Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Moduł komfortu - rozmieszczenie i opis elementów.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 17:03, 14 Lut 2016 Temat postu: Moduł komfortu - rozmieszczenie i opis elementów.

Czytając forum można dojść do wniosku że moduł komfortu a w zasadzie problemy z nim związane są jednymi z najczęściej poruszanych tematów, przynajmniej jeśli chodzi o elektrykę.
Wpływ na to ma kilka czynników chociażby montaż w miejscu gdzie nie trudno o wilgoć czy też to że moduł komfortu w przeciwieństwie do ECU nie jest zamknięty w hermetycznej puszce.

Niestety w internecie w zasadzie brak rzeczowych informacji dotyczących napraw modułów komfortu tylko tematy typu: "nie mogę połączyć się z MK", "nie działają piloty" itp. i to w zasadzie w kółko wałkowane, jednym udaje się rozwiązać problem innym nie.

Ten temat nie jest prośbą o pomoc a zachętą do podzielenie się wiedzą przez osoby które takową posiadają a która na pewno przyda się i to nie tylko posiadaczom A2.

Ze swojej strony zamieszczam opis elementów wykonawczych - może komuś pomoże w przypadku naprawy.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wie ktoś może po jaką cho...rę do A2 jest tyle modeli tego modułu, czym się różnią (pomijam oczywiście to że wersję z końcówką: B, L, AB pracują na 315MHz) i czy rzeczywiście moduły z poza tabeli zamienników nie podejdą - sprawdzał to ktoś osobiście ?
Pytam z czystej ciekawości gdyż posiadam zgodny, sprawny zapasowy moduł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez azxxc dnia Pią 12:01, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:15, 09 Mar 2016 Temat postu:

Tak wygląda wersja 8Z0 959 433 D



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:14, 10 Mar 2016 Temat postu: Re: Moduł komfortu - rozmieszczenie i opis elementów.

azxxc napisał:

Wie ktoś może po jaką cho...rę do A2 jest tyle modeli tego modułu, czym się różnią (pomijam oczywiście to że wersję z końcówką: B, L, AB pracują na 315MHz) i czy rzeczywiście moduły z poza tabeli zamienników nie podejdą - sprawdzał to ktoś osobiście ?
Pytam z czystej ciekawości gdyż posiadam zgodny, sprawny zapasowy moduł.



Miałem zakładać oddzielny temat ale widzę, że kolega azxxc ma dość dużo informacji.
Więc jak pisałem w temacie zamienniki modułu komfortu miałem wersję D i z listy wynika, że mogę założyć tylko wersję D lub N
A założyłem wersję M i jak na razie nie działa tylko alarm - na czym mi nie zależy, ale jak by był to lepiej Bardzo szczęśliwy
Z racji tego moje pytanie:
Co myślicie o samodzielnej naprawie modułu komfortu ?
Mamy budowę jego na załączonych zdjęciach.
Po przeanalizowaniu co się może zepsuć to najszybciej te przekaźniki lub spuchnięty kondensator - ale u mnie to jest akurat dobre Szczęśliwy
Przekaźniki znalazłem w dość dobrej cenie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Można by spróbować samodzielnej naprawy Szczęśliwy
Oczywiście jestem "grzebała" i pewnie się za to zabiorę, ale czekam na wasze opinie Szczęśliwy


Ciekawe dlaczego w moim jest dodatkowy przekaźnik:



Może to obsługa dachu ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Czw 14:26, 10 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 16:47, 10 Mar 2016 Temat postu:

Cytat:
Ciekawe dlaczego w moim jest dodatkowy przekaźnik:

Według mnie właśnie zaznaczony przekaźnik odpowiada za fabryczny alarm.

Cytat:
Może to obsługa dachu ??

Ale sterownik dachu jest raczej autonomiczny i nie ma nic wspólnego z modułem komfortu.

W moim aucie moduł jest bez tego przekaźnika: fabrycznego alarmu nie ma a "open sky" jest i wszystko działa OK. więc raczej jednak od alarmu.

Nie wiem co w twoim oryginalnym module nie działa, ja bym próbował naprawić.
Moim zdaniem to fachowcy którzy ogłaszają się chociażby na allegro naprawiają właśnie elementy wykonawcze: przekaźniki czy tranzystory mocy, a pisanie że: "...przeprogramowanie motoroli" to bzdura mająca na celu zniechęcenie do samodzielnych napraw, oczywiście mogę się mylić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:39, 10 Mar 2016 Temat postu:

Wystarczy, że otworze tego co mam teraz zamontowanego i będę wiedział czy ma ten przekaźnik - bo alarmu nie ma 😊
Czyli warto się pobawić
A te przekaźniki są dobre co podałem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:21, 10 Mar 2016 Temat postu:

Cytat:
A te przekaźniki są dobre co podałem?

Tak, oczywiście i o ile piszą prawdę to nawet nie zamienniki tylko oryginał - siemens

Czyli mamy na razie jedną fizyczną różnicę w budowie modułów komfortu w A2:
- z fabrycznym alarmem
- bez alarmu

Szkoda że nie masz możliwości podłączyć moduł "na stole"
Ja mam taki zestaw do testów Ok!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 23:38, 10 Mar 2016 Temat postu:

Ładny makaron i ciekawy temat Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:06, 11 Mar 2016 Temat postu:

azxxc napisał:
Cytat:
A te przekaźniki są dobre co podałem?

Tak, oczywiście i o ile piszą prawdę to nawet nie zamienniki tylko oryginał - siemens

Czyli mamy na razie jedną fizyczną różnicę w budowie modułów komfortu w A2:
- z fabrycznym alarmem
- bez alarmu

Szkoda że nie masz możliwości podłączyć moduł "na stole"
Ja mam taki zestaw do testów Ok!
[link widoczny dla zalogowanych]


No nie takiego zestawu jeszcze nie mam, ale jak naprawię swój i będzie działał to ten z literką M mam do testów Szczęśliwy
Ok kupuję 4 sztuki i będę się bawił Szczęśliwy

Znalazłem jeszcze takie jak ty masz - one mają większy prąd przełączania do 30A :
[link widoczny dla zalogowanych]

Kondensatora na razie nie ruszam Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Pią 7:25, 11 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:29, 11 Mar 2016 Temat postu:

Cytat:
Ok kupuję 4 sztuki i będę się bawił Szczęśliwy

A pewny jesteś że to przekaźniki - zresztą 4 jednocześnie żeby padły, wątpliwe.

Cytat:

No nie takiego zestawu jeszcze nie mam, ale jak naprawię swój i będzie działał to ten z literką M mam do testów Szczęśliwy

No licznik też wymieniałeś na FIS więc stary bez fisa pewnie został (samego modułu komfortu nie da się podłączyć pod VAGa - musi być licznik)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:38, 11 Mar 2016 Temat postu:

Jak będę wymieniał to od razu 4
Tak licznik mam bez fisa i moduł też mam.
Ale ecu i wiedzy jak to podłączyć - nie mam Szczęśliwy

PS jak już szukamy różnic to jeszcze dwie znalazłem:




EDIT
Przekaźniki zamówione Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Pią 11:37, 11 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:47, 11 Mar 2016 Temat postu:

Cytat:
Przekaźniki zamówione

Trzymamy kciuki - jeśli uda się naprawić , byłby to pierwszy udokumentowany przypadek naprawy modułu komfortu do A2.



Cytat:
PS jak już szukamy różnic to jeszcze dwie znalazłem:

Jeszcze dwa układy scalone poniżej prawego górnego przekaźnika, brak układu L9637 (to różnica kosmetyczna - w tym pewnie driver na tranzystorach)

Cytat:
Ale ecu i wiedzy jak to podłączyć - nie mam

Bez przesady -wielkiej filozofii nie ma: masa, zasilanie, linie K z licznika i modułu połączone równolegle i CAN z licznika do modułu - to wszystko, ECU nie musi być.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:17, 14 Mar 2016 Temat postu:

Dziś jak mi się uda to lutowanie w pracy Szczęśliwy



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 16:00, 15 Mar 2016 Temat postu:

Z wymianą nie taka prosta sprawa Smutny
Płytka modułu jest dwustronnie drukowana i samo zdjęcie cyny od spodu nic nie dało, przekaźniki są przylutowane z dwóch stron. Więc bez gorącego powietrza się nie obejdzie Smutny
Muszę poszukać kogoś kto ma taki sprzęt Smutny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:34, 16 Mar 2016 Temat postu:

Aby nie popsuć płytki weź dremela obetnij przekaźniki, wyjmij piny pęsetą po rozgrzaniu lutownicą. Popraw otwory odsysaczem i wlutuj nowe. Płytki wielowarstwowe zazwyczaj mają miedziane tuleje w otworach. Nie potrzebny ci hotair.

Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:56, 16 Mar 2016 Temat postu:

ilak napisał:
Aby nie popsuć płytki weź dremela obetnij przekaźniki, wyjmij piny pęsetą po rozgrzaniu lutownicą. Popraw otwory odsysaczem i wlutuj nowe. Płytki wielowarstwowe zazwyczaj mają miedziane tuleje w otworach. Nie potrzebny ci hotair.


Tak myślałem o tym.
Ale poczekam do soboty, bo jestem umówiony do innego gościa Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 22:02, 16 Mar 2016 Temat postu:

ilak napisał:
Aby nie popsuć płytki weź dremela obetnij przekaźniki, wyjmij piny pęsetą po rozgrzaniu lutownicą. Popraw otwory odsysaczem i wlutuj nowe. Płytki wielowarstwowe zazwyczaj mają miedziane tuleje w otworach. Nie potrzebny ci hotair.


Dobrze kolega radzi pochwała się należy Tak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 22:16, 16 Mar 2016 Temat postu:

marmu09 napisał:

Dobrze kolega radzi pochwała się należy Tak

Dzięki. Praktyka, każda inna "domowa" metoda zakończy się zgonem modułu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 22:56, 16 Mar 2016 Temat postu:

Cytat:
"...przeprogramowanie motoroli" to bzdura mająca na celu zniechęcenie do samodzielnych napraw, oczywiście mogę się mylić.


Chyba nie do końca bzdura tu ten sam procek i problemy z nim [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karamba
 
 


Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:00, 18 Mar 2016 Temat postu:

azxxc napisał:
Ze swojej strony zamieszczam opis elementów wykonawczych - może komuś pomoże w przypadku naprawy.

Oba przekaźniki bliżej środka płytki obsługują zamki w tylnych drzwiach, natomiast kierunkowskazy są sterowane poprzez moduł świateł awaryjnych.

adamon napisał:
Ciekawe dlaczego w moim jest dodatkowy przekaźnik:

Według mnie do zasilania syrenki w wersjach z autoalarmem fabrycznym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:11, 18 Mar 2016 Temat postu:

Cytat:

Oba przekaźniki bliżej środka płytki obsługują zamki w tylnych drzwiach, natomiast kierunkowskazy są sterowane poprzez moduł świateł awaryjnych.

Tak masz rację, dzięki za poprawkę - zdjęcie z opisem w pierwszym poście zedytowałem.
Jak jeszcze coś znajdziesz - pisz, na pewno się przyda bo niestety bardzo trudno o te informację.
Czyli w tym przypadku wszystko jasne: jeśli tylne szyby elektryczne to tych dwóch środkowych przekaźników może nie być.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin