Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Jaki Olej

Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:29, 03 Mar 2013 Temat postu:

Olej mineralny w tym silniku to wcześniej czy później zabójstwo dla pompowtrysków. Ja 4 lata temu miałem podobny dylemat i odważyłem się zalać silnik pełnym syntetykiem 5W40 spełniającym normę 505.01. Autko do dziś śmiga bez zarzutu, oleju nie bierze a jeśli już to w stopniu minimalnym co i tak jest normą w tych silnikach. Wycieków również brak.

Aktualnie od 3 sezonów regularnie zalewam Motula Specific 5W40 505.01. Czy jest najlepszy? ...nie wiem ale wierzę temu co polecają na innych forach i póki co zawiedziony nie jestem. Oczywiście olej kupujesz z zaufanego źródła ale tego chyba dodawać nie muszę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:35, 03 Mar 2013 Temat postu:

Mineralny to można lać do UNO ^^.
Zalej syntetyk, polecam jak kolega wyżej Motula ale zamiast specific wybrał bym X-Cess 8100 5w40. Nigdy z Allegro, chyba że sprawdzony sprzedawca. Teraz motula już podrabiają. Na forum A4 oryginał sprzedaje Dzik i wszyscy od niego kupują.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Nie 20:37, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychoo
 
 


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk/Pszczyna
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:39, 03 Mar 2013 Temat postu:

Lej tylko syntetyk ! oczywiście z normą 505.01 klasa lepkości 5W40 lub 5w30 4litry wystarczą na wymianę .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:39, 03 Mar 2013 Temat postu:

Przy ostatniej wymianie na jesieni 2012 r. też wahałem się właśnie nad zalaniem Motula Specific a X-Cess 8100 przy czym ten ostatni o ile mnie pamięć nie myli nie spełnia normy 505.01. Wtedy zdecydowałem o zalaniu Specifica bo tam norma 505.01 jest wyszczególniona jasno w specyfikacji oleju. Jeśli jestem w błędzie to z góry przepraszam Szczęśliwy

Generalnie wychodzę z założenia, że na pewnych rzeczach (czyt. w tym przypadku oleju) nie warto oszczędzać. Dobry olej + porządne filtry to dla mnie podstawa. Gdybyś miał pytania pisz na PW, zawsze doradzę. Niekoniecznie chcę pisać wprost na forum o markach których nie polecam tak aby nie zostać posądzonym o jakąś antyreklamę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Nie 20:45, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:28, 03 Mar 2013 Temat postu:

sagemini napisał:
Przy ostatniej wymianie na jesieni 2012 r. też wahałem się właśnie nad zalaniem Motula Specific a X-Cess 8100 przy czym ten ostatni o ile mnie pamięć nie myli nie spełnia normy 505.01. Wtedy zdecydowałem o zalaniu Specifica bo tam norma 505.01


Nie no faktycznie, zapomniałem że mowa o diesel'u Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:02, 04 Mar 2013 Temat postu:

tylko jak koledzy pisza olej do pompek 505.1 lub nowszy chyba ze chcesz zeby korekcje pompek pokazały maxa i tryb awaryjny po roku jazdy Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:13, 13 Mar 2013 Temat postu: ja używam Motul 8100 X-clean plus 5W30

ja używam Motul 8100 X-clean plus 5W30

tutaj macie stronę Motula i dobór oleju do naszej A2

[link widoczny dla zalogowanych]

język zmienicie sobie w lewym rogu

pzdr.

a kupić oryginalny to sprawdzić dystrybutorów na Motul Polska

w Warszawie można w AMA OIL - gmina WAWER

przez internet ostatnio kupowałem=160 zł za 5 litrów i też było w porządku sklep : motoneo.pl

[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JabbaR
 
 


Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Działdowo / Warm-Maz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:35, 15 Mar 2013 Temat postu:

Hmmmm tak piszecie że tylko syntetyk.... ja zalałem to co powiedział, że zalewał poprzedni właściciel tzn PLATINUM CLASSIC DIESEL SEMISYNTHETIC 10W-40

Chyba jakiś tragiczny nie jest com? Bardzo szczęśliwy silnik ma już 212tys nalatane Szczęśliwy
Zostawić czy drugą wymianę zrobić szybciej i zalać syntetyk?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:43, 15 Mar 2013 Temat postu:

nie chodzi o to ze syntetyk czy poł musi byc norma 505.01 do pompowtrysków i nie każdy syntetyk to spełnia a żadne półsyntetyk i minerał. Do tdi na pompie mozna było lać wszystko normy vw ale do tdi PD tylko 505.01 chyba ze nie lubisz vagiem patrzec na korekcje pompek i liczysz sie z ich wymianą, mozesz zrobic dobrze 50 tys km a nawet 5 tys km wszystko zalezy jakiej jakosci jest ten olej i ile zostawia szlamu i jaka ma norme obciażeniową na styku wałków, na pewno 505.01 to spełnia ale 505.00 juz nie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 10:45, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:56, 15 Mar 2013 Temat postu:

ja jak Używam tego Motula to nie bierze silnik mi już nic oleju

wcześniej zalewałem Castrola 5w40 i na 15 tyś. dolewałem jeszcze 1 litr i usyfioną miałem olejem osłonę pod silnikiem gdzieś nim bryzgało tym nim bo to nie 100% syntetyk tylko na bazie syntetycznej..

jak zalewam teraz Motula to osłona jest praktycznie sucha co najwyżej trochę błota i piasku na wygłuszeniu ... więc tylko miotełką

więc kto co tam lubi ... po dźwięku pracy silnika(klekot ^^ ) też poznasz czy olej lepszy czy gorszy bo u mnie od razy ciszej i równiej chodził...jak zmieniłem na Motula


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bon_jovi
 
 


Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:24, 21 Cze 2013 Temat postu:

a mógł by ktoś konkretnie napisać jaki typ tego motula najlepiej się nadaje do silnika 1.4 TDI 90 KM ATL?
specific 5w40 z normą 505 01 czy lepiej 8100 x-clean 5w30. Jeśli chodzi o ten drugi to na niektórych nie ma napisanej normy 505 01 gdy szukałem na allegro ale i tak nie kupie przez neta.

Zauważyłem że motul X-clean z plusem nie mają tej normy a te bez plusa mają ją napisaną na opakowaniu. Jakich producentów jeszcze polecacie ? Zastanawiam się jeszcze nad mobil super 3000 XE 5w30. Napiszcie jakimi olejami zalewacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:43, 24 Cze 2013 Temat postu:

Na stronie motula ściągnij sobie specyfikację techniczna x-clean plus tam jest wszczegolnione jakie spełnia normy...mi tam pasuje a opcji Long life nie robię .....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 0:20, 25 Cze 2013 Temat postu:

Do silnika PD musy byc norma obligatoryjnie 505.01

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:04, 06 Lip 2013 Temat postu:

siema,mam pytanie czy jak leje olej platinum 10w40 to czy moge zmienić na 5w40?? wogole ten platinum spełnia ta norme 505?i czy to jest dobry olej?poprzedni własciciel to lał i tak sie zastanawiam czy zmienić ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:07, 06 Lip 2013 Temat postu:

To PD (TDI ) nie można lać 10w40- żadne na świecie nie spełnia norm do pompowtrysków (505.01 ), norme 505.01 spełnia nie każdy 5w40 i 5w30, chyba ze lubisz wymieniać pompki to lej co chcesz. Jak TDI PD nie nadaje się na 5w40, 5w30 to wymaga remontu, 10w40 można było lat do TDI VP na pompie, do PD do końca jego zycia tylko z norma 505.01. Ja miaęłm TDI na PD nie raz i lałem 505.01 do 400 tys km nigdy ich nie wymieniałem a inni po kilak razy- niewłaściwy olej, złe paliwo i masz problem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 21:10, 06 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:11, 06 Lip 2013 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
To PD (TDI ) nie można lać 10w40- żadne na świecie nie spełnia norm do pompowtrysków (505.01 ), norme 505.01 spełnia nie każdy 5w40 i 5w30, chyba ze lubisz wymieniać pompki to lej co chcesz. Jak TDI PD nie nadaje się na 5w40, 5w30 to wymaga remontu, 10w40 można było lat do TDI VP na pompie, do PD do końca jego zycia tylko z norma 505.01


co to znaczy PD? no kurde mówisz ze nie można a ja juz rok na nim jezdze i zauważyłem ze w zime to słabo odpala czasem..aa moge zmienić teraz na 5W40? to który z tych oleji spełnia ta norme?mogłbyś podać jakieś nazwy? a jakie wkłady filtra oleju kupic jakiej firmy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:13, 06 Lip 2013 Temat postu:

Masz wyżej mój post uzupełniłem, PD to pompowtryskiwacze VP to stare TDI na pompie- nie występowało w A2, szybko wymieniaj bo bipy na pomkach skocza na tym oleju i krzywki się powycierają, kupuj obojętnie jaki ale z norma dokładnie 505.01, filtr knecht albo mann

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:14, 06 Lip 2013 Temat postu:

a jakiś olej 10w 40 spełnia tą norme?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:15, 06 Lip 2013 Temat postu:

a gdzie to pisze ta norma 505?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:15, 06 Lip 2013 Temat postu:

gentelmanv napisał:
a jakiś olej 10w 40 spełnia tą norme?


Nie, tylko 5w40 i 5w30 i to nie każdy, takich podstaw nie znasz Shocked z tyłu bańki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 21:16, 06 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin