Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Skrzynia półautomat - 5 bieg

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ napędowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
mat08
 
 


Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:07, 27 Cze 2013 Temat postu: Skrzynia półautomat - 5 bieg

Drodzy Eksperci,

Kupiłem niedawno swój pierwszy samochód i jest to Audi A2 1.2 TDI z półautomatyczną skrzynią biegów.

Mam problem z 5 biegiem - gdy bieg zmienia się z 4 na 5 przez automat (czy ręcznie) to obroty spadają do prawie minimum i samochód się "toczy" - nie można ani wrzucić żadnego biegu (wyższego czy niższego) manualnie, ani nic. Trzeba się zatrzymać i dopiero po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa ok (dopóki nie wrzucę 5, lub nie nie zrobi tego automat).

Co może być problemem / powodem? Czy to coś poważnego?

Bardzo liczę na Waszą pomoc!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:57, 27 Cze 2013 Temat postu:

Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym dlatego nie możesz przerzucać biegów.Wyłączenie samochodu i odpalenie na nowo pomaga bo wtedy wychodzi z tego trybu dopóki znowu nie zarejestruje błędu.

Sprawdź błędy może coś się wyjaśni.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Czw 18:09, 27 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 16:56, 27 Cze 2013 Temat postu:

Przyczyn może być wiele. Może to być problem mechaniczny np. uszkodzony 5-bieg w skrzyni lub elektroniczny. W nastawniku biegów są czujniki potencjometryczne, które sprawdzają czy dany bieg został włączony mechanicznie i jeżeli wywala w tryb awaryjny to sterownik skrzyni widzi, że pomimo nastawienia 5-biegu nie nastąpiło mechaniczne przełączenie tego biegu albo uszkodzony jest sam czujnik np. przedostał się płyn hydrauliczny na styki i robi przerwę lub gdzieś jest uszkodzony przewód do czujnika.
Proponuję abyś zrobił taką próbę o której pewnie nie wiesz polegającą na sprawdzeniu wybierania biegów bez uruchomiania silnika. Włączamy stacyjkę (bez odpalania silnika przy wciśniętym pedale hamulca) i przełączamy lewarek na "manual" czyli tiptronik i przełączając lewarkiem na + pięć razy (za każdym razem będzie się zmieniał bieg od 1- go do 5-go sprawdzisz czy na "sucho" załączy się 5-bieg słuchając co się dzieje oraz obserwując na wyświetlaczu przełączanie poszczególnych biegów .
Nie napisałeś czy problem pojawił się teraz czy już tak kupiłeś.

[


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mat08
 
 


Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:47, 28 Cze 2013 Temat postu:

@Audi A2 - Dzięki za radę, będę musiał się zaopatrzyć w kabelek :-)

@bogdand - Problem wystąpił na trasie, po kilku godzinach jazdy powrotnej ze świeżo kupionym samochodem.
Wykonałem Twój tekst i bieg 5 bez włączonego silnika normalnie wchodzi.
Jedyne co zaobserwowałem to trochę głośniejsze "kliknięcie" przy zmianie biegów z 2 na 3 i z 4 na 5. Nic poza tym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:39, 28 Cze 2013 Temat postu:

Czeka cię wizyta w Teo Motors

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:53, 28 Cze 2013 Temat postu:

Ciekawe co powie sprzedający, czy kupiłeś w Polsce czy sprowadziłeś ? Musisz naprawić skrzynię w profesjonalnym warsztacie, może tylko jest rozwalone łożysko igiełkowe 5 biegu albo synchro . Omijaj szerokim łukiem tanie regeneracje skrzyń, które pojawiają się na Allegro , wpychają do skrzyń różne części co mają pod ręką np. zębatki ze skrzyni polo 1,9 SDI do 5 biegu i taka skrzynia w manualu będzie pracować ale 3ł-ka wykryje błąd i wyrzuci bieg przechodząc w tryb awaryjny , podobnie jak u Ciebie niestety.
Warsztat, który wykona naprawę musi znać się na wykonaniu adaptacji skrzyni, którą wykonuje się po takich naprawach oraz co 30000km Adaptacja to wykonanie nastaw podstawowych skrzyni i regulacja wysprzęglika sprzęgła za pomocą VAG-a.
Ja polecam także warsztat w Tucholi, który specjalizuje się w tego rodzaju pojazdy, wykona przegląd osprzętu skrzyni i zanim przystąpi do naprawy sprawdzi czy jest to usterka skrzyni czy inna przyczyna. Umawiasz się tel. rano jesteś po południu wyjeżdżasz sprawnym pojazdem . Musisz liczyć się z dużymi kosztami gdy okaże się, że przy okazji trzeba np. wymienić sprzęgło czy inną część (wszystkie części posiada na miejscu nowe lub używki w dobrym stanie)
Koszt naprawy skrzyni +demontaż i montaż + adaptacja,olej, itp. oraz części to niestety ale do 2000zł. Ponad to sprawdzi Ci cały osprzęt skrzyni - pompę hydr. wymieni płyn ew. hydroakumulator, który wymienia się co kilka lat itd. Sprzęgło , docisk + łożysko - ok 700zł.
Do Tucholi masz ok 250km ja aż 480km.
A tak z ciekawości jeśli to nie jest tajemnicą to ile ma przejechane, ile kosztował i gdzie był kupiony ?
Dzwoń do Teo Motors i Tucholi porównaj oferty cenowe chyba, że masz zaufanego mechanika który to wszystko ogarnie jak należy.
Jak usuniesz usterkę pochwal się ile gdzie i za co straciłeś kasę a ja pocieszę Ciebie ile straciłem, ale tak już jest , że jak kupuje się taki samochód to poprzedni właściciel jeżdzi aż zaczyna się coś dziać, nowy kupuje i doprowadza do stanu używalności albo jeżdzi aż stanie i wtedy narzeka jaki to wadliwy samochód, co jak co ale o ten typ trzeba szczególnie dbać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pią 17:43, 28 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mat08
 
 


Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:58, 08 Lip 2013 Temat postu:

Panowie,

A czy ktoś ma jakieś doświadczenia z Kisielnickim w Szczecinie - [link widoczny dla zalogowanych] ?

bogdand - Moje Audi ma przejechane 165 tys. km i kupiłem go od osoby prywatnej Wielkopolskiego, z ogłoszenia za trochę ponad 10k.
Dziś byłem w serwisie na przeglądzie ogólnym i generalnie wszystko poza skrzynią (oni znaleźli drobne wycieki między skrzynią a silnikiem) czy paroma drobnostkami (filtr powietrza do wymiany itd.) jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:15, 08 Lip 2013 Temat postu:

Uwierz mi mieszkam w tym mieście a nikt tu nie ogarnie Ci tego tematu dobrze, jedziesz do Poznania do Teo Motors 4h i auto zrobione te warsztaty robia to samo lub wysylaja skrzynie a zazwyczaj psują robiąc je sami.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 14:16, 08 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 23:28, 09 Lip 2013 Temat postu:

mat08 - kupiłeś bardzo tanio, możliwe że poprzedni właściciel czuł już niedomagania skrzyni, przy tym przebiegu nie powinno być żadnych wycieków oleju między skrzynią a silnikiem (należało by wyczyścić miskę + blok silnika i sprawdzić dokładnie wycieki oleju) Gdyby to był olej ze skrzyni to powinien być jasny. Podpowiem że jest możliwość naprawy skrzyni bez póżniejszej adaptacji, ale mechanik musi zostawić sprzęgło bez rozbierania a wysprzęglik musi tak zdemontować aby nakrętkę regulacyjną przy drzwigni sprzęgła pozostawił nie tkniętą gdyż kręcąc tą nakrętą lub linką wysprzęglika zmieni się nastawa położenia sprzęgła (akumulator też odłączony). Można spróbować też bez wyjmowania skrzyni odkręcić osłonę blaszaną skrzyni - jest tam dostęp do 5 biegu i ocenić stan uszkodzenia tego biegu oraz wymienić łożysko igiełkowe co jest najczęstszą przyczyną wyrzucania 5 biegu. Będzie to najtańsza próba usunięcia awarii tej skrzyni i zrobi to każdy mechanik co ma jakieś pojęcie w budowie zwykłej manualnej skrzyni. Powodzenia. Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mat08
 
 


Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:18, 19 Lip 2013 Temat postu:

PinkFloyd - no i lipa. Dziś w końcu zdecydowałem się i chciałem się umówić z Teo Motors, ale dowiedziałem się, że niestety półautomatów oni nie robią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mat08
 
 


Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:40, 08 Sie 2013 Temat postu:

Panowie,

Czy wie ktoś może jaki dokładnie model skrzyni półautomatycznej montowali w tych A2 1.2 TDI z 2000r?
Skrzynię rozebrali w serwisie i są uszkodzone dwa koła zębate 5 biegu.
Powiedzieli mi, że znaleźli takie za 1000 zł / sztuka, ale jeszcze będą szukać za granicą taniej, a ja sam chciałbym poszukać (tych kół zębatych, lub całej skrzyni).

Ktoś coś wie, albo wie gdzie mogę sprawdzić, szukać?

Dzięki wielkie z góry za pomoc!

EDIT:
Jak to coś pomoże to VAG pokazywał mi takie info o samej skrzyni:
Cytat:
Address 02: Auto Trans
Controller: 6N0 927 735 D
Component: DS085 Getriebe 3081
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
No fault code found.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mat08 dnia Czw 17:49, 08 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:19, 08 Sie 2013 Temat postu:

Były dwa oznaczenia tej skrzyni "DSK" i "FLE"

Jeżeli posiadasz książkę serwisową to na tej naklejce jest oznaczenie skrzyni w tym przypadku "FDM"



Ostatecznie dzwoń do ASO sprawdzą po numerze VIN


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 23:46, 08 Sie 2013 Temat postu:

No i stało się to o co najbardziej się obawiałem, że będziesz [mat08] naprawiał skrzynię w serwisie. Proponowałem abyś jechał do Tucholi i miałbyś za 2tyś zrobioną skrzynię z montażem i częściami, ale trudno stało się. W tej sytuacji jest jeszcze szansa aby zadzwonić do Tucholi tel 501145925 i poprosić o koła zębate 5 biegu ale z tego co wiem to niezbyt chętnie sprzedaje jeśli już to nie będzie tanio ( są to zębatki używane ale w super stanie ). Ewentualnie dogadać się i wysłać całą skrzynię do naprawy.
Zębatki wg. Etki w skrzyni FLE i DSK mają taki sam numer 085311158N oraz 085311361G. Skrzynie FLE montowane w A2 a w Lupo 3L były FLE i DSK i można montować zamiennie do A2.
Z info skrzyni wynika że nie ma żadnych błędów czyli typowa usterka mechaniczna.
Używane skrzynie mogą być niepewne a regenerowane na allegro te najtaniej o czymś świadczą i nie będę tego komentował gdyż już pisałem na Forum o tym.
Ps. Jeżeli już mają w serwisie rozebraną skrzynię to niech wymieniają te zębatki gdyż w tej sytuacji chyba wyjdzie najtaniej myślę że najbidniej 3tyś zł.
Używaną skrzynię jeżeli znajdziesz to wołają od 2tyś no i + wymiana w serwisie chyba z 800zł.
Zapomniałem dodać, aby sprawdzili w jakim stanie jest tarcza sprzęgła i łożysko wyciskowe docisku, które lubi się zacierać a kosztuje parę złotych tak czy owak niech wymieniają i przesmarują tuleje osi dżwigni.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pią 0:00, 09 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mat08
 
 


Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 7:35, 21 Sie 2013 Temat postu:

@bogdand - Zanim jeszcze zaczęli mi coś robić ze skrzynią pogadałem z nimi i zdecydowałem, że jednak zabiorę od nich auto i pojadę do Tucholi.
Wielkie dzięki za polecenie! Byłem w Tucholi w tamtym tygodniu i wszystko zrobili mi od ręki (wymiana skrzyni na inną + wymiana sprzęgła + kilka innych drobnostek). Przy okazji dowiedziałem się bardzo wielu ciekawych rzeczy o mojej A2.

Żałuję, że nie zrobiłem tego od razu i wydałem kasę na diagnozy w serwisie, ale teraz już wiem gdzie jechać jakby coś się działo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:42, 21 Sie 2013 Temat postu:

No to znalazłeś się w gronie szczęśliwych klientów mechanika z Tucholi, który takie wynalazki ma w małym paluszku.
To aż w tak złym stanie była ta stara skrzynia ?
Aż strach pytać ile wydałeś ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mat08
 
 


Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:43, 23 Sie 2013 Temat postu:

No niestety była w aż tak złym stanie - dodatkowo okazało się, że ktoś coś przy niej wcześniej kombinował (była spawana). Generalnie za skrzynię wydałem 2,5k + parę złotych za inne rzeczy. Trochę się wykosztowałem, ale teraz wiem dużo, dużo więcej o mojej A2 i wiem, że trochę nią pojeżdżę :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:35, 23 Sie 2013 Temat postu:

To wg mnie cena była niska Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mat08
 
 


Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:39, 23 Sie 2013 Temat postu:

@PinkFloyd - wysoka dla mnie jak na inwestycję w samochód który kupiłem. Obiektywnie oczywiście ni była wysoka biorąc też pod uwagę roczną gwarancję na skrzynię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ napędowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin