Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Nagle zapaliła się kontrolka silnika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:17, 04 Maj 2015 Temat postu: Nagle zapaliła się kontrolka silnika

Witajcie, jadąc dziś do Katowic zapaliła mi się kontrolka silnika. Jednak auto uważam, że jeździ tak samo jak przed zapaleniem kontrolki, co ona ma może oznaczać?

Zastanawiam się czy nie pojechać do aso z tym, ale wiadomo skasuja... Błąd u kasę hehe. Chyba, że to coś poważniejszego?

Dodam, że temperatura jest bez zmian w połowie skala spalanie raczej także normalne...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Pon 12:18, 04 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:31, 04 Maj 2015 Temat postu:

Kontrolka silnika zapala się w momencie, gdy dwa razy pod rząd (chodzi o odpalenie silnika) masz błąd elementu mającego wpływ na dawkę paliwa bądź spaliny.

Nie ma potrzeby by jechać z taką błachostką do ASO, poszukaj kogoś kto ma VAGa. Ja w weekendy zwykle jestem w Olkuszu jak coś.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Pon 12:31, 04 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:01, 04 Maj 2015 Temat postu:

Czyli jest to normalne? Zdarza się tak i co wtedy trzeba wykasowac błąd? Idzie się tego pozbyć metodą domowa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:20, 04 Maj 2015 Temat postu:

Jest to tak zwana autodiagnostyka. Kontrolka może przestać się swiecić jeśli przy kolejnych dwóch uruchomieniach ten błąd nie wystąpi. Po odczytaniu błędu (poprzez VAGa) i jego wykasowaniu kontrolka zgaśnie. Ale jeszcze pozostanie problem rozwiązania przyczyny pojawiania się błędu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:12, 04 Maj 2015 Temat postu:

No, ale z tego, co piszesz gdyby była to uboga mieszanka to wina paliwa czy w samochodzie czegoś? I co wtedy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:21, 04 Maj 2015 Temat postu:

Z fusów nie da się wywróżyć -> VAG, odczytanie błędu, rozwiązanie przyczyny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:32, 04 Maj 2015 Temat postu:

No dobrze, ale mogło to być słabej jakości paliwo i przez to ten błąd chodzi o jakoś paliwa tak naprzyklad? I wtedy informuje komputer o tym nie jest to egr jak dobrze rozumiem? Zdarza się takie coś, że z autem jest ok tylko paliwo trafne i takie błędy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:47, 04 Maj 2015 Temat postu:

Musiałoby to być naprawdę perfidne paliwo ale pewnie sam odczułbyś, że samochód inaczej pracuje.
Bez vaga nie będziesz wiedział o co komputerowi chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:06, 04 Maj 2015 Temat postu:

Oddałem po tym dziś samochód jeszcze z 7x nadal ta ikonka silnika jest. Nie jutro pojadę do aso chyba za sam komputer mnie ponad 100 zł nie skasuja? Inaczej będzie z naprawą, gdy będzie konieczna.

Ta ikonka silnika jakie ma przypisane problemy, gdy się świeci macie taki wykaz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:48, 04 Maj 2015 Temat postu:

Nie masz w okolicy jakiejś sensownej "diagnostyki VAG" albo mechanika, który poza młotkiem i kowadłem ma sensowny interfejs diagnostyczny (najlepiej dedykowany do VAG, a nie jakieś uniwersalny ELM327 itp) ?
W ASO to aż się boje myśleć ile mogą skasować na samo podpięcie VCDSa Szczęśliwy i sczytanie błędów (nic mnie już nie zaskoczy), a u lokalnego fachury 50 zł powinno załatwić sprawę.

Wykazu błędów objawiających się kontrolką silnika nie posiadam, ale domyślam się, ze jest ich sporo i na chybił trafił będzie Ci ciężko zdiagnozować przyczynę., szczególnie jeśli w zachowaniu samochodu nie dostrzegasz niepokojących objawów.

PS. Najtańsze rozwiązanie: docelowo zainwestuj w interfejs (KKL, klon VCDSa itp), bo jak nie masz znajomego z interfejsem to latanie z każda pierdołą do "mechanika"/ASO zaboli po kieszeni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 16:15, 04 Maj 2015 Temat postu:

do servisu na diagnozę co-nigdy przecież za tą kasę co oni ci wezmą to albo kupisz co najmniej z 3 interfejsy vag a na pewno vcds-a klona
droższa opcja [link widoczny dla zalogowanych]
tańsza opcja [link widoczny dla zalogowanych]

są jeszcze tańsze ,kupuj a program i reszta to pisz dostaniesz na tacy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:05, 04 Maj 2015 Temat postu:

Ja Ciebie doskonale rozumiem, jednak pewne rzeczy, o których piszesz dla mnie są czarna magią. Co do samych mechaników to porażka, byłemu 5 i każdy z nich partacz. Po nauczkach stwierdzam, że zaoszczędzenie czasu i nerwów w aso i wyjdzie to samo jak mam jeździć do jednego i drugiego, który po kolejnym mechaniku poprawia. Owszem chciałbym mieć znajomego fanatyka osobę, która wie, co robi i taka osobę mieć pod ręką jest mieć świetnie czy mechanika od Audi a nie od wszystkiego, bo takich nie mam i wtedy ja place z nawiązką chwaląc zakład i wszyscy zadowoleni. Błędów komputera nigdy wcześniej nie miałem teraz 1 raz wyskoczył a wcześniej miałem samochody Honde a ostatni samochód ford.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Pon 17:07, 04 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:23, 04 Maj 2015 Temat postu:

Od tego właśnie mamy odpowiedni dział "Diagnostyka VAG" - nikt się omnibusem nie urodził Mruga : http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-6-png-a-font-size-2-color-6a0303-diagnostyka-vag-font,12/

Na początek wystarczy Ci laptop (zakładam, że masz), KKL za 35 zł, program do "wypożyczenia" do celów edukacyjnych z odpowiedniego źródła i najważniejsze: odrobina chęci i czasu żeby poczytać. Odczytanie podstawowych błędów to dosyć łatwa sprawa (od biedy opcja Auto-Scan po kliknięciu sama Ci sprawdzi wszystkie dostępne sterowniki i pokaże błędy) , a ich interpretacją zajmą się koledzy "na forum" Szczęśliwy. Ze swojej strony polecam, choć sam mam w tym temacie niewielkie doświadczenie.

Albo jeszcze prościej: VAG 505, do którego nie trzeba nawet laptopa, bo ma swój ekran LCD Szczęśliwy - do podstawowych operacji powinien się nadać (osobiście nie posiadam takowego).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 17:30, 04 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:44, 04 Maj 2015 Temat postu:

Kkl3 co to?

Na pewno przecież do programu jest potrzebny kabel...?


A ze tak zapytam czy ja mogę z ta kontrolka jeździć przez kilka dni, bo musze?, żeby coś tam nie strzeliło...

I jeszcze jedno jest w Audi, coś takiego jak tryb awaryjny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:43, 04 Maj 2015 Temat postu:

Jest tryb awaryjny, zwykle wtedy gdy nie ma odczytów z jakiegoś czujnika.

KKL to kabel.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:48, 04 Maj 2015 Temat postu:

"KKL" = "kabel" = "interfejs" --> [link widoczny dla zalogowanych]
Szukajka na forum też powinna dać kilka informacji w wynikach.

Osobiście nie wypuszczałbym się w trasę z błędem silnika na zegarach, szczególnie jeśli nie wiesz z czego on wynika. Warto odstawić auto na bok i sprawdzić w czym tkwi problem, to może być coś poważnego.

Trybu awaryjnego w A2 chyba nie ma, a przynajmniej nic o tym nie wiem. Jeśli jednak w TDI turbo zacznie przeładowywać to ECU ograniczy jej działanie i będziesz miał "wolnossącego muła".

PS. Wpisz w podpisie jakie masz auto (z jakim silnikiem) i uzupełnij profil o miejscowość.

trepek napisał:
Jest tryb awaryjny, zwykle wtedy gdy nie ma odczytów z jakiegoś czujnika.


A on czasem nie objawia się tym, że ECU po prostu przyjmuje wartości uśrednione ? Np. jak padnie czujnik temp. bloku (albo się on po prostu odepnie) to auto normalnie zapali, ale czy to jest tryb awaryjny ? Dla mnie tryb awaryjny jest wtedy kiedy ECU ogranicza moc silnika do niskich wartości z powodu jakiegoś istotnego błędu - jest coś takiego w A2 ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 18:52, 04 Maj 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:52, 04 Maj 2015 Temat postu:

Cytat:
A ze tak zapytam czy ja mogę z ta kontrolka jeździć przez kilka dni, bo musze?, żeby coś tam nie strzeliło...

Wątpię aby ktoś się podjął doradzić, jeśli tak jak piszesz że nie czuć różnicy w pracy silnika - można mieć nadzieję że jakiś drobiazg (np. któryś z czujników), z drugiej strony komputer bez powodu nie zapalił by kontrolki CHECK a drobne błędy jej nie zapalają tylko zapisywane są w pamięci kontrolera.
Pewnie będziesz musiał podjechać do jakiegoś mechanika, a na przyszłość tak jak koledzy wyżej proponuje zaopatrzyć się w interfejs - do A2 nie musi być VCDS wystarczy KKL do tego Vag-Com, oczywiście edukacyjnie Mruga i nie musisz płacić np. 50zeta za odczytanie błędów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:16, 04 Maj 2015 Temat postu:

beerkoff napisał:
"KKL" = "kabel" = "interfejs" --> [link widoczny dla zalogowanych]
Szukajka na forum też powinna dać kilka informacji w wynikach.

Osobiście nie wypuszczałbym się w trasę z błędem silnika na zegarach, szczególnie jeśli nie wiesz z czego on wynika. Warto odstawić auto na bok i sprawdzić w czym tkwi problem, to może być coś poważnego.

Trybu awaryjnego w A2 chyba nie ma, a przynajmniej nic o tym nie wiem. Jeśli jednak w TDI turbo zacznie przeładowywać to ECU ograniczy jej działanie i będziesz miał "wolnossącego muła".

PS. Wpisz w podpisie jakie masz auto (z jakim silnikiem) i uzupełnij profil o miejscowość.

trepek napisał:
Jest tryb awaryjny, zwykle wtedy gdy nie ma odczytów z jakiegoś czujnika.


A on czasem nie objawia się tym, że ECU po prostu przyjmuje wartości uśrednione ? Np. jak padnie czujnik temp. bloku (albo się on po prostu odepnie) to auto normalnie zapali, ale czy to jest tryb awaryjny ? Dla mnie tryb awaryjny jest wtedy kiedy ECU ogranicza moc silnika do niskich wartości z powodu jakiegoś istotnego błędu - jest coś takiego w A2 ?


Scislej rzecz ujmując to po uszkodzeniu jednego czujnika interpolowane są wartości z czujnika innego. Chyba, że ECU nie może ininterpolowac takich informacji bo drugi czujnik też zepsuty lub nie ma drugiego odpowiedniego to brane są wartości domyślne i albo po prostu samochod słabszy bądź moc jest ograniczana. Tak, w A2 tez to może być, nP. Padnie czujnik od synchronizacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 19:19, 04 Maj 2015 Temat postu:

niedawno sprawdzałem bratowi w skodzie fabi benzynowej vag-iem bo miał CHECK i okazało się że żarówka stopu się spaliła ale to tak tylko jako ciekawostkę podaję
zamów sobie najtańszy interfejs a program dostaniesz od nas oraz wszelkie instrukcje szkoda że jestem masakrycznie zarąbany obowiązkami bo do Żor mam ze 30 kilometrów to bym ci sprawdził to autko vag-em


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:21, 04 Maj 2015 Temat postu:

No gdyby to była uboga mieszanka paliwa to błąd jak pisaliscie po dwóch uruchomieniach silnika kontrolka by zgasła?

A w ogóle to oznacza, że coś jest nie tylko nie tak z paliwem czy coś z układem jest nie tak jakby to był błąd mieszanki paliwa tylko i czy można to zbagatelizowac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin