Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

poprawa wartości napięcia ładowania

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 9:30, 19 Lis 2013 Temat postu: poprawa wartości napięcia ładowania

Ostatnio postanowiłem rozwikłać niższą wartość prądu ładowania w 1.4 16V kiedy po nagrzaniu silnika bez włączonej klimatyzacji ( bo wtedy obroty sa wyższe ) przy obr ok 680 wartość napięcia ładowania była niższa niż 14V , u mnie w lecie po włączeniu wszystkich odbiorników oprócz klimy wartość nawet spadała poniże 13,5V. Nie była to wina regulatora i alternatora bo było wszystko sprawdzane. Ta przypadłość znalazłem tez na niemieckim forum A2, ale nikt tego nie rozwikłał, niektórzy mówili że przy niskich obrotach wydajność alternatora jest mała. Latem przy bardzo dużym upale i klimie na full i światłach mierzone na aku było nawet 13,2V, na zimnym silniku ok 14V. Spadek ładowania na nagrzanym może świadczyć o słabej masie na silniku. Wyczyściłem główne połączenie masowe -wejście pod lewą lampą - przewód idzie do górnej śruby rozrusznika. Po czyszczeniu poprawiło się o 0,2V- wg mnie za mało. rano samochód już nie odpalił- aku naładowane - brak reakcji rozrusznika. Po wyciągnięciu głównego przewodu masowego pod otulina okazało się, ze trzymał tylko na 2 włoskach a ma średnice ok 0,5cm. Po weryfikacji w ASO ustaliłem, ze w ramach gwarancji wymieniono ok 3000 sztuk tego kabla- wiec cos z tym musiało być. Po wymianie rozrusznik krecił jak szalony ładowanie 13,98V po obciążeniu- dla mnie za mało. Zrobiłem modyfikacje założyłem kabel masowy kupiony w castroramie i 2 oczka grube ( tylko dostępne w sklepach motoryzacyjnych do samochodów ) w castoramie sa za cienkie i się upalą.Odkręciłem śrubę górną alternatora i oczyściłem śrubę i styk i wykorzystałem jeden gwintowany otwór technologiczny na prawym nadkolu- oczyściłem papierem sciernym i przegwintowałem z resztek farby i założyłem oczko na śrube nr 6 z podkładką. Po odpaleniu na zimno na światłach 14,4V, po obciążeniu na gorąco 14,32V. Po latach obudowa alternatora słabo przewdzi mase przez silnik wiec dodatkowa masa wszystko załatwiła. Swiatła w nocy świeca się biela jak xenony, po nocy aku ma wartość naładowania 12,81V. Może się komuś przyda.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 10:32, 19 Lis 2013 Temat postu:

Mało powiedziane, że może się przyda chyba każdy skorzysta dobra robota Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 17:54, 19 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kenstfield
 
 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 16:50, 19 Lis 2013 Temat postu:

W 1.4 tdi taki problem też występuje?
Może są dostepne w aso nowe poprawione kable?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:32, 19 Lis 2013 Temat postu:

W dieslu jest mocniejszy altek i wyższe obroty i inny kabel ale gdyby wartosc ladowania byla zamala wystarczy dodatkowa masa na alternator

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kenstfield
 
 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:35, 19 Lis 2013 Temat postu:

Dobrze wiedzieć. Trzeba będzie pomierzyć bo wydaje mi się, że nie ładuje mi prawidłowo akumulatora.

Edit.
Zmierzone 14.3V w AMF także nie ma co ruszać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kenstfield dnia Pią 12:17, 29 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
heniekk59
 
 


Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: Pią 20:42, 29 Lis 2013 Temat postu:

witam silnik 1,4 AUA właśnie mam taki problem od dawna światła mi mrugają alternator po regeneracji sprawdzony dodałem przewód masowy karoseria nadkola prawego a silnik i nic to nie dało spróbuje dać do alternatora i dam znać o efekcie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez heniekk59 dnia Czw 22:41, 02 Sty 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:36, 30 Lis 2013 Temat postu:

Przeczyściłeś fabryczną masę? Rozumiem że mrugają jak jedziesz a nie jak stoisz na i kręcisz kierownicą w miejscu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 18:59, 09 Gru 2013 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
W dieslu jest mocniejszy altek i wyższe obroty i inny kabel ale gdyby wartosc ladowania byla zamala wystarczy dodatkowa masa na alternator



a mnie ciekawi dlaczego takie monstrum zakładali do tak małego auta z małym silniczkiem ,mam na myśli akumulator czy przypadkiem nie jest on ciut za duży 80ah ,ja w drugim aucie focus 2,0 tdci mam 71 ah i wspomaganie el w trzecim aucie octavi 1,9 tdi 61 ah ,i nie wiem co mieli na myśli zakładając tak duży akumul bo chyba nie długość kabli od aku do rozrusznika ???
BM-ki też mają z tyłu aku ale mniejsze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:57, 09 Gru 2013 Temat postu:

Dzisiaj ten problem został już poruszony na forum w innym wątku. Niestety jak na złość nie mogę teraz znaleźć. Podsumowując kolega PinkFloyd wyjaśnił że tak mocny akumulator potrzebny jest nie tylko ze względu na wspomaganie, ale również ze względu na zaawansowaną elektronikę samochodu i to że ecu źle znosi spadki i zbyt niskie napięcie (z tego co pamiętam).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:02, 09 Gru 2013 Temat postu:

To będzie <a href="http://www.audia2.fora.pl/jakiego-wybrac-producenta,113/jaki-kupic-akumulator,1388.html">tutaj</a>

a to cytat:
PinkFloyd napisał:
Bardziej zrobione bylo to pod wersje benzynowa, audi a2 to pierwszy model ze wspomaganiem elektrycznym i z tak rozbudowana elektryka na tamte czasy, pierwsze pompy elektryczne zżerają dużo amperow, w benzynie jalowy bieg ma 680 obr przy tej wartości alternator nie ma na tyle dużej sprawnosci żeby zrekompensować duży pobór prądu przy kręceniu kierownica bez dodawania gazu stad tez chwilowe przygasniecie światem, duży aku mial niwelować spadki napiecia tym spowodowane i niedopuscic do zaklocenia pracy innych urządzeń i wylaczenia wspomagania, przy malym aku nasz eku szybko potrafi wylaczyc wspomaganie, nowsze wspomagania elektryczne nie potrzebuja aż tyle amperow i są bardziej mniej pradozerne ale to juz wymóg technologii


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 20:04, 09 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
heniekk59
 
 


Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: Czw 22:42, 02 Sty 2014 Temat postu:

witam dorobiony przewód masowy z oczkami zapłaciłem 15 zł połączyłem masa karoseria z alternatorem przeczyszczone trzy punkty masy i dalej mrugają światła podczas jazdy i tu pytanko do fachowców jak zasygnalizuje błąd kierownica z wykrzyknikiem to mruganie ginie .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:54, 02 Sty 2014 Temat postu:

heniekk59 napisał:
witam dorobiony przewód masowy z oczkami zapłaciłem 15 zł połączyłem masa karoseria z alternatorem przeczyszczone trzy punkty masy i dalej mrugają światła podczas jazdy i tu pytanko do fachowców jak zasygnalizuje błąd kierownica z wykrzyknikiem to mruganie ginie .


uszkodzone wspomaganie, podaj błędy z zegarów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
heniekk59
 
 


Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: Pią 10:58, 03 Sty 2014 Temat postu:

tylko wspomaganie działa poprawnie płyn w zbiorniczku jest bo sprawdzałem no chyba że coś się dzieje z pompom będę musiał podpiąć kompa .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez heniekk59 dnia Pią 10:59, 03 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:20, 03 Sty 2014 Temat postu:

heniekk59 napisał:
tylko wspomaganie działa poprawnie płyn w zbiorniczku jest bo sprawdzałem no chyba że coś się dzieje z pompom będę musiał podpiąć kompa .


to że działa to nie znaczy ze jest ok, często do płytki elektronicznej dostaje się woda, bez powodu błąd się nie pali, błąd odczytasz w zegarach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 14:13, 08 Gru 2015 Temat postu:

Pokusiło mnie też sprawdzić wartość ładowania.
do tego celu posłużyłem się podpiętym miernikiem pod gniazdo zapalniczki:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wyczyściłem połączenia masowe: przy nogach kierowcy, z tyłu za kierowca przy słupku, za przednim lewym reflektorem.
Podpiąłem kabel od masy przy reflektorze dodatkowo do śrub nadwozia.

Alternator miałem w aucie wymieniany 1.5 roku temu....
Z dzisiejszej wyprawy do pracy:
po odpaleniu na zimno pod obciążeniem 13.6
w czasie jazdy cały czas 13.7-13.8 (dmuchawa poz.1, radio ze wzmacniaczem, światła, kamerka).

pod pracą rozgrzany na postoju wskazywał 12.4-12.6
bez świateł i radia 12.9
przy samych światłach 13.0
dmuchawa max 4. poz. i światła, radio ze wzmacniaczem, kamerka 11.9-11.7.


Straszne spadki - nie mam już koncepcji co robić.... Główny kabel od masy to ten przy lewym kloszu lampy?


Widział ktoś pod którą zakładką w etce są kable masowe? Szukam i nie mogę upolować


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez RamzesV dnia Wto 14:14, 08 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zbijan
 
 


Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:22, 11 Sie 2020 Temat postu: poprawa wartości napięcia ładowania

Trochę odświeżę temat
Ostatnio miałem problem z ładowaniem. Już dwukrotnie był rozładowany akumulator. Wyczyściłem i poprawiłem wszystkie główne styki masowe. Wymieniłem alternator na inny z odzysku (110A) - na krvótko pomogło. Napięcie ładowania wynosiło ok. 13V. Kolejny problem z niskim napięciem był przesłanką do wymiany alternatora ale tym razem odpowiednio przygotowanego (120A). Sprawdzenie stanu łożysk, pierścieni komutatora, wymiana na nowy regulator BOSCHa, koło pasowe ze sprzęgłem - wszystko sprawne działa. Niestety napięcie ładowania 13,2V -13,3V nic wyżej. Sprawdziłem na specjalnym przyrządzie (akumulator, rozrusznik, alternator) i wszystko wskazywało OK. Po pewnym czasie ponownie pojawił się problem Po naładowaniu nawet w drodze wyskoczyły kontrolki braku ładowania. Musiałem jechać na wyższych obrotach ok 3-3,5 tys. obr/min aby akumulator się ładował.
Zdecydowałem się na dodatkową masę alternator-karoseria z przewodu 35mm2.

Po zamontowaniu napięcie wzrosło. Teraz jest 13,8V-13,9V. Jeszcze nie doszło do 14,2 ale obecne upały mogą mieć wpływ na to.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zbijan dnia Wto 20:24, 11 Sie 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin