Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Test zaworu EGR

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:00, 09 Wrz 2012 Temat postu: Test zaworu EGR

Witam i pozdrawiam.
Proszę o pomoc w jaki sposób mam zrobić test zaworu EGR.
Adaptacja zaworu w VAG COM wyszła pomyślnie. Interesuje w jaki sposób robi się test tego zaworu.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:41, 09 Wrz 2012 Temat postu: Re: Zawór EGR

tobi71 napisał:
Witam i pozdrawiam.
Proszę o pomoc w jaki sposób mam zrobić test zaworu EGR.
Adaptacja zaworu w VAG COM wyszła pomyślnie. Interesuje w jaki sposób robi się test tego zaworu.
Pozdrawiam.


grupa 74: (adaptacja na basic - nastawy podstawowe)
pole 1 położenie 0 zaworu: wartość 0,3 do 1,3V (zamknięty)
pole 2 położenie 100% zaworu: wartość 2,9 do 4,6V (100% otwarty)
pole 3 polozenie aktualne zaworu: wartośc 0,3 do 4,6V zależy od stanu zaworu: widać w trakcie jazdy jak załączy zawór, normalnie powinno być jak w polu 1 do czasu załączenia.
pole 4 stan adaptacji: prawidłowa lub nie.
Złe wartości napięć poza zakresami w ktorymkolwiek polu - uszkodzony zawór lub połączenia elektryczne.

Testowanie zaworu grupa 75 (basic)
pole 1 obroty silnika
pole 2 podcisnienie w kolektorze 240-420 w zaleznosci od rozgrzania silnika
pole 3 róznica podciśnienia po zadziałaniu zaworu minimum 50
pole 4 stan testu: włączony/wyłaczony test ok/test nie ok.
Zły wynik testu - poniżej 50 - zatkane rury EGR, zle założony zawór, zatkany zawór, zatkany wylot z kolektora wydechowego do EGR np. kawałki blachy ze stopionego katalizatora wstępnego w kolektroze wydechowym latają po instalacji.

Aby załączyć test rozgrzej silnik ponad 80stopni i na postoju uderz w pedał gazu 5 razy az do uzyskania maksymalnych obrotów, test powinien się uruchomić, jezeli sie nie uda załączyć, zrobi to sam w trakcie jazdy - najlepiej trasa i jazda ze stała prędkościa obrotową, obserwujesz 75 w zwyklym trybie nie basic-nastawy podstawowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:06, 20 Paź 2012 Temat postu:

PinkFloyd mógłbym Cię prosić o info jak wykonać vagiem 311-2 adaptację egr?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:14, 20 Paź 2012 Temat postu:

grom546 napisał:
PinkFloyd mógłbym Cię prosić o info jak wykonać vagiem 311-2 adaptację egr?


[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Select Group 074.
[Go!]
MVB 074.1: Min Position in Volts
MVB 074.2: Max Position in Volts
MVB 074.3: Potentiometer voltage
MVB 074.4: Adaption status: (Run/OK/etc)
[Switch to Basic Settings]
MVB 074.4: Adaption status: (Run) then it should change to (ADP OK)
[Switch to Measuring Blocks]
[Close Controller, Go Back - 06]

Special Notes:

* For ECU's using ME 7.5, the coolant temp needs to be between 10 and 50 °C.
* In case the adaptation fails switch OFF the Ignition for 30 Seconds, then switch it ON and try again.


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:18, 22 Paź 2012 Temat postu:

A dla naszego modelu trzeba spełnić te 10C-50C ? Może jeszcze inne wymagania ? Robić na wyłączonym silniku ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 8:32, 23 Paź 2012 Temat postu:

Na początek dobrze jest wykasować nastawy podstawowe.

01 - Silnik
login 12233
potem adaptacje
potem w kanał 00 wartość 0
testuj zapisz i gotowe.

robisz adaptacje przepustnicy i EGR na wyłaczonym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Datex
 
 


Dołączył: 12 Mar 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:46, 07 Cze 2021 Temat postu:

Witam, a ja mam następujący problem. Co jakiś czas wywalało mi błąd czujnika w kolektorze ssącym szczelność sprawdzona przepustnica wyczyszczona i egr również no i właśnie z tym EGR jest teraz problem. Adaptacja przepustnicy ok, ale EGR ciągle wyskakuje ERROR i błąd EGR-a związany z tym, że nie chce zrobić adaptacji. Przed czyszczeniem i po czyszczeniu nie było ERROR tylko OK, ale po próbie adaptacji mam właśnie wyżej wspomniany problem. Co może być nie tak ? Adaptacja przeprowadzana wedle instrukcji. Dodam tylko, że podczas adaptacji nie słyszę zaworu EGR. Czy możliwe jest, że to EGR był powodem wywalania błędu map sensora bo nie działał i cały czas był w pozycji zamkniętej a podczas adaptacji wyskoczył ERROR i to zapisało się w sterowniku i mam teraz błąd EGR-a którego nie da się skasować. Ktoś coś pomoże ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin