Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Przegub wewnętrzny [AMF/BHC] / [ANY]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ napędowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:51, 21 Kwi 2015 Temat postu:

Tak, sprawdzałem. Na półosi kierowcy nie ma prawie żadnego luzu (może minimalny, ale taki to ma nawet przegub, który zamontowałem po stronie pasażera) - według mnie delikatny luz jest dopuszczalny, w końcu to nie jest skręcone na sztywno. W każdym razie stuki przy wrzucaniu biegu i puszczaniu sprzęgła skończyły się definitywnie, podobnie jak przy mocniejszym dodawaniu/odejmowaniu gazu. Auto zauważalnie mniej drga przy przyspieszaniu (choć przy prędkościach od 110 km/h czuje bicie na kierownicy, ale to już krzywe tarcze/piasty dają się we znaki...).

I co ciekawe na półosi kierowcy też mam wymieniony przegub wew. - żeby było śmiesznie to chyba też zamiennik (z zewnątrz jest podobny do tego dziadostwa, które zdemontowałem po stronie pasażera). Mało tego, na manszecie przegubu wew. po stronie kierowcy nie miałem w ogóle tej mniejszej opaski zaciskowej i większość smaru uciekła, choć na szczęście całkiem sporo zostało. Zamontowałem brakującą małą opaskę, potem "poluzowałem " dużą opaskę manszety od strony przegubu wew, zsunąłem lekko manszetę i wsunąłem tam około 90 g smaru (miałem dwie saszetki 90g kupione na zapas). Potem wszystko złożyłem, zacisnąłem dużą opaskę z powrotem i wyczyściłem ślady smaru - tak zostawiłem i tak auto jeździ do teraz. Pozostaje mi jeszcze kwestia wymiany nakrętki przy piaście, bo przy odkręcaniu się zniszczyła. No i pomierzenie i zrobienie tarcz/piast , ale to już temat na inną rozmowę...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 19:00, 21 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matwys80
 
 


Dołączył: 29 Mar 2021
Posty: 6
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:40, 11 Sty 2022 Temat postu:

Witam, mam pytanie. Czy podobne głosnie stukanie w czasie przyspieszania może być spowodawanie uszkodzona skrzynia biegów? Najpierw były pojedyncze "strzały", pozniej jadac dalej kierownica zaczeła dosc mocno latac, kierownica lekko skreciła sie w lewo, w lewym kole były wuczuwalne dziwne wybracje. Dwa dni pozniej była powtórka, głośno stukało już przez ok 4km. Pierwsze co przyszło mi do głowy to uszkodzony przegub wewnetrzny. Jadac te 4km, postanowiłem zaparkowac na chwile pod sklepem. Troche wycofałem i przestało stukac. Za pierwszym razem też przejechałem na wstecznym ze 3 metry i był spokoj. Mechanik twierdzi ze to moze byc skrzynia

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matwys80 dnia Wto 20:41, 11 Sty 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 10:01, 12 Sty 2022 Temat postu:

A co ci ma powiedzieć mechanik ? on wali z grubej rury a potem jeszcze dołoży ,wejdź pod auto i szarpnij półośką a gdzieś będzie luz być może to tylko przegub ten w piaście koszt nieznaczny ,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matwys80
 
 


Dołączył: 29 Mar 2021
Posty: 6
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:30, 15 Sty 2022 Temat postu:

Dzisiaj wymieniłem wszystkie cztery przeguby. Po krótkiej jezdzie moge powiedziec że jest poprawa..
Ale mam jeszcze jedno pytanie, wg opisu Beerkoffa "1) Zaczynamy od demontażu osłony przeguby wew - mamy tu dwie śruby 17." O jaka osłone chodzi? Nie mam żadnej osłony na klucz 17.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 22:11, 15 Sty 2022 Temat postu:

Jak nie masz osłony to ktoś wcześniej zdemontował, ta osłona jest blaszana osłaniająca przegub i przykręcana jest śrubami łączącymi silnik ze skrzynią biegów i tam trzeba zastosować klucz 17, tak wnioskuję bez sprawdzania czy tak jest rzeczywiście. Osłona ma zabezpieczać przegub przed wysoką temperaturą rury wydechowej.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ napędowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin