Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Termostat 1.4 AUA

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ chłodzenia klimatyzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:18, 05 Lut 2019 Temat postu: Termostat 1.4 AUA

Próbowałem dzis wymienic termostat. Dostep do dolnej sruby jest taki, że nie ma jak włożyć klucza bo przeszkadza cięgno zmiany biegów. Górna śruba... ukrecila sie ze starości. Co teraz ? Wyciaganie całego modułu czy jazda z jedna sruba o ile ta druga tez sie nie ukreci - bo termostat musze wymienic...

Ale tego oczywiscie nikt nie skomentuje ani nic nie doda bo audi a2 jest przezaje...ste. Po roku odechcialo mi sie juz tego woskowanego szmelcu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 555 dnia Śro 18:10, 06 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:49, 11 Lut 2019 Temat postu:

Cięgno musisz zdemontować, przynajmniej ja jak wymieniałem to demontowałem, dosłownie 3 minuty roboty - wystarczy odkrecić śrubę na klucz 13. Przygotuj się potem na kalibrację cięgien skrzyni biegów, albo porządnie oznacz pozycję na ośce wybieraka (jak skalibrować to poszukaj filmów na youtube, np do polo - jest tak samo - https://www.youtube.com/watch?v=Yj9FebQXAtg). Nie wiem jakim cudem ukręciła Ci się ta śruba, skoro jest metalowa i wkręcona w plastikową obudowę termostatu. U mnie wyszła bardzo lekko, a mam audika z 2001 roku... Ale skoro tak sie stało nie ma co płakać, trzeba będzie ją wynienić. Pocieszające jest to że o ile pamiętam to jak wykręcisz dolną śrubę obudowa termostatu powinna już zejść jeśli górna śruba ma urwany łeb. Jak zdejmiesz obudowę to wtedy możesz wykręcić urwaną śrubę dobrymi szczypcami. Chyba że urwała Ci się przy samym bloku termostatu, wtedy masz większy problem, bo raczej tego nie rozwiercisz (wkręt jest twardy a plastik miękki). Być może najprościej będzie kupić całą obudowę.
Taki protip odnośnie odkręcania dolnej śruby, to dobrze byłoby stuknąć w nią przez nasadkę małym młotkiem, żeby poinformować ją o wykręcaniu (taki zabieg całkiem sprawnie obluzowuje większość zapieczonych gwintów).

Tak na marginesie polecam wizytę u dobrego mechanika na pewno to ogarnie:) Bo bez obrazy ale jak czytam kolegi posty to widać, że samochód dał koledze popalić a w nerwach nie ma co się brać za nastoletnie auto bo potem się śruby urywają...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Pon 20:54, 11 Lut 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:18, 12 Lut 2019 Temat postu:

Dzieki za info Kolego. Link do filmu bardzo przydatny. Sprobuje ogarnąć ten bałagan sam zanim oddam do mechanika. Chciałbym Cie jeszcze zapytać jak dokładnie zdjąć ten przegub kulowy aby odsunąć linkę ? Zdejmujemy na przegubie czy dalej na lince ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:43, 12 Lut 2019 Temat postu:

Ja tych linek nie demontowałem, nie ma takiej potrzeby, zdjęcie tej metalowej dwigni z trzpienia wystarczy. Nie wiem jak to się ściąga bo się nawet nie przyglądałem, ale wszystko potem jest na tyle mobilne, że będziesz miał dostęp do śrub termostatu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Wto 19:54, 12 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 16:13, 13 Lut 2019 Temat postu:

Kumam. Tak chcialem zrobic ale nie znajac wczesniej procedury regulacji linek bałem sie ruszac ta srube. Jutro bede walczył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 14:57, 06 Mar 2019 Temat postu:

No więc jestem po ponownej próbie wyjecia termostatu i powiem tak: LIPA. Zablokowałem skrzynie. Odkreciłem srube 13tke i zdęłem ta prowadnice linek z wieloklinu ale gorne ciegno siedzi jeszcze na osce ktorej nie umiem zdjac, odpuscilem jade z tym do warsztatu. To auto to jakis koszmarny dziwoląg, nic sie tam normalnie nie da zrobic. Probowalem tez poluzowac linke tym czarnym pokretłem ze sprezyna w celu regulacji lewarka. Pokretlo ani drgnie, nie moge go w zaden sposob przekręcic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 15:38, 06 Mar 2019 Temat postu:

Nie chcę nic mówić, ale akurat taka konstrukcja tych linek od skrzyni to jedno z najbardziej popularnych rozwiązań w całej grupie VAG od nastu lat, widziałem to w seatach, skodach, vw i audi, więc to żaden dziwoląg. Tego czarnego pokrętła nie trzeba odkręcać w żaden sposób , trzeba je pociągnąć do siebie (stojąc od przodu auta) tak żeby kompresować te sprężyny i wtedy przekręcić w lewo w celu zablokowania w takiej pozycji. Tutaj nie mogło sie nic zapiec, wszystko jest plastikowe. Btw dobry pomysł z tym mechanikiem, szkoda twoich nerwów i czasu jeśli nie możesz sobie poradzić z taką prostą rzeczą.
Tutaj możesz sobie z ciekawości obejrzeć jak to się robi (od 2:40):
https://youtu.be/sWd7mx57dS0?t=134


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent2
 
 


Dołączył: 25 Gru 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krapkowice
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:51, 15 Sie 2019 Temat postu:

Ja wymieniałem termostat bez demontażu cięgien zmiany biegów. Faktycznie dolna śruba jest centralnie przysłonięta tym cięgnem, ale da się dojść do niej wygiętym kluczem oczkowym M10, z takim wygięciem na ok. 2 cm. na szczęście miałem taki zestaw kluczy Szczęśliwy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janusz123456789
 
 


Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieciszew

PostWysłany: Sob 23:53, 28 Wrz 2019 Temat postu:

Odnośnie zdejmowania prowadnicy linek, to też nie mogłem jej zsunąć z tego wieloklinowego wałka, ale sposób jest bardzo prosty:

-nie blokujemy skrzyni, tak jak jest to napisane wyżej
-należy podłożyć pod nią jakiś mały przedmiot, np śrubę z łepkiem 13stka
-nastepnie długi drewniany kijek przystawiamy centralnie to tego wieloklinowego wałka
-stukamy w kijek lekko młotkiem
-wałek idzie więc w dół, ale nasza prowadnica już nie po zapiera się o łepek śruby którą wcześniej podłożyliśmy, więc spada z wałka i możemy już ją odstawić na bok.
Linek nie trzeba też odpinać.

Odnośnie tematu, to ja z kolei chyba mam wyciek spod takiej długiej plastikowej rury która idzie od obudowy termostatu do pompy wody, nie mam narazie pojęcia jak się do tego dostać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:18, 07 Gru 2022 Temat postu:

Odświeżę temat, ostatnio zmieniałem termostat w swojej mandarynie w ten sposób co na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=i3fC30sEexo&ab_channel=carlivepl
Nie wiem czy coś nie tak złożyłem bo objawy są takie jak by termostat był cały czas otwarty (nie nagrzewa się powyżej 65 stopni).
Zastanawiam się czy króciec trafił w swoje miejsce - ale teraz zdejmę całą obudowę termostatu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seru22
 
 


Dołączył: 06 Sty 2023
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 8:57, 31 Maj 2023 Temat postu:

Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć jaką średnicę wew. ma przewód gumowy od obudowy termostatu do chłodnicy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 6:42, 21 Cze 2023 Temat postu:

Następne podejście do termostatu.
Wyjąłem go bez problemu, a problemy zaczęły się jak chciałem zdemontować obudowę termostatu - nie dam rady jej wyjąć żebym czegoś nie popsuł Smutny
Termostat po zalaniu wrzątkiem otworzył się, ale pod zimną wodą się nie zamyka, czyli moje objawy, że jeżdżę na dużym obiegu się potwierdziły.
Nowy termostat MAHLE TX 41 87D założony w grudniu 2022.
Napiszcie mi jakiej firmy kupić ?? Bo myślałem, że ten to górna półka Smutny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Śro 6:42, 21 Cze 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zine5
 
 


Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 87
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nekla
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:29, 21 Cze 2023 Temat postu:

też w grudniu wymieniałem i kupiłem BORGWARNER (WAHLER) 3167.83D plus czujnik HELLA 6PT 009 107-141 i do dziś bezawaryjnie chodzą - obudowy nie trzeba zdejmować, żadnych węży nie trzeba demontować, cięgien od biegów też nie trza ruszać- wystarczy dwie śrubki odkręcić i odhylić obudowę termostatu- i go wyjąć - wychodzi wszystko elegancko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 13:24, 21 Cze 2023 Temat postu:

zine5 napisał:
- obudowy nie trzeba zdejmować, żadnych węży nie trzeba demontować, cięgien od biegów też nie trza ruszać- wystarczy dwie śrubki odkręcić i odhylić obudowę termostatu- i go wyjąć - wychodzi wszystko elegancko.


Wiem, ale jak nowy był u mnie cały czas otwarty to brałem pod uwagę to że coś pękło w tej obudowie i dlatego nie siedzi w swoim miejscu.

PS u mnie siedzi ten drugi:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Śro 13:26, 21 Cze 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 6:31, 26 Cze 2023 Temat postu:

Po pół roku jazdy z temperaturą 60-70 stopni w końcu zobaczyłem temperaturę 90 stopni Szczęśliwy
Niestety musiałem wyjąć całą obudowę termostatu - skurczył się oring od strony bloku silnika.
Termostat zamontowałem w wyjętej obudowie i sprawdziłem wrzątkiem.
90 stopni widzę po 4 km Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zine5
 
 


Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 87
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nekla
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:03, 26 Cze 2023 Temat postu:

Też tak się cieszyłem Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ chłodzenia klimatyzacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin