Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Podgrzewacz cieczy - alternatywa dla Webasto

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ chłodzenia klimatyzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:15, 08 Paź 2013 Temat postu: Podgrzewacz cieczy - alternatywa dla Webasto

Zastanawiam się nad takim podgrzewaczem

[link widoczny dla zalogowanych]

Wiadomo w TDI 90% ma webasto, ale dla benzyny jest jakas tańsza alternatywa, co myślicie, ktoś miał z tym może do czynienia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
joszi
 
 


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Fordon
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:33, 09 Paź 2013 Temat postu:

nie mam, ale wygląda na fajną rzecz jak się ma gdzie z czymś takim podłączyć Szczęśliwy Włącznik czasowy i wsiadasz do nagrzanego auta bo jak by ustawić na cały czas to Cię rachunki zjedzą.

Coś podobnego jest często montowane w krajach skandynawskich, choć częściej spotkać można grzałkę do oleju. Tam nawet na parkingu pod marketami są gniazdka żeby się podłączyć.

Ja jakiś czas temu zastanawiałem się na dogrzewaczem wody z opla movano ale to jest fajniejsze bo ma własną pompę i nie ciągnie prądu z akumulatora


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez joszi dnia Śro 17:35, 09 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:34, 10 Paź 2013 Temat postu:

Czytałem, że takie rozwiązania są bardzo popularne w Skandynawii. Sam kiedyś byłem zainteresowany zakupem Peugeot'a 406, który miał podobne rozwiązanie, ale opierało się ono o specjalną grzałkę montowaną w blok silnika, bez wiercenia (!) - była tam gdzieś fabryczne miejsce montażowe. Rozwiązanie to nie posiadało dodatkowej pompy cieczy, sprowadzało się tylko do grzałki i wyprowadzenia na zewnątrz auta "gniazdka" - ponoć w Skandynawii niczym wyjątkowym nie są parkingi, na których montuje się przyłącza prądu elektrycznego, do których można podpiąć autko na dłuższą chwilę. Osobiście nie widziałem podobnych rozwiązań na własne oczy, bazuję na informacjach z internetu. Rozwiązaniu wydaje mi się jednak ciekawą alternatywą dla np. Webasto, które jak wiadomo nie jest najtańsze...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 15:54, 12 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bratki
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:29, 28 Paź 2013 Temat postu:

Witam. Przedstawię moją metodę na szybsze podgrzanie cieczy A2. Jako, że moje webasto nie działało, zdemontowałem je i wstawiłem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest to podgrzewacz wody z Hyundaia Matrixa 1,5 crdi. Kupiłem to na allegro za 50zł. Okablowanie plus przekaźniki 50zł. Prostym rachunkiem wyszło 100zł Szczęśliwy Przełącznik mam w kabinie z możliwością załączania 2 lub 3 świec. Jako, że teraz jest ciepło to nie mogę miarodajnie powiedzieć jak się to sprawdza. Więcej o sprawności tego czegoś będę mógł powiedzieć jak temperatura spadnie do 0. Wtedy na pewno podzielę się czy montaż się opłaciłSzczęśliwy Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bratki dnia Pon 19:32, 28 Paź 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
joszi
 
 


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Fordon
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 15:38, 29 Paź 2013 Temat postu:

No te rozwiązanie jest fajne o ile nie jeździsz krótkich tras w mieście, masz dobry akumulator oraz nie masz dostępu do gniazdka elektrycznego, bo takie urządzonko ciągnie masę prądu.

Co do podgrzewacza z tematu to troszkę myślałem nad tym i doszedłem do wniosku że samo założenie takiej pompki z podgrzewaczem to tak naprawdę połowa sukcesu bo podgrzeje nam on najwyżej silnik, a wnętrza już nie. W tym przypadku przydało by się podłączyć do tego jeszcze dmuchawę nawiewu by wsiadać do ciepłego wnętrza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bratki
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 16:33, 29 Paź 2013 Temat postu:

W sumie mi głównie chodzi o to żeby szybciej podgrzać silnik. Jak silnik się szybciej podgrzeje to i w środku będzie szybciej ciepłoSzczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
joszi
 
 


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Fordon
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:46, 29 Paź 2013 Temat postu:

a mi bardziej chodzi, że jak pakujemy się z małym dzieckiem do auta to żeby było nagrzane Szczęśliwy w moim przypadku silnik benzynowy szybko się nagrzewa więc nie potrzebuję dogrzewacza, a raczej chodzi mi o namiastkę luksusu jakim jest webasto Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:36, 14 Lis 2013 Temat postu:

Kolego bratki,

i jak tam się sprawdza twoje rozwiązanie ? Szczęśliwy Pytam, bo w ostatnich dniach jak wsiadam do swojego pasacika to co tu dużo mówić.... zimno trochę jest zanim silnik złapie temp Szczęśliwy Jako, że to benzynka a nie dieselek to pomyślałem, że skorzystam z Twojego patentu. Pytanie tylko czy gra jest warta świeczki ?
I przy okazji pytania:
1) sprawdzałeś pobór prądu jaki jest generowany przez pracę zamontowanego podgrzewacza ?
2) sprawdzałeś co się dzieje jak włączysz podgrzewacz przy unieruchomionym silniku i niepracującej pompie ? Ciekaw jestem czy przy braku wymuszonego obiegu cieczy grzałka jest w stanie zagotować płyn chłodzący w wężu zanim padnie akumulator ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bratki
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:26, 15 Lis 2013 Temat postu:

Witam.
Więc tak. Strzałka od temperatury szybciej idzie w górę. Ciężko mi powiedzieć o ile szybciej bo "mój obecny odcinek pomiarowy" jest remontowany więc nie stwierdzę jaka będzie różnica w nagrzaniu. Sprawdzać nie sprawdzałem ile dokładnie ciągnie to ustrojstwo, jedynie na forum hyundaia wyczytałem, że podobno 900W. Jak sprawdzę to podam dokładnie. Wodę zaczyna gotować bardzo szybko, 10-20s i już słychać, że bulka. Przy montażu nie włączając silnika kilka razy testowałem jak działa i później nie miałem problemów z odpaleniem:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:44, 15 Lis 2013
PRZENIESIONY
Pią 18:08, 15 Lis 2013 Temat postu: Montaz dogrzewacza

Chciałbym dołożyć dogrzewacz. Mechanicznie dam radę, a do elektryki przydałby się schemat. Czy ktoś dysponuje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:16, 15 Lis 2013 Temat postu:

Doczytałem sporo informacji na forum elektrody i podobnych - to co ustaliłem:
1) zużycie prądu do około 20 A na jedną świecę
2) grzałki zawierają zazwyczaj od 2 do 4 świec, czyli zużycie prądu wynosi do około 80 A (nie trzeba podpinać wszystkich)
3) pobór mocy około 200-240 W na grzałkę
4) nie wiem jaki mam alternator, ale 90 A jest za mały do obsługi tych grzałek i częste korzystanie z grzałek sprawia, że częściej trzeba go regenerować. Nie wiem ile w tym prawy, ale tak się kilku osobom działo i potwierdzały to własnym doświadczeniem. Sugerowane rozwiązanie: montaż alternatora minimum 125 A
5) część tego co oszczędzimy na paliwie (bo szybciej nagrzeje się reduktor) zostaje zużyte podczas pracy silnika na Pb --> alternator pracuje pod większym obciążeniem, w efekcie spalanie PB jest większe..
6) koszt samej używanej grzałki na Allegro --> od 30 zł brutto (w tym już wysyłka)
7) do grzałek trzeba kupić przekaźniki i sterowanie

Kolego pacific tdi --> nie chcę cytować cudzych patentów więc osobiście polecam google i forum elektrody: masz kilka przykładów schematów, niestety większość to rozwiązania "manuale" czyli trzeba wcisnąć przycisk i pamiętać o jego wyłączeniu. Są i propozycje oparte o termistory, ale z tego co póki co znalazłem to nie ma ładnie opisanego złotego środka.

BTW. W proponowanych rozwiązaniach trafiłem na dwa dodatkowe patenty dla instalacji LPG: ocieplenie i grzanie reduktora LPG matami (średnio wydajny patent) oraz rzeźba w postaci wkręcenia świec grzewczych bezpośrednio w reduktor + uszczelnienie połaczeń. Drugi patent ma swoje wady, bo jak silnik jet ciepły, a niechcący włączymy dodatkowe grzanie świecami to robi się problem Szczęśliwy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 19:19, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 22:21, 15 Lis 2013 Temat postu:

beerkoff napisał:

4) nie wiem jaki mam alternator, ale 90 A jest za mały do obsługi tych grzałek i częste korzystanie z grzałek sprawia, że częściej trzeba go regenerować. Nie wiem ile w tym prawy, ale tak się kilku osobom działo i potwierdzały to własnym doświadczeniem. Sugerowane rozwiązanie: montaż alternatora minimum 125 A


W benzynie jest alternator 90A a w dieslu 120A z tego co poszperałem na forum, najlepiej rozkodować po VINie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 10:50, 16 Lis 2013 Temat postu:

grom546 napisał:

W benzynie jest alternator 90A a w dieslu 120A z tego co poszperałem na forum, najlepiej rozkodować po VINie


Mogę wstępnie potwierdzić na przykładzie mojego AMF-a 2001/2002 rok --> po rozkodowaniu VIN-u :
74 8GL L GEN alternator 120A


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 1:30, 17 Lis 2013 Temat postu:

Pytanie moje jakby zaginęło w wątku więc powtórzę.
Czy dysponuje ktos schematem elektryczznym odnośnie dogrzewacza. Mechanicznie opanowałem, a teraz gdzie sie wpiąć?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:04, 17 Lis 2013 Temat postu:

Nie wiem jaki dokładnie efekt chcesz osiągnąć, ale przykłady rozwiązań "manualnie" sterowanego podgrzewacza możesz znaleźć poniżej - nie ma to jednak zbyt wiele wspólnego z rozwiązaniem "fabrycznym". Rozwiązania nie są mojego autorstwa.



Trochę dodatkowych "uniwersalnych" wiadomości niededykowanych do modelu A2:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Temat drugi dotyczy teoretycznie grzania samego reduktora w autach z instalacją LPG, ale można tam doczytać kilka ciekawych patentów.

PS. W jednym z aktualnych wątków na forum kolega "ilak" napisał
ilak napisał:
W autach TDi modelowo 2003 wzwyż dogrzewanie silnika jest elektryczne.

Jeśli w A2 było takie rozwiązanie i dokładnie taki efekt chcesz osiągnąć to niestety nie pomogę w temacie określenia na gdzie dokładnie (w które piny, złącza itp) trzeba się wpiąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:35, 17 Lis 2013 Temat postu:

Pacific tdi napisał:
Pytanie moje jakby zaginęło w wątku więc powtórzę.
Czy dysponuje ktos schematem elektryczznym odnośnie dogrzewacza. Mechanicznie opanowałem, a teraz gdzie sie wpiąć?

Czy chodzi o podłączenie grzałek przy nagrzewnicy wg schematu symbol Z35, jeśli tak to szukaj w Downloand - wydanie rosyjskie-odpowiednik polskiego "Sam naprawiam ...." wybierz okienko nr 13 i tam na str. 345 jest schemat jak jest fabrycznie podłączone Z35 . Nie wiem czy każdy sterownik ECU obsługuje sterowanie, czy nie trzeba robić adaptacji lub zmienić oprogramowanie dotyczące tego sterowania, pewnie trzeba szukać w blokach pomiarowych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Nie 11:44, 17 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrspecial
 
 


Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Berlin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 22:28, 06 Gru 2013 Temat postu:

do oginalnego piecyka mozna dokupic gotowy sterownik wraz z okablowaniem przerabiajac go bez ciecia kabli na ogrzewanie postojowe z zegarem i pilotem pasuje kostka w kostke tylko koszt tej calej instalacji jest dosyc drogi ale do kupienia Berlinie to koszt 370 eu bez rachunku za tydzien bede montowal w vw t4 jesli chodzi o elektryczny pogrzewacz wody to kolega zalozyl od mercedesa e210 zas w miesce filtra wcisnol od mercedesa 211 nagrzewnice elektryczna powietrza wyglada to jak farelka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 12:37, 09 Gru 2013 Temat postu:

ja też nie mam webasto i dlatego ten pomysł z grzałkami wydaje się bardzo dobry o akumulator raczej nie się co martwić bo w 1000 autach to stosują i jest gitara od starego audi 80 tdi ,golf 3 tdi laguna ma 4 świece ,więc tu powinno być dobrze założyć np taki [link widoczny dla zalogowanych]

a co do sterowania to w ECU jak się nie mylę jest taka opcja tak jak w większości TDI-ków i nie tylko
tylko by trzeba to dokładnie rozeznać jakie ewentualnie przekażniki dokupić i kabelki wyciągnąć



016 Dodatkowa grzałka elektryczna PTC

1) obciążenie alternatora

[%]

5 ... 95% Dodatkowa grzałka elektryczna (PTC) może być aktywowany

5 ... 100% paliwa Dodatkowy podgrzewacz zasilany może być aktywowana



2) Dodatkowa nagrzewnica

Dodatkowa grzałka zamknął off, ponieważ:

xxx xxxx 1 Płynu chłodzącego> 80 ° C lub temperatura kolektora dolotowego> +5 ° C

xxxxxx 1 x Alternator uszkodzony

xxxxx 1 xx Napięcie akumulatora <9 V

xxxx 1 xxx Prędkość obrotowa silnika <400 rpm

xxx 1 xxxx Rozruch silnika w ciągu ostatnich 10 sekund

xx 1 xxxxx Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub

Kolektor dolotowy nadawca G72 temperatury uszkodzony lub moc etap

Uszkodzony dodatkowy grzejnik

x 1 xxxxxx No wniosek do jednostki sterującej silnika (np. OFF

lub naciśnięciu przycisku ECON)

1 xxxxxxx Temperatura otoczenia powyżej 5 ° C



3) Aktywacja elementów grzejnych

Do modelu roku 2002 (900 Watt grzałka PTC)



x 1 Niska moc grzewcza przekaźnik J359 na

1 x Wysoka moc grzewcza J360 przekaźnik na



Od roku modelowego 2003 phase-in (1500 Watt grzałka PTC)



x 1 Niska moc grzewcza przekaźnik J359 na


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 18:08, 11 Gru 2013 Temat postu:

Mam pytanie: czy w każdym A2 1,4tdi jest stosowane dogrzewanie za pomocą grzałek elektrycznych zamontowanych pod nagrzewnicą , bo ja już się pogubiłem w tym wszystkim. Kolega @ilak napisał, że montowano od 2003, natomiast z postu @berthold61 wynika, że do 2002r były stosowane grzałki 900W a od 2003 - 1500W.
Jeżeli nie ma w każdej A2 tego dogrzewania przy nagrzewnicy (Z35) to jest sens stosowania dodatkowego podgrzewacza cieczy i myślę, że jest to lepsze rozwiązanie od tego fabrycznego.
Zakładając, że nie ma takich grzałek (Z35) to według schematu, aby spełnić warunki wg. rozpiski @berthold61 dotyczące zasilania dodatkowych grzałek zamontowanych np. przez @bratki należy wykorzystać wyjście z ecu J248 dwa piny - nr 22 i 21 (sterowanie cewek przekażników do masy) a +12V cewki zasilić na wyjściu styku przekażnika mocy J317 (109), który kontroluje prędkość obrotową silnika <400rpm. Pin 21-mała moc jedna świeca a pin 22 duża moc - dwie świece.
Na allegro pojawiają się oferty takich zespolonych przekażników z podstawami i bezpiecznikami mocy (60A).
Możliwe, że takie przekażniki i obwody elektr. są już w instalacji pojazdu tylko brakuje grzałki (Z35).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Śro 20:56, 11 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 21:48, 11 Gru 2013 Temat postu:

no warto by to było rozkminić bo chyba troszkę tych kastratów jest (brak webasta) a przydatne to jest w razie minus 20

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ chłodzenia klimatyzacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin