Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Kontrolka braku ładowania - alternator.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
max_mind
 
 


Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:54, 16 Paź 2014 Temat postu:

Z tego co wiem u kolegi przy kręceniu kierownicą lampka gaśnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:45, 17 Paź 2014 Temat postu:

Może dlatego, że wspomaganie pożera dużo "prądu".
Proponuję w takim razie sprawdzić co się stanie jak nie kręci się kierownicą, ale włączy się "mocne" odbiorniki prądu: np. ogrzewanie tylnej szyby i światła drogowe. Jeśli ikonka na zegarach zgaśnie to według mnie będzie to pierwszy sygnał, że altek jest "zbyt wydajny" (?) - możliwe, że instalacja nie jest do niego przystosowana. (co jest nieco dziwne, bo widziałem już przypadki osób, które alternator 70-75 A zmieniały na 120 A i było OK.).

Proponuję też sprawdzić czy masa na alternatorze jest OK i czy piny nie są zaśniedziałe (profilaktycznie preparat "kontakt" nie zaszkodzi Szczęśliwy )

PS. Czy ktoś sprawdzał z ciekawości jakie napięcie na klemach ma AMF/BHC przy silniku pracującym na wolnych obrotach obrotach i powyłączanych wszelkich odbiornikach prądu ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 9:05, 17 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:20, 14 Gru 2014 Temat postu:

beerkoff napisał:
Podbijam dla zainteresowanych.
Uszkodzone okazało się sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora - w miejsce uszkodzonego założone zostało nowe (co ciekawe kupiłem w opakowaniu Ruville , a w środku INA Szczęśliwy ). W momencie demontażu sprzęgiełko było całkowicie zablokowane - nie pełniło swojej roli. To chyba efekt tego szarpnięcia, które wystąpiło w trakcie problemów z ładowaniem jakie napotkałem poprzednio.


Temat już nie aktualny ale może kogoś zainteresuje artykuł firmy Gates o awariach sprzęgiełka jednokierunkowego w alternatorach i jakie są objawy w przypadku pierwszych oznak uszkodzeń itd. : [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1948
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:45, 14 Gru 2014 Temat postu:

Ciekawe jakie występują w naszych autach OWC czy OAD a może zależy to od silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:48, 14 Gru 2014 Temat postu:

Audi, VW i Mercedes stosowali sprzęgiełko jednokierunkowe OWC , pozostała grupa producentów zastosowała OAD który dodatkowo posiada sprężynę i amortyzuje drgania paska - https://www.youtube.com/watch?v=iUkJ00lc55o .
Sprzęgiełko OWC posiada wewnątrz wieloklin a OAD otwór na sześciokąt.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Nie 23:05, 14 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
paypal
 
 


Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:25, 28 Lip 2015 Temat postu:

Panowie, aby nie zakładać nowego tematu.
Pada mi alternator - strasznie szumi, jest bardzo głośny plus przy wyższych obrotach zapala się kontrolka ładowania.
Chciałem drania wymienić ale tu zdziwenie.
Wszedzie w tabelkach, intercars itd. do mojego silnika podchodzi altrnator 120a a dziś zerknąłem pod maskę a tam bydle 140A - pytanie czemu ?
Czy ktoś zmieniał na mniejszy 120A ? Widziałem tu na forum zmiane ze 120 na 140 ale na odwrót nie umiałem znaleźć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin