach poniżej 50 km/h, najgłośniej przy około 30 km/h. Nie jest to stukot, nie jest to trzask ani chrobot, dźwięk przypomina huczenie z jednoczesnym występowaniem bardzo delikatnych, głuchych uderzeń, ewentualnie niewielkiego bicia (nieodczuwalnego na kierownicy). Nie mam pojęcie jak to inaczej nazwać, generalnie dźwięki przestają się pojawiać przy prędkości powyżej 50 km/h. Co ciekawe:
1) występują zarówno przy przyspieszaniu, jak i jeździe na luzie
2) hamowanie nie ma na nie wpływu
3) najlepiej je słuchać na jeździe z wyłączonym silnikiem (to akurat nie jest zaskoczeniem).
Byłem z tym u lokalnego mechanika (w miarę sprawdzony) i podczas jazdy nie mógł dojść źródła ich powstawania, stwierdził jednak, że to nie jest przegub zewnętrzny, ani łożysko, które ja podejrzewałem. Auto trafiło na podnośnik i kilku razy rozpędzaliśmy koła i gasiliśmy silnik - dźwięk jest ewidentnie słyszany po stronie przedniego koła po stronie pasażera, od kierowcy go nie słychać. Na półosi nie widać bicia. Diagnoza zapadła: wymieniamy piastę z łożyskiem, która została zamontowana pół roku temu. Tak się umówiłem, rano odstawiłem auto do roboty, po 2h dostaję telefon, że grono mechaników zaczęło osłuchiwać przednią oś i jednak źródłem dźwięków jest skrzynia biegów - spuszczono z niej olej i pływały w nim opiłki, poza tym poziom oleju był nieco za niski. Olej po przefiltrowaniu wlano z powrotem, uzupełniono brak świeżym i stwierdzono, że... najlepsze rozwiązanie to demontaż skrzyni w kwocie 350 zł, a potem się zobaczy... W każdym razie auto uziemione na minimum 3 dni. Podziękowałem, odebrałem samochód , zapłaciłem za olej i ... jestem w kropce. Auto dalej generuje te dziwne dźwięki, a ja nijak nie wiem od czego zaczynać - na razie postanowiłem skorzystać z rady drugiego mechanika, ale... to dopiero za kilka dni.
Gdzie szukać przyczyny ? Czy skrzynia może generować takie dźwięki podczas jazdy na luzie ? Wciskanie sprzęgła nie wpływa na charakter dźwięku, podobnie jak wciskanie hamulca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miko1988
 
 


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 6:18, 01 Lip 2014 Temat postu:

Podobne perypetie miałem z przegubem wewnętrznym, tylko tam dochodziło jeszcze lekkie kołysanie samochodem, poza tym objawy takie same. Należałoby odpiąć półosie i wtedy sprawdzić czy to na bank skrzynia. I sprawdź tą osłonkę metalową nad przegubem, czy się nie rusza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 10:27, 01 Lip 2014 Temat postu:

A jak zdiagnozowałeś uszkodzenie ?
Poprzez podmianę na nowy "w ciemno" czy dało się wyczuć jakieś luzy, względnie ocenić uszkodzenie wizualnie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 10:45, 01 Lip 2014 Temat postu:

to jednak może być skrzynia jakieś łożysko się posypało a wiadomo że skrzynie biegów w koncernie VW-audi do najlepszych nie należą patrz polówki czy to diesle czy benzyniaki one się sypały notorycznie sam miałem ten problem z polo 6n1 i na forum polo głośno o tym było a koszt używki to około 1000 zł i pomyśleć że do focusa z 2006 roku 6 biegowa skrzynia kosztuje 250-300 zł a tu do takich małych taczek taka cena

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 11:42, 01 Lip 2014 Temat postu:

Jak jedziesz i wciskasz sprzęgło to dalej słychać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miko1988
 
 


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 12:15, 01 Lip 2014 Temat postu:

beerkoff napisał:
A jak zdiagnozowałeś uszkodzenie ?
Poprzez podmianę na nowy "w ciemno" czy dało się wyczuć jakieś luzy, względnie ocenić uszkodzenie wizualnie ?

To nie było w A2 tylko kiedyś w toyocie. Odpiąłem na podnośniku półoś od przegubu i wyszło od razu. Poza tym zauważyłem lekko uszkodzoną osłonę i było jasne. Choć opiłków nie było w oleju.
To raczej wygląda na mechaniczne uszkodzenie wnętrza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:18, 01 Lip 2014 Temat postu:

grom546 napisał:
Jak jedziesz i wciskasz sprzęgło to dalej słychać?


Dokładnie tak, czy wciskam sprzęgło czy nie to dźwięk jest dokładnie taki sam.

miko1988 napisał:
beerkoff napisał:
A jak zdiagnozowałeś uszkodzenie ?
Poprzez podmianę na nowy "w ciemno" czy dało się wyczuć jakieś luzy, względnie ocenić uszkodzenie wizualnie ?

To nie było w A2 tylko kiedyś w toyocie. Odpiąłem na podnośniku półoś od przegubu i wyszło od razu. Poza tym zauważyłem lekko uszkodzoną osłonę i było jasne. Choć opiłków nie było w oleju.
To raczej wygląda na mechaniczne uszkodzenie wnętrza


Dzięki za radę. Niestety u mnie żadnego uszkodzenia osłony nie widać.
No nic, będzie pewnie trzeba zrzucić skrzynię i poddać ją regeneracji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:27, 01 Lip 2014 Temat postu:

beerkoff napisał:
grom546 napisał:
Jak jedziesz i wciskasz sprzęgło to dalej słychać?


Dokładnie tak, czy wciskam sprzęgło czy nie to dźwięk jest dokładnie taki sam.


To skrzynię można odrzucić skoro przy rozłączonej dalej słychać


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 17:29, 01 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:41, 01 Lip 2014 Temat postu:

grom546 napisał:
beerkoff napisał:
grom546 napisał:
Jak jedziesz i wciskasz sprzęgło to dalej słychać?


Dokładnie tak, czy wciskam sprzęgło czy nie to dźwięk jest dokładnie taki sam.


To skrzynię można odrzucić skoro przy rozłączonej dalej słychać


Mamy podobny tok rozumowania, ale moje "fachowce" twierdzą, że w ten sposób nie można ze 100 % pewnością wykluczyć skrzyni. Dodatkowo twierdzili, że osłuchiwali skrzynię stetoskopem, ale tego akurat nie widziałem. Jak dojdę do finalnego rozwiązana to przynajmniej się dowiem czy nie nadszedł czas na zmianę mechanika Szczęśliwy - gorzej, że już powoli nie ma w kim wybierać... Razz

Zacznę od zrzucenia półosi po stronie prawej i obejrzenia jej z grubsza - ale to niestety w jakimś sensownym warsztacie, bo chwilowo mam dostęp tylko do parkingu "pod chmurką", a do takiej zabawy się nie nadaje...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 17:43, 01 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miko1988
 
 


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 6:40, 02 Lip 2014 Temat postu:

Przy wciśniętym sprzęgle podczas jazdy dalej kręcą się półosie, przeguby i część elementów skrzyni(łożyska, dyfer) więc to może być skrzynia. Ja to sprawdzałem tak, że wjeżdżałem na kanał, podnosiłem cały przód, tył na ręczny i jeszcze blokady pod koła, odpalałem silnik, wsadzałem 2 i takim drągiem drewnianym trąc o oponę raz z jednej raz z drugiej strony zatrzymywałem koło. Wtedy od razu słychać skąd dochodzą dziwne dźwięki, bo raz kręci się jedna półoś a raz druga. Tylko to z wyczuciem trzeba robić, żeby sobie fury na głowę nie zrzucić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:56, 13 Wrz 2014 Temat postu:

Problem rozwiązany, przyczyna była prozaiczna, ale w życiu bym nie wpadł, że mogła powodować tak nietypowe zachowanie samochodu: lekko wyząbkowane opony + powoli kończące się łożysko (przejechało 10.000 km grrr !!!). Podczas jazdy słuchać było opony, na podnośniku z kolei huczało łożysko - skrzynia w każdym razie nie generuje żadnych hałasów , ufff...
Po wymianie łożyska dźwięki na podnośniku w większości zniknęły, podczas jazdy po asfalcie dalej występowały. Mechanik zmienił opony na przedniej osi, wziął na chwilę koła z samochodu innego Klienta - cisza jak makiem zasiał. Po odebraniu auta ciężko mi było w to uwierzyć Szczęśliwy wiec w ramach testu wziąłem zimówki z fabii teścia no i rzeczywiście, zero problemów. Autko płynie prościutko i nic nie szumi, ani nie stuka. Co ciekawa, jak u siebie zamieniłem swoje opony osiami to dalej szumiało tylko w innym zakresie prędkości. Dopiero jak tylne opony przełożone na przednią oś, zamieniłem jeszcze stronami Szczęśliwy (nie są kierunkowe) to problem się w 90 % rozwiązał i jest praktycznie cisza. Ciekawe, że wszystkie 4 opony mam w aucie uszkodzone. Rok temu robiłem geometrię, ale chyba czas powtórzyć, w końcu opony w moim aucie mają 1,5 roku i już dają w kość.

Edit: jednak pochwaliłem dzień przed zachodem słońca w kwestii tej przekładki opon. Buczenie dalej występuje tylko w mniejszym zakresie, jest jednak zauważalne. Na razie dojeżdżę tak sezon i zobaczę co się będzie działo z zimówkami, jeśli nie będzie szumów to wymienię opony letnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 17:02, 13 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 13:22, 18 Paź 2014 Temat postu:

Podbijam: nie wytrzymałem i kupiłem dwie opony na jedną oś.
W Poznaniu znalazłem fajnego wulkanizatora, który w 40 sekund ocenił mi, że z 4 opon 3 są OK, a jedna nadaje się tylko do wymiany - była tak wyząbkowana, że przenosiła drgania na całą budę samochodu. Po wymianie wreszcie cisza i spokój... ufff.

PS. I pomyśleć, że mało brakło, a pewnie zdecydowałbym się zrzucać skrzynię... Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ napędowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin