Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

awaria wycieraczki

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Stefan S.
 
 


Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:53, 14 Lut 2017 Temat postu:

Zdążyłem zakończyć zabawę przed odpowiedzią i już wiem, że ta przerwa ma być, bo działa wszystko jak trzeba Szczęśliwy Poodginałem styki, wyczyściłem smar (trochę zostawiając na końcówkach 3 styków) zasilikonowałem obudowę i wydaje się git. Oby już do tematu nie wracać nigdy!

Zdjęcie i tak dodam. A więc zgodnie z instrukcją:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stefan S. dnia Wto 21:03, 14 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stefan S.
 
 


Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:46, 04 Kwi 2017 Temat postu:

Witam.

W wyniku zbyt mocnego dokręcenia pękło większe ramię wycieraczki (przy śrubie dokładnie na pół). Smutny

Chciałem się poradzić, czy coś takiego można zaspawać? Jeśli nie to jakie kupić: czy ramię wycieraczki jest takie samo do każdej A2 i czy są do nabycia jakieś nowe, czy tylko używane?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 11:59, 04 Kwi 2017 Temat postu:

Pewnie zaspawać się da.

Co do kupna ramienia to istnieją dwie wersje (różnią sie uchwytem mocującym wycieraczkę). Można kupić nowe ramię, ostatnio kupiłem takie w ASO. Tylko cena... 350zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stefan S.
 
 


Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:49, 04 Kwi 2017 Temat postu:

Może ma ktoś używkę na zbyciu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 6:42, 05 Kwi 2017 Temat postu:

Z używkami trzeba uważać aby ramię wycieraczki nie było zbyt blisko szyby. Trzeba się o ten szczegół dopytywać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mietlakov
 
 


Dołączył: 09 Cze 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:44, 09 Cze 2017 Temat postu: wycieraczki

Witam

Panowie i Panie jest taki temat że robiłem już wszystko z wyżej wymienionych sposobów tj. wyczyściłem silniczek w środku ze smaru dogiąłem styki, zdjąłem nawet gałkę od wycieraczek i napięcie podawane jest tylko z jednej strony tych "styków" we wtyczce też podaje napięcie tylko na chwile.

Sam silniczek kiedy podłączyłem pod akumulator bezpośrednio działa tylko na dwóch stykach.

Pytanie - kupować nowy silniczek czy jeszcze coś sprawdzić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
keczu
 
 


Dołączył: 27 Lut 2016
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WZW
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:21, 28 Kwi 2018 Temat postu:

Stary temat ale mnie dopadł teraz. Według mnie te niby pęknięte blaszki powinny być złączone. U mnie był przez to brak masy na silniku. Po zlutowaniu blaszek silnik działa. Pewnie po podginaniu styk pomiędzy nimi się pojawia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CARISMA
 
 


Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 51
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koluszki/Łódź
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:59, 20 Maj 2018 Temat postu:

Drodzy koledzy, podzielę się z Wami moim przypadkiem. Zona zgłosiła mi kilka dni temu, że wycieraczki żyją swoim życiem. Olałem temat i postanowiłem spr wczoraj co z nimi, faktycznie robią co chcą, czasami chodzą nawet w pozycji wył. czasami stają w połowie szyby id itd. Przeczytałem kilka tematów nt wycieraczek w naszych bolidach, całe szczęście zacząłem od najmniej inwazyjnych rzeczy. Dorwałem się do podnóżka kierowcy w celu rekonesansu i szukanie dziwnego dźwięku dochodzącego stamtąd. Okazało się, że przekaźnik 602 był źle wciśnięty wystarczyło go dobrze wcisnąć i problem minął.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:20, 06 Lis 2018 Temat postu:

Kurde, otworzyłem obudowę silnika wycieraczek i wycieraczki przestał mi działać Neutral Wogóle na nic nie reagują. WTF?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MZ
 
 


Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:50, 23 Sty 2023 Temat postu:

Audi A2 napisał:
Przekaźników, bo są dwa szukaj w tym miejscu R2 i R3...




...a bezpiecznik od wycieraczek to nr.6



Witam.
Pomoże mi ktoś zlokalizować przekaźnik wycieraczek Audi A2?
Niestety załaczone zdjęcia nie działają, a wycieraczki stanęły na amen.
Z góry dziękuję.
MZ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 170
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 23:31, 26 Kwi 2025 Temat postu: padł silnik na najwyższym biegu i całkowicie nie reaguje

i mnie to teraz spotkało u mnie objaw to :

padł silnik na najwyższym biegu i całkowicie nie reaguje wycieraczka

co do demontażu to zrobiłem to bez demontażu tych wszystkich elementów Szczęśliwy co piszecie niestety wnerwiło mnie 1 ramię, a nie mam ściągacza.

mój sposób aby dostać się do silnika wycieraczki to kluczem ustawiam wycieraczkę w położeniu 45* na szybie i wtedy są wszystkie śruby mocujące widoczne i je płaskim kluczem odkręcam, a następnie w klucz 13 płaski walę i odkręcam silnik od mechanizmu, luzuję zaczep kabla z wtyczką i odłaczam wtyczkę i wyjmuję silniczek
Mruga

- po zdjęciu denka tak jak wszyscy pisali mnóstwo smaru w środku na stykach
- po spryskaniu WD40 i wytarciu i przetarciu papierem ściernym i zamknięciu pokrywy i sprawdzeniu na krótko na pinach gniazda z zasilaczem 200W 12V działają mi pary pinów :
4(brązowy) z 1 ( zielony 1 ) - wolne obroty czy tak ma być ?
4(brązowy) z 2 ( zielony 2 ) - szybsze obroty czy tak ma być ?
natomiast
para 4(brązowy) z 3 ( zielony 3 ) nie działa wcale / nie kręci Nic nierozumiem

a jak zrobię na krótko ( zdejme pokrywe ) to jak się patrzy od strony silnika są 3 piny żeńskie srebrne , po podaniu masy( brązowego = chyba dobrze mówię ?) na obudowę i daniu plusa z zasilacza na:
- styk 1 licząc od prawej to silnik kręci wolno
- styk 2 licząc od prawej to silnik kręci szybciej
- styk 3 licząc od prawej to idzie iskra i silnik nie kreci Nic nierozumiem

czy ten mój silniczek = 22 latek po prostu się już zużył ?? i najszybszego biegui już nie osiągnie czy ten przekaźnik robi ten najszybszy bieg i na krótko tego się nie da uzyskać ...?

Dodam że na pokrywie te 3 styki/blachy co są zatopione w pokrywie i przymocowane plastikowymi nitami są między sobą jakby połączone cienkimi blaszkami ( 4 szt ) tylko u mnie wszystkie te połączenia jakby sa pęknięte czy tak ma być czy mam je polutować aby wszystkie blachy były ze sobą zmostkowane?

może mi ktoś rozjaśnić jak powinno być ??
ma ktoś jakieś zdjęcie pinów na pokrywie od całkowicie działającego z 3 prędkościami ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1972
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 207 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:16, 27 Kwi 2025 Temat postu:

-pin 1, kolor przewodu zielono/biały, wolne obroty lub opcja przerywana.
-pin 2, kolor przewodu zielony, drugi stopień obrotów.
-pin 3, kolor przewodu zielono/czarny, ten pin służy do powrotu wycieraczki do pozycji spoczynkowej. Pokrótce jeżeli manetkę dasz na zero gdy wycieraczki nie będą na dole to na pin 3 przychodzi napięcie, aby wróciła do pozycji wyjściowej i zanika na silniku przez krańcówkę na tych okrągłych ślizgach.
-pin 4, kolor przewodu brązowy, masa.

W A2 są tylko 2 prędkości, manetka ma 4 pozycję.

-w dół jeden cykl pracy
-1 góra przerywany z dodatkowa regulacją częstotliwości
-2 góra ciągły wolny
-3 góra ciągły szybki

Zazwyczaj jest problęm ze słabą masą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 11:18, 27 Kwi 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 170
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:05, 09 Maj 2025 Temat postu: po regeneracji póki co działa

cześć

po przetarciu papierem ściernym i nożykiem styków / blach etc

ruszył silnik ... widać patyna miedziana /osad blokował prąd

po zmontowaniu narazie chodzi ciekawe jak długo wytrzyma pewnie póki nie włącze na max-a wycieraczek wtedy pewnie zarzyga się smarem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin