Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ chłodzenia klimatyzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
slaroz78
 
 


Dołączył: 26 Paź 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 23:51, 29 Gru 2012 Temat postu: Komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego

Witam. Problem pojawił się podczas ujemnych temperatur, po dłuższym postoju na mrozie (po nocy) po odpaleniu silnika, zapala się kontrolka poziomu płynu chłodniczego. Stan płynu Ok, po około minucie pracy silnika kontrolka gaśnie i potem w ciągu dnia po uruchomieniu silnika już się nie zapala. O co kaman? Szczęśliwy Przyszła odwilż, kontrolka nie zapala się.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:03, 30 Gru 2012 Temat postu:

czasami tak w grupie vag jest na zimno glupieje z tym czujnikiem, na ok 2 min odłącz akumulator, u ciebie jest czujnik w postaci dwoch pręcikow w zbiorniczku? Na zimno dolej stan plynu do poziomu max.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 9:06, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:08, 30 Gru 2012 Temat postu:

Ja wymienilbym jeszcze płyn jeżeli nie był dawno wymieniany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:15, 30 Gru 2012 Temat postu:

wiekrzosc grupy vag ma czujnik na te preciki, one po czasie koroduja lub zbieea sie na nich osad, na goracym plynie i wiekrzym wtedy poziomie zalapuja, jak porada wyzej nie pomorze zostanie wymiana zbiorniczka, to standard w grupie vag po latach eksploatacji. Mozna wymontowac sam zbiorniczek nie spuszczajac plynu z układu, tylko z samego zbiorniczka, pamietajac zeby rurka od zbiorniczka byla powyzej poziomu głowicy, przemyc zbiorniczek i te preciki dokładnie np. zmywaczem do hamulcow potem wyplukac go gorącą wodą, zazwyczaj pomagało.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 11:57, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slaroz78
 
 


Dołączył: 26 Paź 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:09, 30 Gru 2012 Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. Płyn był wymieniany na jesieni, spróbuję uzupełnienia płynu do maxa, kumpel tak mi dziś też podpowiedział, jak nie pomoże to czyszczenie, zobaczymy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychoo
 
 


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk/Pszczyna
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:33, 31 Gru 2012 Temat postu:

Zwróćcie również uwagę na stan zbiorniczka w środku ,u mnie był tak "przejarany" że jak naciskałem palcem to środek odpadał po kawałku .Oczywiście głupiał również czujnik ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
 
 


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:25, 10 Mar 2014 Temat postu:

Gdzie spuszcza się płyn chłodzący całkowicie,do zera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:43, 11 Mar 2014 Temat postu:

Po odlączeniu dolnego węża od chłodnicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 7:12, 12 Mar 2014 Temat postu:

zostanie jeszcze w bloku, w benzynach z tyłu bloku jest zaworek do spuszczenia z bloku, najłatwiej zdemontować termostat wtedy zejdzie cały z bloku lub dmuchnąć mocno po zejściu całego płynu po zdjęciu dolnego weża w zbiorniczek wyrównawczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:03, 12 Mar 2014 Temat postu:

W dieslu nie ma żadnego zaworka. ale fakt- jak chcesz wszystko spuścic
to termostat trzeba odkrecic. Dmuchnąć w zbiorniczek nie zaszkodzi bo dużo płynu zostaje w nagrzewnicy. I od razu można wymyc zbiorniczek.
Przetestowałem, że "Kret" super czyści tylko trzeba uważać bo żrący.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:36, 13 Mar 2014 Temat postu:

Tylko dopisz, że ten kret to do samego zbiorniczka wyrównawczego Szczęśliwy , a nie do całego układu, bo ktoś źle zrozumie i cały układ przepłuka Szczęśliwy Po czyszczeniu zbiorniczek trzeba bardzo dokładnie wypłukać, bo kret zawiera m.in NaOH (UWAGA !! bardzo silna i groźna zasada !!) i mądre głowy mówią żeby nie stosować go do elementów aluminiowych, bo potem będzie płacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 9:19, 02 Lut 2017 Temat postu:

Mi też zimą zapaliła się kontrolka z termometrem - wyglądało to tak, że po odpaleniu silnika był 3x "bip" i ta czerwona kontrolka na centralnym wyświetlaczu. Gasła po przejechaniu kilu kilometrów i czasem się ponawiało, a czasem nie. W pierwszej chwili myślałem, że cos ni etak z czujnikiem temperatury silnika - że po nagrzaniu silnika "łapie". Po przeczytaniu waszych postów o podobnym objawie i związku z płynem chłodzącym zajrzałem pod maskę - o dziwo poziom płynu G12 był poniżej minimum. Nie wiem dlaczego bo długo jeździłem i nie spadał. A tu nagle mniej niz minimum. W płynie nie zauważyłem śladów oleju itd... ani śladów wycieku pod autem... Postanowiłem dolać płynu (miałem koncentrat - rozcieńczyłem z wodą destylowaną 1:1).

Po uzupełnieniu płynu G12 kontrolka zgasła.

A już myślałem, że to wina czujnika temperatury silnika, a potem że wina czujnika poziomu płynu w zbiorniczku (że skorodował, czy coś)...

Pierwsze co zróbcie w takim przypadku - sprawdźcie poziom płynu G12. Teoria z korozją czy czujnika jest raczej trochę naciagana. No chyba, że ktoś zamiast G12 leje tam cholera wie co.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 9:22, 02 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ chłodzenia klimatyzacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin