Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Adaptacja przepustnicy

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 9:58, 09 Sie 2012 Temat postu: Adaptacja przepustnicy

Szukam przyczyny błędu 17989, przepustnica czysta, adaptacja przeprowadzona. Błąd wyskakuje czasami po tygodniu innym razem zaraz następnego dnia po adaptacji gdzie wszystko tego dnia było ok. Może ktoś wie gdzie leży przyczyna, czy po stronie złej procedury adaptacji czy szwankuje sama przepustnica, silnik 1.4 benzyna.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 10:45, 22 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:10, 13 Sie 2012 Temat postu: Re: Adaptacja przepustnicy

Audi napisał:
Szukam przyczyny błędu 17989, przepustnica czysta, adaptacja przeprowadzona. Błąd wyskakuje czasami po tygodniu innym razem zaraz następnego dnia po adaptacji gdzie wszystko tego dnia było ok. Może ktoś wie gdzie leży przyczyna, czy po stronie złej procedury adaptacji czy szwankuje sama przepustnica, silnik 1.4 benzyna.


dokonaj adaptacji vagiem 311-2 podam Ci pozniej jak dobrz zrobic, chyba ze potencjometr przepustnicy szwankuje. mam uzywana dobra na podmianke jak chcesz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:31, 13 Sie 2012 Temat postu:

Adaptacje przeprowadzałem tak jak napisałeś programem 311-2 i według tego opisu, który tutaj zamieściłeś [link widoczny dla zalogowanych] Myślę, że potwierdzą się moje przypuszczenia o zużytym potencjometrze. Jak już wiesz zamówiłem na Allegro używkę, autko w garażu, czeka do końca tygodnia powinna dotrzeć, dam znać jak poszło.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 17:32, 13 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 6:24, 14 Sie 2012 Temat postu:

nie miałem jak odpisac, mogłem Ci napisac ze najleprze sa przepustnice z wersji BBY

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 8:58, 14 Sie 2012 Temat postu:

Audi napisał:
Adaptacje przeprowadzałem tak jak napisałeś programem 311-2 i według tego opisu, który tutaj zamieściłeś [link widoczny dla zalogowanych] Myślę, że potwierdzą się moje przypuszczenia o zużytym potencjometrze. Jak już wiesz zamówiłem na Allegro używkę, autko w garażu, czeka do końca tygodnia powinna dotrzeć, dam znać jak poszło.


pamietaj po grupie 60 przełaczamy na nastwy w dolnym lewym rogu ekranu a nie wychodzac i ponownie wchodzac do bloku- bo inaczej adaptacja nie zostanie zapamietana


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 9:28, 14 Sie 2012 Temat postu:

PinkFloyd napisał:

pamietaj po grupie 60 przełaczamy na nastwy w dolnym lewym rogu ekranu a nie wychodzac i ponownie wchodzac do bloku- bo inaczej adaptacja nie zostanie zapamietana


Jeżeli faktycznie jest tak jak piszesz a niewątpie to dałem ciała gdy będzie wszystko grało.

Przepustnice zamówiłem do silnika AUA, nie byłem pewien czy z BBY podejdzie. Zwracałem tylko uwagę na taki sam numer OEM.

Wieczorkiem laptop pod rękę i śmigam do garażu, zobaczymy jak to jest z tą adaptacją.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:22, 14 Sie 2012 Temat postu:

Wróciłem z pracy i niespodzianka Poczta Polska się postarała, dwa dni i mam przepustnicę.

W pierwszej kolejności próba adaptacji mojej starej przepu. według twoich zaleceń, niestety błąd 17989 za nic nie dał się wykasować. Dałem sobie spokój i przystąpiłem do wymiany na tą kupioną używkę.

Przed montażem zdjąłem tą czarną osłonę gdzie znajduje się cały mechanizm wraz z potencjometrem, aby sprawdzić rocznik i w jakim stanie są ścieżki potencjometru. A więc rocznik 2000 starsza o rok od mojej, ale o dziwo ścieżki w bardzo dobrym stanie, widocznie auto miało bardzo mały przebieg Bardzo szczęśliwy

Przystąpiłem do wymiany i adaptacji. Po załączeniu stacyjki dalej się wyświetla błąd 17989 i niestety nie dał się wykasować Smutny już myślałem, że mnie trafi, ale wyłączyłem zapłon i powtórnie załączyłem błąd znikł bez kasowania. Zaadaptowałem, odpaliłem auto i wszystko ok Bardzo szczęśliwy krótka przejażdżka, śmiga jak nowe. Jutro jeszcze dłuższa trasa zobaczymy, co się będzie działo, ale jestem dobrej myśli. Moje przypuszczenie, że szwankował potencjometr się potwierdziły.

Dałem za nią 200zł. ASO 1500zł Shocked znalazłem też sklep w Internecie gdzie nowa oryginalna kosztuje 750zł. Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 14:43, 15 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 5:49, 16 Sie 2012 Temat postu:

Audi napisał:
Wróciłem z pracy i niespodzianka Poczta Polska się postarała, dwa dni i mam przepustnicę.

W pierwszej kolejności próba adaptacji mojej starej przepu. według twoich zaleceń, niestety błąd 17989 za nic nie dał się wykasować. Dałem sobie spokój i przystąpiłem do wymiany na tą kupioną używkę.

Przed montażem zdjąłem tą czarną osłonę gdzie znajduje się cały mechanizm wraz z potencjometrem, aby sprawdzić rocznik i w jakim stanie są ścieżki potencjometru. A więc rocznik 2000 starsza o rok od mojej, ale o dziwo ścieżki w bardzo dobrym stanie, widocznie auto miało bardzo mały przebieg Bardzo szczęśliwy

Przystąpiłem do wymiany i adaptacji. Po załączeniu stacyjki dalej się wyświetla błąd 17989 i niestety nie dał się wykasować Smutny już myślałem, że mnie trafi, ale wyłączyłem zapłon i powtórnie załączyłem błąd znikł bez kasowania. Zaadaptowałem, odpaliłem auto i wszystko ok Bardzo szczęśliwy krótka przejażdżka, śmiga jak nowe. Jutro jeszcze dłuższa trasa zobaczymy, co się będzie działo, ale jestem dobrej myśli. Moje przypuszczenie, że szwankował potencjometr się potwierdziły.

Dałem za nią 200zł. ASO 1500zł Shocked znalazłem też sklep w Internecie gdzie nowa oryginalna kosztuje 750zł. Bardzo szczęśliwy


To dobrze, przepustnica w autach latajacych na trasach ( potencjometr ) tak sie szybko nie zuzywa jak w jeździe typowo miejskiej, wiadomo wahlowanie gazem i wtedy ciagłe wychylenia pozycji przepustnicy od zera, w trasie zawsze jest uchylona i wahania takie duże nie sa, nr w BBY jest innny ale pasuje w AUA=BBY bez problemu ale jej juz nie rozbieżesz i jest troche poprawiona [link widoczny dla zalogowanych] ja u siebie załozyłem z BBY z fabi- amm na wymiane jak sie zabrudzi szybko podmieniam a druga potem czyszczę na nastepny raz Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 5:51, 16 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 8:57, 16 Sie 2012 Temat postu:

Faktycznie auto mogło śmigać w długich trasach, niekoniecznie mały przebieg. Jak zacznie szwankować wymienię na tą z silnika BBY jak na razie po 100 km mieszanej trasy wszystko ok Exclamation Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Czw 18:51, 16 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:22, 20 Paź 2012 Temat postu:

Witam, jeżeli chodzi o poradnik dotyczący adaptacji przepustnicy to nas interesuje punkt :
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW ? Który protokół ?

I jeszcze jedno pytanie. Odpinałem aku na dłużej niż 30 minut. Potem po podłączeniu i przekręceniu kluczyka słychac było jak coś się ustawia. Jak znajomy podpiął potem samochód pod vag (bo powiedział że trzeba zrobić adaptację przepustnicy) to było napisane że adaptacja przepustnicy została wykonana. Może sie sama zaadoptować?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Sob 20:28, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:28, 20 Paź 2012 Temat postu:

tak tylko na nastawy podstawowe i w bloki przechodzimy w vagu jak robimy adaptację na tej samej stronie vaga na dole a nie wychodzac i wychodzac ze strony i wchodzac w kolejną

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:38, 20 Paź 2012 Temat postu:

04 to Bease Settings w lewym dolnym rogu
[link widoczny dla zalogowanych]

potem tam bedzie Bloki czyli 08 i w czasie adaptacji tak przechodzisz aby ecu ją zapamietało


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:41, 20 Paź 2012 Temat postu:

Czyli wybierasz blok 60 klikasz Go i dolny lewy Bease Setting jak sie skończy na dole w lewym na Bloki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:10, 20 Paź 2012 Temat postu:

Rozumiem dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monkeymafia82
 
 


Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stalowe Miasto
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:33, 29 Sie 2013 Temat postu:

Witka bede w sobote czyscil i robil adaptacje przepustnicy. Czy mozecie mi pomoc i po chlopsku napisac ze: w glownym menu wciskamy SELECT, nastepnie gdzie wchodzimy ???

Z gory dziekuje za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:46, 29 Sie 2013 Temat postu:

monkeymafia82 napisał:
Witka bede w sobote czyscil i robil adaptacje przepustnicy. Czy mozecie mi pomoc i po chlopsku napisac ze: w glownym menu wciskamy SELECT, nastepnie gdzie wchodzimy ???

Z gory dziekuje za pomoc


Wchodzisz w Engine , potem Meas. Block wybierasz Group 060 i Go ( pojawia się wiersz z wartościami przepustnicy, potem na dole w lewym rogu masz przycisk Switch to Basic Settings na tej samej stronie gdzie sa wartości tego bloku i klikasz na ta ikone wtedy widzisz jak wartość bloku się zmieniają i po prawej musi być napis Adapt. OK jak się zakończy potem na dole w tym samym miejscu co miałeś ikone Switch to Basic Settings masz napis Meas Block i go klikasz i koniec

tu na focie widzisz ten przycik który naciskasz po wybraniu Group 060 , jest na dole w lewym rogu po jego nacisnieciu rospoczyna się adaptacja

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 11:50, 29 Sie 2013, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monkeymafia82
 
 


Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stalowe Miasto
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:00, 29 Sie 2013 Temat postu:

dzieki ci sliczne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 6:41, 06 Wrz 2013 Temat postu:

Ważna uwaga, dopisek z aktualizacji VCDS-a z dnia 04.09.2013r. odnośnie adaptacji przepustnicy i Egr w silnikach do pojemności 1.4.

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
•Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
•Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
•Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
•Przepustnica czysta!
•Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
•Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
•W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo, Audi A2...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).- i tu jest ważne kasowanie wartości nastawczych powoduje skasowanie adaptacji EGR w silnikach do 1.4 a adaptacji Egr nie przeprowadzi się jak silnik ma temp. niższą niż 10st a wyższa niż 50st dlatego najlepiej robic to w tych silnikach po nocy. Jak wykasujemy nastawy na ciepło Ecu wywali błąd EGR:
17812- Egr niewykonane nastawy podtsawowe,

Adaptacja przepustnicy wg poniższego zapisu przeprowadzi się bez problemu

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

Zostaje EGR i ten błąd , albo czekamy az silnik ostygnie do rana i robimy adaptacje EGR lub robimy czyszczenie przepustnicy, adaptacje jej na zimno i potem adaptacje EGR. Można zrobić adaptacje przepustnicy bez kasowania nastawów ale lepiej jak ecu zapisuje jej nastawienia do pamięci na stałe jak jest czysta. Jak nie damy silnikowi wystygnąć i pojedziemy w dłuższą trase po wykasowaniu nastawów i bez adaptacji EGR wtedy EGR bez adaptacji jest w pozycji zamknięty i po kilku km wywali engine na desce mimo ze wszystko jest sprawne. Na rozgrzanym po wejściu w bloki pomiarowe w miejscu adaptacji OK jest napis test wyłączony lub error.

adaptacja EGR

Wymagania wstępne (ogólne):

Zapłon włączony
Silnik OFF
Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V


[Wybierz]
[01 - Silnik]
[Pom. Blocks - 08]
Wybierz grupę 074.
[Idź!]
MVB 074,1: Min Pozycja w woltach
MVB 074,2: Stanowisko Max w woltach
MVB 074,3: Napięcie potencjometru
MVB 074,4: stan Adaptacja: (Run / OK / etc)
[Przełącz do Ustawienia podstawowe]
MVB 074,4: stan Adaptacja: (Uruchom), a następnie należy go zmienić (OK ADP)
[Przełącz do bloków pomiarowych]
[Close Controller, Go Back - 06]



Uwagi specjalne:

Dla ECU temperatura płynu chłodzącego musi być pomiędzy 10 i 50 ° C.
W przypadku adaptacji nie wyłączyć zapłon na 30 sekund, a następnie włącz go i spróbuj ponownie.


Czasami może nie wywalić błędu adaptacji po kasowaniu nastawów ale dopisek jest wtedy kiedy ktoś będzie miał z tym problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasznl
 
 


Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Holandia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:16, 10 Kwi 2014 Temat postu:

Witam

Mam pytanie jakim program lepiej przeprowadzić adaptację przepustnicy lepiej VAG,czy wystarczy tylko Polski VAG tak jak jest w linku na stronie(garaż adaptacja przepustnicy)dzięki za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:55, 10 Kwi 2014 Temat postu:

Robiłem adaptacje jednym i drugim i jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin