Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Błąd 1309 pompa wspomagania?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
neo292
 
 


Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zachodniopomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:03, 13 Paź 2017 Temat postu: Błąd 1309 pompa wspomagania?

Hej. Raz na jakis czas wywala mi na FIS-ie czerwony alert kierownicy. prawdopodobnie jest to pompa wspomagania. Po zgaszeniu i uruchomieniu zapłonu wszystko wraca do porzadku. jest to bład sporadyczny 1309 ale nie chciał bym sobie wspomagania zrypać. Wie ktos o co chodzi? Proszę o pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:17, 13 Paź 2017 Temat postu:

Wymien plyn w ukladzie wspomagania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andy1988
 
 


Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 17:52, 19 Sty 2019 Temat postu:

Serdecznie wszystkich witam,

trzy miesiace temu kupilem A2 1.4 AUA i mam problem ze wspomaganiem.
Objawy to:
A. Czasem kierownica ciezko chodzi w ostaniej fazie ostrego skretu przy malej pretkosci.
B. Wyswietla sie kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem po przejechaniu okolo 200-300km, gasnie po zgaszeniu silnika, ale pojewia sie po kolejnych 20-30km i gaszenie silnika pomaga tylko przez nastepne 20-30km i problem wraca. Mysle ze tu chodzi bardziej o czas jazdy, bo blad wyskakuje rowniez jesl zgasze silnik po 150 km i przejede kolejne 50-150.

Co do tej pory ustalilem:

1. Akumulator 12.9 V (po miesiacu od usterki sprawdzalem kompresje silnika), teraz od 2 miesiecy nie jezdze i akumulator ma 11.9 gdy wpiety oraz 12.3V wypiety w domu przed ladowaniem)

Teraz kontrolka mi sie nie pali (bo nigdzie 300km nie jechalem, ale kierownica dalej ciezko w ostatniej fazie skretu) i VAG pokazuje mi takie bledy:

01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

01320 - Control Module for Climatronic (J255)
49-10 - No Communications - Intermittent

00816 - Power Steering Sensor (G250)
36-10 - Open Circuit - Intermittent

01760 - Power Steering Control Module (J500) No comm. with Engine Control Module (ECM)
49-10 - No Communications - Intermittent

Innych bledow nie ma. Plyn od wspomagania jest powyzej minimum.

Dodatkowo 2 miesiace temu zapalil mi sie ABS i z siwcaca kontrolka pojechalem do mechanika:

032C- Brake pressure solennoid trip switch-F-84

Czy drodzy uzytkownicy moze byc to czujnik kata skretu?
picoauto.pl/ciekawe-przypadki-audi-a2-2002-ciezka-kierownika

Czy kabelki czy moze sensor G250? Czy cos innego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 21:17, 19 Sty 2019 Temat postu:

Jutro sprawdzę te błędy po Polsku bo gdzieś to mam ale musisz wiedzieć że w naszych autkach jak jest słaby akus to wyłącza sie wspomaganie , wspomaganie w tym aucie jest elektrohydrauliczne i zżera ogromne ilości energi .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andy1988
 
 


Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 22:41, 19 Sty 2019 Temat postu:

Tylko zastanawia mnie dlaczego kontrolka wspomagania wyskakuje mi po kilkuset kilometrach na autostradzie...
akumulator powinien sie podladowac no i na prostej drodze wspomaganie nie jest obciazone
Co sie takiego dzieje wspomaganiu po kilku godzinach ze kontrolka wyskakuje, no i wspomaganie dalej dziala podczas swiecacej sie kontrolki.

dodatkowo niedlugo po tym sprawdzalem cisnienie na zaworach i mierzylem napiecie aku i bylo powyzej 12.5V (tak jak jest wymagane do sprawdzania cisnienia)

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 7:51, 21 Sty 2019 Temat postu:

Ja kiedyś miałem problem z silnikiem - potrafił zgasnąć w czasie normalnej jednostajnej jazdy w trasie (uszkodzony był komputer ECU). Po takim zgaśnięciu jak się jeszcze toczyłem
i miałem zapłon włączony też od razu wszystkie kontrolki (co oczywiste) + błąd wspomagania i ten charakterystyczny pisk z deski. Potem po zczytaniu błędów też miałem jakieś dotyczące wspomagania. Moim zdaniem to było dlatego bo pompa nie pracowała.
Z tego co kiedyś czytałem to układ wspomagania, tzw power stearing ma samodiagnoze, postaram się znaleźć na dniach jakieś info na ten temat, może to coś pomoże.
Btw wydaje mi się że masz uszkodzony czujnik, albo jego okablowanie.

00816 - Power Steering Sensor (G250)
36-10 - Open Circuit - Intermittent -czyli brak połączenia - obwód przerwany

01760 - Power Steering Control Module (J500) No comm. with Engine Control Module (ECM)
49-10 - No Communications - Intermittent - brak komunikacji, błąd "przerywany"
z dwóch powyższych zgaduję że jest problem z jakąś wtyczką (zaśniedziałe styki) albo przewodem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Pon 7:52, 21 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andy1988
 
 


Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:57, 07 Lip 2019 Temat postu:

Witam,
problem wciaz nierozwiazany, bo malo jezdze, tak 1-2 razy na miesiac, ale wtedy 1000-1500km.
Dzis podczas ozonowania stalem obok auta i po 15 min pompa wspomagania zaczela zalaczasie i wylaczac bez przerwy. Jak szalona. Przylozylem reke do zbiornika na plyn od wpomagania i jak sie zalaczala to czulem takie wibracje i jakby cos sie tluklo w srodku.
Sprobowac wymienic plyn czy pompa jest wypruta?

Dalej mam bledy, ale czasem wpomaganie dziala super lekko a czasem ciezko.

00816 - Power Steering Sensor (G250)
36-10 - Open Circuit - Intermittent

01760 - Power Steering Control Module (J500) No comm. with Engine Control Module (ECM)
49-10 - No Communications - Intermittent

teraz doszedl jeszcze
00562 30-10
00562 29-10 czyli czujnik temp oleju


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 6:42, 08 Lip 2019 Temat postu:

A sprawdziłeś wiązki tak jak Ci sugerowałem? Błędy masz wskazujące na błędy komunikacji a nie na uszkodzoną pompę. Nie ma sensu od razu wymieniać najdroższego elementu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin