Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wymiana klimatyzacji chłodnicy

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ chłodzenia klimatyzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Mikos_24
 
 


Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Woking (UK)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:10, 07 Lut 2016 Temat postu: Wymiana klimatyzacji chłodnicy

Witam.
Dzisiaj miałem naprawić a napsułem w mojej A2 Smutny
Problem polegał na tym że parę sekund po odpaleniu auta wiatrak chłodnicy się załączał co wydawało mi się to dziwne bo temperatura na zewnątrz oscylowała w granicach od 0 do 10 stopni. Mechanik wykrył że prawdopodobnie czujnik ciśnienia klimatyzacji jest walnięty.
Dzisiaj postanowiłem się wziąć za niego i go wymienić. Zauważyłem że rurka od chłodnicy do czujnika (ta krótka,metalowa) jest lekko zagięta ale nie stanowiło to problemu bo czujnik nadal mógł się odkręcić nie zahaczając o nic. Ta rurka była podgięta bo prawdopodobnie autko miało jakieś nieplanowane bliskie spotkanie w tym miejscu. To tak oceniając zderzak i pas przedni.
Niestety, przy zakręcaniu nowego czujnika ta właśnie podgięta rurka się rozszczelniła i cały czynnik klimatyzacji wyciekł Smutny
Teraz czeka mnie zakup i wymiana chłodnicy i tutaj moja prośba. Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie w tym zakresie to proszę mi powiedzieć jak sie do tego zabrać. Ze wstępnych oględzin, według mnie, będzię to wyglądało tak:
1. Zdjąć zderzak przedni (muszę znaleźć informacje jak to zrobić niczego nie łamiąc)
2. Mam nadzieje że po zdjęciu zderzaka będę miał dostęp do wszystkiego wiec odkręcę wkręty które trzymają chłodnicę klimatyzacji razem z chłodnicą silnika.
3. Jeszcze tego nie widziałem ale jakoś okręcę dwie rurki z chłodnicy odłączając ją od układu klimatyzacji w aucie
4. Wyjąc starą i włożyć nową chłodnicę. Montaż taki sam jak demontaż tylko w odwrotnej kolejności.
5. Jak już wszystko będzie zamontowane to do serwisu żeby mi nabili klimatyzację ewentualnie doliczając do tego serwis klimatyzacji

Jeżeli coś pominąłem to dajcie znać. Myślałem żeby zakleić tą rurkę jakimś specjalnym klejem do chłodnic ale nie wiem czy to ma sens.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:23, 08 Lut 2016 Temat postu:

Poszukaj w okolicy dobrego spawacza od aluminium to taka rurka pikuś jest tylko trzeba umieć spawać aluminium i nie musisz chłodnicy wymieniać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikos_24
 
 


Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Woking (UK)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:21, 09 Lut 2016 Temat postu:

Tutaj za taka usluge zaplace conajmniej £50 a nowa chlodnica kosztuje £70 wiec nie bardzo oplaca mi sie ryzykowac spawania chlodnicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikos_24
 
 


Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Woking (UK)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:56, 12 Lut 2016 Temat postu:

Chłodnica klimatyzacji wymieniona, niestety układ jest nieszczelny Smutny Przecieka gdzieś na łączeniu chłodnicy z rurą od klimatyzacji z auta. Coś musiałem źle podłączyć. Na pewno oring był na swoim miejscu ale go nie wymieniałem. Może powinienem był. Jutro zerknę na to ustrojstwo i jak nie naprawie to do mechanika które mnie skasuje jak za zboże.

Jeszcze na dodatek okazało się że wiatrak chłodnicy cały czas pracuje zaraz po uruchomieniu silnika. Czytałem na tym forum jak zdiagnozować przyczynę i sprawy mają się następująco:
- do wiatraka dochodzą trzy wtyki, dwie duże i jedna mała trzy pinowa (sterująca). Po jej wypięciu wiatrak się zatrzymuje
- wiatrak się zatrzymuje po wyłączeniu silnika
- wskazania temperatury silnika na desce rozdzielczej są mniej więcej takie same jak na VAGu
- czujnik ciśnienia klimatyzacji odpiołem ale wiatrak nadal pracuje. Z resztą w układzie klimatyzacji nie ma ciśnienia z powodu nieszczelności opisanej na górze
W tej sytuacji trochę zdurniałem i nie wiem o co chodzi :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mikos_24 dnia Pią 21:04, 12 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:45, 12 Lut 2016 Temat postu:

Przycisk econ klimatronika włącz ma się świecić wtedy Klima jest wyłączona, jeśli nadal wiatrak siękręci to coś jest nie tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikos_24
 
 


Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Woking (UK)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:51, 12 Lut 2016 Temat postu:

Sprawdzę ale skoro wiatrak działa jak cały moduł sterowania klimatyzacją jest wyłączony to możemy założyć że wiatrak też się będzie kręcił jak moduł jest włączony i ECON będzie się świecił. Zgadza się czy się mylę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:57, 14 Lut 2016 Temat postu:

Zgadza się, w takim razie spróbuj odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury u dołu chłodnicy od strony silnika może to wina czujnika ale te na module wentylatora muszą być zapięte.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikos_24
 
 


Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Woking (UK)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 23:44, 14 Lut 2016 Temat postu:

Ten czujnik co piszesz ("..u dolu glodnicy..") to nie jest ten sam co podaje wartosci do ECU? Jezeli nie to moim zdaniem jest duze prawdopodobienstwo ze to ten czujnik.
Czyli tak reasumując to wiatrak się włącza kiedy:
1. Temperatura silnika jest za wysoka
2. Temperatura układu chłodzącego w chłodnicy jest za wysoka
3. Ciśnienie układzie klimatyzacji jest za wysokie

A tak przy okazji to wyłączyłem ten wiatrak w cholerę i silnik sie ładnie nagrzewa do 90 stopni. Oczywiście muszę obserwować temperaturę silnika czy czasem nie jest za wysoka ale raczej teraz w okresie zimowym nie mam sie o co martwić. Te silniki 1.4 TDI się chłodzą podczas postoju. Webasto działa aż miło ale chyba mam termostat walnięty bo temperatura silnika rośnie ładnie do około 70 stopni żeby się tam zatrzymać na około 5-10 minut (w zależności od sposobu jazdy) i potem dobija do 90 stopni. Webasto się wyłącza dopiero jak wskazówka pokazuje 90 stopni. Moim zdaniem termostat puszcza przy 70 stopniach a potem webasto dogrzewa cały układ. Muszę to jeszcze potwierdzić ale tak mi to wygląda.
Oczywiście wyłączenie wiatraka to chwilowe rozwiązanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mikos_24 dnia Nie 23:45, 14 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikos_24
 
 


Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Woking (UK)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:22, 15 Lut 2016 Temat postu:

Dzisiaj miałem okazję więc sprawdziłem temperaturę przewodów gumowych wchodzących i wychodzących z chłodnicy przy temperaturze (70 stopni - gdzie podejrzewałem że termostat zaczyna popuszczać wodę do chłodnicy) i potwierdziło się to co pisałem wyżej - przewody są delikatnie ciepłe czyli że termostat zaczyna puszczać przy temperaturze 70 stopni. W takim razie mam termostat do wymiany. Jeżeli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu bo nie chce mi się bawić z termostatem na daremnie.
Tak przy okazji, jak udrożnić płyn chłodzący?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 13:31, 16 Lut 2016 Temat postu:

Ten czujnik jest od dwóch prędkości wentylatora można go łatwo sprawdzić, a czujnik do ECU+zegara jest na obudowie termostatu, a co do termostatu to raczej masz dobrze jeśli zaczyna puszczać powyżej 70° gorzej jakby od początku zimnego silnika puszczał na chłodnice wtedy jest złom. "Jak udrożnić płyn- niewiem co masz na myśli?

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikos_24
 
 


Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Woking (UK)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:12, 16 Lut 2016 Temat postu:

Dzięki za pomoc. Sprawdzę ten czujnik od wentylatora. Nie zdziwiłbym się jakby to on się zepsuł. Żeby go sprawdzić to podepnę z powrotem sterujący włącznik od wiatraka, co włączy wiatrak nawet jak silnik jest zimny (to jest właśnie usterka którą próbuję naprawić) i wyłączę czujnik przy chłodnicy. Jeżeli wiatrak się zatrzyma to znaczy że to właśnie ten czujnik jest walnięty skoro włącza wiatrak przy zimnym silniku.
Jeśli chodzi o termostat to dziwne że ma się otwierać przy 70 stopniach. Jest to sprawdzona informacja? Wczoraj właśnie szukałem w sieci jakiś informacji na ten temat ale nie mogłem znaleźć.
Z tym "udrażnianiem płynu chłodzącego" to rzeczywiście się źle wyraziłem. Chodzi mi o lokalizację miejsca spustowego do układu chłodzenia żeby go wymienić. Moje autko ma chyba wodę wlaną bo dużo kamienia widziałem w zbiorniczku i płyn był totalnie przeźroczysty, jak woda


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 22:29, 17 Lut 2016 Temat postu:

Na termostacie jest napisana temperatura otwarcia, u mnie w benzynie termostat otwiera się bodajrze od 83° w dieslu będzie podobnie ale to tak dokładnie nie ustalisz macając węża chłodnicy a i wskazania licznika też nie będzie idealne, jak Ci dochodzi do 90° teraz w zimę to jest ok. Aby spuścić płyn zdejmujesz węża dolnego z chłodnicy i zlatuje wszystko. Płyn zalewasz G12. Jeśli układ chłodzenia jest zabrudzony to źle świadczy że silnik w przeszłości mógł mieć np. uszkodzona głowice...

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikos_24
 
 


Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Woking (UK)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 0:00, 18 Lut 2016 Temat postu:

Dziękuje bardzo za dodatkowe informacje. Sprawdzę tą temperaturę otwarcia termostatu. A płyn w aucie nie jest brudny. Jest przeźroczysty jak woda. W sumie nie zdziwiłbym się jakby to była woda właśnie bo w zbiorniczku zobaczyłem kamień Smutny
Dzisiaj zauważyłem coś dziwnego. Zauważyłem że webasto mi się nie wyłącza jak temperatura silnika jest 90 stopni przez dłuższy okres. Według mojej wiedzy webasto powinno się wyłączyć jak silnik osiągnie 90 stopni. Wiem że wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej nie jest dokłądny ale silnik pokazywał 90 stopni przez co najmniej 20 minut więc chyba webasto nie powinno go dogrzewać. Coś tu jest chyba nie tak


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mikos_24 dnia Czw 0:41, 18 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiugm
 
 


Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:53, 18 Lut 2016 Temat postu:

Hej.
Nie czytałem w całości postu, ale na początku pisałeś że masz zgietą rurkę i w tym miejscu ci sie roszczeliniło,
więc po co wymieniałeś całą chłodnice, wystarczyło wymienić rurki, i po problemie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiugm
 
 


Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:55, 18 Lut 2016 Temat postu:

aha nie szczelna rurka na łączeniu z chłodnica , założyłeś w tym miejscu oringa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiugm
 
 


Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:59, 18 Lut 2016 Temat postu:

i ten czujnik tem na chldnicy tez masz do wymiany,
mozesz go też sprawdzić miernikiem, jaką ma rezystancję jak jest zimny i jak jest ciepły, wyciągnij go i pomierz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikos_24
 
 


Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Woking (UK)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:12, 20 Lut 2016 Temat postu:

Czujnik temperatury plynu chlodzacego wynieniony. Czujnik ten przy chłodnicy wymieniony. Termostat wymieniony. Układ chłodzący napewno miał wodę a teraz ma płyn chłodzący taki jaki powinien mieć.
Niestety wiatrak jak się kręcił tak się kręci. Wiatrak się kręcił nawet jak żadne z powyższych czujników nie było jeszcze podpięte. Tak naprawdę no nie wiem o co chodzi. Co innego może ten wiatrak włączać (dodam że czujnik ciśnienia klimatyzacji też był odłączony)

Tak przy okazji to tutaj są zdjęcia starego termostatu. Dobrze że go wymieniłem.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:24, 20 Lut 2016 Temat postu:

O kuźwa... ale galareta na nim. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie widziałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:41, 20 Lut 2016 Temat postu:

[quote="Mikos_24"]Czujnik temperatury plynu chlodzacego wynieniony. Czujnik ten przy chłodnicy wymieniony. Termostat wymieniony. Układ chłodzący napewno miał wodę a teraz ma płyn chłodzący taki jaki powinien mieć.
Niestety wiatrak jak się kręcił tak się kręci. Wiatrak się kręcił nawet jak żadne z powyższych czujników nie było jeszcze podpięte. Tak naprawdę no nie wiem o co chodzi. Co innego może ten wiatrak włączać (dodam że czujnik ciśnienia klimatyzacji też był odłączony)

No to jeszcze moduł elektr. wentylatora ta aluminiowa puszka na chłodnicy, spróbuj to obejżeć przekaźnik w nim by się skleił? Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikos_24
 
 


Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Woking (UK)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:59, 20 Lut 2016 Temat postu:

Ale jeżeli to ten moduł to po odłączeniu wtyku sterującego (ten najmniejszy wtyk podłączony do modułu) wiatrak by się dalej kręcił a się nie kręci, więc wniosek taki że wiatrak dostaje sygnał od któregoś czujnika żeby się kręcić. Chyba że się myle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ chłodzenia klimatyzacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin