Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Adaptacja skrzyni biegów Audi A2 1,2tdi

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:33, 13 Sty 2014 Temat postu: Adaptacja skrzyni biegów Audi A2 1,2tdi

Adaptację wykonujemy co 30kkm lub po wymianie sprzęgła oraz wysprzęglika (siłownik hydrauliczny regulujący położenie sprzęgła).

Najpierw robimy ustawienie sprzęgła - w wysprzęgliku jest czujnik położenia sprzęgła i trzeba ustawić wartość na 1,8-1,9V.
Podłączamy VAG ,włączyć zapłon, wchodzimy w skrzynię biegów 02
Bloki pomiarowe - 08. (wybrać)
Kanał 002 (wprowadzamy z klawiatury "2" i potwierdzamy [Idź!] (Go!)
Na "2"polu mamy wartość sprzęgła - dźwignia ustawiona na "tiptronic",
aby ustawić na 1,8-1,9V to regulujemy linką od wysprzęglika - należy poluzować nakrętkę kontrującą kluczem 13 na lince i kręcimy linką lub nakrętką pół-okrągłą aż pojawi się wymagana wartość ,regulujemy i sprawdzamy kilka razy w ten sposób, że po pokręceniu linki przełączamy dźwignię biegów na "N" aby linka ustabilizowała się mechanicznie (siłownik wtedy pracuje) i z powrotem dać na "tiptronik" i odczytać wartość.
Należy uważać aby nie wykręcić nakrętki pół-okrągłej za gwint w stronę siłownika !
Kontrujemy linkę. Koniec.

Teraz adaptacja skrzyni biegów:

VAG , wybieramy w blokach 04 - nastawy podstawowe, dźwignia w "tiptronic"
Wprowadzamy klawiaturą 14 dla bloku 014 i potwierdzamy [Go!]
i czekamy na komendy w 1 polu
-1 pole powinno zmienić się z "WAIT" na "ADJUST", gdy to zrobi przesuwamy dźwignię na "D" i z powrotem na "tiptronik".
-1 pole zmieni się na "WAIT" teraz skrzynia przeprowadza nastawy, nic nie robimy, w polu 2 obserwujemy zmiany od 0 do 28, gdy skończy to
-1 pole wyświetli "-" dać dźwignię na (-) ok 5sek
-1 pole wyświetli "STOP" naciskamy pedał hamulca i dajemy dźwignię na (Stop) ok 5sek, puścić hamulec,
-1 pole wyświetli "KICKDOWN" - nacisnąć pedał gazu do końca,
-1 pole wyświetli "N" dać dźwignię na (N) puścić hamulec,
-1pole wyświetli "STARTMOT" uruchomić silnik na 15sek
-1pole wyświetli "SEARCHING" a następnie "IGN OFF" - dać dźwignię na (STOP) i wyłączyć zapłon na 15sek

Teraz sprawdzamy tzw punkt pełzania:

Uruchomić silnik, zaciągnąć ręczny, dźwignia na (N)
Wybieramy 02 -skrzynia
Bloki pomiarowe 08
kanał 025 i potwierdzamy [GO!]
-3 pole wyświetla wartość od 0 do 5, można ustawić tą wartość zaczynając od najwyższej cyfry do 0 w ten sposób, że naciskamy hamulec, dajemy dźwignię na (D) zwolnić hamulec na ok 3sek a następnie nacisnąć pedał hamulca na min 3sek itd powtarzamy aż pole 3 zmieni wartość na 0.


Wcześniej sprawdzamy błędy w skrzyni i jeżeli są jakieś to kasujemy.
Może się zdarzyć, że w czasie adaptacji wystąpi błąd RTFM a następnie numer tego błędu w polu 1 w czasie odliczania od 1 do 28 wtedy trzeba usunąć usterkę po odczytaniu tego błędu.

Silnik powinien być rozgrzany a napięcie na akumulatorze nie mniejsze jak 12,4V, w razie potrzeby podłączyć trzeba ładowarkę.

Mam nadzieję, że przyda się ta instrukcja dla obecnych i przyszłych użytkowników A2 1,2tdi .



Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 4 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pią 20:15, 29 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 10:58, 14 Sty 2014 Temat postu:

Elegancko Szczęśliwy przyklejam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
djtrebor
 
 


Dołączył: 19 Sie 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Giżycko

PostWysłany: Śro 13:21, 02 Mar 2016 Temat postu:

Witam czy ktoś z kolegów z wawy robił już adaptcję skrzyni i ewentualnie mógł by pomóc ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamBawaria
 
 


Dołączył: 27 Sty 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 23:47, 27 Lut 2019 Temat postu:

Witam.
Troszkę odkopię temat, ale instrukcja pierwsza klasa.
Wszystko wykonane krok po kroku i problemy z brakiem możliwości uruchomienia silnika na STOP minęły. Oklaski
Dziękuje @bogdand
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
A2tdi
 
 


Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:34, 18 Lis 2019 Temat postu:

Witam,
Jestem z Wilna i mam problem z Audi A2 1.2, u nas nie na wachowcow do tego auta.
Czy ktos moze mokazac kak odbyc adaptacje, ne jestem mechanikiem ale moge dac sobie rade, jezeli ktos wylozy video czy opisze wszystko obrazkach bende wdzieczny
Dziekuje

Opis adaptacji:

//
Clutch Travel Sender Adaptation
[Select]
[02 - Transmission]
[Measuring Blocks - 08]
Block 002
[Go!]
Remove connector from hydraulic unit.
Check field 2, specification is 1.8...2.0 V.
If the specification is not reached, adjust the Clutch Travel Sender (G162).
Re-attach connector to hydraulic unit.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Cycle ignition OFF/ON.
[Select]
[02 - Transmission]
[Fault Codes - 08]
[Clear Codes - 05]
[Done, Go Back]

Gear Actuator Adaptation
[Basic Setting - 04]
Block 014
[Go!]
1st field should change from WAIT to ADJUST.
Loosen the gear actuator nut and tighten it with zero-potential.
Switch selector lever in E or D and back to Tiptronic Mode.
1st field should show WAIT now, transmission now does some shifts, you can monitor them in field 2 (Range: 0...2Cool.
1st field should change from WAIT to (-), pull the selector lever to Minus and hold it for 5 seconds.
1st field should show STOP now, put the selector lever in position STOP and wait 5 seconds.
1st field should show KickDown now, floor the accelerator pedal completely (to kick down) and wait 5 seconds.
1st field should show N now, put the selector lever in position N.
1st field should show StartMot now, start the engine and let it idle 15 seconds.
1st field should change from SEARCHNG to IGN.OFF, put the selector lever in Position STOP.
Switch ignition off and wait 15 seconds.
In case there is an Error during the Basic Setting, the Measuring Value Blocks (MVB) will show RTFM! followed by a Number which describes the Reason why it failed.

7 = Potentiometer 2 for Gear Recognition (G240)
Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
8 = Potentiometer 1 for Gear Recognition (G239)
Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
9 = Reverse Light Switch (F4)
Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
10 = Potentiometer Values fluctuating during Measurement
Check the corresponding Potentiometers in Measuring Value Blocks (MVB) 015 to 018
Check Fault Codes (repair if necessary) and Perform Basic Setting again
11 = Potentiometer Values
Check the corresponding Potentiometers in Measuring Value Blocks (MVB) 015 to 018
Check Fault Codes (repair if necessary) and Perform Basic Setting again
12 = Gear Actuator incorrectly adjusted or measured values out of specification.
Potentiometer, Valves and Selector Finger at the Ball Heads for correct assembly and seating
Perform Basic Setting again after adjusting the Gear Actuator

Creep Point Adaptation
[Select]
[02 - Transmission]
[Measuring Blocks - 08]
Block 025
[Go!]
Start the engine, engage the handbrake and press the foot brake.
Put the selector lever in position E or D.
You can determine the number of creep points left in field 3. It should start at 5 and count down to 0.
Release the brake pedal for at least 3 seconds, press the brake pedal again and hold it for at least 3 seconds.
Repeat the last step until field 3 shows 0.
If the specified value in field 3 is not reached, check fault codes and perform basic setting again.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

//



Ale nie wiem co musze reguliowac, co odlaczyc, bo to jest wazne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez A2tdi dnia Pon 21:35, 18 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:47, 19 Lis 2019 Temat postu:

Witaj.
Sprawdź najpierw jakie jest napięcie na wysprzęgliku, Te magiczne 1,8V nie zawsze da się ustawić aby adaptacja się udała, czasami trzeba ustawić np. 1,4V lub mniej. Może w Twoim przypadku nie trzeba ustawiać tego napięcia.
Przed adaptacją skrzynia biegów musi być sprawna a błędy w sterowniku skasowane jeżeli są i nie da się skasować to adaptacja nic nie pomoże i auto zostanie unieruchomione.
Napisz jakie masz problemy jeżeli są czy tylko chcesz zrobić adaptację sprzęgła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
A2tdi
 
 


Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:03, 19 Lis 2019 Temat postu:

Problem jest ze odpalia na N, na STOP neodpalia.
A wylanczsz na STOP, to tedy gasne.
Mechanik zrobil mi adaptacje, nie bylem przy jego, to niewiem jak robil.
VAG COM pokazuje 1.86 V.
Chcem sam sprobowac adaptacje ale nie wiem nekturych czynosci, co czeba reguliowac zeby wystavic te Volty, gdzie to znajduje sie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
A2tdi
 
 


Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:18, 19 Lis 2019 Temat postu:

Jeszcze niewiem jak to zrobic;

Remove connector from hydraulic unit.
Check field 2, specification is 1.8...2.0 V.
If the specification is not reached, adjust the Clutch Travel Sender (G162).
Re-attach connector to hydraulic unit.

Potem jak robi sie adaptacje czy wszystko jest tak pozostaje czy trzeba wszystko zskrecic , zlaczyc i wtedy robic adaptacje?

I jeszcze niewiem jak to wystawic:

Loosen the gear actuator nut and tighten it with zero-potential.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez A2tdi dnia Wto 20:19, 19 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:39, 19 Lis 2019 Temat postu:

W moim pierwszym poście opisującym adaptację opisałem, jak ustawia się napięcie 1,8V na wysprzęgliku hydr.
Wysprzęglik jest zamontowany na górze skrzyni biegów, dostęp do niego jest jest trudny. Jak zajrzysz na łapę wyciskową sprzęgła to zobaczysz linkę od wysprzęglika. Linka jest na końcu zagwintowana w osi linki. Na gwincie jest nakrętka kontrująca taki półksiężyc który zapiera o łapę wyciskową sprzęgło. Aby regulować napięcie na potencjometrze wysprzęglika należy kręcić linką lub ten półksiężyc po wcześniejszym poluzowaniu nakrętki kontrującej kluczem nr 13, aby kręcić linką to trzeba mieć klucz nasadowy nr 10 i zakładamy na koniec linki bo tam jest zagwintowana gwint fi 8. Dostęp do końca linki jest utrudniony zabudową pompy ABS i klucz nasadowy celujemy przez otwór w podstawie tej pompy ABS. Po regulacji kontrujemy nakrętkę do półksiężyca.
Zero-potential ustawia się wtedy jak wymieniamy wybierak hydrauliczny - mechanizm hydrauliczny do przełączania biegów i podczas adaptacji robi się korektę położenia cięgna na wybieraku luzując nakrętkę na czopie i wtedy cięgno ustawia się w położenie zerowe czyli ustawia w pozycję neutralną część mechaniczną przesuwek zmiany biegów w środku skrzyni. Tutaj jest manual jak to zrobić: [link widoczny dla zalogowanych] a tutaj pod nr 6 narysowany jest wysprzęglik [link widoczny dla zalogowanych]
W Twoim przypadku nie ma potrzeby robić 0-potential a to, że nie możesz odpalić silnika na Stopie tylko w pozycji N to prawdopodobnie koniec sprzęgła - należy wymienić i zrobić adaptację z tym, że po wymianie sprzęgła może być problem z adaptacją i wtedy należy zmniejszyć napięcie na np. 1,4V i powtórzyć adaptację.
Czasami nie odpala na Stopie jak ktoś pokręci linką wysprżęglika bez adaptacji albo linka jest za luźna - musi być lekko napięta.
Kręcąc linką w lewo zmniejszamy napięcie.
Jeżeli vag-com pokazuje 1,86V to nie ma potrzeby regulować chyba, że jest za luźna to wtedy trzeba napiąć do momentu aż poczuje się delikatny opór półksiężyca na dźwigni wyciskowej sprzęgło + adaptacja.
Tak wygląda wysprzęglik; [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Śro 18:27, 20 Lis 2019, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin