Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Luźne rozmowy na temat swapa silnika.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 17:50, 13 Wrz 2015 Temat postu: Luźne rozmowy na temat swapa silnika.

Stworzyłem ten temat w celu luźnych rozmów na temat swapa silnika w Naszych A2'jkach. Oto kilka wiadomości, które poruszały ten temat u Nas na forum.

beerkoff napisał:
Z drugiej strony jest to o tyle dobra alternatywa dla ON, że A2-ka z benzynowym AUA/BBY jest sporo cichsza niż którykolwiek dieselek trzycylindrowy (ANY/AMF/BHC/ATL) - w dłuższych trasach się to przydaje.


To prawda, 3 cylindry dają popalić. Kiedyś zmienią tę kosiarkę na coś 4 cylindrowego, napewno ;-) 1.9 TDI powinno na styk wejść.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Wto 12:54, 15 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:57, 13 Wrz 2015 Temat postu:

W NIemczech jest jedno A2 z silnikiem 1.8 T i dwa z silnikiem 1.9 TDI (i jeszcze jedno w Szwecji 1.9 TDI).

Wchodzi na styk silnik (i jeszcze ludzie montują skrzynie biegów 6g z Passata).



Tak na poważnie, tylnie belki w Polo/A2/Ibizie są dokładnie takie same, przednie zawieszenie też jest takie samo (pod względem wizualnym i rozmiarowo). Jeśli tylko podłużnice mają takie same rozstawy aby się silnik zmieścił (a znająć politykę VW to na 99,99% tak jest) to da się silnik 1.9 TDI z Polo 9N bądż z Seata Ibizy przenieść do A2 (łącznie z łapami), bo samochody są szerokościowo takie same. A jak by tylko silnik osiadł na łapach i półosie spasowały to jesteśmy w domu. Przerobienie elektryki z silnika 1.4 TDI na 1.9 TDi to praktycznie zmiana ECU i pociągniecie 2-3 kabelków do sterowania czwartym pompowtryskiem i kolejną świecą żarową.

Ale narazie czekam, aż moje poczciwe 1.4 TDI wyzione ducha ;-) A to jeszcze spokojnie z 3-4 lata.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Nie 22:09, 13 Wrz 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Pon 8:47, 14 Wrz 2015 Temat postu:

Moja nie halasuje na trasie wcale wiec chyba musisz wymienic uszczelki beerkoff.
Powrót do góry
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 8:56, 14 Wrz 2015 Temat postu:

Beerkoff ma diesla. A 3 cylindrowe diesle są głośne w trasie.

W sumie to jest największa wada samochodu - głośne diesle. Dlatego trzeba opracować sposób, jak do nieśmiertelnej karoserii włożyć nieśmiertelny silnik 1.9 TDI ;-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:53, 14 Wrz 2015 Temat postu:

trepek

100/100
I do tego tak jak piszesz: skrzynia manual 6 stopniowy i "nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba" (no może poza większym kapciem, powiększonym bakiem z poliftowej A2, tarczami zamiast bębnów i delikatnym wirusem Szczęśliwy - no ale przecież marzenia nic nie kosztują Razz)".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 10:54, 14 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:02, 14 Wrz 2015 Temat postu:

Myślę, że swap jest realny do wykonania.

Silnik 1.9 TDI jest pokrewny 1.4 TDI więc wiązka jest "częściowo" (a jak już ktoś ma ATL'a to tym bardziej - sterowanie podciśnieniem) zgodna.

Wiadomo, pozostają takie bzdury jak dolot, wydech, może większa chłodnica.
Największym problemem będą łapy silnika i jego wycentrowanie (ponoć półosie pasują z Polo z lat 2008, oznaczenie modelu to 6J chyba).

Wykonałem w życiu już dwa swapy silnika (i raz swap skrzyni z 5g na 6g w A4 B5 1.9 TDI) więc co nie co wiem co piszę, jakie problemy czekają. Znam te silniki, ich budowę i rozmieszczenie poszczególnych podzespołów.

Niedawno na allegro był kompletny silnik pod swapa ze skrzynią, ECU, wiązką, poduszkami itp za 5k zł z seata ibiza 2009r o mocy 160KM. Także kusząca rzecz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 12:56, 15 Wrz 2015 Temat postu:

Ma ktoś może jakieś informacje na temat rozstawu podłużnic w A2? Jak szeroko są?

Napotkałem wiele tematów, gdzie do VW Lupo/Seata Arosy zostały przełożone silniki 1.9 TDI.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snakev3
 
 


Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 5:01, 18 Wrz 2015 Temat postu:

zastanawia mnie fak jak takie lekkie autko poradzi sobie z taka podsterownoscia bo w koncu dodaje sie kilka kilo wiecaj na przod i czy nie pogorsza sie wlasciwosci jezdne bo moc to nie wszystko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:37, 18 Wrz 2015 Temat postu:

Masa zwiększa się o 50-60kg czyli nie jest to specjalnie dużo (aczkolwiek zawieszenie na przód można by dać od Ibizy FR). Silnik jest też umiejscowiony poprzecznie więc dużego zwisu przed przednimi kolami nie ma (jak to np. jest w przypadku Audi 80 z silnikami 5 cylindrowymi, gdzie cały silnik wisi przed przednimi kołami).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snakev3
 
 


Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:44, 18 Wrz 2015 Temat postu:

no to ciekawe ale ja i tak wole obstawiac ten silniczek tylko troszke go podkrecic na 150 KM i wystarczy w zupelnosci bo wiecej to z trakcja robi sie krucho

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 23:01, 18 Wrz 2015 Temat postu:

Wiem, ze nasze silniki są w stanie dobic do 150 KM ale to tylko 3 cylindry i na dłuższą metę nie da rady. Bezpieczna granica to okolice 120KM. No i wada techniczna samochodu czyli możliwy nadmierny luz osiowy walu.
Aczkolwiek narazie jestem bardzo zadowolony z tego silnika a temat swapa poruszylem aby porozmawiać o wszelkich zaletach i przeciwnościach tego rozwiązania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 22:01, 19 Wrz 2015 Temat postu:

ale to chyba już raczej o moc nie chodzi tak myślę a raczej o elastyczność i spokojną jazdę bo z tym te audiki mają problem w moim po chipie mniej jak 70/godz nie da się jechać bo paskudnie zaczyna drgać a taką octavią na 5-ce spokojnie bez wibracji idzie jechać 50/godz czyli obyłoby się bez wachlowania biegami , ja bym się w to chętnie pobawił

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 22:50, 19 Wrz 2015 Temat postu:

Osoby, które zrobiły swapa, mówią, że podczas jazdy jest ciszej i mniej odczuwalne są wibracje.
W sumie to nie głupi jest pomysł, by do wiecznej karoserii wsadzić wieczny silnik (a dodatkowo mozna by karoserię matami wyciszyć, wagowo i tak wyjdzie mniej niż taka Ibiza a będzie znacznie ciszej).

1.9 TDI tak naprawdę nie ma słabych stron (prócz ewentualnej awarii pompek).

Pamiętam jak miałem A4 B5 1.9 TDI z pompą wtryskową, chipem na 130 KM i skrzynią 6 biegową. Przy 2000 rpm samochód jechał 120 km/h. Do A2, jeśli by się chciało mieć 6 biegów, skrzynię raczej trzeba by wstawić z Ibizy FR (taki sam profil opony co w A2).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Sob 22:51, 19 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 8:30, 05 Paź 2015 Temat postu:

Czy ktoś z Was zauważył, że 1.4 TDI jest od 2014r znowu w sprzedaży?
3 cylindry, aluminiowy blok, zasilanie CR. Ponoć bdb kultura pracy i zero wibracji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryszard
 
 


Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 22:07, 03 Lut 2017 Temat postu:

Witam,
i dziwię się że temat nie jest dalej rozwijany . SWAP silnika również interesowałby i mnie . Rozumiem to tak .Audi A2 bardzo mi się podoba jest praktyczny i w dużej mierze jeżeli chodzi o karoserię czy wnętrze niezniszczalny . Mój silnik AMF myślę ma autentycznie 250 tkm i podobnie jak skrzynia ma już z górki. Bardzo chętnie ze względu na urodę auta jeździłbym tym alutem dalej zresztą widzę w tym szpan jazdy autem z przed lat . Problem napędu może wystąpić bo to zużycie częśći . Pytanie do wszystkich znających się na sprawie co zrobić jak silnik padnie . Kiedyś można było silnik poddać kapitalnemu remontowi . Taki zabieg by mi odpowiadał bo nie potrzeba mi więcej koni co wynika z mojej filozofii jazdy a ja nie mam wibracji czy hałasu w kabinie o których to objawach piszą inni użytkownicy . Pytanie oczywiście czy taki remont się przeprowadza jak tak to gdzie można to wykonać oraz jaki koszta można szacować . Kupno silnika używanego będzie coraz większą loterią bo wszyscy jeżdżąc nabijają kilometrów . Rodzynki zdarzają się w tym temacie rzadko .
Dobrym rozwiązeniem byłby SWap silnika z innego modelu i niekoniecznie 4 cylindrowy czy 150 kM , coś podobnego co łatwo by było zamontować bez większej rzeźby i najlepiej gdyby jakiś warsztat był w tym wyspecjalizowany .
Proces Swapa na 1,9 TDI przeczytałem an forum niemieckim Audi a2 dokładnie i widzę że krążą o tym legendy . Dlatego liczę na analizę speców i może ktoś zrealizuje taki projekt przy założeniu że silnik nie musi być 4 cylindrowy i posiadać więcej niż 100 koni . Mnie chodzi o prostotę zamiany ,trwałość konstrukcji i bezpieczeństwo w ramach konstrukcji fabrycznej Audi A2 .
Pozdrawiam
Ryszard Audi A2 AMF 2002 rok . Multivan T4 ACV 1998 rok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 17:24, 04 Lut 2017 Temat postu:

Silnik diesel jak już to moim zdaniem na pompę wtryskowe typu an i spółka bo one mają najlepszą elastyczność czego raczej nie mają te na pompowtryskach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:38, 04 Lut 2017 Temat postu:

Śmiem zaprotestować. Przez moje ręcę przewinęła się grubo ponad setka diesli na pompie (od 1.6D o mocy 54KM do 1.9 TDI z tłoczkami 11mm i mocami oscylującymi pod 190KM) i diesle na pompie wtryskowej nie są w stanie mieć takiego niutona i tak nisko jak to robią diesle na pompkach. Ot, kwestia dobrego egzemplarza do jazdy i testów. Bo jednak ludzie nie ogarniają pompek a pompę wtryskową da się przywrócić do życia w pół dnia.

Odnośnie swapa to najmniej kabelkologii będzie przy zmianie silnika na 1.9 TDI na pompkach. W najlepszym przypadku wymagane będzie poprowadzenie tylko jednego nowego kabelka do instalacji, która już jest w A2.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 12:29, 05 Lut 2017 Temat postu:

trepek napisał:
Śmiem zaprotestować. Przez moje ręcę przewinęła się grubo ponad setka diesli na pompie (od 1.6D o mocy 54KM do 1.9 TDI z tłoczkami 11mm i mocami oscylującymi pod 190KM) i diesle na pompie wtryskowej nie są w stanie mieć takiego niutona i tak nisko jak to robią diesle na pompkach. Ot, kwestia dobrego egzemplarza do jazdy i testów. Bo jednak ludzie nie ogarniają pompek a pompę wtryskową da się przywrócić do życia w pół dnia.

Odnośnie swapa to najmniej kabelkologii będzie przy zmianie silnika na 1.9 TDI na pompkach. W najlepszym przypadku wymagane będzie poprowadzenie tylko jednego nowego kabelka do instalacji, która już jest w A2.

ech ja protestować nie będę , ale mnie chodzi o to że silniki na pompie rotacyjnej lepiej zachowują się na niskich obrotach i bardzo fajnie płynnie idą juuż od lekko powyżej 1500 obr i równiutko a na pompkach wszystko zaczyna się dziać powyżej 2000 obr a w tak małym aucie chyba nie chodzi aby wkręcać silnik zawsze powyżej 2000 i do dechy , raczej o spokojną jazdę mi by chodziło a zwłaszcza w mieście


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 14:04, 05 Lut 2017 Temat postu:

Napewno porównujesz ze sobą dwa silniki z takim samym typem turbiny? Bo turbina wiele znaczy o charakterystyce silnika:
- 1.9 TDI z turbiną T2 (stary osprzęt Bosch) zaczyna jechać dopiero od 2300-2400 obr (moc 90KM)
- ten sam silnik ale z turbiną T15 i osprzętem Pierburga jedzie od 2000 obr (również moc 90KM)
- AFN na VNT ciągnie od 1500 (moc 110KM)

A teraz uwaga. Pierwszy 1.9 TDI z PD o oznaczeniu AJM (moc 115KM) w zakresie 1500-2000 obr ma te same (+/- 3NM) wartości NM co AFN. Potem AFN traci na NM a AJM ciągnie z NM do 2400 obr.

Liczby nie kłamią. Różnice jedynie były w skrzyniach biegów (mowa o A4 B5 gdzie zarówno silniki z pompą jak i PD występowały jednocześnie) i AJM miał dłuższą skrzynię.

Ale co do ostatniego to masz rację. W miejskim samochodzie liczy się elastyczność a tej niestety turbina z zaworem upustowym (WG) dać nie może. Szkoda, że tak niewiele 1.4 TDI miało VNT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryszard
 
 


Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 1:21, 30 Lis 2018 Temat postu:

No właśnie silnik 1,4 tdi CR z 2014 roku wydawałby się przynajmniej dla mnie odpowiednią alternatywą -zamiennikiem . Trzy cylindrowy o bardzo dobrej kulturze pracy , większej mocy . Spełniający normę Euro 6 z odpowiednim osprzętem .
Pytanie jak pasowałby do wnętrza komory silnika Audi A2 czyli mocowanie . Z jaką skrzynią mógłby współpracować . I jakie konsekwencje powoduje normalnie z silnikiem współpracujące koło dwumasowe , filtr DPF czy sam system CR. i inne gadżety o których jako laik nie wiem a występują w nowocześniejszych silnikach . Temat uważam bardzo atrakcyjny ponieważ taki silnik można by było kupić z małą ilością przejechanych kilometrów i może sprawa EURO 6 mogłaby być w jakiś sposób sformalizowana .
Temat uważam za istotny mnie niestety brakuje wiedzy i możliwości ale chętnie usłyszałbym opinie ekspertów na ten temat.

Ryszard Audi A2 3002 silnik AMF , Bus Multivan T4 ACV 1998


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin