Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Dwumas nowy czy regenerowany - silnik ATL

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
golgonc
 
 


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leżajsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:49, 26 Lip 2018 Temat postu: Dwumas nowy czy regenerowany - silnik ATL

witam
powoli przymierzam się do wymiany kompletnego sprzęgła z dwumasą
ze względu na koszty zastanawiam się czy warto wchodzić w dwumasę regenerowaną, opinie są różne.
Wy co sądziecie?? może ktoś z Was ma już doświadczenie i poleci jakiś zakład regenerujący??
pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
golgonc
 
 


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leżajsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 14:00, 11 Sty 2020 Temat postu:

witam po półtora roku od postu.
zapadła decyzja zakupu nowego sprzęgła z dwumasą: zestaw LUK (dwumas, tarcza, docisk, śruby), łożysko oporowe i uszczelniacz wału (profilaktycznie).
dla potomnych: numer zestawu Luk do ATL: 417 0047 10
Ceny zestawu w necie bardzo rozbieżne, mi udało się kupić za niecałe 2 tys,
jak nie zapomnę to wrzucę filmik jak teraz pracuje auto i jak po wymianie
pozdr!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez golgonc dnia Sob 14:03, 11 Sty 2020, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 19:26, 11 Sty 2020 Temat postu:

A nie lepiej 1-no mas ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
golgonc
 
 


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leżajsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:33, 13 Sty 2020 Temat postu:

a można jedno-masę do ATL??
części już pozamawiane...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 19:32, 13 Sty 2020 Temat postu:

Pewnie że można toć to normalny silnik 1,4

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 9:58, 15 Sty 2020 Temat postu:

Można dać jednomasę tylko zmiejszysz wtedy rozmiar sprzęgła no i wzrosną drgania. ATL ma największe sprzęgło wśród 1.4 TDI.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 10:22, 15 Sty 2020 Temat postu:

Te drgania to chyba tylko marketing VW , wszystkie starsze TDI-ki nie miały 2-masa a normalnie chodziły potem nawet spawana zużyte 2-masy zanim pokazały sie zastępcze 1 masy i wszystko działa , sprzęgło jest mocne nawet w zwykłym amf , ja w moim od 6-ciu lat mam 105 ps oraz 232nm i sprzęgło nigdy nie wykazywało jakiegoś problemu z uślizgiem czy cos w tym stylu , i myślę że nawet 120 ps też by wytrzymało , nie wiem ile teraz kosztuje taki 2-mas ale jak tyle ile do opla z 2000 roku czyli jakies ponad 2 tysi to chyba migomatem bym to pospawał
No i co to wnosi dla nas ? jedynie koszty nic więcej a tak mówię bo ma jednego AMF z jednomasą a drugiego ATL z dwumasą i 90 pas obydwa chodzą dokładnie tak samo z tym że AMF ma chipa i lepiej chodzi a przy tym spala ponad 2 litry mniej takie to Niemickie wynalazki w postaci dwumasa bezsens nic nie wnoszący poza podnoszeniem kosztów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Śro 15:43, 16 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:57, 15 Sty 2020 Temat postu:

Miałem ATLa, jeździlem AMFem, różnica w drganiach była.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 11:53, 16 Sty 2020 Temat postu:

No te akurat silniki to drgania maja nawet bez skrzyni biegów hehe taki ich urok i maślanej pracy nikt od nich raczej nie będzie wymagał a pakowanie drogich części do aut prawie 20-to letnich hm mozna ale to pewnie robią hobbyści tylko , sam zastanawiam się nad zmianą samochodu i po głowie chodzi mi zafira lub audi a2 głupie co ? rozbieżność totalna i drugi raz do tej samej rzeki ale w sumie to dobre auto , syn dybie na mojego więc trzeba będzie kupić nowszego lepszego .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
golgonc
 
 


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leżajsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:37, 20 Sty 2020 Temat postu:

dla potomnych: zestaw LUKa nr 417 0047 10 w niemieckim ebayu kosztuje 360 euro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
golgonc
 
 


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leżajsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:04, 26 Sty 2020 Temat postu:

zestaw sprzęgła wymieniony. różnica jest duża, stara dwumasa (jeszcze oryginalna) miała duży luz, docisk delikatnie przypalony. Przy okazji wymieniłem rozrusznik.
cała inwestycja to koszt: dwumas ze sprzęgłem 1920, łożysko oporowe 50, uszczelniacz wału 90, rozrusznik 260, robocizna 500.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 10:22, 21 Gru 2023 Temat postu:

golgonc napisał:
zestaw sprzęgła wymieniony. różnica jest duża, stara dwumasa (jeszcze oryginalna) miała duży luz, docisk delikatnie przypalony. Przy okazji wymieniłem rozrusznik.
cała inwestycja to koszt: dwumas ze sprzęgłem 1920, łożysko oporowe 50, uszczelniacz wału 90, rozrusznik 260, robocizna 500.


No nie mało jak na takie leciwe już nasze autka , powiedz mi tak poza konkursem ile twój audik pali mniemam że dalej mówimy o ATL bo ja mam dwa audiki miałem 3 i te AMF paliły jeden dalej pali ok 4,5/100 to ten ATL zawsze pokazuje mi 6,5/100 i powoli medytuję czy aby nie wymienić silnika na AMF i dać chipa ,zapomniałem dodać że ten AMF ma chipa od 2013 roku 105ps/232nm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majewski77
 
 


Dołączył: 22 Lis 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:47, 05 Lut 2024 Temat postu:

Jaki był przebieg auta przy wymianie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 20:09, 16 Lut 2024 Temat postu:

Moja dwumasa w ATL też już słychać ale na bank bym ją nie wymieniał jak już to zwykłe sprzęgło z AMF i tyle , ostatnio ktoś sprzedać chciał cały silnik plus skrzynia komplet AMF za niewielkie pieniądze więc to też dobra opcja ,przełożyć tylko moje sterowanie kolektory i tyle bo więcej raczej zmian chyba między silnikami nie było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin