Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

alternator / akumulator

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kkriss81
 
 


Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chotomów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:00, 28 Lis 2016 Temat postu: alternator / akumulator

Witam

1. Czy napięcie ładowania alternatora jest zależne od stanu naładowania akumulatora?

Mój aku ma tylko 10,5 V, po włączeniu silnika ma 12,5 (więc chyba kończy się alternator).
Dorobiłem dodatkową masę do akumulatora ale bez zmian.

Teraz muszę w końcu wyjąć akumulator i dobrze go naładować
2. Czy można wlać za dużo wody destylowanej? Ja nie wlać za dużo?

3. Czy z opisanych napięć alternator jest do wymiany, czy coś jeszcze mogę sprawdzić?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:28, 28 Lis 2016 Temat postu: Re: alternator / akumulator

kkriss81 napisał:
Witam

1. Czy napięcie ładowania alternatora jest zależne od stanu naładowania akumulatora?

Mój aku ma tylko 10,5 V, po włączeniu silnika ma 12,5 (więc chyba kończy się alternator).
Dorobiłem dodatkową masę do akumulatora ale bez zmian.

Teraz muszę w końcu wyjąć akumulator i dobrze go naładować
2. Czy można wlać za dużo wody destylowanej? Ja nie wlać za dużo?

3. Czy z opisanych napięć alternator jest do wymiany, czy coś jeszcze mogę sprawdzić?

Pozdrawiam


1 - nie - powinno być w przedziale 13,8 do 14,2
2 - nie - powinien być znacznik pod każdą zakrętką
3 - tak - sprawdź przewody Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kkriss81
 
 


Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chotomów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:36, 28 Lis 2016 Temat postu:

2. pod zakrętkami są znaczniki? kurcze nigdy nie zwróciłem uwagi..

3. ale jakie przewody sprawdzić, alternatora? - gdzie i jak podłączyć miernik?

4. Czy po wyjęciu akumulatora będę musiał coś adaptować w samochodzie (np. przepustnicę czy egr)? Bo kabelek zamówiłem jakiś czas temu, ale z chin długo idzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kkriss81 dnia Pon 10:44, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:48, 28 Lis 2016 Temat postu:

Oryginalny aku Varty jest bezobsługowy, sprawny powinien mieć minimum 12V.
Najlepiej naładuj go prostownikiem, nic nie musisz adoptować jedynie ustawić czas w zegarach no i oczywiście musisz znać kod do radia jeżeli masz oryginał.
Jeżeli masz takie samo napięcie ładowania mierząc przy aku i przy samym alternatorze to do regeneracji. Szczotki, regulator może też sprzęgiełko jeżeli jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kkriss81
 
 


Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chotomów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:17, 28 Lis 2016 Temat postu:

Akumulator mam nieoryginalny 85Ah, firmy nie pamiętam ale jest obsługowy.

Jak sprawdzić napięcie ładowania przy alternatorze?
Kanał mam, tylko jak/gdzie przyłożyć miernik?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kkriss81 dnia Pon 14:43, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:10, 28 Lis 2016 Temat postu:

Dostaniesz się od góry.
Masa i jak na fotce pod plastikową osłoną nakrętki plus on idzie bezpośrednio do rozrusznika i plusa akumulatora.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 18:25, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 20:51, 29 Lis 2016 Temat postu:

Audi A2 napisał:
Oryginalny aku Varty jest bezobsługowy, sprawny powinien mieć minimum 12V.
Najlepiej naładuj go prostownikiem, nic nie musisz adoptować jedynie ustawić czas w zegarach no i oczywiście musisz znać kod do radia jeżeli masz oryginał.
Jeżeli masz takie samo napięcie ładowania mierząc przy aku i przy samym alternatorze to do regeneracji. Szczotki, regulator może też sprzęgiełko jeżeli jest.

powiadasz że jak są takie same napięcia na aku i altku to altek do regeneracji ? ja 3 lata temu miałem problem a w zasadze do dziś go mam , po drodze nowy akuś 350 zł rozrusznik do reneneracji też coś ok 300 zł a auto jak postoi dwa trzy dni to kiepsko kręci , zaprzestałem szukania tylko co parę dni podłączam prostownik automatyczny , oczywiście to był brak czasu a nie brak chęci Wstydź się, nieładnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:39, 29 Lis 2016 Temat postu:

berthold61 napisał:
powiadasz że jak są takie same napięcia na aku i altku to altek do regeneracji ?


Kolega napisał, że ładowanie przy akumulatorze ma 12,4V jeżeli przy altku jest takie same to tam jest problem musi być minimum 13,8V.
Jeżeli byłoby wyższe aniżeli przy aku to tak jak adamon napisał problem z przewodami i połączeniami.

Robiłeś jakiś testy czy pobiera Ci prąd jakieś urządzenie? Tu musi tkwić problem u Ciebie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 18:30, 30 Lis 2016 Temat postu:

Audi A2 napisał:
berthold61 napisał:
powiadasz że jak są takie same napięcia na aku i altku to altek do regeneracji ?


Kolega napisał, że ładowanie przy akumulatorze ma 12,4V jeżeli przy altku jest takie same to tam jest problem musi być minimum 13,8V.
Jeżeli byłoby wyższe aniżeli przy aku to tak jak adamon napisał problem z przewodami i połączeniami.

Robiłeś jakiś testy czy pobiera Ci prąd jakieś urządzenie? Tu musi tkwić problem u Ciebie.


to ja mam chyba coś innego bo na pracującym silniku jest te 14,2 v i to samo na akumulatorze , przewody i połączenia sprawdzone


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:52, 30 Lis 2016 Temat postu:

Kolego berthold61 napisz o co Ci chodzi, ładowanie masz wzorowe!
Jak już pisalem jeżeli masz nowy aku a po 3 dniach siada co nie powinno mieć miejsca po tak krótkim czasie, musisz sprawdzić wszystkie odbiorniki itp. czy nie pobierają prądu na postoju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 19:55, 30 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 22:07, 30 Lis 2016 Temat postu:

Amperomierz wpiąć między kleme + a przewód zasilający i sprawdzić jaki jest pobór prądu na wyłączonym silniku (bez kluczyka w stacyjce) po ustabilizowaniu sie amperow.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 9:18, 01 Gru 2016 Temat postu:

mnie to raczej wygląda na to że altek niby ładuje ale nie do końca ładuje akumulator , może sprzęgiełko na wyższych obrotach przepuszcza , kiepsko było z czasem więc tak to jakoś zawalam , dodam że z zawodu i praktyki jestem elektrykiem , heehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 10:04, 01 Gru 2016 Temat postu:

Wpiecie amperomierza to minuta roboty. Proszę Cię...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 17:10, 01 Gru 2016 Temat postu:

trepek napisał:
Wpiecie amperomierza to minuta roboty. Proszę Cię...


zrobię to , chyba miernik nie strzeli bo on tylko 10 amper mierzy , zobaczymy co i jak , jutro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:39, 01 Gru 2016 Temat postu:

Jak będziesz chciał zapłon włączyć to strzeli :-) Bo świece zaczną grzać i pyk, pójdzie 60A.
Przy wyłączonym silniku i wyjętym kluczyku pobór prądu powinien wynosić ok 0.2A albo i mniej. Tyle potrzebuje ECU to mierzenia czasu i inszych pierdułek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karol208
 
 


Dołączył: 22 Lis 2020
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 9:41, 18 Gru 2021 Temat postu:

Witam
Mam pytanie czy Jest możliwość zmiany alternatora na większy.
Obecnie mam w 1.4 benzyna 90A
Chciałbym włożyć 140A np z diesla. Czy mocowania będą pasować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin