Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Prośba o ocenę logów satycznych 1.4 TDI (AMF)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 13:02, 29 Gru 2015 Temat postu:

Czy byłbyś w stanie zrobić krótki poradnik z rozbiórką N18 oraz wskazaniem czemu elektromagnes nie działa dobrze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:37, 29 Gru 2015 Temat postu:

W zaworze N18 jak i N75 na spodzie pod tłoczkiem znajduje się elektromagnes który jeżeli działa to popycha tłoczek do góry, można łatwo zdiagnozować czy działa podpinając na krótko do akumulatora, bez obaw można zamienić plus z minusem to nie ma znaczenia, po podpięciu słychać wyraźnie czy zawór "pyknie" czy nie (tylko trzeba się upewnić czy to "pyknięcie" to nie przeskakująca iskra z kabelka), wróciłem z auto złomu i jeżeli ktoś chce kupić używany to polecam brać ze sobą akumulator i sprawdzać na miejscu.

Przepływomierz wymieniłem też wcześniej na używany potwierdzam podchodzi wkład przepływomierza o numerze F00C 2G2 055 pisał o tym kolega sagemini (za 70PLN kupiłem 2 sprawdziłem oczywiście na miejscu vagiem czy działają)

wcześniej statyczne wyglądały tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
po wymianie przepływomierza i zaworu N18 tak (na zimnym silniku):
[link widoczny dla zalogowanych]

trepek czy przy naszych silnikach podczas testu zaworu EGR 03 BS na pewno ma się on otwierać na 100% i zamykać na 0%? bo w innym temacie jako przykład podałeś logi nie wiem czy swoje czy czyjeś i tam stopień otwarcia EGR jest taki sam jak mój na otwartym jest 64.5 a na zamkniętym 19.9, podaje temat i te logi:
http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-6-png-a-font-size-2-color-6a0303-diagnostyka-vag-font,12/logi-mojej-niuni-prosba-o-analize-1-4-tdi-amf,1288-40.html
[link widoczny dla zalogowanych]
Właśnie u ciebie na otwartym te wartości przepływu spadają bardziej niż u mnie(i tak powinno raczej być), na zamkniętym mamy podobnie, może to wina zimnego silnika choć nie sądzę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Nie 19:08, 10 Sty 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:10, 31 Sty 2016 Temat postu:

Witam, bardzo proszę o ocenę logów dynamicznych turbosprężarki Skoda Octavia I 2004r. 110KM zmienna geometria turbiny (dwa pomiary w jednym przypadku turbo mocno przeładowuje i samochód wpada w tryb awaryjny w drugim jest w miarę ok)

[link widoczny dla zalogowanych]

Otóż turbosprężarka była czyszczona i do tej pory było ok, ale dzisiaj sąsiadowi znowu wpadła przy ok 3500obr w tryb awaryjny, do tego był problem z odpaleniem.
Czy problem może wynikać z awarii zaworu N75 bo jak sprawdzałem na krótko to nie było słychać wyraźnego "pykania" zaworu.
Czy przy odpaleniu ten zawór podciśnieniowy przy turbinie sterujący dźwignią powinien przyciągać tą dźwignię całkowicie a w miarę dodawania gazu popuszczać(bo tak to teraz działa)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 15:27, 31 Sty 2016 Temat postu:

Na tym zdjęciu [link widoczny dla zalogowanych] jasno wynika, że powinno być odwrotnie niż w tej octavii i pewnie dlatego turbo mocno przeładowuje tylko pytanie dlaczego gruszka regulacyjna działa odwrotnie, ciekawe czy klapa gasząca działa prawidłowo i stąd problem rozruchu silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:20, 31 Sty 2016 Temat postu:

Możliwe że jest coś nie tak z tą dźwignią od turba ale czy na pewno to nie wiem. Wystarczy inny układ dźwigni i wówczas wszystko się zmienia odwrotnie jak na zdjęciu.
A czy istnieje taka możliwość że jak zawór N75 zatnie się w jakiejś pozycji to mogą być problemy z klapą gasząca?

Ok wszystko ładnie opisane tutaj (wynika z tego że coś w tej octavi sąsiada jest nie tak)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Nie 17:56, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:27, 31 Sty 2016 Temat postu:

Jutro z ciekawości sprawdzę jak to jest w mojej A2 bo też mam turbinę ze zmienną geometrią ale pewnie jest tak samo bo zasada działania jest taka sama.
O ile dobrze pamiętam to można zamienić na próbę zawór N18 od sterowania EGR z zaworem N75.

Kiedyś poruszając problem spadku mocy w A2 1,2tdi był poruszony problem czy zapisuje się błąd gdy np jest zapieczona zmienna geometria i okazuje się, że nie zawsze wystąpi błąd. Błąd wystąpi tylko wtedy jak sztanga zostanie wciągnięta i nie wróci i wtedy silnik wejdzie w tryb pracy awaryjnej ponieważ będzie przeładowany, jeżeli sztanga zapiecze się gdy będzie wysunięta z gruszki to po prostu silnik nie będzie prawidłowo doładowany i nie osiągnie swojej mocy ale sterownik nie zapisze błędu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Wto 12:55, 02 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:10, 31 Sty 2016 Temat postu:

Obstawiam zawór N75 uszkodzony lub tłoczek w nim się już co jakiś czas przycina, bo nie słychać pykania jak podpiąłem na krótko. Widocznie już ciężko pracuje tłoczek w środku i raz na jakiś czas się przycina. Jutro porównam odgłos jaki wydaje mój zawór w A2 z jego i zobaczymy jaka będzie różnica. Ewentualnie nie wiem czy można założyć mój z A2 do Octavi jak piny spasują?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 13:00, 02 Lut 2016 Temat postu:

Sprawdziłem dzisiaj jak działa regulacja zmiennej geometrii w turbosprężarce i grucha wciąga dźwignię dopiero po dodaniu gazu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:43, 03 Lut 2016 Temat postu:

Skończyło się na tym że turbo zostało wyciągnięte i wyczyszczone ponownie. Po miesiącu od 1 czyszczenia było już w środku trochę nagaru (a dlaczego o tym później).
Po czyszczeniu turbiny samochód wchodził w tryb awaryjny nadal. Dopiero po zdjęciu wężyka z EGR jest ok. Zawór N18 jest niesprawny i EGR widocznie był cały czas otwarty, i prawdopodobnie silnik miał przez to podwójne doładowanie od turbiny i od wlatujących do silnika przez otwarty maksymalnie zawór EGR spalin (dlatego tyle nagaru w turbinie)
Tak sobie to tłumaczę nie wiem czy takie coś jest możliwe?
W każdym bądź razie po odpięciu wężyka od EGR jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:21, 05 Lut 2016 Temat postu:

A jak to jest z tym cięgnem do zmiennej geometrii, bo ja już zgłupiałem. Czy w octavii grucha jednak wciąga cięgno na wolnych obrotach silnika czyli, że jest odwrotnie jak w moim 1,2tdi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:24, 05 Lut 2016 Temat postu:

Tak po odpaleniu w octavii wciąga cięgno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:21, 10 Mar 2016 Temat postu:

Proszę o ocenę logów dynamicznych pompy wtryskowej Octavii I (drugi pomiar prawidłowy):
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:43, 10 Mar 2016 Temat postu:

Pompa ledwo ledwo ale jeszcze daję radę. Można delikatnie ciśnienie w niej podnieść.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:45, 14 Mar 2016 Temat postu:

Dlaczego ledwo ledwo, aż tak źle??? Kąt wtrysku nie zmienialiśmy, pisałeś trepek wcześniej że jest przestawiony.
Czy przez pompę może przeładowywać turbo bo czyszczone drugi raz i dalej przeładowuje. Jednak to nie przez EGR przeładowywało bo zaślepione i dalej to samo, zaworki n75 i n18 wymienione.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 23:17, 14 Mar 2016 Temat postu:

Nie widzę logów statycznych 000 i 001 (000 można zlogować albo zrobić screena w Basic Settings) więc nie odpowiem teraz jaki jest kąt wtrysku w tej Octavii.

A wydolność pompy widać po dynamicznym kącie wtrysku w stosunku do wymaganego (dynamicznego) kąta wtrysku oraz stopnia użycia zaworów N108. Tutaj aby dynamiczny kąt wtrysku nadążył za zaleceniami ze strony ECU, N108 działa na ponad 80% swoich możliwości (gdzie 90% jest górną granicą powyżej której ECU nie jest w stanie sterować).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:39, 15 Mar 2016 Temat postu:

Aha to wiem już coś więcej, a czy istnieje taka możliwość że sam zawór N108 może być przyczyną takich kiepskich wyników logów dynamicznych czy raczej cała pompa do regeneracji?
A na ile procent zazwyczaj działa zawór N108, lub jak jest np. nowa cała pompa?
Z tym kątem wtrysku chodziło mi o to że nadal jest zły gdzieś w granicach 45 a powinien być około 55.
Aha i co się dzieje jeżeli N108 przekroczy 90%, wyskoczy błąd czy wejdzie w tryb awaryjny?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Wto 23:43, 15 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 8:09, 16 Mar 2016 Temat postu:

Cytat:
Aha to wiem już coś więcej, a czy istnieje taka możliwość że sam zawór N108 może być przyczyną takich kiepskich wyników logów dynamicznych czy raczej cała pompa do regeneracji?


Jeśli zaworek jest brudny to może być przyczyną. Pompa nie wymaga regeneracji lecz drobnego podbicia ciśnie lub (ale to niżej odpowiem aby trzymać się chronologii Twoich zapytań).

Cytat:
A na ile procent zazwyczaj działa zawór N108, lub jak jest np. nowa cała pompa?

Nigdy nie jeździłem samochodem z wzorcowo dzialającą pompą ale myślę, że to okolice 60%.

Cytat:
Z tym kątem wtrysku chodziło mi o to że nadal jest zły gdzieś w granicach 45 a powinien być około 55.

Popraw statyczny kąt wtrysku bo jak masz opóźniony kąt to ECU musi ciągle używać zaworka N108 i podbijać kąt wtrysku do właściwego (później braknie zakresu regulacji aby dynamicznie podbijać kąt, tak jak u Ciebie :-) ).
Kąt wtrysku ustawiaj patrząc się cały czas na odczyty w grupie BS, grupa 000.

Cytat:
Aha i co się dzieje jeżeli N108 przekroczy 90%, wyskoczy błąd czy wejdzie w tryb awaryjny?

Nie pokaże się nic, błędu też nie będzie. Silnik będzie jedynie słabszy w górnych obrotach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:49, 16 Mar 2016 Temat postu:

Dzięki trepek za informacje przekaże twoje informacje znajomemu ale raczej na razie ma pilniejszy problem bo turbo ciągle przeładowuje i nie wiadomo czemu, czyszczone już 2 razy, zaworki n18 i n75 wymienione. Będziemy chyba próbować regulować długość dźwigni od turba, lub ewentualnie istnieje możliwość że turbo było regenerowane niewłaściwie bo w środku wyglada ładnie jak po regeneracji.
A czy istnieje możliwość że przez uszkodzony lub niewłaściwy czujnik ciśnienia doładowania (ten przy intercoolerze) lub intercooler z innego samochodu bo ma z 2.0 TDI może turbo przeładowywać?(raczej nie ale warto zapytać)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin