Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Akumulator

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:25, 26 Paź 2014 Temat postu:

Berthold dobrze mówi - zanim jednak zaczniesz wymontowywanie akumulatora to profilaktycznie sprawdź czy Ci wkładka działa i czy jesteś w stanie ją przekręcić kluczykiem Szczęśliwy - jak się przez kilka lat korzysta tylko z pilota to mogą być problemy z zapieczonym zamkiem (u mnie z kolei wkładkę uszkodził jakiś pajac, jak mi chcieli auto "pożyczyć" to zamek wyłamano - partacze Szczęśliwy )
W razie czego zawsze pozostaje Ci podanie napięcia na śrubę alternatora, albo przecięcie wiązki elektrycznej z bagażnika i otwarcie auta z kluczyka - oba sposoby były opisane na forum, autorem pierwszego jest Pink.

PS. U mnie aku tez ledwo zipał przy pierwszej chłodniejszej nocy, też mam chyba oryginalny. Szykują się wydatki, ale poczekam aż ze sklepów poschodzą z półek leżakujące od kilku miesięcy aku i po pierwszym ataku zimy przyjdzie świeża partia towaru Szczęśliwy - Pink pisał jak sprawdzić czy aku w sklepie jest wart uwagi, napięcie w spoczynku powinno być powyżej 12,6 V zdaje się powinno być. Tylko nie każdy sprzedawca pozwala mierzyć przez zakupem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 12:28, 26 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:27, 26 Paź 2014 Temat postu:

U mnie dla ciekawości w innym aucie po 14 dniach nieużytkowania na klemach pokazalo 12,56v jak na taki okres wg mnie rewelka , tylko trzeba pamiętać ze przed pomiarem samochod musi byc uśpiony tzn. Jego elektronika, jedno chociaz światełko zaniży wartości, po 30 minutach jazdy na drugi dzień 12,69 v

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:33, 26 Paź 2014 Temat postu:

sagemini napisał:
naprzemiennie gasło i zapalało się oświetlenie w kabinie


Sprawdź błędy w komforcie, takie zachowanie to typowa usterka mikro-wyłącznika zamka. Przy włączonym zapłonie sprawdź wszystkie drzwi włącznie z klapą bagażnika czy zapala się światło w kabinie, czy na fisie masz info. o otwartych drzwiach lub dźwięk niezgaszonych światłach zewnętrznych, otwieraj i zamykaj poszczególne drzwi kilkukrotnie.

sagemini napisał:
Dziś zmierzyłem też napięcie na zaciskach akumulatora i po nocy było to dokładnie 12,2 V Borykam się jeszcze dodatkowo z problemem podwyższonych obrotów zaraz po odpaleniu auta na mrozie.


Po mini. 2 godzi. spoczynku w pełni sprawny aku. powinien mieć co najmniej 12.5V.
Wysokie obroty przy zimnym silniku to raczej norma ale jak wysokie przy 1.4 TDi AMF to nie wiem.
W mojej benzynie na zimnym to 1000 obr. przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, po rozgrzaniu to 650 obr.
1.4 AMF obroty na jałowym i ciepłym silniku powinny wynosić od 850 do 1050 obr. zależy od ilości włączonych odbiornikach włącznie z klimą.

Mój aku. również jest od nowości 13 lat, napięcie to 12.3V. Auto odpala normalnie ale na okres zimowy stwiam pod prostownik na parę godzinek Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 12:34, 26 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 17:02, 02 Gru 2014 Temat postu:

akuś nowy ale rozrusznik dalej kręcił słabo więc z powodu mrozu oddałem do warsztatu elektrycznego co rzadko robię i za wymianę bendixa oraz szczotek skasował 380 zł a na allegro rozruszniki nowe po 250 zł- chodzą co za ludzie wiecznie mało

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Wto 17:02, 02 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel7373
 
 


Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:53, 29 Cze 2016 Temat postu:

stary temat ale co powiecie na to?
[link widoczny dla zalogowanych]
albo na to?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 6:09, 30 Cze 2016 Temat postu:

po kilku kupionych akusiach z górnej półki doszedłem do wniosku że najtańsze są przeważnie trwalsze od tych pierwszych , jakoś to dziwne ale w tych nowoczesnych za dużo kombinują z ekologią i dupa z tego się robi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 16:18, 13 Paź 2016 Temat postu:

Rozglądam się za nową bateryjką, 14 lat wytrzymała ori ale przyszedł już na nią czas. Pytanie kupować aku z lewym plusem, czy nie ma to znaczenia ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:31, 13 Paź 2016 Temat postu:

Raczej biegunowość jak w oryginale chyba, że chcesz mieć problem z podłączeniem (długość kabli)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 18:27, 13 Paź 2016 Temat postu:

To szukam plusa z lewika Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:27, 13 Paź 2016 Temat postu:

frozenstaw napisał:
14 lat wytrzymała ori

Jestem pod wrażeniem. Czyli oryginalny kilkuletni lepszy od nowege jakiegos tam ze sklepu. Pokłony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:40, 13 Paź 2016 Temat postu:

Wbrew pozorom nie takie łatwe jest znalezienie odpowiedniego aku w rozsądnych pieniądzach, pasującymi parametrami do tego z wysyłką. Mam już mętlik, jutro drugi dzień poszukiwań.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:33, 13 Paź 2016 Temat postu:

Ja też mam od nowości od 2001 roku Szczęśliwy
I działa Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:33, 14 Paź 2016 Temat postu:

U mnie tez jeszcze siedzi ori :-)

A co do tego, ze super wypasione nowe aku szybko padaja - to sa akumulatory, ktore przystosowane sa do tego, ze ciagle sie je troche doladowuje i rozladowuje (np. obciazenia wynikajace z systemow gaszacych silnik w korkach i ponowny rozruch). Nie sa wytrzymale jest samochodu uzywa sie powiedzmy raz na tydzien ale kilka h ciagle.

Cos jak z bateriami w smartfonach - mozna je co chwile doladowywac i nic sie im nie stanie ale jak raz rozladuje sie je do 0% to traca na pojemnosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 17:48, 22 Paź 2016 Temat postu:

Nowa bateryjka już w aucie. Wybór padł na:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:53, 22 Paź 2016 Temat postu:

Mam tej firmy już 2 lata jest Ok!

http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-5-png-a-font-size-2-color-6a0303-elektryka-font,9/jaki-akumulator-kupic,2336.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:15, 22 Paź 2016 Temat postu:

I oby jak najdłużej śmigał Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:14, 24 Paź 2016 Temat postu:

Jak określić rok produkcji oryginalnego aku Varta? Do 2010 to wiem.
A po 2010?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzydkimech
 
 


Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:05, 09 Sty 2017 Temat postu:

Panowie, potrzebuje waszej opinii. Zastanawiam się nad zakupem któregoś z tych akumlatorów do mojej Audi A2 1.4 tdi:
Bosh S4 S4009 12V 74Ah 680A
lub
VARTA BLUE DYNAMIC E12 74AH 680A

Prąd rozruchowy jest 680 A, więc teoretycznie wystarczający, tylko ta pojemność 74 Ah mnie trochę martwi. Wcześniej pisaliście że ta wartość powinna być w przedziale 77-84 Ah.

Czy lepiej w takim razie kupić coś takiego?
VARTA F17 80Ah 740A

Czekam na wasze opinie i z góry dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zine5
 
 


Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 87
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nekla
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:17, 09 Sty 2017 Temat postu:

jak już to najlepiej taki:
BOSCH SILVER S5 77 AH 780A
a taki max wchodzi:
BOSCH SILVER S5 85AH 800A


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Orzechsk8
 
 


Dołączył: 23 Cze 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:47, 17 Kwi 2020 Temat postu:

Witam panowie, odświeżam temat akumulatora. W moim Audi 1.4 16V 2001, jest zamontowany obecnie taki: 12V / 55 Ah / 570A
Pytanie mam do was czy jest to wystarczająca moc, dostałem info od mechanika że w zupełności wystarczy i w tych silnikach powinno się montować max 60 Ah. Dzięki z góry za informację Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin