Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Ktoś stosuje/stosował olej 2T do dwusuwów jako dodatek do ON

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:13, 12 Sty 2016 Temat postu: Ktoś stosuje/stosował olej 2T do dwusuwów jako dodatek do ON

Czytając opinie na temat jakości oleju napędowego na polskich stacjach, uzyskałem informacje że od 2005-2006r ON jest mocno odsiarczany, z jednej strony to dobrze bo siarka powodowała korozję ale z drugiej strony źle zwłasza dla silników CR gdyż siarka i jej związki poprawiały tzw. smarność paliwa która działała korzystnie na pompę wysokiego ciśnienia i wtryski.
Jak wiadomo w każdym oleju napędowym zawartość biokomponentów musi wynosić 5%-7% które to nieco poprawiają smarność oleju napędowego ale z drugiej strony powodują inne negatywne skutki np. gromadzenie się nagaru w silniku, zapychanie wtrysków czy wydzielanie się parafiny w ujemnych temperaturach i zapychanie filtra paliwa.

Jako środek zapobiegawczy przed przedwczesnym zatarciem się pompy wysokiego ciśnienia i koniecznością regeneracji lub wymiany wtrysków niektórzy stosują (Niemcy już od dłuższego czasu) olej 2T do dwusuwów który znacząco poprawia smarność ON i oczyszcza z nagaru silnik. Po pewnym czasie podobno można zaobserwować poprawę w korekcji wtrysków.

Nie będę się rozpisywał jeżeli ktoś chce zgłębić temat to poniżej podaje linki do dwóch bardzo rozbudowanych dyskusji na ten temat:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Sam osobiście zamawiam i będę testował olej Ravenol Skuter 2T

Wypalę ze 2 baki i zapodam czy korekcję wtrysków się zmienią na gorsze czy lepsze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Wto 23:04, 12 Sty 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:32, 12 Sty 2016 Temat postu:

Czekam na relację :-)
Osobiście polecam oleje Ravenol, dobre są również do skrzyń biegów (jeśli ktoś by miał awersję do Castrola, który jeśli chodzi o skrzynię biegów, jest bardzo dobry).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 9:41, 13 Sty 2016 Temat postu:

olej 2T czyli do dwutakta jak najbardziej ba w comonreilach wręcz powinno się go dolewać a nie powinno się lać tych wynalazków czyszczących kleanów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:06, 13 Sty 2016 Temat postu:

Tak z ciekawości w A2 z 2001r 1.4 TDI AMF pojemność baku to podobno 21l a ile pozostaje w baku jak zaczyna mrugać rezerwa? więcej/mniej niż 4l?
Próbował może też ktoś lać pod sam korek ile wejdzie?

Jeszcze chciałem się upewnić czy w którychś modelach silnikach diesla w A2 były montowane DPF-y (filtry cząstek stałych)? Podobno w AMF nie ma ale jak by ktoś mógł wymienić wszystkie diesle (w A2) w których były montowane DPF-y.
Pytam bo to przydatna informacja jeżeli ktoś planuje dobrać odpowiedni olej 2T do swojego silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Śro 12:15, 13 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 14:07, 13 Sty 2016 Temat postu:

AMF z 2001r ma bak 34 litry.

W żadnej A2 nie były montowane DPFy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 16:49, 13 Sty 2016 Temat postu:

dpf-a nie ma ale nie przeszkadza lać olej 2t do silnika cr każdej marki nie ma to wpływu na DPF-a a czyści układ jak najlepszy liuklimoly czy jak to świństwo się nazywa a nagaru nie uświadczysz w głowicy ani układzie wydechowym niby dziwne ale to fakt , w silnikach HDI to stosują wystarczy poczytać forum peugeota

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiugm
 
 


Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:29, 15 Sty 2016 Temat postu:

a ja leje oryginalne dodatki smarne i nie tlko, takie jak mają w rafineriach
koncentrat, 1-3l na 1000l ON, wiec grosze wychodzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daru_
 
 


Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lębork 1.2 TDI
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 9:22, 05 Lut 2016 Temat postu:

Witam wszystkich
Jestem tu nowy kilka dni temu kupiłem żonie A2 1.2 TDI.
Ja natomiast 8 lat pomykam A6 C5 2,5TDI i od wielu lat dolewa do ON olej 2T Liqui Moly 1052 w proporcji 1 do 30 i wbrew złych opinii tych silników z moim nic się nie dzieje. Żony A2 oczywiście także będzie jeździła z dodatkiem oleju 2T Liqui Moly.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:11, 05 Lut 2016 Temat postu:

Witaj,
Na pewno 1 do 30??? Shocked to by było 1,66L na 50L ON (to więcej niż do piły łańcuchowej gdzie daje się 1:50)
Dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza liczbę cetanową o 26 punktów!
W proporcji 1:150 zmniejsza LC tylko o 3 punkty.
Prawidłowe proporcje to od 1:200 do 1:300 czyli ok 0,4L na 100L ON

Liqui Moly 1052 to bardzo dobry olej, tylko troszkę drogi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Pią 20:14, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daru_
 
 


Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lębork 1.2 TDI
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:03, 08 Lut 2016 Temat postu:

Słuszna uwaga chciałem napisać 1:300 w takich proporcjach stosuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Wto 9:05, 09 Lut 2016 Temat postu:

Zamiast dolewac olej do dwutakta

Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Pon 14:41, 25 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 9:23, 09 Lut 2016 Temat postu:

colorstormimolagelbA2 napisał:
Zamiast dolewac olej do dwutakta wystarczy tankowac ON na Auchanie,orlenie lub BP Szczęśliwy
Tam sprzedawane paliwa zawieraja duza ilosc substancji oleistych...
Ja do swojego bmw CR tankuje tylko na statoil.



podziwiam twoją wiarę , ale nie o to chodzi gdzie tankujesz tylko zabezpieczenie pompek czy pompy wysokiego ciśnienia w comonreilach a druga ważniejsza sprawa to to że po dolewaniu oleju do dwutaktu układ wydechowy jest czyszczony do gołego wbrew logice ale tak to działa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Wto 10:31, 09 Lut 2016 Temat postu:

To nie wiara

Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Pon 14:41, 25 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 10:09, 10 Lut 2016 Temat postu:

colorstormimolagelbA2 napisał:
To nie wiara tylko rodzinne 50 letnie doswiadczenie w badaniu laboratoryjnym cieczy Szczęśliwy
Dolewajcie co chcecie i uwazacie za stosowne.
Moj diesel pracuje jak benzyna wiec ja obstaje przy swoim i nie tankuje oleistych ON do CR.



mówisz 50-cio letnie doświadczenie w badaniu paliw tylko te stacje w PL typu statoil są 10 może z hakiem w PL , a powiedz mi z kąd biorą się te afery paliwowe ? ten rynek jest tak patologiczny że ja bym za niego nie dał sobie paznokcia obciąć , lepiej lać ciut oleju niż potem bulić kilka tys mechasowi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:25, 10 Lut 2016 Temat postu:

colorstormimolagelbA2 napisał:
Zamiast dolewac olej do dwutakta wystarczy tankowac ON na Auchanie,orlenie lub BP Szczęśliwy
Tam sprzedawane paliwa zawieraja duza ilosc substancji oleistych...
Ja do swojego bmw CR tankuje tylko na statoil.


Ja też tankuje na Orlenie ale zważywszy na to że na wszystkich stacjach w Polsce są paliwa tylko z Orlenu lub Lotosu to znając polską mentalność nie dałbym sobie reki uciąć czy na różnych stacjach Orlenu, BP, Statoilu itd. jakość ON jest taka sama.

Jeszcze jednym argumentem dla mnie jest fakt że Niemcy zaczęli stosować olej 2T do ON długo przed nami i chwalą sobie to rozwiązania i potwierdzają zalety tego rozwiązania. A jeżeli ktoś był w Niemczech i zatankował sobie np. na Aralu (polecam) to wie co to znaczy dobry olej napędowy(nie ma w Polsce takiej jakość oleju i długo nie będzie). I pomimo dużo lepszej jakości ON leją nagminnie do niego olej 2T, o czym to świadczy???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Śro 22:26, 10 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin