Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

1.4tdi AMF czy powysterowaniu z grupy 11 N75 powinno być cis

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Fredek33
 
 


Dołączył: 02 Cze 2023
Posty: 3
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:31, 13 Paź 2025 Temat postu: 1.4tdi AMF czy powysterowaniu z grupy 11 N75 powinno być cis

Dzień dobry!
Mój silnik to AMF z turbina wastgate (gruszka na ciśnienie a nie na podciśnienie)
Próbowałem wysterować turbinę w grupie 11 (a właściwie zawór n75 który klika więc żyje elektrycznie).. na podglądzie nie zmienia się wcale pobór powietrza przez przepływie. Podczas tego testu silnik podnosi obroty do 1500 i tu mam pytanie.. czy powinno być już na tyle ciśnienie z turbiny aby ono miało siłę wcisnąć gruszkę??
Pytam bo średni 1-2 razy na 450km pojawia się błąd nie doładowania.
Turbina świeżo po regeneracji w renomowanej firmie (gruszka strzykawka wysuwa się). Przewody do n75 wszystkie nowe. Teraz zastanawiam się jak dokładnie powinien działać n75 (na ciśnienie), bo w necie jest bardzo mało danych na temat tego zaworu (tylko na podcisnienie).
Może ktoś coś podpowie. Z logów chyba ciężko cokolwiek wywnioskować bo to rzadko się dzieje, ale na autostradzie trochę nie fajnie jak odcina moc .
Dziekuje
Wężyki podłączone tak jak były przed wyjeciem turbiny a mianowicie:
1) pojedynczy metalowy króciec idzie do gruszki
2) podwójny dolny króciec idzie do wejścia turbiny (pomiędzy przepływie )
3) podwójny górny króciec do wyjścia ciśnienia z turbiny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1972
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 207 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:06, 14 Paź 2025 Temat postu:

Tak, przy teście w grupie 11 i obrotach ok. 1500 rpm turbina powinna już wytworzyć lekkie ciśnienie, wystarczające, by gruszka zaczęła się ruszać (choć nie do pełnego zakresu). Jeśli gruszka stoi w miejscu, mimo że N75 klika, to znaczy, że:

albo ciśnienie z turbiny nie dociera do zaworu (nieszczelność lub zapchany przewód),

albo sam N75 nie przełącza ciśnienia między króćcami, mimo że działa elektrycznie,

ewentualnie zawór źle podłączony (zamienione przewody).

Skoro błąd niedoładowania pojawia się sporadycznie, możliwe też, że N75 się przycina pod obciążeniem – warto go podmienić na sprawny (nawet używany) do testu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fredek33
 
 


Dołączył: 02 Cze 2023
Posty: 3
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 0:06, 15 Paź 2025 Temat postu:

Dziękuję za podpowiedź..ale to chyba będzie grubszy problem... Zaczyna brakować mi pomysłu, a więc wczoraj zrobiłem takie testy:
1) test szczelności intercoolera i przewodów do nich od turbiny aż po zawiera EGR (ten i tak jest zaślepiony). Ciśnienie dałem 1 bar i jest szczelne. Dodatkowo puściłem zadymiarze samochodowa z ciśnieniem 0.5bar. brak dymu na ewentualnych nieszczelności ach

2).. dmuchniete zadymiarze arka w cały dolot... Az dym przeleciał przez filtr powietrza....więc wszystko oki

3) bezczelnie ominąłem n75 podłączając króciec wyjścia z turbiny ze sprawna gruszka.. i test 011 i tam są 1400obr.. sztanga nie reaguje, więc ciśnienie z turbi za niskie.

4) czy może ktoś wie jakie ciśnienie doładowania powinna dawać turbina?? U mnie na logach dała coś 1.7 bar przy wymaganym 2bar (z ciśnieniem atmosferycznym oczywiście)

5) zastanawiam się czy to np nie wina katalizatora,ze sztanga na teście 011 stoi nie ruchomo. Pojazd ma 365000km, i znam te auto od prawie 20lat, i nic nie było przy nim mieszane. Moze za słabe ciśnienie ,bo wydech trzyma??¿


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 931
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 10:34, 15 Paź 2025 Temat postu:

Nie do końca jestem przekonany że AMF ma ciśnienie ,yślę że AMF ma podciśnienie natomiast ciśnienie jest tylko w turbinach tzw zmiennej geometri np ATL ale może ja jestem w błędzie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fredek33
 
 


Dołączył: 02 Cze 2023
Posty: 3
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:13, 15 Paź 2025 Temat postu:

AMF - gruszka CISNIENIOWA, na 100%. Sprawdzałem osobiście

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin