Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Światła non stop włączone , pomysł

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
ono
 
 


Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefów/wawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:21, 28 Lut 2014 Temat postu: Światła non stop włączone , pomysł

Witam kolegów , przeczytałem chyba wszystko na temat świateł w A2 , chciałbym zrobić tak , aby światła gasły/zapalały się po zapłonie , aby nie trzeba było kręcić ciągle włącznikiem , żeby zostawały w pozycji wł ale wszystko gasło po wyjęciu kluczyka , aby można było włączyć postojowe , albo wyłączyć je całkiem . Czytałem że są jakieś moduły itd , wolałbym proste rozwiązanie , niestety w vagu nie można zmienić nastaw świateł np. na tryb innego kraju w którym światła palą sie non top . W kostce wyłącznika jest dość dużo przewodów , może ktoś z was już coś takiego zrobił ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:48, 28 Lut 2014 Temat postu:

Tematy świateł dziennych automatycznych byly omawiane, tak samo podlacza sie zwylky modul ale szkoda żeby w dzien paliły sie swiatla z tylu i licznik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ono
 
 


Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefów/wawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:01, 28 Lut 2014 Temat postu:

Tak , czytałem , nie chodzi mi o żaden moduł , a o przepięcie kabelka ,mi nie przeszkadza że palą się z tyłu i licznik ,bo i tak teraz sie palą , chce zrobić tak jak sobie wymyśliłem , skoro nikt nie zrobił to ok , będę musiał sam rezać Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ono dnia Pią 11:04, 28 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:18, 28 Lut 2014 Temat postu:

Zostosuj coś takiego, proste podłączenie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 12:19, 28 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:34, 28 Lut 2014 Temat postu:

Jeżeli nie chcesz zastosować modułu lub przekaźników to istnieje możliwość zrobienia prostych mostów przy włączniku świateł tak, że będą zapalać się światła mijania i pozycyjne oraz podświetlenie i przełączanie na drogowe po włączeniu zapłonu. Minusem w tym rozwiązaniu jest to, że pozycyjne obciążą dodatkowo styk stacyjki o ok 3A. Potrzebne będą do tego diody na prąd min 3A szt. 4 aby rozdzielić / odseparować obwody do zasilenia lewej i prawej pozycji i podświetlenia. Jak jesteś zainteresowany to mogę opisać dokładniej jak to zrobić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 22:12, 12 Mar 2014 Temat postu:

A mi sie wydaje, że zadne diody niepotrzebne. W wyłączniku prawdopodobnie jest styk TFL (Tagesfahrlicht- światła dzienne).
Jutro sprawdzę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pacific tdi dnia Śro 22:28, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ono
 
 


Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefów/wawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:13, 13 Mar 2014 Temat postu:

Fajnie by było gdybyś coś znalazł , ja jeszcze się za to nie zabrałem . Byłem pewien że wystarczy w Vagu zmienic kraj ( jak np w A4 ) i światła są non top , ale niestety w A2 tak sie nie da Smutny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 23:37, 13 Mar 2014 Temat postu:

Pacific tdi napisał:
A mi sie wydaje, że zadne diody niepotrzebne. W wyłączniku prawdopodobnie jest styk TFL (Tagesfahrlicht- światła dzienne).
Jutro sprawdzę.


Diody są potrzebne do rozdzielenia zasilania lewej i prawej pozycji oraz ewentualnie podświetlenia zegarów. Jeżeli chcemy aby zasilić tylko światła mijania jako dzienne po załączeniu stacyjki wystarczy jeden mostek, który możemy rozłączać dodatkowym wyłącznikiem gdy nie chcemy takiej opcji.
W wyłączniku świateł jest styk TFL ale jest on nie podłączony do instalacji elektrycznej i prostszym rozwiązaniem jest zamontowanie modułu DRL lub przekaźnika świateł jaki zaproponował Admin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:46, 14 Mar 2014 Temat postu:

Styk TFL jest nie podłączony i właśnie dlatego mozna go wykorzystac.
Pojawia sie na nim napięcie po włączeniu zapłonu.
Po włączeniu postojowych lub mijania napiecie na TFL zanika.
Wystarczy zmostkować TFL z mijania i juz są najprostsze dzienne.
Dalej nie wiem o co Ci chodzi z tymi diodami. Nie są potrzebne bo postojówek wogóle nie ruszamy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Pią 18:27, 14 Mar 2014 Temat postu:

Witam niedawno kupiłem zabaweczkę dla żony nie chciał bym aby razem z autem dostała mandat za brak świateł. Bardzo proszę o lamerska instrukcję gdzie jest ten styk i jak oraz co do niego podłaczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:05, 14 Mar 2014 Temat postu:

Mój pomysł polegał na tym aby włączać światła mijania oraz pozycyjne ewentualnie podświetlenie licznika po włączeniu zapłonu, gdyż tak zrozumiałem z postów kolegi [ ono ]. Polega to na tym aby zmostkować w wyłączniku świateł pin Xz (+12V po stacyjce) z pinem 56* (wyjście na światła mijania) za pomocą styków dodatkowego włącznika, który wytrzyma obciążenie ok 15-20A i umieścić go pod kierownicą. Następnie z pinu 56* za pomocą diod łączymy piny 58L i 58P oraz 58 (światła pozycyjne i podświetlenie) i mamy wtedy włączone wszystkie światła do jazdy w dzień oraz w czasie deszczu i w nocy bez potrzeby przekręcania włącznika świateł. Dodatkowy włącznik wydaje mi się, że jest potrzebny aby rozłączyć włączanie świateł na czas serwisowania auta.

Dla tych co chcą tylko włączać automatycznie światła mijania wystarczy piny Xz spiąć z pinem 56* bezpośrednio albo przez dodatkowy włącznik o którym wspominałem, albo wykorzystać pin TFL o którym pisze kolega [Pacyfik tdi] spinając ten pin z pinem 56* bezpośrednio albo też za pomocą dodatkowego włącznika ale nie wiem jaka jest wytrzymałość prądowa tego styku TFL - czy wytrzyma obciążenie 10A.
Ponieważ pin TFL nie ma wyprowadzonego przewodu we wtyce do włącznika najprościej byłoby połączyć zworką owijając drucikiem wystające bolce z włącznika na tych pinach w sposób pewny aby nie wystąpiło grzanie się tych połączeń.
Na marginesie dodam, że jest jeszcze pin B, który działa tak jak pin TFL i znajduje się zaraz obok pinu 56* i było by wtedy proste połączenie zworką tych pinów ale podkreślam, że nie znam dokładnie ile wytrzyma obciążenia ten styk do pinu B.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Wto 21:35, 02 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Sob 16:07, 15 Mar 2014 Temat postu:

Może jakieś foto albo opis gdzie szukać pin Xz, 56*, TFL, B dla laika (a ja jestem początkującym laikiem to zaklęcia czarnej magii - brzmi prosto ale o realizacji tylko pomarzyć)
dziękuję za odpowiedz ale w miarę możliwości proszę o doprecyzowanie - bardzo bym nie chciał kaleczyć "dwójeczki" ledami dziennymi.

PS Łęczna ciekawe miejsce urodziłem i wychowałem się w Świdniku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simca2 dnia Sob 16:22, 15 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 17:58, 15 Mar 2014 Temat postu:

Na tym obrazku [link widoczny dla zalogowanych] widać rozmieszczenie pinów po wymontowaniu włącznika świateł i odpięciu wtyczki. Jak widać pin Xz jest jako ostatni w górnym rzędzie a pin 56* jako trzeci od lewej. Teraz wystarczy przyporządkować przewody we wtyce pasujące do tych pinów i rozciąć izolację na tych przewodach a następnie przylutować lub za pomocą szybkozłączek zaciskowych podłączyć dodatkowe przewody o takim samym przekroju i podłączyć do dodatkowego włącznika aby rozłączać ten mostek (włącznik dodatkowy wpięty jest równolegle do styków włączających św. mijania) gdy nie chcemy aby światła się zapalały np. w czasie serwisowania itp. ale to jest opcja dodatkowa w zależności od wymagań. Przy tym prostym rozwiązaniu nie mamy kontrolki włączonych świateł, aby była kontrolka należy dodatkowo podłączyć 3 diody z przewodu pinu 56* do przewodów pin 58L, 58P i 58 (kierunek włączenia diody to biały pasek na diodzie do pinów 58L 58P, 58 ) i wtedy świecą się także światła pozycyjne, oświetlenie tablicy rej. i zegarów itp. czyli tak jak pisałem wcześniej jazda w dzień w czasie deszczu i w nocy bez potrzeby włączania głównego włącznika ale wtedy nie mamy możliwości włączenia świateł drogowych (aby była należy dodatkowo połączyć pin Xz z pinem 56 )
Wykorzystanie pinu TFL lub B służy moim zdaniem do podłączenia dodatkowych świateł dziennych ale tu jest kłopot bo nie ma wyprowadzonych przewodów i trudno wpiąć się do pinów. Pozostaje zamontowanie dodatkowych wsuwek i przewodów jak ktoś potrafi albo dać zworkę pomiędzy najbliższymi pinami 56* i B (trzeci i czwarty pin w górnym rzędzie) owijając drucikiem bolce w kształcie spinacza biurowego i dobrze docisnąć, ale to na ryzyko właściciela pojazdu. Rolling Eyes

Dla przypomnienia - aby wyjąć włącznik świateł należy pokrętło wcisnąć do przodu i przekręcić w prawo do oporu i pociągnąć cały włącznik do siebie i cofnąć pokrętło w lewo.


PS [simca2] może warto wybrać się w rodzinne strony, dużo się zmieniło a przy okazji pomogę w realizacji pomysłu kolegi [ono] według mojej koncepcji Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Nie 13:04, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Wto 9:38, 18 Mar 2014 Temat postu:

Dzięki bardzo za zaproszenie ale problem jest taki, że w rodzinne strony jeździmy na razie większym czyli a4 a jak wszystko pójdzie zgodnie z planem i spełnią się marzenia to może kiedyś a8 - 4,2 a wtedy będzie dwa razy alu i 2 razy total jakość po prostu zakochałem się w OOOO

PS
I po zabiegu działa rewelacyjnie a całości zajęła 30 min z czego 25 przygotowania związane z przedłużaczami i lutownicą a 5 min poszukiwanie kabli sprawdzenie, lutowanie i chowanie kabli na gotowo. Jeszcze raz dzięki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simca2 dnia Wto 20:30, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:48, 18 Mar 2014 Temat postu:

To fajnie i cieszę się, że pomogłem ale pewnie zrobiłeś tylko światła mijania bez dodatkowego wyłącznika.

PS A8 4,2 + automat ? o rocznik nie pytam bo nie wypada. Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Wto 20:50, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Śro 13:30, 19 Mar 2014 Temat postu:

Roczników niewiele zostało bo musi być młodsze od a2 mojej żony (2000) i w modelu D2 (reszta oczywiście się zgadza i nie podlega żadnym negocjacjom) najbardziej mi odpowiada (na razie) poza tym zaskoczę cię miałem kabelki ze złączką damską i męską podwójne i na tym patencie założyłem wyciągnąłem kabelki w okolice bezpieczników i tam mam wsuwkę zamykającą i otwierającą mostek - Ameryka bez dolarów. ;-)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simca2 dnia Śro 13:50, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 14:05, 19 Mar 2014 Temat postu:

Pomysł dobry z tymi złączkami Bardzo szczęśliwy zaskoczyłeś mnie, grunt to kreatywność, mam nadzieję, że złączki są w osłonkach lub zaizolowane na wszelki wypadek'

Jest u mnie w rodzinie A8 chyba też 4,2 benzyna i coś ok 2002r, młody jak dosiadł się do jazdy to szybko załatwił skrzynię i uszczelkę pod głowicą. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Śro 14:08, 19 Mar 2014 Temat postu:

Złączki są cale w obudowie plastikowej więc o zwarciu nie ma mowy a po rozłączeniu zostaje żeńska część czyli nic nie wystaje więc też o zwarcie będzie trudno.
Poza tym planuję tego używać nigdy lub rzadko bo i po co - ale możliwość jest.

PS
Szkoda takiej zabaweczki ale cóż młodość ma swoje prawa.

Patent ze światłami poszedł jeszcze na PW dla kogoś strasznie nieśmiałego


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simca2 dnia Śro 19:47, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ono
 
 


Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefów/wawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:24, 19 Mar 2014 Temat postu:

Widzę że pomysł jest i się udał , super , w tym tygodniu zrobię , właśnie o taki prosty patent mi chodziło , dzięki wielkie stary !!!! Szczęśliwy Robienie prawdziwych świateł DRL jest na pewno ciekawsze , ale tylko gdy to wszystko działa automatycznie , czyli czujnik oświetlenia itd , może kiedyś się pobawie Szczęśliwy

Właśnie rozbierałem tylne drzwi , dzieciak urwał mocowanie linki od podnoszenia szyby , rozebrać to wszystko i naprawić to q.....a jakaś masakra ! , Ale sie udało Szczęśliwy Swoją droga w szoku byłem że pod tapicerką jest aluminiowa płyta , a nie jak w innych brykach folia ! Coraz bardziej ten samochodzik mi się podoba Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ono dnia Śro 20:29, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:47, 19 Mar 2014 Temat postu:

Też myślałem o takim automacie do świateł ale u mnie jest system start i stop i mija się z celem zakładanie takich gotowych przekażników jak ten [link widoczny dla zalogowanych] bo będą mi gasły światła na każdym skrzyżowaniu w nocy ,będę musiał coś sam wykombinować coś takiego z czujnikiem zmierzchu do mojego wynalazku jakim jest 1,2tdi Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin