Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

głośny warkot

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
mprobert
 
 


Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kujawsko-pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:08, 20 Mar 2017 Temat postu: głośny warkot

Witam,
Mam taki problem:
silnik zaczął nagle głośniej warczeć, szczególnie przy dodawaniu gazu, moc normalna, odpalanie w porządku, pedał sprzęgła jakby odrobinę zaczął drżeć. Mechanik sprawdził poduszki silnika i są ok, wydech szczelny. Jak stoję przed otwartą maską, to tak jakby bardziej po prawej stronie czuć głośniejszy warkot. Co to może być ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:08, 20 Mar 2017 Temat postu:

Spradź czy nie masz błędów i czy Ci szczur kabli nie pogryzł. Przeczytaj osttanie posty z wątku o moim samochodzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprobert
 
 


Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kujawsko-pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:01, 20 Mar 2017 Temat postu:

ok jutro sprawdzę wiązki, ale zauważyłem jeszcze, że z klapki filtra powietrza od dołu są dwa fabryczne małe otwory i dmucha z stamtąd powietrzem dość silnie. Również ze szczeliny spod tej klapki energicznie dmucha powietrzem. Wydawałoby się, że powinno być tam podciśnienie raczej. Olej jest na stałym poziomie, płyn chłodniczy też.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:35, 20 Mar 2017 Temat postu:

Jeżeli mechanik nie znalazł przyczyny to trudno zgadywać na odległość. Nie chcę być złym prorokiem lecz podane objawy w Twoim silniku mogą być spowodowane wytartymi krzywkami wałka rozrządu lub / i uszkodzonymi popychaczami hydraulicznymi zaworów wydechowych. Przyczyna to zły olej silnikowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprobert
 
 


Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kujawsko-pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:10, 21 Mar 2017 Temat postu:

sprawdziłem, przewody całe, vag nie zgłasza błędów, głośniejszy warkot nasila się głównie jak silnik schodzi z obrotów np. do zmiany biegu, wtedy lekkie drgania pod pedałem sprzęgła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 17:37, 22 Mar 2017 Temat postu:

A plecionka z wydechu ok ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprobert
 
 


Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kujawsko-pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:34, 23 Mar 2017 Temat postu:

tak, układ wydechowy szczelny. poduszki całe, dźwięk warkotu pochodzi jak gdyby z miejsca połączenia skrzyni i silnika, ale sprzęgło działa bez zarzutu tylko lekko drży pedał. Gdyby ten silnik miał koło dwumasowe to założył bym że to waśnie ono. Każdy z mechaników po oględzinach stawia od razu na dwumase, ale potem rozczarowanie, że dwumasy nie ma...
Czy możliwa jest awaria koła zamachowego sztywnego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 9:01, 24 Mar 2017 Temat postu:

Jest teoretyczna możliwość że śrubki mocujące koło zamachowe do wału się poluzowały ale jak nikt tego nie ruszał nigdy to małoprawdopodobne , a jak ktoś coś robił i nie pozaginał tej blaszki zabezpieczającej przed rozkręceniem śrubek to teoretycznie jest taka możliwość , jak długo jeździsz tym autem ? bo te silniki są specyficzne i dla kogoś że tak powiem nowego odbiera to zdecydowanie jako nieprzyjemne i trzeba się do tego przyzwyczaić , trwa to co najmniej 2 lata hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 20:41, 24 Mar 2017 Temat postu:

berthold61 napisał:
Jest teoretyczna możliwość że śrubki mocujące koło zamachowe do wału się poluzowały ale jak nikt tego nie ruszał nigdy to małoprawdopodobne , a jak ktoś coś robił i nie pozaginał tej blaszki zabezpieczającej przed rozkręceniem śrubek to teoretycznie jest taka możliwość , jak długo jeździsz tym autem ? bo te silniki są specyficzne i dla kogoś że tak powiem nowego odbiera to zdecydowanie jako nieprzyjemne i trzeba się do tego przyzwyczaić , trwa to co najmniej 2 lata hehe


jeszcze mogło zaistnieć coś takiego że sprężynki w tarczy sprzęgłowej popękały , one działają coś ala dwumasa czyli mają niwelować szarpnięcia przy ruszaniu i zwalnianiu silnika , to się zdarza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprobert
 
 


Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kujawsko-pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 23:19, 24 Mar 2017 Temat postu:

dużo wskazuje, że tak właśnie jest, tzn, że te drgania pochodzą z traczy sprzęgła pełniącej zarazem rolę dwumasy, choć samo sprzęgło działa bez zarzutu. W poniedziałek wymianą całego kompletu sprzęgła zajmie się mechanik. Dam znać czy to było to. Na wolnych obrotach prawie tego nie słychać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprobert
 
 


Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kujawsko-pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 14:37, 05 Kwi 2017 Temat postu:

mechanik wymienił cały zespół sprzęgła na nowy, głośny warkot jak był tak jest, już wiadomo, że nie odkręciło się sztywne koło zamachowe, wałek rozrządu nie jest wytarty a popychacze i szklanki są w porządku, koło wałka rozrządu nie poluzowało się, ciśnienie na cylindrach prawidłowe, kupę kasy wydałem i nadal nie wiem co to za usterka... :-(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:43, 05 Kwi 2017 Temat postu:

Może luz wzdłużny na wale?

Generalnie nie ma co szukać dziury w całym tylko śmigać Bardzo szczęśliwy Sprawdź również czy nie poluzował się wąż od dolotu. Mi raz on spadł to myślałem że coś się w silniku urwało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprobert
 
 


Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kujawsko-pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:23, 05 Kwi 2017 Temat postu:

Nie wiem na ile było to fizycznie możliwe, ale mechanik sprawdził czy występuje luz na wale od strony koła zamachowego jak i od strony koła pasowego i nic. Ten inny warkot (jakby trochę szuranie w silniku )słyszę już na biegu jałowym nawet na wolnych obrotach w czasie postoju - wtedy minimalnie, ale najbardziej wydatne jest to gdy silnik jest na wyższych obrotach w czasie jazdy np. przed zmianą biegu z 2 na 3 gdy wcisnę sprzęgło i silnik schodzi z obrotów w dół - wtedy słychać w środku jakieś chrobotanie jakby coś było luźne i zaraz miało odlecieć. Masakra...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:00, 05 Kwi 2017 Temat postu:

Też takie coś mam, myślałem, ze to dwumasa. Pewnie napęd pompy oleju. Ile masz przejechane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:02, 05 Kwi 2017 Temat postu:

Jedynie teraz przychodzi mi na myśl tylko hałas łańcucha i kół zębatych napędzającego pompę olejową, ale taki hałas dobiega raczej od strony rozrządu i nie słyszałem jeszcze w silniku jaki dźwięk wydaje gdy napęd pompy olejowej jest zużyty. Pierwsze objawy to szuranie albo szmery. Łańcuch ten napędza także wałek wyrównawczy eliminujący drgania silnika i możliwe, że przy zmianie obrotów silnika będzie słyszalne chrobotanie czy też terkotanie przy dużych luzach łańcucha. Wymiana tych elementów wiąże się ze zdemontowaniem rozrządu, miski olejowej oraz pokrywy pompy olejowej przy wale głównym oraz obudowy z wałkiem wyrównawczym a koszt całej operacji to ok 500zł + części.

PS. no właśnie Trepek był szybszy w trakcie pisania mojego postu, czyli są dwie takie same opinie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Śro 20:06, 05 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprobert
 
 


Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kujawsko-pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 23:20, 05 Kwi 2017 Temat postu:

i to może być to. Mam przejechane 246 kkm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 6:21, 06 Kwi 2017 Temat postu:

Ślizgi w napinaczach lancucha wytrzymuja 150-200tys km. I tyczy sie to absolutnie wszystkich napinaczy w jakichkolwiek napedach czy rozrzadach opartych na lancuchac. To taka dygresja odnosnie tego jak to czasami mozna spotkac sie z opiniami, ze rozrzady lancuchowe sa bezobslugowe ;-) Lancuh sam w sobie jest bezobslugowy, napinacze ktore go napinaja, juz nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprobert
 
 


Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kujawsko-pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:29, 14 Kwi 2017 Temat postu:

Przyczyną usterki była częściowo wykręcona 2cm i oparta łbem o pompe olejową śruba stopy 3-ciej panewki wału korbowego, po wykręceniu palcami okazało się, że część końcowa śruby nadal tkwi w gwincie i to jeszcze w 2 kawałkach. Wał i panewki w idealnym stanie, ciśnienie oleju prawidłowe. Mechanik wymienił na wszelki wypadek wszystkie śruby na nowe. Jest ok, ale pytanie co doprowadziło tę śrubę do takiego podziału? W dodatku na samym końcu gwintu. Zrozumiałbym, że gdyby tymi siłami były drgania i przeciążenia wału, to urwała by się przy łbie a nie na końcu gwintu.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:26, 15 Kwi 2017 Temat postu:

Obstawiam wadę materiałową. Jak to mówią - shit happens. Przy tak wielkoseryjnej produkcji śrub dla przeróżnych marek nawet jak się przyjmie, że kontrola jakości jest na poziomie 0.00001% to daje to setki a nawet tysiące śrub w skali globalnej.

EDIT:
Równie dobrze w transporcie albo podczas montażu w fabryce śruba mogła ulec jakiemuś przeciążeniu i po kilkunastu latach dało to o sobie znać. Nawet tak błachy powód jak chwilowa fluktuacja ciśnienia w kluczu pneumatycznym podczas montażu silnika w fabryce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Sob 12:30, 15 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:55, 15 Kwi 2017 Temat postu:

Jak to dobrze mądrego poczytać Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin