Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

1.4 AUA - Termostat

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ chłodzenia klimatyzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:14, 06 Gru 2015 Temat postu: 1.4 AUA - Termostat

Mam wrażenie, że za długo grzeje mi sie silnik. Wskazowka co prawda stoi jak zaczarowana na srodku. Teraz pytanie ze sprawdzaniem temperatury wezy ukladu w celu oceny czy termostat otwiera sie we wlasciwym momencie.

Tak wiec u mie wyglada to tak że waz górny, ktory leci od termostatu nagrzewa sie natomiat waz dolny pod nim jest zimy. Dolny robi sie cieply dopiero jak wskazwka zbliza sie do 90st. Czy tak powinno byc ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 555 dnia Nie 13:24, 06 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 20:32, 11 Gru 2015 Temat postu:

oczywiście , termostat całkowicie otwiera się po przekroczeniu krytycznej temp , w normalnych warunkach tylko lekko się uchyla i dopuszcza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Wto 10:35, 09 Lut 2016 Temat postu:

Jestem po wymianie termostatu do BBY

Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Pon 14:40, 25 Mar 2019, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
qnot
 
 


Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 0:08, 10 Lut 2016 Temat postu:

Mam podobny problem tyle, że silnikiem AUA. W sklepie nie potrafią określić jaki typ termostatu będzie pasował a i tak trzeba zamawiać bez możliwości zwrotu. Czy na pewno po obudowie nie da się określić rodzaju termostatu ? Może ktoś na forum to wie?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez qnot dnia Pią 15:08, 12 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxwit
 
 


Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 14:45, 10 Lut 2016 Temat postu:

Ja w silniki AUA mam termostat Wahler 3143.87D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qnot
 
 


Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:27, 11 Lut 2016 Temat postu:

Dzięki za reakcję ale dalej nie rozwiązuje to mojego problemu. Chcę uniknąć przypadku rozgrzebanego auta bez odpowiedniego termostatu. Pytanie dalej aktualne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qnot
 
 


Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:06, 12 Lut 2016 Temat postu:

To może zrobimy ranking najczęściej spotykanych typów termostatów?
Piszcie jakie były u was.
Mam jeszcze pytanko do "colorstormimolagelbA2". Ze zdjęć wnioskuję , że u Ciebie był ten metalowy o większej średnicy. Tak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:36, 08 Mar 2016 Temat postu:

U mnie w AUA marzec 2002 rok przedliftówka jest ten plastikowy o malej srednicy. Jak popatrzysz na obudowe termostatu to widac po jej srednicy jaki. Z tego co sie orientuje to te metalowe o duzej srednicy sa w silnikach diesla w A2. Nie rozumiem tez jak kolega wymienił taki szeroki na waski (fotki).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qnot
 
 


Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 1:32, 12 Mar 2016 Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi choć nieliczne. Wygląda na to, że trzeba zaryzykować. Znalazłem dostawce z możliwością zwrotu i wymiany na inny tyle, że sprowadzi w ciągu 2 dni i na taki czas trzeba być przygotowanym. Najczęściej spotkanym termostatem będzie chyba ten plastikowy i jest on najczęściej dostępny w sklepach. Znalazłem ciekawy opis po rosyjsku na ten temat
[link widoczny dla zalogowanych]
Wynika z niego , że mamy trzy typy termostatów
-plastikowy 3143.87D (najczęściej spotykany)
-metalowy 3167.83D (trzeba wymieniać razem z króćcem)
-zestaw termostat zamontowany w króćcu 410475.87D (można stosować zamiennie z oboma powyższymi)
Ostatnia wersja jest najdroższa ale daje gwarancję pasowania bez względu na dotychczas zamontowany termostat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Wto 8:46, 22 Mar 2016 Temat postu:

U mnie byl oryginalnie ten stary typ duzy

Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Pon 14:40, 25 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 8:57, 22 Mar 2016 Temat postu:

Polski Wahler jest też inny od tego, co dostajemy w ASO.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qnot
 
 


Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 18:52, 06 Kwi 2016 Temat postu:

No to teraz kolejna zagwozdkę z tym wahlerem wrzuciliście. Poczytałem inne fora i tam również niejednoznaczne choć często negatywne opinie o nowych wahlerach piszą. Polecają za to behr bo podobno jak fabryczne. Jakie jest wasze zdanie ?
I jeszcze jedno pytanie. w końcu podłączyłem vaga i faktycznie wygląda , że termostat otwiera się przy ok. 55C i dochodzi do ok. 75C. Jest to jednak pomiar z czujnika. Wskaźnik przy zegarach pokazuje sporo inaczej. Tak na oko to te 60C (początek ruchu wskazówki) to się zgadza a od 70 to pokazuje 85-90C i niewiele się rusza. Podobno taka właściwość aby nie straszyć kierowcy. Czy czujnik też do wymiany?
[img]https://zapodaj.net/8f7aec994dbc9.bmp.html[/img]
Coś ten link mi nie wchodzi
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez qnot dnia Śro 19:05, 06 Kwi 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Pon 14:10, 11 Kwi 2016 Temat postu:

Kolego ten wahler co jak kupilem byl wlasnie w pudelku mahle/BEHR Szczęśliwy
BEHR wrzuca do pudelek wahlera bo tego typu sam nie robi...
Powrót do góry
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:32, 11 Kwi 2016 Temat postu:

Fabryczne tylko w ASO. Naprawdę nie ma co kombinować z zamiennikami termostatów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qnot
 
 


Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:06, 11 Kwi 2016 Temat postu:

No to już jestem po wymianie termostatu. Kupiłem behr w pudełku mahle za 45 zł więc w porównaniu z ASO to przepaść. Wahler u tego samego sprzedawcy kosztował 43 zł więc różnica niewielka. Poprawa natychmiastowa , trzyma równo 87 C jak fabryka dała. Poniżej link do wykresu
[link widoczny dla zalogowanych]

Ponieważ wcześniej miałem cały czas niedogrzany silnik to nie wiem czy to normalne więc zapytam. W trybie eco nie włącza mi się wentylator i temperatura na postoju rośnie powyżej 100 C. W trybie auto chodzi wentylator i utrzymuje temperaturę jak trzeba. W czasie jazdy również naturalne chłodzenie przy obecnych temperaturach wyrabia. Czy to normalne czy jakiś problem z czujnikiem temperatury chłodnicy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
belzee24
 
 


Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:09, 18 Sty 2017 Temat postu:

U mnie problem nie dogrzanego silnika , pojawił się po wymianie rozrządu i pompy(AUA 1.4 16v) Zauważyłem że silnik nie wbija na 90° tylko około 80 kilku stopni na zegarze, przy włączonym ogrzewaniu, jak wyłączę ogrzewanie jest 90°, po ponownym uruchomieniu ogrzewania znowu spada.Przy wymianie pompy, płyn spuszczałem poprzez zdjęcie rurki u dołu chłodnicy, tam jest jakiś czujnik, ale nie wydaje się żebym go tym uszkodził (bo niby jak ). Ta właśnie rurka z czujnikiem jest zimna pomimo ciepłej górnej. Czy ma może ktoś pomysł czym to jest spowodowane?. Płyn który spuściłem był czysty, żadnych zanieczyszczeń, brak stracony po zdjęciu pompy uzupełniłem (około 0,5litra ) Za nim zacznę rozbierać może ktoś podrzuci pomysł. Z góry dziekuję

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:49, 04 Lis 2019 Temat postu:

qnot napisał:


Ponieważ wcześniej miałem cały czas niedogrzany silnik to nie wiem czy to normalne więc zapytam. W trybie eco nie włącza mi się wentylator i temperatura na postoju rośnie powyżej 100 C. W trybie auto chodzi wentylator i utrzymuje temperaturę jak trzeba. W czasie jazdy również naturalne chłodzenie przy obecnych temperaturach wyrabia. Czy to normalne czy jakiś problem z czujnikiem temperatury chłodnicy ?

Podobnie chciałem zapytać. Silnik zimny bo samochód nie uruchomiony był, i włączam silnik... ale zauważyłem, że jak włączę tryb AUTO na panelu klimy to mimo, że silnik zimny włącza się wentylator chłodnicy... a jak wyłączę AUTO to się zatrzymuje . To normalne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:51, 04 Lis 2019 Temat postu:

belzee24 napisał:
Ta właśnie rurka z czujnikiem jest zimna pomimo ciepłej górnej.

Ale górną chyba dochodzi do chłodnicy gorący płyn, a dolną wychodzi schłodzony.... to chyba OK...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ chłodzenia klimatyzacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin