Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Audi A2 1.2 tdi automat

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Automat A2
 
 


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dabrowa Gornicza
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:29, 12 Sty 2017 Temat postu: Audi A2 1.2 tdi automat

Ma ktos tez taki model ,bo mam problemy z silownikiem sprzegla . trzeba przy ruszaniu mocno gazowac zeby ruszyc i czasem po zmianie biegu rez trzeba to robic potemjest ok .Poze ktos cos podpowiedziec :wink: :wink:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:01, 12 Sty 2017 Temat postu:

Witam nowego właściciela A2 1,2tdi, na początek przywitaj się w odpowiednim dziale a czy odpalasz auto w pozycji Stop czy musisz przełączyć na N i od kiedy użytkujesz te A2?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Automat A2
 
 


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dabrowa Gornicza
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 16:03, 16 Sty 2017 Temat postu:

Witam Mam audi juz 6 lat od poczatku mialem z tym problem elektryk mi tam duzo zrobil i wszystko niby dziala ok Odpalam na Stop i na n te pali bez problemu ale jak silownik nie dociagnie do konca linki to rozrusznik nawet nie drgnie pompka dopompuje trzeba czasem dlugo czekac to wtedy rozrusznik dziala jak juz zapali i chce jecha w 90% jest tak ze trzeba duzo gazowac zeby ruszal .linka silownika jest ustawiona zgodnie z parametrami kopmp pokladowego i nie mozna popuscic /bo nie dociagnie linki i nie zapali / a jak ppodkrece troche wiecej to nie mozna z miejsca ruszyc mechanik muwi ze sprzeglo na poprzednim silowniku /ktory wymienilem bo przeciekal / bylo wszystko normalnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:30, 16 Sty 2017 Temat postu:

Z tego co napisałeś to rozumiem, że na starym wysprzęgliku (siłowniku) było ok poza wyciekiem płynu hydr. a po wymianie nie można prawidłowo ustawić sprzęgła.
Trudno postawić na odległość konkretną diagnozę dlatego mam pytanie czy wymieniony masz hydroakumulator w pompie hydraulicznej -to jest bardzo ważne jeżeli jest stary to może byc problem z ciśnieniem w układzie hydraulicznym - data produkcji wybita jest na obudowie , w jakim położeniu lewarka elektryk ustawiał napięcie 1,9V na potencjometrze wysprzęglika, czy punkt pełzania po adaptacji przeszedł na 0 .
Kręcąc linką od wysprzęglika to nie powinno w jakimś dużym stopniu zmieniać się praca sprzęgła co najwyżej brak możliwości odpalenia silnika ale wtedy to trzeba ze trzy albo cztery obroty zrobić linką. Gdyby ta Twoja usterka nasilała się stopniowo to podejrzana by była tuleja prowadząca łożysko oporowe na wałku sprzęgłowym, która lubi się wycierać i łożysko wyciskowe nie przesuwa się w pełnym zakresie.
Jeżeli twój elektryk nie poradził sobie z autem to masz w swojej okolicy dwóch fachowców, którzy potrafią zdiagnozować i naprawić tę usterkę - jeden w Mysłowicach a drugi w Siewierzu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Automat A2
 
 


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dabrowa Gornicza
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:16, 19 Sty 2017 Temat postu:

Witam Dzieki za pomoc Pogadam z mechanikiem o tym przeczytam mu to moze o tym zapomnial i dlatego nie ustawil ,ale z tego co pamietam to bylem jak to regulowal jak zamocno pdciagnol to tym bardziej nie mozna bylo ruszyc a jak popuscil to byl problem z zapalaniem , ale jak juz zapalil to ruszal prawidlowo gdzies tu na tym etapie jest problem i on tez nie bardzo wie gdzie Podjade do niego jeszcze jak znajde chwile .teraz jest zimno . A napisal bys mi nazwe tych adresow i ulice tych warsztatow w myslowicach i siewierzu Dzieki z gory Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:39, 19 Sty 2017 Temat postu:

A czy ten mechanik robił adaptację sprzęgła po wymianie wysprzęglika czy regulował tylko sprzęgło na lince, bo jak nie to tutaj napisałem jak to się robi http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-6-png-a-font-size-2-color-6a0303-diagnostyka-vag-font,12/adaptacja-skrzyni-biegow-audi-a2-1-2tdi,1544.html ale jak masz jakąś niesprawność mechaniczną to podczas adaptacji unieruchomisz auto i wtedy tylko na holu do Mysłowic.
Adresów do mechaników nie znam ale podaje nr telefonów na PW.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiugm
 
 


Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:11, 06 Kwi 2017 Temat postu:

witaj,

jesli wymieniałeś siłownik sprzęgła to powinieneś zrobić adaptacje, inaczej bedziesz miał to co teraz ci się dzieje.

PS. Pozdro z Siewierza Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Automat A2
 
 


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dabrowa Gornicza
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:15, 27 Kwi 2017 Temat postu:

Witam
byl wymieniany silownik pompka i wszystko bylo zaadaptowane i nic sie nie zmienilo trzeba mocno gazowac zeby sie rozpedzil i zmienil bieg z tego powodu mam duze spalanie jak juz sie rozpedzi zmieni biegi to jest cos takiego ze wyjechalem na autostrade jechalem do ostrawy i bylo cos takiego ze majac 120 na liczniku chcialem jeszcze troche przyspieszyc to obroty wzrastaly nawet do 3,5 tys a on jechal tak jak jechal wygladalo to tak jak by sie sprzeglo slizgalo , mechanik mi zasugerowal zeod tego powinienem zaczac wymienic caly komplet sprzegla z lozyskiem jak sadzicie czy to moze byc przyczyna tej sytuacji .bo naprawdw juz mnie meczy taka sytuacja prosze o rade dzieki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:45, 27 Kwi 2017 Temat postu:

Proponuję zgłosić się do tego mechanika
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiugm
 
 


Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:24, 27 Kwi 2017 Temat postu:

mechanik ma rację , sprzęgło do wymiany, (tarcza) a najlepiej cały komplet, bo jedne koszta robocizny.

slizga ci się, jesli adaptacje robiłeś i przeszła dobrze, poslizg srzegła takze zrobiony, to tylko tarcza, mozna by to jeszcze sprawdzić na vagu na odpowiednim bloku, stosunek obrotów skrzyni do silnika...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:56, 27 Kwi 2017 Temat postu:

Automat A2 napisał:
Witam
byl wymieniany silownik pompka i wszystko bylo zaadaptowane i nic sie nie zmienilo trzeba mocno gazowac zeby sie rozpedzil i zmienil bieg z tego powodu mam duze spalanie jak juz sie rozpedzi zmieni biegi to jest cos takiego ze wyjechalem na autostrade jechalem do ostrawy i bylo cos takiego ze majac 120 na liczniku chcialem jeszcze troche przyspieszyc to obroty wzrastaly nawet do 3,5 tys a on jechal tak jak jechal wygladalo to tak jak by sie sprzeglo slizgalo , mechanik mi zasugerowal zeod tego powinienem zaczac wymienic caly komplet sprzegla z lozyskiem jak sadzicie czy to moze byc przyczyna tej sytuacji .bo naprawdw juz mnie meczy taka sytuacja prosze o rade dzieki


Jestem tylko użytkownikiem takich skrzyń zautomatyzowanych i w pierwszym aucie przejechałem ok 130kkm bez większych awarii ale auto miało tylko 60kkm na liczniku jak go kupiłem, teraz drugim przejechałem bez awarii 65kkm i mogę tylko radzić na podstawie własnych doświadczeń co może być przyczyną Twoich problemów. Dużo czytałem na temat różnych awarii tych automatów i Twój przypadek jest raczej wyjątkowy bo gdyby sprzęgło było już zużyte to pierwsze objawy to brak możliwości odpalenia w pozycji Stop, odpala dopiero na N. Jeżeli jest spalona tarcza sprzęgłowa to zawsze byłby poślizg a z tego co zrozumiałem to nie zawsze tak jest. Zakładając, że adaptacja jest zrobiona prawidłowo i cała elektronika jest ok to jednak warto sprawdzić te sprzęgło a w szczególności tuleję ślizgową łożyska oporowego o którym już wcześniej pisałem bo lubi się wycierać a nawet wykruszyć co powoduje opory przy dociskaniu sprzęgła. Możliwe, że łożysko przekrzywia się i docisk tarczy nie jest całkowicie odciągnięty bo łożysko klinuje się na tulei ale nie zawsze.
Prawdopodobnie obeznany i doświadczony mechanik po odczytaniu wartości mierzalnych czyli napięć na potencjometrze wysprzęglika hydr. potrafi zdiagnozować czy wszystko mieści się w tolerancji.
W Twojej okolicy jest jeszcze jeden mechanik obeznany w tym temacie i jak masz warunki czyli garaż z kanałem (jak trzeba będzie wymienić sprzęgło i ma w zapasie ) to może na miejscu u Ciebie podjąć się naprawy a jak nie to masz do niego chyba ok 50km i naprawia po cenach konkurencyjnych.
Nie chce urazić kolegi Grzesiugm z Forum, który ma spore doświadczenie w tych automatach i polecałem jego wcześniej ale wypowiadając się w tym temacie chcę być obiektywnym i dlatego wspominam o tym nowym mechaniku, który jest z pod Raciborza a tu podaje jego ogłoszenie [link widoczny dla zalogowanych] .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pon 21:06, 06 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
król olch
 
 


Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:18, 10 Cze 2019 Temat postu:

Witam
czy ktoś z Forumowiczów ma kontakt do mechanika od skrzyń biegów z Raciborza?
Z góry dziękuję za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin