Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wsad do licznika i fis zwariował [1.4 TDI AMF]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
hubertus_19
 
 


Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:02, 31 Paź 2015 Temat postu: Wsad do licznika i fis zwariował [1.4 TDI AMF]

Witam. Kupilem sobie licznik z anglika (benzyna 1.6) do mojej audi 1.4 tdi bo u mnie fis zle swieci (bardzo jasno, zły kontrast i ledwo widac co pokazuje). Wczoraj zrobilem taka rzecz:
- zgrałem wsad ze starego licznika
- zgralem z nowego w razie koniecznosci przywrocenia
- wgrałem do nowego wsad z tego starego

i wszystko pieknie: przebieg ok, zegary wskazuja dobrze nawet immo ok i auto odpala.

Tylko ze na wyswietlaczu dziennych km mam napis DEF i FIS szaleje. Rozjasnia sie i przyciemnia i znaczek rezerwy pokazuje.

Dodam ze zegary mialy zupełnie inne numery ale oba VDO.

Wczesnie probowalem po prostu zmienic kodowanie ale nie wchodzila zmiana z benzyny na 1.4 tdi (pierwsze dwie cyfry w kodzie). Mile na km weszły bez problemu i 4 cylindry na 3 dez sie zmienily.

Nie wiem teraz co zrobic. Probowalem do tego nowego licznika wgrac oryginalny wsad co wczesniej z niego zapisalem ale nie wchodzi.

Moje pytania:
1 Dlaczego mam DEF a wyswietlaczu i czemu ten Fis szaleje? Da sie jakos to naprawic?
2. Moze wsad z mojego starego licznika był lipnyi dlatego na nowy nie dziala. Ale stary licznik jest ok poza fisem.
3. A moze ten licznik z benzyny nie bedzie dzialal w dieslu?
4. Jakim programem mozna jeszcze wgrac wsad? Ja robilem k-can commanderem.


Bardzo prosze o pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 16:24, 31 Paź 2015 Temat postu:

Wgrałeś wsad ze starego licznika OK, ale wgrałeś całą zawartość pamięci flash czy tylko eeprom jaki rozmiar ma ten plik ?
eeprom to ok. 2kB 0 - 7FF a flash to ok 0,5MB 0 - 7FFFF
Jeśli wsady nie są zamienne to i tak cud że wstał, obejrzyj dokładnie obydwie płytki czy są identyczne, takie same układy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubertus_19
 
 


Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:04, 31 Paź 2015 Temat postu:

Wgrałem tylko eeprom (2kB). Wiec co teraz? Mam skopiowac tylko flash i wgrac do nowego licznika? Czy trzeba oba flash i eeprom? A moze eeprom jest zawarty we flash?
Jak usunąć calkiem wszystko z tego licznika zeby potem na nowo wgrac wsad? Jak wezmę reset ECU to bedzie czysty?
Dodam ze licznik ten nowy mam teraz na stole podłączony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:01, 01 Lis 2015 Temat postu:

Z tą podmianą całego flashu to się wstrzymaj bo jak coś nie spasuje to licznik będzie martwy i pozostanie wylutować pamięć i programowanie w zewętrznym programatorze.
Jeśli to możliwe wgraj z powrotem oryginalny wsad żeby licznik był taki jak był kupiony.
Poczytaj i podrąż temat np:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubertus_19
 
 


Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:14, 01 Lis 2015 Temat postu:

No wlasnie teraz to oryginalny eeprom nie chce wejsc. ciekawe czy pamiec sie juz nie uwalila. Niewiem czy sie nie pokusze o przelutowanie samego fisa i tyle albo moze sama pamiec przelutowac.
Co bys doradzal kolego?
Licznik kosztowal 30 zł wiec nie ma co zalowac. Ale ile juz jestem mądrzejszy Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 14:56, 01 Lis 2015 Temat postu:

Moja rada: starego licznika nie ruszaj puki co (możesz zostać bez licznika i mieć unieruchomione auto ale zawartość FLASH bym odczytał choćby do porównania z tym drugim), przelutowanie wyświetlacza FIS zostawił bym jako ostateczność - jeśli masz do tego narzędzia.
Cytat:
No wlasnie teraz to oryginalny eeprom nie chce wejsc.

Co znaczy nie chce wejść, wywala jakiś błąd weyfikacji czy Vag-Commander się zawiesza ? ostatecznie można by wylutować samą pamięć eeprom zaprogramować i wlutować ponownie.

Cytat:
A moze eeprom jest zawarty we flash?

Pobieżnie porównywałem i zawartość różni się ale fragmenty z EEPROMu występują pod innymi adresami we FLASHu, ale nie cały, np. w EEPROMie PIN zapisany jest 3 krotnie a we FLASHu tylko raz, poza tym w jednym i drugim zapisany jest VIN więc może tu tkwi problem (FLASH widzi obcy EEPROM z innym nr. VIN i innym PINem) a jeśli tak to na zdrowy rozsądek wyjścia byłyby dwa
- oryginalny wsad tylko ze zmodyfikowanymi fragmentami EEPROMu (coś jak w linku który w poprzednim poście)
- całkowite sklonowanie zawartości zarówno FLASH jak i EEPROM ze starego do nowego, jeśli pod względem elektroniki są identyczne (te same pamięci procesor schemat) powinno ruszyć.

Powyżej to oczywiście moje dywagacje, dzisiąj święto mały ruch na forum może trzeba poczekać i odezwie się ktoś mający większą wiedzę w tym temacie.



P.S.
Cytat:
Licznik kosztowal 30 zł wiec nie ma co zalowac. Ale ile juz jestem mądrzejszy Szczęśliwy

3-dychy za licznik z pełnym FISem ?
Tak wiedza zdobyta w czasie rozwiązania problemu zostaje na zawsze. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 16:38, 01 Lis 2015 Temat postu: Re: Wsad do licznika i fis zwariował [1.4 TDI AMF]

hubertus_19 napisał:
Witam. Kupilem sobie licznik z anglika (benzyna 1.6) do mojej audi 1.4 tdi bo u mnie fis zle swieci


Też myślałem o zegarach z anglika bo można taniocha kupić Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Nie 16:39, 01 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubertus_19
 
 


Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:12, 01 Lis 2015 Temat postu:

azxxc licznik nie jest z pełnym fis tylko z 1/2pewnie dlatego taki tani. Ale fis swiecil pieknie dopoki nie zamienilem tego eepromu. Jak nic sie nie bedzie dalo zrobic to sprobuje przelutowac fis a jak sie nie uda to kupie drugi licznik tez z anglika ale od tdi i mysle ze w takim da sie zmienic tylko kodowanie, adaptacje i bedzie ok. Bo w tym kodowanie wchodzilo tylko silnika w kodzie nie dalo sie zmienic.

A moze podpowiesz mi jakim programem zgrac ten caly flasch z licznika i jak to zrobic?
Vag k-can kommander jak biore "read ROM/flasch" i wybiore zeby czyta od 0 do 7ffff to tylko jedna linijke odczytuje.
Juz sam nie wiem co, jak i czym to zrobic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:43, 01 Lis 2015 Temat postu:

Ja Vag-Commanderem zczytałem (trochę to trwa)

Wysłał bym ci swoje wsady do porównania ale nic ci to nie da bo u mnie bęzyna i pełny FIS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubertus_19
 
 


Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:25, 01 Lis 2015 Temat postu:

U mnie trwa to doslownie chwile. Nie wiem czy cos zle robie czy co? A moze kabel zly (od viakena) i Vag k+kan comander 2.5.
Wybieram w comanderze kombi i k-line. Dalej identyfication, potem instruments i wreszcie read ROM/flash. Dobrze?
Wyskakuje mi tylko odczytana jedna linijka po paru sekundach. Ludzie pomozcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:05, 02 Lis 2015 Temat postu:

Zaraz, zaraz, Vag-Commander i zwykły kabel KKL ? U mnie przy takiej kombinacji Vag-Commander w ogóle nie uruchamia się, do Commandera jest dedykowany interfejs (na mikro kontrolerze).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubertus_19
 
 


Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:43, 02 Lis 2015 Temat postu:

O to widzisz nie wiedzialem. Trudno. Probowalem dzis przelutowac fis i nawet udalo sie wszystkie styki przylutowac ale fis nie dziala. zamowilem dzis nastepny licznik tym razem od diesla i numery licznika takie same jak moje wiec mysle ze uda sie go zaadaptowac dobrze.
Robil to kts moze juz?
Znalazlem instrukcje na forum ale ciekawe czy jest poprawna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin