Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Co wybrać czyli 75KM vs 90KM

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
ddd4
 
 


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko - Biała
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:06, 16 Mar 2014 Temat postu: Co wybrać czyli 75KM vs 90KM

Cześć,
jestem nowym użytkownikiem i z góry przepraszam jeśli temat już był poruszony (nie znalazłem) Wink
Jestem przed zakupem A2 i zastanawiam się nad wadami i zaletami 1.4 TDI w wersji 75 i 90 KM (silnik 1.2 odpada bo jest dość rzadki). Wiem że wersja 90 KM ma dwumasę (wada) i chyba turbinę ze zmienną geometrią (wada czy zaleta?) - czy taka turbina jest mniej żywotna? Poza tym ogólnie interesowałoby mnie który z silników jest mniej awaryjny. Auto ma być do jazdy po mieście i nie zależy mi jakoś szczególnie na mocy.
Za wszelkie uwagi i wskazówki z góry dziękuję.
Pozdrawiam Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 20:22, 16 Mar 2014 Temat postu:

powiem ci tak całkiem szczerze i bez ogródek ((mam 75 chip 105)) ani jeden ani drugi smutne co gadam ale szczere jak chcesz audi a2 to jedyny silnik normalny w tym aucie to 1,4 benzyna gorszy 1,6 benzyna ale i tak lepszy niż diesel ,,ten diesel jest straszny do 2 tys prawie nie jedzie powyżej 2500 się ożywia ale łomot i jazgot straszny ,nie wiem morze jestem przewrażliwiony miałem już chyba ponad 20 aut różnych marek ale ten silnik je wszystkie przebija na niekorzyść ,następna rzecz to żle dobrane przełożenia skrzyni biegów zwłaszcza do miasta -----zaraz zostanę zlinczowany ale szczerość to podobno podstawa
dodam że silnik mam w idealnym stanie tak samo jak reszta auta

(((dlaczego oni tam nie wsadzali francuskich 1,4 HDI))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:08, 16 Mar 2014 Temat postu:

A ja nie wierze że masz wszystko w tym autku idealne.
Przed zakupem szukałem 90KM, ale sie nie udało bo trafiła sie igiełka 75KM.
Oczywiście z góry było zaplanowane, ze wsadzę chipa. Jak sie przejechałem to od razu pomysł z modyfikacją ECU odpadl. Auto wkręca sie niesamowicie na obroty i to od razu od dołu. Nawet zastanawiałem się czy nie jest podrasowany. Okazało sie, że nie. I przy tym ma superasty dźwiek silnika.
Warczy ciekawie i to mi sie podoba.
Po mieście polecam 75KM w dieslu bo inaczej autko bedzie non stop wpadało w tryb awaryjny (turbina za zmienną geometrią lubi autostrady) Przydałby sie jakiś zlot i wtedy mozna porównać autka ze soba.
Propozycja - WROCŁAW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miko1988
 
 


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 7:15, 17 Mar 2014 Temat postu:

Też mam 1.4 tdi i własnie głównie do miasta to jest dobry silnik. Ze świateł nigdy nie jestem ostatni Szczęśliwy Mocy ma wystarczająco jak na taką budę. Może i kultura pracy nie jest lux ale i nie ma tragedii. Skrzynia na miasto ma bardzo dobre przełożenie bo krótkie i to się sprawdza, niestety na trasy jest za krótkie. No i spalanie jest największą zaletą tego silnika. Też chciałem kupować benzynę ale polecam przejechać się 1,4 benz i 1.4 tdi to rozwieje twoje wątpliwości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 8:01, 17 Mar 2014 Temat postu:

Jedyny minus tdi w mieście to temperatura silnika zimą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:55, 17 Mar 2014 Temat postu:

Zgadzam się z przedmówcą, temperatura i nagrzewanie 1.4 TDI w zimie nie zachwyca, ale te zimy mamy jakie mamy Szczęśliwy, a z drugiej jak ktoś ma Webasto to nie powinien narzekać. To co mnie przeszkadza w silniku AMF 1.4 TDI to nieco głośna praca przy stałej jeździe z prędkościami >120 km/h. Po 3 godzinach takiej jazdy mam już powoli dość, moja żona nazywa to "efektem wiertarki" i też jej to przeszkadza.
Osobiście nie mam ciężkiej nogi więc nie zdecydowałbym się na silnik 90 KM i turbo ze zmienną geometrią, bo ono lubi od czasu do czasu wysokie obroty, a ja raczej uprawiam spokojną jazdę i nie kręcę silnika w górne rejony obrotomierza. Brałbym AMF, benzyną nie miałem okazji jeździć, ale uważam, że dieselek w ogólnym rozrachunku wychodzi taniej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 21:14, 17 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:28, 17 Mar 2014 Temat postu:

Jako, że posiadam audi z silnikiem 1,2tdi muszę wtrącić swoje trzy grosze i powiem tak - każdy silnik ma swoje wady i zalety, za benzyną przemawia chyba tylko cichsza praca silnika choć nie wiem jak jest przy wyższych prędkościach >120km/h a na obronę 1,2tdi powiem, że właśnie przy wyższych prędkościach silnika nie słychać. Jeśli chodzi o ekonomikę to benzyna więcej spali paliwa, ale na miasto na krótkie trasy w zimie to jednak lepsza benzyna bo szybciej się nagrzeje i w sumie spali tyle samo co 1,4tdi. Jednak w temacie jest mowa o silnikach tdi i porównując 75kM z 90kM osobiście wybrałbym ten drugi licząc się z tym, że trzeba będzie wymienić dwumas (chyba, że trafi się dobry egzemplarz lub po wymianie) a co do turbiny ze zmienną geometrią to fakt ale po 150kkm trzeba wymontować i dać do czyszczenia ale to nie wielki koszt. Żeby nie zamulić turbiny to jeżdżąc po mieście można od czasu do czasu wkręcić silnik na wyższe obroty i pokazać, że ma się te 90kM. Poza tym silnik 90kM ciszej pracuje i to jest zaleta.
Niektórzy właśnie do jazdy po mieście wybierają 1,2tdi ze zautomatyzowaną skrzynią biegów i to jest niezaprzeczalna zaleta z najlepszą ekonomicznością w tej klasie lecz większość boi się skomplikowanego serwisowania tej skrzyni i tu jest duży minus tego rozwiązania ja jednak nie narzekam i zawsze będę chwalił ten model.
Z uwagi na małą ofertę sprzedaży 1,2tdi faktycznie trudno znaleźć coś zadbanego w dobrym stanie.

PS jestem także za jakimś zlotem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 17:58, 17 Mar 2014 Temat postu:

miko1988 napisał:
Też mam 1.4 tdi i własnie głównie do miasta to jest dobry silnik. Ze świateł nigdy nie jestem ostatni Szczęśliwy Mocy ma wystarczająco jak na taką budę. Może i kultura pracy nie jest lux ale i nie ma tragedii. Skrzynia na miasto ma bardzo dobre przełożenie bo krótkie i to się sprawdza, niestety na trasy jest za krótkie. No i spalanie jest największą zaletą tego silnika. Też chciałem kupować benzynę ale polecam przejechać się 1,4 benz i 1.4 tdi to rozwieje twoje wątpliwości.





mówisz krótkie biegi ?? to albo ja albo ty mamy niewłaściwe skrzynie biegów bo nie da się niżej jechać na 5 biegu niż 80/godz -octavią czy audi 80 czy peugeotem 1,6 hdi mogłem jechać nawet 50/godz w focusie 2,0 tdci mogę zejść nawet do 60/godz 6 bieg i spokojnie przyspiesza ,auto samo w sobie nie jest złe dobrze się rozpędza przyśpiesza tu oki trwałość silnika też dobrze ale ta kultura pracy zabija urok tego auta ,,ba twierdzę z całym przekonaniem że 30-to letni golf 2 1,6 td-ic ciszej chodzi (auto na ryby)
fakt ja jestem trochę zmanierowany za dużo tych aut miałem i te porównania tak mi wychodzą
do jednego bym się jeszcze doczepił mianowicie pojemności bagażnika kto i jak to obliczał ale to chyba było churraoptymistyczne obliczanie
ale ogólnie fajne autko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miko1988
 
 


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:56, 17 Mar 2014 Temat postu:

No właśnie ja na 5 nie mam problemu żeby jechać spokojnie te 60 km/h, dobrego przyspieszenia bym się nie spodziewał ale da się "normalnie przyspieszyć" z tych 60 na 5 biegu. Skrzynię mam i miałem taką samą jak fabryczna(EWQ) i na obu da się tak jeździć. No a bagażnik to jest mega na + w tym aucie, wchodzi tam prawie wszystko i bez składania foteli (u mnie nie ma drugiej podłogi i koła zapasowego, jest zestaw naprawczy) a po złożeniu to już w ogóle można wsadzić wszystko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 7:54, 18 Mar 2014 Temat postu:

Jeśli mamy określony budżet na auto to kupujemy to co jest w najlepszym stanie,po mieście turbawka WG czyli 75km mozna do 90km wstawic vnt firmy kkk i kierownice sie nie zapiekaja jak w garettach przy zamulaniu, ale nie po to sie kupuje auto żeby je od razu modzic.Mialem i tdi i benzynę, jazda 90% po mieście przemawia za ta druga opcja ale robi kazdy jak chce.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 7:54, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin