Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Olej do skrzyni manualnej

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ napędowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 15:09, 09 Kwi 2013 Temat postu: Olej do skrzyni manualnej

Siemka, kupiłem dzisiaj olej do skrzyni manualnej na wymianę. Kupiłem w aso i dobrali mi po Vinie : G060 726 A2 to jest ten sam olej co G50 tylko zmienili nazwę ?



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 15:23, 09 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:47, 09 Kwi 2013 Temat postu:

G 060 726 A2 ( czyli "nowa" wersja starego oleju G 052 726 A2 )

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:49, 09 Kwi 2013 Temat postu:

No to gitara Szczęśliwy . Dzięki.
Tak a propo wiadomo co zmieniali że dostał nowe oznaczenie ? Czy to tak jak z tym G12.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 19:49, 09 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:51, 09 Kwi 2013 Temat postu:

Panowie a co jaki czas trzeba i czy trzeba wymienić ten że olej ? I jaki mniej więcej koszt takiej imprezy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:00, 09 Kwi 2013 Temat postu:

Wchodzi 1,9l ja kupiłem 2l - razem 98zł. Producent nie zaleca wymiany tylko dolewkę, ale mam własne zdanie na ten temat i po 170 tyś wymieniam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:01, 09 Kwi 2013 Temat postu:

Aha myślałem że to jakiś standardowy zabieg i konieczny co jakiś tam przebieg, a czym się objawia niedostatek oleju ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:12, 09 Kwi 2013 Temat postu:

Skrzynia wymaga smarowania tak jak silnik a jak nie ma oleju i smarowania to się zaciera wtedy wydaje nieprzyjemne dźwięki, biegi mogą źle wchodzić, lewarek może też ciężko się poruszać. Jak nie widzisz żadnych anomalii to ok. A poziom zawsze łatwo sprawdzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:15, 09 Kwi 2013 Temat postu:

No wygląda na to że żadnych złych objawów nie mam pytam z ciekawości w celu poszerzenia wiedzy, a jak sprawdzić poziom? Co prawda Ty masz 1,6 i nie wiem czy w silniku 1,4 jest tak samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
exseed
 
 


Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:44, 09 Kwi 2013 Temat postu:

ja miałem tai objaw , że przy mrozie -10 nie mogłem z rana wrzucić biegu...też wymieniałem teraz:) skrzynia chodzi dużo lżej:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:37, 09 Kwi 2013 Temat postu:

Silnik nie ma znaczenia w tym wypadku bo zasada jest zawsze ta sama. Jak odkręcasz (tylko powoli) korek wlewu (nie spustu) oleju i pocieknie to znaczy że jest ok, jak nie wycieknie i wykręcisz to końca to trzeba sprawdzić najlepiej czymś zakrzywionym albo palcem inaczej się nie da. Ewentualnie możesz zlać wszytko i zobaczyć ile tego jest w jakimś naczyniu z miarką (przy okazji zobaczysz czy są opiłki metalu).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 5:11, 10 Kwi 2013 Temat postu:

OK dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 9:12, 10 Kwi 2013 Temat postu:

Tylko pewna grupa kierowców nie wymienia płynów eksploatacyjnych świadomie, z wyrachowania. Najczęściej po prostu zapomina się o wszystkim, co nie jest olejem silnikowym i jednocześnie długo nie zdradza objawów niedomagania.

Tymczasem takie zapominalstwo prowadzi do poważniejszych niedomagań: w dłuższej perspektywie jeżeli płyn jest zbyt stary, lub znacznie szybciej gdy po prostu zaczyna go brakować.

Doskonałym przykładem jest skrzynia biegów, którą przeciętny kierowca zaczyna się interesować dopiero gdy zaczyna hałasować lub pojawią się problemy ze zmianą przełożeń. Zbyt późne dostrzeżenie problemu powoduje, że zwykle nie opłaca się jej naprawiać i trzeba kupić drugą.

Niejednokrotnie powodem takiego stanu rzeczy jest brak lub nieprecyzyjna informacja producenta dotycząca wymiany płynu eksploatacyjnego. Przykładowo zapis treści: "olej w skrzyni biegów - nie wymienia się" mógłby wskazywać na to, że nie należy się nim w ogóle przejmować. Tymczasem kontrola stanu oleju powinna mieć miejsce przynajmniej raz na 2 lata (by nie dopuścić do pracy na sucho), a po 100 tys. km olej warto wymienić, gdyż się starzeje- na zachodzie życie samochodu przewiduje się na ok 150-200 tys km i stad te zapisy- nikt nie przewiduje ze samochodem będzie się jeździć tyle co w Polsce. Dobrze jest się przy tym wzorować się na wytwórniach z Japonii, które zalecają zwykle częstszą wymianę płynów niż producenci europejscy i jednocześnie ich auta cieszą się niższym poziomem usterkowości. Np. Honda, wymiana oleju w skrzyni po 40. tys km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 9:45, 13 Kwi 2013 Temat postu:

Hej,, jestem na kanale i szukam wlewu oleju do skrzyni ale nie widzę gdzie może być...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 10:42, 13 Kwi 2013 Temat postu:

Na duży imbus nad polosia

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 11:29, 13 Kwi 2013 Temat postu:

Cholera ;D ktoś mi powiedział że na taki klucz:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kupiłem go no i szukałem takiej śruby żeby go dopasować a tu dupa.

Czyli wychodzi na to że do wlewu jest imbus a do spuszczenia taki jak w linku tylko mniejszy bo ten co kupiłem za duży. Dzięki.

P.s. wiesz może jaki rozmiar klucza Spline M do spuszczenia i imbusa do wlewu potrzebuje? Bo nie mam kompletu i muszę kupić ten właściwy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Sob 11:35, 13 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monkeymafia82
 
 


Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stalowe Miasto
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 11:42, 13 Kwi 2013 Temat postu:

Wg Castrola olej do skrzyni biegow to Castrol Manual TAF-X GL-4 75W-90

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 11:53, 13 Kwi 2013 Temat postu:

Poczytaj forum, było o oleju pisane. Leje się oryginał żeby mieć pewność że nie będzie problemów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:35, 13 Kwi 2013 Temat postu:

Taf to badziew zima skrzynia ciezko chodzi a droższy niż oryginal w Aso

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:15, 20 Kwi 2013 Temat postu:

To jest SPUST
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Sob 14:15, 18 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 14:20, 18 Maj 2013 Temat postu:

Jestem po wymianie. Śruba na zdjęciu wyżej 17 imbus to spust oleju, wlew jest po przeciwległej stronie, trochę wyżej, taki sam klucz.
Robiłem to na lewarku bo nie mam kanału. Najpierw zlałem olej. Samochód opuściłem, poruszałem lewarkiem. Potem samochód do góry i leje olej przez strzykawkę (podlewarowany od strony wlewu). Weszło 1700ml, wiem że powinno 1900 no ale może coś zostało w środku. Przy 1700 zaczął wyciekać więc jeszcze trochę wcisnąłem i zakręciłem śrubę. Opuściłem samochód, jakoś wcisnąłem się pod niego i odkręciłem śrubę, leciało z wlewu. Więc oleju nie za mało.


Polecam wymianę, olej zlany był czarny jak smoła, nowy jest jaśniejszy niż o.słonecznikowy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 16:26, 03 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ napędowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin